Χανιά | Όλα τα σχολεία της Ευρώπης έγιναν μία κοινότητα στον Βάμο Αποκορώνου | Photos

χανιά-όλα-τα-σχολεία-της-ευρώπης-έγινα-999354

Με τον καλύτερο τρόπο έπεσε για το ΓΕΛ Βάμου η αυλαία της δεύτερης διασχολικής συνάντησης του προγράμματός Erasmus+ με τίτλο «Young Entrepreneurs Sustaining the Earth», που έλαβε χώρα στον Βάμο Αποκορώνου το διάστημα από 3 έως 7 Φεβρουαρίου 2020, με τη συμμετοχή σχολείων από 6 χώρες.

Σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας οι συμμετέχοντες/ουσες μαθητές/τριες και καθηγητές/τριες πραγματοποίησαν δραστηριότητες προσεκτικά σχεδιασμένες για τους στόχους του έργου, το οποίο καλύπτει τις περιοχές της Εκπαίδευσης και Μάθησης, της Επιχειρηματικότητας, της Κλιματικής Αλλαγής, της Αειφορίας, της Κοινωνικής Ένταξης καθώς και των νέων Τεχνολογιών. Παρακάτω αναφέρονται οι δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν και οι στόχοι που επιτεύχθηκαν.1η ημέρα – Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου 2020:

Καθηγητές και μαθητές της σχολικής μας μονάδας, υποδέχθηκαν καθηγητές/τριες και μαθητές/τριες των συμμετεχουσών σχολικών μονάδων σε μία όμορφη και εγκάρδια τελετή υποδοχής. Στη συνέχεια μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας παρουσίασαν παραδοσιακούς χορούς με μουσική συνοδεία συμμαθητών τους μουσικών.

Κατόπιν οι αποστολές πήγαν στο Δημαρχείο Αποκορώνου όπου τους υποδέχθηκε ο Δήμαρχος, τους καλωσόρισε και τους μίλησε για τον Αποκόρωνα, τις ασχολίες των κατοίκων, τις παραγωγικές δυνατότητες του τόπου και τις επιχειρηματικές προοπτικές που υπάρχουν.

Ακολούθησε ομιλία από τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ενώσεων Αγροτουρισμού Ελλάδας κύριο Νίκο Φραντζεσκάκη σχετικά με τον αγροτουρισμό ως μία μορφή επιχειρηματικότητας η οποία συνεισφέρει στην αειφορία.

Κατόπιν στους μαθητές/τριες δόθηκαν προς συμπλήρωση ερωτηματολόγια μέσω των οποίων υλοποιήθηκε η προγραμματισμένη διαδικασία ‘’SWOT ANALYSIS’’ η οποία στόχο έχει την ανάπτυξη της αυτογνωσίας στους μαθητές/τριες.

2η ημέρα – Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020:

Το πρωινό πρόγραμμα της δεύτερης ημέρας ξεκίνησε με δύο παρουσιάσεις σχετικά με τα μαθηματικά στην καθημερινή μας ζωή.

Στη συνέχεια όλοι οι μαθητές και μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και ασχολήθηκαν με ένα εργαστήριο μέσω του οποίου κατασκεύασαν μοτίβα στηριζόμενοι σε γνώσεις που αφορούν τα κανονικά πολύγωνα. Κάθε ομάδα με τα μοτίβα τα οποία κατασκεύασε έφτιαξε ένα έργο τέχνης το οποίο εκτέθηκε σε όλες τις ομάδες.

Αφού ολοκληρώθηκε η διαδικασία, όλες οι αποστολές αποχώρησαν κατευθυνόμενες στην Αρχαία Απτέρα, όπου ξεναγήθηκαν από μαθητές μας στον αρχαιολογικό χώρο. Στη συνέχεια όλες οι ομάδες ασχολήθηκαν με ένα μαθηματικό πρόβλημα που τους τέθηκε στο χώρο του αρχαίου θεάτρου. Τους ζητήθηκε να υπολογίσουν πόσους θεατές χωρούσε το θέατρο όταν ήταν γεμάτο, τον καιρό της ακμής του. Για την επίλυση του προβλήματος αυτού δόθηκαν στις ομάδες των μαθητών φύλλα εργασίας τα οποία είχαν προετοιμαστεί από το σχολείο υποδοχής. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές εφάρμοσαν απλές μαθηματικές γνώσεις σε έναν αρχαιολογικό χώρο, και η αλήθεια είναι ότι το απόλαυσαν.

Μετά από το μεσημεριανό φαγητό οι αποστολές έκαναν έναν περίπατο στην παλιά πόλη των Χανίων και οι φιλοξενούμενοί μας γνώρισαν σημεία της πόλης με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.3η ημέρα – Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020:

Η τρίτη ημέρα ήταν αφιερωμένη σε θεατρικά δρώμενα των 10 με 15 λεπτών τα οποία αναφέρονταν σε επαγγελματικές επιλογές. Όλες οι ομάδες είχαν προετοιμάσει τα θεατρικά τους έργα τα οποία παρουσίασαν στο σχολείο υποδοχής.

Μετά την παρουσίαση των θεατρικών υλοποιήθηκε η διαδικασία ανατροφοδότησης των μαθητών, μέσω ερωτημάτων και συζήτησης με τους εκπαιδευτικούς. Στη συνέχεια δόθηκαν σε όλους τους μαθητές που πήραν μέρος στις παρουσιάσεις των θεατρικών δώρα για τις επιτυχείς τους παραστάσεις.

Αφού ολοκληρώθηκε το πρωινό πρόγραμμα, όλες οι ομάδες περπάτησαν στην παλιά γειτονιά του Βάμου και γνώρισαν, έστω και για λίγο, το χωριό στο οποίο δραστηριοποιείται το σχολείο μας.

4η ημέρα – Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020:

Την τέταρτη ημέρα οι ομάδες επισκέφθηκαν το Ηράκλειο, όπου βρίσκεται ο αρχαιολογικός χώρος της Κνωσού, ο οποίος ήταν το κέντρο του Μινωϊκού πολιτισμού. Εκεί είχαν μία επίσημη ξενάγηση στο χώρο η οποία τους ταξίδεψε στον χρόνο. Στη συνέχεια επισκέφτηκαν το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης, στο οποίο ξεναγήθηκαν, και κατόπιν περιηγήθηκαν στο ιστορικό κέντρο της πόλης του Ηρακλείου.

Το απόγευμα, γυρίζοντας πίσω στα Χανιά, επισκέφθηκαν το Ρέθυμνο το οποίο επίσης είναι πόλη ιστορικού ενδιαφέροντος, και περιηγήθηκαν στους δρόμους της παλιάς πόλης.

5η ημέρα – Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2020:

Την τελευταία μέρα το πρωί, λόγω της διαρκούς βροχόπτωσης, δεν πραγματοποιήθηκε η δενδροφύτευση που ήταν προγραμματισμένη, η οποία όμως θα πραγματοποιηθεί λίγες μέρες αργότερα αφού στεγνώσει το έδαφος και μπορεί να υλοποιηθεί. Σε αυτήν θα πάρουν μέρος όλοι οι μαθητές οι οποίοι ενεπλάκησαν στο project κατά τη διάρκεια της δεύτερης κινητικότητας.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της ανάλυσης από τα ερωτηματολόγια που συμπληρώθηκαν την πρώτη ημέρα (SWOT).

Στη συνέχεια δόθηκαν ερωτηματολόγια σε όλους τους συμμετέχοντες, μέσω των οποίων γίνεται η αξιολόγηση της ποιότητας της δεύτερης κινητικότητας η οποία οργανώθηκε από το Γενικό Λύκειο Βάμου.

Ακολούθως οι μαθητές δημιούργησαν έργα μέσω των οποίων, ζωγραφίζοντας, παρουσίασαν τις προσωπικότητές τους. Τα έργα στη συνέχεια εκτέθηκαν και υλοποιήθηκε διαδικασία ανατροφοδότησης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τέλος έγινε η τελετή λήξης της δεύτερης κινητικότητας, κατά την οποία απονεμήθηκαν σε όλους πιστοποιητικά συμμετοχής.Κατά τη διάρκεια υλοποίησης της 2ης διασχολικής συνάντησης, οι μαθητές/τριες ανέπτυξαν δεξιότητες, βελτίωσαν τις ικανότητές τους, έμαθαν για διαδικασίες ανάλυσης των προσωπικών τους δυνατοτήτων (SWOT), υλοποίησαν εργαστήριο για την εμπλοκή των μαθηματικών στην καθημερινότητα συσχετίζοντας τις θετικές επιστήμες με έναν αρχαιολογικό χώρο, εφαρμόζοντας τις γνώσεις τους εκτός της αίθουσας διδασκαλίας, δημιούργησαν θεατρικά δρώμενα 15΄, πήραν μέρος σε εργαστήρια των οποίων τα αποτελέσματα εκτέθηκαν, υλοποίησαν διαδικασίες αξιολόγησης και συμμετείχαν σε διαδικασίες ανατροφοδότησης. Επιπλέον εξάσκησαν τις γνώσεις τους στην Αγγλική γλώσσα καθώς ήρθαν σε επαφή με μαθητές/τριες άλλων χωρών, γνώρισαν τα ήθη και έθιμά τους.

Επίσης η εβδομάδα αυτή ήταν μία πολύτιμη εμπειρία για μαθητές μας και τις οικογένειές τους καθώς μέσω της φιλοξενίας μαθητών στις οικογένειες, επιτεύχθηκε ένας ιδιαίτερα σημαντικός στόχος του ERASMUS+ : να γίνουν όλα τα σχολεία της Ευρώπης μία κοινότητα.

zarpanews.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook