Χανιά | Παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για αυθαιρεσία σε βάρος εκπαιδευτικού

Παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση ΠΕ Χανίων με ολιγομελή αντιπροσωπεία και όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας, για αυθαιρεσίες όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση στελεχών σε βάρος εκπαιδευτικού, θα πραγματοποιήσει την  Τρίτη στις 11 το πρωί η Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών.

Η ανακοίνωση:

«Για τις αυθαιρεσίες ¨στελεχών¨ και την καταγγελία της συναδέλφου Ά. Μπασιούκα

Συναδέλφισσες-οι,

Το τελευταίο διάστημα, όλο και πληθαίνουν οι καταγγελίες συναδέλφων για πιέσεις εκ μέρους στελεχών εκπαίδευσης, με σκοπό την επιβολή του ενός ή του άλλου τρόπου ή μέσου με τα οποία θα δουλέψουν οι εκπαιδευτικοί.

Μία από αυτές έφτασε επώνυμα στο ΔΣ του Συλλόγου από τη συνάδελφο Άννα Μπασιούκα, σύμφωνα με την οποία, ¨στέλεχος¨ ενός από τα τρία σχολεία που υπηρετεί προχώρησε σε έγγραφη αναφορά εναντίον της, κατηγορώντας την για άρνηση εκτέλεσης καθηκόντων. Ως σχετικά έγγραφα μάλιστα αναφέρονται η ΚΥΑ και τα 4 κείμενα-οδηγίες του Υπουργείου για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Με νέο της κείμενο στις 9 Απρίλη, η συνάδελφος ενημερώνει το ΔΣ πως έγινε προσπάθεια παρέμβασης στη δουλειά της από τη ΣΕΕ του διδακτικού της αντικειμένου. Στην επικοινωνία που είχαν μάλιστα, έγινε αντιληπτό πως η ΣΕΕ (από ποιον;) γνώριζε το περιεχόμενο των μέιλς ( με αυτόν τον τρόπο έχει επιλέξει να δουλέψει η συνάδελφος) που είχε στείλει η ίδια στους μαθητές της.

Ύστερα από τηλεφωνική παρέμβαση του ΔΣ προς το ¨στέλεχος¨ με αίτημα την απόσυρση του κειμένου και αφού το ίδιο φάνηκε αμετακίνητο στην επιλογή του, η εκπρόσωπος της ΑΣΕ πρότεινε και επέμεινε επανειλημμένως το ΔΣ να πάρει θέση! Να στηρίξει τη συνάδελφο, να προχωρήσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση ΠΕ Χανίων απαιτώντας να παρθεί πίσω η αναφορά και να βγάλει ονομαστική καταγγελία για το ¨στέλεχος¨.  Η πρόταση αυτή με ευθύνη των παρατάξεων ΑΕΚΕ-ΔΗΣΥ δεν πέρασε. Αντιθέτως πρότειναν το ΔΣ να παίξει το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου και να καλέσει σε τηλεδιάσκεψη την Α. Μπασιούκα και το ¨στέλεχος¨ για να ακουστούν και οι δύο πλευρές (!), ενώ το έγγραφο θα βρίσκεται σε ισχύ και θα παίρνει διοικητικά το δρόμο του.

Με βάση όλα τα παραπάνω επισημαίνουμε τα εξής:

Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή και χωρίς να περιμένουμε καμία «οδηγία» από το Υπουργείο βρεθήκαμε στο πλευρό των μαθητών μας και των οικογενειών τους, αξιοποιώντας κάθε πρόσφορο μέσο (τηλέφωνο, mails, blogs, μέσα κοινωνικής δικτύωσης, κ.ά.). Σηκώσαμε το μεγάλο βάρος της υπεράσπισης του μορφωτικού αγαθού, της στήριξης των μαθητών και των οικογενειών τους, με την υψηλή αίσθηση της ευθύνης του παιδαγωγού, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Απέναντι στα δίκαια αιτήματα και τις αυτονόητες διεκδικήσεις μας, το Υπουργείο συνεχίζει να κωφεύει , να μην παίρνει κανένα ουσιαστικό μέτρο και να μη δίνει ούτε ένα ευρώ για την ισότιμη πρόσβαση των μαθητών και την στήριξη των εκπαιδευτικών. Να μην αναλαμβάνει την κρατική ευθύνη για την Παιδεία που αποτελεί δικαίωμα χιλιοπληρωμένο από τον ίδιο το λαό. Την ίδια στιγμή μάλιστα που η Κυβέρνηση παραπέμπει στις ελληνικές καλένδες τις ανάγκες του δημόσιου σχολείου, δεν έχει καμία δυσκολία, μέσα από ΠΝΠ, να απαλλάσσει τους καναλάρχες από την ετήσια  -κι αυτή μειωμένη- εισφορά που πληρώνουν (γύρω στα 11 εκ. €) και να κάνει δώρο στους κλινικάρχες 30 εκ. €. Αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά, πως και σε αυτή την κρίση ούτε όλοι μαζί είμαστε ούτε από το ίδιο μετερίζι παλεύουμε.

Συναδέλφισσες-οι,

Δυστυχώς το τελευταίο διάστημα εξελίσσεται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου και των στελεχών εκπαίδευσης προς τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση ειδικά της πλατφόρμας που αφορά τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση αλλά και των άλλων.

Όλα αυτά στην πράξη υπονομεύουν την προσπάθεια που έχει γίνει ως τώρα. Στην πράξη μετατρέπουν την εξ αποστάσεως προσπάθεια στήριξης των μαθητών σε μια γραφειοκρατική διαδικασία απλά και μόνο για το φαίνεσθαι, για να ανακοινώνει το Υπουργείο στα ΜΜΕ εκατομμύρια συμμετοχές μαθητών στις πλατφόρμες, αδιαφορώντας για την ουσία. Άλλωστε, αν όντως τους ενδιέφερε η ουσία, θα αναλάμβαναν την ευθύνη τους και θα έπαιρναν όλα τα ουσιαστικά μέτρα στήριξης μαθητών και εκπαιδευτικών. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος, από όλη αυτή την κατάσταση είναι να απογοητευτούν τα ίδια τα παιδιά και να παραιτηθούν από την προσπάθεια συμμετοχής.

Καλούμε τους συναδέλφους να γυρίσουν την πλάτη σε κάθε προσπάθεια καλλιέργειας κλίματος φόβου, απειλών, στην ηθελημένη παραπληροφόρηση, που στόχο έχει να εξαναγκαστούν να ακολουθήσουν κατευθύνσεις που σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτικές. Να απαιτήσουν από το σωματείο να πάρει θέση!

Τονίζουμε, λοιπόν, προς κάθε κατεύθυνση για μια ακόμα φορά:

  • Σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται και δεν πρέπει να γίνει δεκτή η υποχρεωτική επιβολή τρόπου και μέσου, με το οποίο θα δουλέψει ο κάθε συνάδελφος. Ο καθένας μπορεί, με βάση τα δεδομένα, τις δυσκολίες και τα χαρακτηριστικά της τάξης του, να επιλέξει τρόπο επικοινωνίας.
  • Πρέπει να θεωρείται αυτονόητο, ακόμα και με βάση τις οδηγίες του Υπουργείου, ότι κάθε συνάδελφος/-ισσα μπορεί να συνεχίσει να δουλεύει όπως δούλευε ως τώρα ή να προσαρμόσει τα μέσα με βάση τις ανάγκες που διαπιστώνει ο ίδιος/α στην τάξη του/της.
  • Αξιοποιούμε κάθε πρόσφορο μέσο, ώστε να παραμείνουμε δίπλα στους μαθητές μας και τις οικογένειές τους.
  • Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να ικανοποιήσει τα δίκαια αιτήματα ΣΕΠΕ, ΕΛΜΕ, εκπαιδευτικών που κατατέθηκαν στο Υπουργείο (2/4) μαζί με 5.500 υπογραφές.
  • Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή. Για κάθε τέτοια περίπτωση οι συνάδελφοι να απευθύνονται στο ΔΣ του Συλλόγου και να απαιτούν να παίρνει θέση!

Ειδικότερα για την περίπτωση αυθαιρεσίας εις βάρος της συναδέλφου Ά. Μπασιούκα

Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών καταγγέλλουμε απερίφραστα τη στάση της πλειοψηφίας του ΔΣ και συγκεκριμένα των παρατάξεων ΑΕΚΕ και ΔΗΣΥ. Αρνούνται να στηρίξουν τη συνάδελφο, ενώ με την επιλογή των ¨ίσων αποστάσεων¨ στην ουσία στηρίζουν το ¨στέλεχος¨ , που με το έγγραφό του επιδιώκει τη δίωξη της συναδέλφισσας, μιας και φροντίζει να προειδοποιήσει για τις «συνέπειες σε περίπτωση άρνησης εκτέλεσης καθήκοντος».

Για μια ακόμα φορά ΑΕΚΕ και ΔΗΣΥ δείχνουν πόσο μακριά και έξω βρίσκονται από τα πραγματικά προβλήματα και τις αγωνίες των εκπαιδευτικών. Για μια ακόμα φορά με τη στάση τους αποδεικνύουν πως έχουν επιλέξει πλευρά και αυτή βρίσκεται απέναντι από τους συναδέλφους.

Απαιτούμε:

–              Να αποσυρθεί εδώ και τώρα το έγγραφο του ¨στελέχους¨ ενάντια στη συνάδελφο.

–              Καμία παρέμβαση ¨στελεχών¨ και ΣΕΕ στη δουλειά των εκπαιδευτικών.

–              Καμία επιβολή στη συναδέλφισσα του τρόπου με τον οποίο θα κάνει τη δουλειά της.

Προχωράμε την Τρίτη 14/4 στις 11.00 σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση ΠΕ Χανίων με ολιγομελή αντιπροσωπεία και όλα τα απαραίτητα μέσα προστασίας.»

Zarpanews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. «Περί καταγγελιών για δίωξη εκπαιδευτικού»

    Οι εκπαιδευτικοί του νομού Χανίων, όπως και οι εκπαιδευτικοί όλης της χώρας, συμμετέχουμε καθολικά στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στηρίζοντας τους μαθητές μας με κάθε πρόσφορο τρόπο. Χωρίς τεχνολογική υποστήριξη, χωρίς επιμόρφωση στο ζήτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με τεράστια προβλήματα και δυσκολίες, αφιερώνοντας απεριόριστο προσωπικό χρόνο και καταβάλλοντας περισσή προσπάθεια. Οδηγός μας σε αυτήν την προσπάθεια αποτελεί το αυξημένο αίσθημα ευσυνειδησίας, φιλότιμου, ευθύνης, η ιδιαίτερη αίσθηση για κοινωνική αλληλεγγύη, η αγάπη για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας. Είναι άξια συγχαρητηρίων η προσπάθεια του καθενός ξεχωριστά μέσα στην υγειονομική κρίση που διανύουμε.
    Σχετικά με δημοσιεύματα και ανακοινώσεις περί δήθεν αναφοράς εναντίον συναδέλφου μας, δηλώνουμε ότι καμία αναφορά δεν έχει υποβληθεί στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων για κανένα εκπαιδευτικό, ούτε θα επιτρέψουμε ως σύλλογος να υπάρξουν, για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τέτοιες αναφορές. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε το συγκεκριμένο ζήτημα και θα παρέμβουμε δυναμικά όποτε και αν κρίνουμε σκόπιμο.
    Το διοικητικό συμβούλιο έχει έρθει σε επαφή τόσο με εκπαιδευτικούς όσο και τη διεύθυνση του σχολείου και ενημερώνουμε, σύμφωνα με όσα μας ανέφεραν, ότι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου επικοινωνούν, μέχρι στιγμής, με τους μαθητές τους με τη χρήση e-mail ενώ δε δέχθηκαν την οποιαδήποτε πίεση ή παρέμβαση.
    Μια εσωτερική διαδικασία του σχολείου, που προέκυψε εξαιτίας των απανωτών αυτοαναιρούμενων εγκυκλίων του υπουργείου, της δημιουργικής ασάφειας που υπάρχει στους οδηγούς για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της έλλειψης ψύχραιμης και νηφάλιας αντιμετώπισης του ζητήματος, από την πλευρά κυρίως της διεύθυνσης του σχολείου, ανάγεται σε μείζον ζήτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας, από κάποιους που προσπαθούν να παρουσιαστούν ως υπερασπιστές των δήθεν αδυνάτων προσδοκώντας μικροπαραταξιακά οφέλη.
    Ως σύλλογος θα συνεχίσουμε να κρατάμε υπεύθυνη στάση σε όλα τα ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα και δεν θα δημιουργούμε ζητήματα εκεί όπου δεν υφίστανται.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ