Δέκα υγιεινά σνακ για να αποφύγετε τις λιγούρες

Όταν γίνεται σωστά, η κατανάλωση σνακ έχει αρκετά οφέλη. Ένα θρεπτικό, ισορροπημένο σνακ μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε την ενέργειά σας ανάμεσα στα κυρίως γεύματα
Επιπλέον, τα μικρά και θρεπτικά σνακ μπορεί να σας βοηθήσουν να ελέγχετε την πείνα σας κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Παρ’ όλα αυτά, οι στρεσογόνες καταστάσεις συχνά μπορεί να οδηγήσουν σε απρόσεχτη κατανάλωση σνακ ή τσιμπολόγημα λόγω άγχους.

Ο οργανισμός μας αντιδρά στο στρες παράγοντας κορτιζόλη, γνωστή και ως ορμόνη του στρες. Η κορτιζόλη σημαίνει συναγερμό στο σώμα, στέλνοντας στον εγκέφαλο το μήνυμα ότι χρειάζεται επιπλέον ενέργεια για να αντιμετωπίσει την απειλή που προκαλεί το στρες. Έτσι, είναι πιθανό να αρχίσετε να λαχταράτε τροφές που περιέχουν άφθονη ζάχαρη, αλάτι και λιπαρά.

Για τους περισσότερους από εμάς είναι πολύ εύκολο να σπεύσουμε στο μαγαζάκι της γειτονιάς, σ’ ένα περίπτερο ή ακόμη και στο ντουλάπι της κουζίνας μας για να ικανοποιήσουμε το αίσθημα λιγούρας με τροφές γεμάτες λιπαρά, αλάτι και ζάχαρη.

Σας προτείνουμε λοιπόν ορισμένες εναλλακτικές με θρεπτικά σνακ που μπορούν να ικανοποιήσουν την ξαφνική επιθυμία σας για οποιαδήποτε τροφή.

Εάν επιθυμείτε κάτι γλυκό

Κάποιες φορές επιθυμούμε γλυκά όταν τα επίπεδα ενέργειάς μας μειώνονται απότομα. Άλλες, πάλι, βλέπουμε το γλυκό ως ένα είδος επιβράβευσης ή δώρο που κάνουμε στον εαυτό μας. Δυστυχώς, τα περισσότερα γλυκά έχουν πολλές θερμίδες, κάτι που επιφέρει το αντίθετο αποτέλεσμα εάν προσπαθείτε να χάσετε κιλά ή να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Παρακάτω θα βρείτε συμβουλές για να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για σνακ, χωρίς να θυσιάσετε το υγιές διατροφικό σας πλάνο:

Σνακ πλούσια σε πρωτεΐνη

Όταν λαχταράτε μια μπάρα σοκολάτας, επιλέξτε καλύτερα ένα σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνη, όπως μια μπάρα πρωτεΐνης. Όχι μόνο θα ικανοποιήσει την επιθυμία σας για γλυκό, αλλά θα μειώσει και το αίσθημα της πείνας.

Μαγειρεμένα φρούτα

Η υφή των μαγειρεμένων φρούτων τα κάνει να μοιάζουν με πραγματικό επιδόρπιο. Δοκιμάστε να ψήσετε φέτες από γκρέιπφρουτ ή πορτοκάλι στη σχάρα, να ψήσετε ροδάκινα ή ανανά στο φούρνο ή βράστε φέτες από μήλα και δαμάσκηνα έως ότου μαλακώσουν και πασπαλίστε τις με κανέλα ή μοσχοκάρυδο.

Προσαρμόστε τον πρωινό σας καφέ

Πολλά από τα ροφήματα καφέ που κυκλοφορούν στην αγορά περιέχουν ζάχαρη, λιπαρά και θερμίδες, τα οποία συχνά δρουν ενάντια στα οφέλη που παρέχει η καφεΐνη, όπως την εγρήγορση και την αυξημένη ενέργεια. Εάν έχετε αδυναμία στα γλυκά ή απλά δεν αντέχετε τον σκέτο καφέ, επιλέξτε καλύτερα έναν latte, αλλά με άπαχο γάλα ή γάλα χαμηλών λιπαρών. Προσθέστε λίγη ποσότητα από γλυκαντικό, κανέλα ή σκόνη κακάο.

Εάν επιθυμείτε κάτι κρεμώδες

Τα φαγητά με απαλή, κρεμώδη υφή είναι ιδιαίτερα απολαυστικά και πολλοί τα συνδέουν με ένα αίσθημα χαλάρωσης και ανακούφισης. Εάν προσπαθείτε να ικανοποιήσετε τη λιγούρα με παγωτά ή πολύ λιπαρά τυριά, δοκιμάστε καλύτερα μια από τις παρακάτω εναλλακτικές:

  • Γιαούρτι Δοκιμάστε άπαχο λευκό γιαούρτι με λίγο μέλι ή σιρόπι σφενδάμου και συνοδέψτε το με φρέσκα φρούτα.
  • Παγωμένες μπανάνες Αφαιρέστε τη φλούδα τους, τυλίξτε τις με αντικολλητικό χαρτί και τοποθετήστε τις στην κατάψυξη. Αφού παγώσουν, μπορείτε να τις κόψετε σε φέτες και να τις φάτε ή να τις χτυπήσετε στο μπλέντερ έως ότου αποκτήσουν υφή παγωτού.
  • Τυρί ricotta με χαμηλά λιπαρά Αναμείξτε το τυρί ricotta με λίγα φρούτα και προσθέστε λίγο γλυκαντικό για να δημιουργήσετε ένα κρεμώδες επιδόρπιο πλούσιο σε πρωτεΐνη που θα σας κρατήσει χορτάτους.

Εάν επιθυμείτε κάτι τραγανό ή αλμυρό

Πολλές φορές η επιθυμία για αλμυρές και τραγανές τροφές οφείλεται στο άγχος ή την απογοήτευση. Αυτό συμβαίνει διότι το μάσημα και η άσκηση των μυών του σαγονιού μας στην ουσία βοηθάνε στην εκτόνωση της έντασης.

Σας προτείνουμε ορισμένες εναλλακτικές για πιο υγιεινά σνακ, ώστε να ικανοποιήσετε την επιθυμία σας για κάτι αλμυρό ή λιπαρό:

  • Ντιπ με τυρί cottage Χτυπήστε στο μπλέντερ τυρί cottage άπαχο ή με χαμηλά λιπαρά έως ότου αποκτήσει λεία υφή. Προσθέστε λίγη σκούρα μουστάρδα και θα έχετε ένα ιδανικό ντιπ για να βουτήξετε τα τραγανά λαχανικά σας.
  • Ψημένοι Καρποί Σόγιας, ιδανικά για εσάς που κινήστε εκτός σπιτιού. Ένα υγιεινό, θερμιδικά ελεγχόμενο, αλμυρό σνακ, για τη δική σας ευκολία
  • Τσιπς από kale (κέιλ) Τα συγκεκριμένα τσιπς είναι εύκολο να παρασκευαστούν. Αφαιρέστε τα κοτσάνια και κόψτε τα φύλλα σε μικρά κομμάτια σε μέγεθος μπουκιάς. Έπειτα, πλύνετε και στεγνώστε τα σχολαστικά. Ραντίστε τα φύλλα με λίγο ελαιόλαδο και αλάτι, απλώστε τα σε αντικολλητικό χαρτί και ψήστε τα για 10-15 λεπτά στους 180º, ανακατεύοντας ανά διαστήματα μέχρι να ροδίσουν οι άκρες.

ygeiamou.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ