Δήμος Χανίων – Άννα Νεμπαυλάκη: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα και οι τρόποι να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας

Για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά την τελευταία εβδομάδα του Σεπτέμβρη, μίλησε στο Zarpa Radio 89,6 και την Ανδρονίκη Κοκοτσάκη, η Άννα Νεμπαυλάκη, ειδική συνεργάτης και σύμβουλος σε θέματα παιδείας του δημάρχου Χανίων, Παναγιώτη Σημανδηράκη.

Η εβδομάδα ήταν γεμάτη με δράσεις ευαισθητοποίησης γύρω από την χρήση του ποδηλάτου στην καθημερινότητά μας με το σύνθημα «Συνδεθείτε, ποδήλατο plus».

Πότε ξεκίνησε να συμμετέχει ενεργά ο δήμος Χανίων στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας

«Ο θεσμός, από το 2002, έχει καθιερωθεί ως ο σημαντικότερος θεσμός σε Ευρωπαϊκό επίπεδο που προάγει την βιώσιμη αστική κινητικότητα. Έτσι, επιχειρεί να διαμορφώσει ένα περιβαλλοντικό ύφος. Τα περασμένα χρόνια, υπήρχαν συμμετοχές, ενώ τα 3 τελευταία χρόνια ετοιμάζουμε ένα σύνολο δράσεων για τον πολίτη και πάντα στοχεύουμε στην ευαισθητοποίησή του».

Τι εννοούμε με τον όρο «βιώσιμη αστική κινητικότητα»

«Η βιώσιμη αστική κινητικότητα επιδιώκει να εξασφαλίσει την προσβασιμότητα στην πόλη, να βελτιώσει την ασφάλεια στους δρόμους, να μειώσει την ρύπανση, να δημιουργήσει ένα βιώσιμο σύστημα αστικών μεταφορών και να ενισχύσει γενικά την ποιότητα ζωής του αστικού περιβάλλοντος».

Το «πλούσιο» φετινό πρόγραμμα των δράσεων κι η υλοποίησή τους

«Το φετινό θέμα της Ευρωπαϊκής επιτροπής ήταν οι καλύτερες συνδέσεις. Τόνιζε την ανάγκη για συνέργειες, γι’ αυτό ακριβώς και ο δικός μας τίτλος, “Συνδεθείτε, ποδήλατο plus”, τονίζει ότι οι δράσεις είχαν πολλές συνεργασίες και ότι θέλουμε να καλλιεργήσουμε την χρήση του ποδηλάτου στην πόλη μας, αλλά και του περιπάτου, της χρήσης των αστικών συγκοινωνιών.

Οι δράσεις απευθύνονταν σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με το σύνολό τους να ήταν 10.

Αυτές, περιλάμβαναν δύο εκθέσεις φωτογραφίας: “Το ποδήλατό μου” από παιδιά σε συνεργασία με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση Χανίων, όπου αποστάλθηκαν φωτογραφίες και θα παρουσιαστούν στο ισόγειο του δημαρχείου κι η δεύτερη με τίτλο “Μετακίνηση χωρίς αυτοκίνητο”, όπου φωτογράφοι κι ερασιτέχνες έστειλαν φωτογραφίες του τόπου μας.

Εκτός όμως από τις εκθέσεις, υπάρχει μια δράση σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Καθαριότητας, Μιχάλη Τσουπάκη και την ΔΕΔΙΣΑ, “Μαθαίνω ποδήλατο και στο σχολείο”, με τα παιδιά να φέρνουν στο σχολείο ποδήλατα που δεν χρησιμοποιούν κι η ΔΕΔΙΣΑ θα αναλάβει το κόστος επισκευής τους, ώστε να επαναχρησιμοποιηθούν από την σχολική κοινότητα.

Άλλη μια δράση είχε τίτλο “Κέρδισε επιπλέον χρόνο στάθμευσης” σε συνεργασία με τον αντιδήμαρχο Οικονομικών, Τάσο Αλόγλου, όπου χρησιμοποιώντας την εφαρμογή parking “i-Park Chania“, οι οδηγοί έλαβαν μπόνους 20% επιπλέον χρήματα.

Οργανώσαμε με τους ποδηλατικούς συλλόγους ΤΑΛΩΣ και ΚΥΔΩΝ και το ΚΕΘΕΑ Αριάδνη μια ποδηλατοβόλτα με τίτλο “Ας γίνει θεσμός”, με την ελπίδα ότι κάθε μήνα ίσως οργανώνεται μια από τον δήμο Χανίων στο μέλλον.

Μετέπειτα, πραγματοποιήσαμε δράσεις για να ενθαρρύνουμε το περπάτημα με τον Ορειβατικό Σύλλογο Χανίων, την Μονή Γουβερνέτου και το ΚΤΕΛ Χανίων – Ρεθύμνης να οργανώνουν βόλτα στο Γουβερνέτο.

Πήγαμε την “Στράτα” στην Αγία Μαρίνα με τον αντιδήμαρχο Τουρισμού, Νεκτάριο Ψαρουδάκη, με πολύ μεγάλη επιτυχία. Οι τουρίστες που βρίσκονταν εκεί εντυπωσιάστηκαν και θέλησαν να επαναλάβουμε την δράση αυτή στην αρχή της επόμενης τουριστικής σεζόν.

Είχαμε μια ξενάγηση για λίγο μεγαλύτερους σε συνεργασία με τον πρόεδρο του ΔΟΚΟΙΠΠ, Στέλιο Βαλυράκη, όπου τα ΚΑΠΗ του δήμου Χανίων ξεναγήθηκαν στην πόλη καταλήγοντας στο Λιμενικό Ταμείο.

Τέλος, η μεγαλύτερη δράση που οργανώσαμε με τίτλο “Η μέρα χωρίς αυτοκίνητο” πραγματοποιήθηκε με την συμμετοχή μικρών και μεγάλων. Έκλεισε ένας δρόμος στα Χανιά τις πρωινές ώρες, ώστε να μπορούν να συμμετάσχουν και τα παιδιά. Πάνω από 700 παιδιά ήταν στο δρόμο εκείνη την ημέρα με μαθήματα ειδικά διαμορφωμένα για εκείνα, όπως οδικής κυκλοφορίας και συμπεριφοράς».

Ο στόχος των δράσεων

«Οι δράσεις ήθελα να έχουν έναν εκπαιδευτικό χαρακτήρα, όλα είναι θέμα παιδείας. Πρέπει καθημερινά να τα υπενθυμίζουμε, να τα επισημαίνουμε, να τα συζητούμε και να τα πράττουμε. Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει ανάγκη τέτοιες δράσεις, ειδικά μετά τον κορονοϊό. Τα παιδιά συμμετέχουν πολύ ενεργά. Πρέπει να μας γίνει συνήθεια. Είναι δύσκολο, αλλά για όλα υπάρχει μια αρχή. Ο καθένας μας είναι ωραίο να βρίσκει τρόπους για να βελτιώνει την ποιότητα της ζωής του».

zarpanews.gr

9 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Κάθε μέρα μου βγαίνει η ψυχή μέχρι να παρκάρω όπου βρω στη Νέα Χώρα για να έρθω στο κέντρο. Φτιάξατε ποδηλατόδρομους αλλά όχι δίκτυο ποδηλατοδρόμων, θέσεις παρκινγκ δεν φτιάξατε αλλά τις αφαιρέσατε για τα ποδήλατα δλδ για 100 άτομα όλα όλα, γεμισε η πόλη με Αιρbnb, σοβαρά λεωφορεία δεν υπάρχουν (πολλοί σιχαινόμαστε να μπούμε μέσα), ε μα που θα παρκάρουμε για να έρθουμε στο κέντρο? κάντε κατι σας παρακαλούμε, ας σοβαρευτούμε σε όλους τους τομείς

    • Έχετε παρατηρήσει πόσες φορές χρησιμοποιείτε την λέξη ,, εγώ,, στο κείμενο? Δηλαδή για να παρκάρετε εσεις όπου σας βολεύει πρέπει η πόλη να μείνει 100 χρόνια πίσω? Σας αρέσει μήπως η εικόνα στην οδό Πειραιώς με καβαλημένα αυτοκίνητα πάνω στα πεζοδρόμια?
      Και όλα αυτά γιατί? Γιατί δεν μπορείτε όλοι εσεις να κάνετε μια μέρα χωρίς το αμάξι σας. Οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ της πόλης που δεν έχουν καν πρόσβαση στα πεζοδρόμια δεν τους σκέφτεστε έτσι? Δυστυχώς αυτή η νοοτροπία του ,, εγώ,, μας έχει φάει σαν πόλη.
      Ο καθένας σκέφτεται την πάρτυ του και μόνο.
      Και με το να τα γράφετε αυτά νομίζετε ειλικρινά ότι θα σας ακούσουν? Ότι θέλει θα κάνει ο Δήμος, δεν θα περιμένει εσάς να του δώσετε την έγκριση
      Βρίστε με όσο θέλετε, αυτή είναι η αλήθεια και αν σας αρέσει

    • Και επειδή τυχαίνει να έχω διαβάσει αρκετά σχόλια σας το μοτίβο είναι το ίδιο. Γκρίνια γκρίνια και πάλι γκρίνια. Ε μα πια αν δεν σας αρέσει η πόλη πηγαίνετε να ζήσετε αλλού δεν σας κρατάει κανείς με το ζόρι

      • Δικαίωμα μου είναι να λέω τη γνώμη μου, αν δεν σου αρέσει τι να σου κάνω. Κάναμε ποδηλατόδρομους της πλάκας και δεν εξυπηρετήσαμε την λειτουργικότητα της πόλης. Ωραία τα σχέδια, αλλά στην πράξη άλλα ζουμε καθημερινά. Ο Δήμος κάνει ότι κάνει και οι Δημότες το ίδιο, αν σε θίξαμε τότε κάνε κάτι, αφού και εσύ τα βλέπεις, όλοι τα βλέπουν.

        • Και εγώ απλός δημότης είμαι. Απλά όσο μπορώ περιορίζω την χρήση του αυτοκινήτου εφόσον το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει άλυτο. Την αλήθεια λέω. Εσένα τι σου φταίνε οι ποδηλατόδρομοι δηλαδή? Η πόλη ούτως ή άλλως δεν έχει υποδομές. Οι ποδηλατόδρομοι είναι το λιγότερο πρόβλημα. Τα Χανιά εν έτει 2022 βασίζονται σε σχέδιο πόλεως του ’46. Είναι απολύτως αναμενόμενο να μην υπάρχουν αρκετές θέσεις στάθμευσης όταν μια οικογένεια 4 ατόμων παίρνει 4 τζιπούρες. Αυτό είναι το πρόβλημα στα Χανιά. Αγοράζουμε αυτοκίνητο πριν σκεφτούμε αν έχουμε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης… Και ποιοι την πληρώνουν? Οι πεζοί και τα ΑΜΕΑ που στην τελική δεν φταίνε σε τίποτα να μην έχουν πρόσβαση στα πεζοδρόμια και στις ράμπες….
          Εμείς οι ίδιοι πολίτες με την ανάγωγη συμπεριφορά μας στους δρόμους είμαστε η αιτία που όσα χρόνια και να περάσουν δεν θα αλλάξει ποτέ τίποτα.
          Και αν σου φαίνονται παράλογα όσα λέω πήγαινε μια βόλτα στο Ρέθυμνο και θα δεις αμέσως τι εστί λειτουργική πόλη. Που πατάς το πόδι στη διάβαση και σταματούν τα αυτοκίνητα…..
          Και όμως εδώ ούτε τα αυτονόητα δεν κατέχουμε και περιμένουμε να έχουμε λειτουργική πόλη.
          Αμ δε

          • Καλησπέρα, είτε να γίνουν σωστοί ποδηλατόδρομοι είτε να γίνουν κάτι άλλο (πιο μεγάλα πεζοδρόμια, πάρκινγκ ξανά ή δεν ξερω τι). Στο Ρέθυμνο έχει 3-4 φθηνά πάρκινγκ περιμετρικά του κέντρου, με τα 2 από αυτά να ειναι πολύ μεγάλα, εδώ έχει τάφρους……….

  2. Παντελής απαγόρευση αυτοκινήτων από δικαστήρια μέχρι κλαδισο και η κυκλοφορία να γίνεται περιμετρικά από Γογονή. Πλήρης πεζοδρομηση όλων των δρόμων του κέντρου. Μέσα στο κέντρο Μόνο ποδήλατα και μινιμπας. Μόνο έτσι θα γίνει η δουλειά.

  3. Στην φαντάσια όλα είναι ωραία. Στην πράξη είναι αλλιώς.
    διώξτε όλα τα αυτοκίνητα από το κέντρο. και πεζοδρομήστε το
    Γι αυτα που έχουν γίνει γελάνε και οι πεζοδρομήσεις….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ