Χανιώτης μαθητής γράφει για τις Πανελλαδικές εξετάσεις: «Το αξιοκρατικό πολλές φορές διαφέρει από το δίκαιο»

Ένας Χανιώτης μαθητής, ο οποίος έδωσε Πανελλήνιες Εξετάσεις σε μία από τις πιο δύσκολες και ιδιόρρυθμες χρονιές, καταθέτει τη δική του ματιά σχετικά με ένα σύστημα που απαιτεί κάθε χρόνο πολλές θυσίες από τους υποψηφίους:

“Τα ρούχα μου δεν μου κάνουν πλέον, πάχυνα. Τα νύχια μου δεν υπάρχουν πλέον, τα ‘φαγα. Η φετινή χρονιά απαίτησε θυσίες. Όμως, όταν οι θυσίες φτάνουν στο σημείο να βλάπτουν τον ίδιο σου τον εαυτό, το πρόβλημα αναβλύζει στην επιφάνεια. Ο θεσμός των πανελλαδικών εξετάσεων δυστυχώς «βλάπτει» όλους μαζί και ξεχωριστά καθένα τους υποψηφίους. Έτσι, έβλαψε και εμένα.

Η φετινή σχολική χρονιά 2019-2020 ήταν ιδιαίτερα περίεργη. Ωστόσο, στο τέλος ενός Γολγοθά χρειάζεται να υπάρχει μια ανταμοιβή. Καμία ανταμοιβή. Η πλειοψηφία των υποψηφίων φοιτητών της χώρας μας αποδεδειγμένα δεν δικαιώθηκε με μια ανταμοιβή, μιλώντας υπεύθυνα για την κατεύθυνση στην οποία αξιολογήθηκα -την θετική κατεύθυνση.

Και ρωτώ: Αξίζει στους μαθητές που πάσχιζαν μανιωδώς όλη την χρονιά να χάνουν έστω και μισό μόριο στην εκατοστιαία κλίμακα εξαιτίας των λαθών που έχουν γίνει από τους θεματοδότες ή τους διορθωτές; Αξίζει στους γονείς ή τους κηδεμόνες , οι οποίοι πλήρωναν σε ορισμένες περιπτώσεις από το στέρημά τους τα ιδιωτικά σχολεία και τα φροντιστήρια να βλέπουν τα παιδιά τους δυστυχισμένα; Θα απαντήσω ο ίδιος, δεν αξίζει.

Ο θεσμός αυτός μας γυρνάει χρόνια πίσω, μας καθιστά οπισθοδρομικούς και υπονομεύει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Παρόλα αυτά δεν βλέπω κανένα να διεκδικεί την κατάργησή του αξιοκρατικού τυπικά αλλά άδικου ουσιαστικά συστήματος αξιολόγησης. Εγώ προσωπικά δεν ζητώ να μην αξιολογείται ο υποψήφιος, έχω διαφορετικά αιτήματα για να διασωθούν τουλάχιστον οι επόμενες γενιές από την δική μου.

Οι θεματοδότες οφείλουν να βάζουν τέτοια θέματα ώστε να προωθούν τον κάθε μαθητή να κάνει την υπέρβαση του και όχι την ακύρωση της επίπονης προσπάθειάς του. Οι διορθωτές οφείλουν να αναγνωρίζουν τον κόπο των μαθητών και όχι να «ανακαλύπτουν» λάθη υποβαθμίζοντας έτσι το άτομο το οποίο διορθώνουν .

Κάθε μαθητής επιβάλλεται να επιβραβεύεται αναλόγως έτσι ώστε να νιώθει ότι δεν πήγε χαμένη όλη η χρονιά. Ειδάλλως, σε κάθε αντίθετη επιδίωξη το σύστημα αυτό θα «μπάζει» μία για πάντα”.

2 ΣΧΟΛΙΑ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ