Χανιά | Ποδηλατόδρομους φτιάχνουμε, ποδήλατα έχουμε; – Ελλείψεις παρατηρούνται στην αγορά

χανιά-ποδηλατόδρομους-φτιάχνουμε-πο-1051069

Αν σκοπεύετε να αγοράσετε ποδήλατο για να μετακινείστε στα Χανιά, πιθανόν να δυσκολευτείτε. Σύμφωνα με επαγγελματίες του κλάδου, εδώ και αρκετούς μήνες παρατηρείται έλλειψη ποδηλάτων στην αγορά. Το πρόβλημα μάλιστα είναι παγκόσμιο, με τη ζήτηση να ξεπερνάει την παραγωγή με την αρχή της πανδημίας. Ο ιδιοκτήτης του καταστήματος Antonis Bike στα Χανιά, Αντώνης Φραγκιουδάκης, δηλώνει χαρακτηριστικά στο zarpanews.gr:

«Έχουμε ξεπουλήσει από τον περασμένο Μάιο και οι εταιρίες δεν μπορούν να μας τροφοδοτήσουν επαρκώς. Εγώ είδα μεγάλη αύξηση ζήτησης με την καραντίνα, μέχρι και 400%. Θα μπορούσαμε να βγάλουμε τα σπασμένα περασμένων ετών, αλλά υπάρχει πρόβλημα με την παραγωγή στην Ιταλία και την Κίνα, οι εταιρίες δεν προλαβαίνουν να ανταποκριθούν στη ζήτηση. Ελλείψεις υπάρχουν και στα mountain bikes και τα αγωνιστικά ποδήλατα.»

Το φαινόμενο είναι ευρύτερο, καθώς από το περασμένο καλοκαίρι ακόμα, σε διάφορες χώρες είχαν αναφερθεί μεγάλες ελλείψεις και αύξηση της ζήτησης ενώ είχαν δημιουργηθεί μέχρι και λίστες αναμονής. Ο Χαράλαμπος Τσουπάκης, ιδιοκτήτης του καταστήματος Sports Bikes, τονίζει στο zarpanews.gr:

«Η αγορά δεν είναι άνετη αυτό το διάστημα, υπάρχει έλλειψη σε εξαρτήματα και ανταλλακτικά και αυτό προέκυψε από την πρώτη καραντίνα ακόμα. Η κατάσταση θεωρώ θα εξομαλυνθεί, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς. Και στα ποδήλατα του δρόμου υπάρχει δυσκολία αυτή τη στιγμή.»

Τα περισσότερα ποδήλατα παράγονται σε βιοτεχνίες που χρησιμοποιούν εξαρτήματα από μεγάλες πολυεθνικές εταιρίες, όπως η Shimano, η οποία φέρεται να έχει ενημερώσει ότι θα μπορεί να παραδώσει εξαρτήματα στην Ελλάδα τον ερχόμενο Αύγουστο. Ο Γιάννης Χελιουδάκης, ιδιοκτήτης του καταστήματος «Ποδηλατάκι» στα Χανιά, περιγράφει την κατάσταση:

«Η ζήτηση είναι περίπου η ίδια με άλλες χρονιές τέτοια εποχή, αλλά υπάρχει πρόβλημα με το εμπόρευμα, γιατί όλες οι εταιρίες που συναρμολογούν ποδήλατα, παίρνουν ανταλλακτικά απ’ το εξωτερικό. Και αυτά δεν επαρκούν. Η παραγωγή μειώθηκε λόγω κορονοϊού, ενώ υπήρξε μεγάλη ζήτηση το περασμένο καλοκαίρι και από τότε έχουμε αυτό το πρόβλημα. Το θέμα είναι ότι δεν θα μπορούν σε λίγο να γίνουν ούτε επισκευές, καθώς τελειώνουν και τα ανταλλακτικά, που επίσης τα παράγουν οι ίδιες εταιρίες.»

Στο μεταξύ όμως, η δημιουργία ποδηλατόδρομων στα Χανιά αναμένεται να στρέψει το ενδιαφέρον των πολιτών προς το ποδήλατο, αλλά αυτό δεν θα γίνει από τη μια μέρα στην άλλη. Λέει ο κ. Τσουπάκης: |

Δημιουργία ποδηλατόδρομου στη Χατζημιχάλη Γιάνναρη

«Ο Δήμος Χανίων αξίζει συγχαρητηρίων γιατί τόλμησε να βάλει το κόκκινο χρώμα στο κέντρο της πόλης. Είναι πολύ σημαντικό που έγινε η αρχή και ο ποδηλατόδρομος θα φανεί, αλλά θα χρειαστεί χρόνος. Θα δείτε ότι θα αλλάξει την ατμόσφαιρα στην πόλη και τα ωραία Χανιά θα είναι πια… αλλιώς. Χρειάζεται περισσότερο «κόκκινο» στους δρόμους, θα πρέπει όμως να δώσουν σημασία και στην προσβασιμότητα. Για παράδειγμα, θα έπρεπε να γίνει μια ράμπα μπροστά στα ποδηλατάδικα, για να μη χρειάζεται να σηκώνει κανείς το ποδήλατό του στο πεζοδρόμιο», λέει ο Χανιώτης επαγγελματίας.

«Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον από Χανιώτες, όχι όμως άμεσο», αναφέρει ο κ. Χελιουδάκης με αφορμή τον ποδηλατόδρομο. «Αρκετοί άνθρωποι έχουν εκφράσει την πρόθεσή τους να αγοράσουν ποδήλατο, όταν λειτουργήσουν οριστικά οι ποδηλατόδρομοι. Προς το παρόν όμως δεν βιάζονται, αλλά και οι επιλογές σήμερα είναι περιορισμένες.»

Ο κλάδος, λένε οι επαγγελματίες του ποδηλάτου, ήταν επί χρόνια σε κρίση. Γι’ αυτό, ζητούν από τους Χανιώτες να προτιμήσουν τα τοπικά καταστήματα, ειδικά τώρα, με τη δημιουργία του ποδηλατόδρομου. Οι τιμές, υποστηρίζουν οι έμποροι, είναι συγκρίσιμες με εκείνες που μπορεί κανείς να βρει μέσω διαδικτύου για παρόμοιας ποιότητας ποδήλατα. Και επισημαίνουν ότι το ποδήλατο είναι ένα εργαλείο, το οποίο πρέπει κανείς να δοκιμάσει πριν αγοράσει, για να είναι πιο άνετος και πιο ασφαλής.

Με την κατάσταση στην αγορά πάντως, αν σκοπεύει κανείς να αγοράσει ποδήλατο αύριο, μάλλον θα πρέπει αρχίσει την έρευνα από σήμερα.

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

11 thoughts on “Χανιά | Ποδηλατόδρομους φτιάχνουμε, ποδήλατα έχουμε; – Ελλείψεις παρατηρούνται στην αγορά

  1. Συμφωνώ με τον Απόστολο.
    Ρώτησε ο δήμαρχος κανένα ή εκανε κάποια ερώτηση στο κοινό των χανιων, ολόκληρο όμως, αν θέλει ποδηλατόδρομο?
    Κάντε μια βόλτα στην πόλη και δείτε ότι δεν έχουμε πεζοδρόμια. Θες αρχή Χατζημιχάλη, θες Κελαϊδή αλλά και άλλες οδοί που έχουμε ακόμη χάλια πεζοδρόμια αλλά και δρόμους.
    Κάθε μέρα γίνονται λιγότερες θέσεις ακόμα και για μηχανάκια. Για αυτοκίνητα δεν το συζητώ. Μας πάει όλους στο δημοτικό πάρκινγκ..

    1. ΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΡΩΤΗΣΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΝΕΝΑ
      ΑΠΛΑ ΘΕΩΡΗΣΑΝ ΟΤΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΦΕΡΕΙ ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ Η ΜΟΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΙΣ
      ΟΤΙ ΔΟΥΝ ΣΕ ΕΥΡΩΠΑΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΝΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
      ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΣΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΚΙΝΗΣΗΣ ΤΟΥΣ
      ΟΤΑΝ ΛΕΙΞΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΩΝΟΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ
      ΕΝΤΩΜΕΤΑΞΥ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΚΟΡΟΙΔΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΚΙΝΓΚ ΓΙΑ ΝΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΙΣ

  2. Η φωτογραφία που βάλατε στην αρχή είναι η εικόνα από το μέλλον.Ενω υπάρχει ποδηλατοδρομος,τα ποδήλατα στο δρομο……

    1. Εχω δει και ποδήλατο να πάει αντίθετα, από το κολυμβητήριο προς το φιρκά, εντός του ποδηλατοδρόμου στη λογική «γιατί όχι; ποδηλατόδρομος είναι, ότι θέλω κάνω» (ψευδονομιμοφανής περίπτωση του «ποδήλατο καβαλάω ότι θέλω κάνω»)

  3. Όταν οι καταστηματάρχες δεν θα έχουν να πληρώσουν τα δημοτικά τέλη να τα ζητήσουν από τους ποδηλάτες. Με τον αποκλεισμό του κέντρου στα αυτοκίνητα θα δούμε ποιος θα δουλεύει. Μάλλον οι ποδηλάτες θα ψωνίζουν….

  4. Μήπως να κλείσουμε το κέντρο όλο για τους ποδηλάτες? Στην οδό κυδωνίας μέτρησα σε 2 ώρες 3 ποδήλατα και ένα πατίνι. Για αυτούς πέταξαν τόσα λεφτά και διέλυσαν το κέντρο?

  5. Θα συμφωνήσω με την αναφορά στο κείμενο οτι «Χρειάζεται περισσότερο “κόκκινο” στους δρόμους» ως το πλέον περιγραφικό χρώμα.
    Βέβαια το κόκκινο χρησιμοποιείται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις και επειδή προφανώς εδώ δεν πρόκειται για κόκκινα οχήματα της πυροσβεστικής μου έρχεται στο νού μια άλλη περίπτωση χρήσης «κόκκινου χρώματος» που ταιριάζει με την κατάσταση στους δρόμους και την κυκλοφορία-στάθμευση.
    Δήμαρχε, προτείνω του χρόνου τα λαμπιόνια να είναι κόκκινα ώστε να είναι σαφές οτι πρόκειται περι μπ……

  6. Κατανοητά όλα αυτά αλλά στηρίξτε ρε παιδιά και τις ελληνικές εταιρείες ποδηλατών. Έχουν πόσα αξιόλογα ποδήλατά. Fidusa από Ρόδο, Ideal από Πάτρα, Orient από Λάρισα, Ballistic από Θεσσαλονίκη, Curba bikes, από Καρδίτσα, Joker bikes και άλλες. Βοηθήστε την Ελληνική οικονομία τώρα που το έχει ανάγκη!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook