Χανιά | Όχι στην ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών λέει ο Σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου

χανιά-όχι-στην-ηλεκτρονική-αξιολόγησ-1150065

Ενάντια στην ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών είναι το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου.

Όπως σημειώνεται σε ανακοίνωση του συλλόγου, «η κ.Κεραμέως προχώρησε σε μια ανοργάνωτη, απροετοίμαστη και πρόχειρη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης την οποία μας παρουσίασε αρχικά ως λύση ανάγκης, τώρα όμως μας την παρουσιάζει ως πανάκεια, ενώ παραμένει μια αντιπαραγωγική και αντιπαιδαγωγική μέθοδος για την αποτελεσματικότητα της οποίας δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση

Η ανακοίνωση του συλλόγου:

Το ΔΣ του Συλλόγου Γονέων του ΕΠΑΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Το Υπουργείο Παιδείας φαίνεται να μην έχει καμία επαφή με την δυσχερή πραγματικότητα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Τα τεράστια και αναρίθμητα προβλήματα που παρουσιάζονται από την αρχή της πανδημίας και το κλείσιμο των σχολείων, απέδειξαν πόσο δίκαια και λογικά ήταν τα αιτήματα των εκπαιδευτικών, γονεϊκών και μαθητικών φορέων για το άνοιγμα των σχολείων με ασφάλεια, από την αρχή της χρονιάς.

Η κ.Κεραμέως προχώρησε σε μια ανοργάνωτη, απροετοίμαστη και πρόχειρη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης την οποία μας παρουσίασε αρχικά ως λύση ανάγκης, τώρα όμως μας την παρουσιάζει ως πανάκεια, ενώ παραμένει μια αντιπαραγωγική και αντιπαιδαγωγική μέθοδος για την αποτελεσματικότητα της οποίας δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση και που δεν μπορεί ούτε κατ’ ελάχιστον να υποκαταστήσει την υγιή σχολική λειτουργία, παρά μόνο επικουρικά και προσωρινά.

Τα προβλήματα είναι γνωστά σε όλους μας.

  • Έλλειψη επαρκούς διαδικτυακής υποδομής σε όλη την επικράτεια.
  • Αδυναμία χιλιάδων οικογενειών να πληρώνουν τις πανάκριβες υπηρεσίες των παρόχων διαδικτύου που εξασφαλίζουν γρήγορες και σταθερές συνδέσεις και να καλύψουν τις ανάγκες των παιδιών τους σε συσκευές.
  • Άγνοια των μέσων και ο ψηφιακός αναλφαβητισμός πολλών εκπαιδευτικών και γονέων, αλλά και παιδιών στις συγκεκριμένες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης και τηλεδιάσκεψης.
  • Οι συνέπειες της πολύωρης έκθεσης των παιδιών στις ηλεκτρονικές συσκευές και την ακτινοβολία που εκπέμπουν, και τα σοβαρά μυοσκελετικά προβλήματα που μπορεί να προκύψουν από την πολύωρη καθιστική στάση (σύμφωνα με επίσημους ιατρικούς φορείς).
  • Ο πολύωρος εγκλεισμός των μικρών παιδιών και των ενεργητικών εφήβων σε συνδυασμό με τα παραπάνω αποτελεί μια ωρολογιακή βόμβα στην ψυχική τους υγεία.

Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έρχεται τώρα η Υπουργός να επιβάλλει την αξιολόγηση των μαθητών. Για όσους εκπαιδευτικούς και γονείς ζουν το δράμα της τηλεκπαίδευσης η επιμονή στην αξιολόγηση των παιδιών είναι ένα κακόγουστο αστείο.

Καλούμαστε δηλαδή, να βάλουμε σε διαδικασία εξετάσεων , με όλη την πίεση και το άγχος που αυτή συνεπάγεται, παιδιά που αντιμετωπίζουν όλα αυτά τα καθημερινά προβλήματα, παιδιά που στερούνται την οποιαδήποτε κοινωνική ζωή, που στερούνται τις ευκαιρίες άθλησης ή σωματικής εκτόνωσης, που βιώνουν την αρρώστια ή το πένθος συγγενών τους λόγω κορωνοϊού, παιδιά που αντιμετωπίζουν τη φτώχεια και τις στερήσεις λόγω lockdown. Η αξιολόγηση δεν μπορεί να προχωρήσει από τη στιγμή που δεν υπάρχει ισότιμη συμμετοχή όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ αμφισβητείται ευθέως η αποτελεσματικότητα της εξ-αποστάσεως εκπαίδευσης για όσους συμμετέχουν. Όσον αφορά δε στα εργαστηριακά μαθήματα των ΕΠΑΛ, σημαντική παράμετρο της συνολικής αξιολόγησης, φαίνεται η Υπουργός να αγνοεί εντελώς το γεγονός ότι με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν.

Επιπλέον η κ. Κεραμέως προφανώς διακατέχεται και από άγνοια της εκπαιδευτικής νομοθεσίας για τα Λύκεια στην οποία προβλέπεται «Αν για λόγους αντικειμενικούς δεν πραγματοποιηθεί η ωριαία γραπτή δοκιμασία του πρώτου τετραμήνου, στο δεύτερο τετράμηνο διενεργούνται δύο ωριαίες γραπτές δοκιμασίες» (παρ. 1  του αρθ.103, ν.4610/2019) και επιπλέον προβλέπεται η δυνατότητα να μην κατατεθεί βαθμολογία με αιτιολογημένη σημείωση του διδάσκοντα (παρ.4 και 7 του αρθ. 103, ν.4610/2019).

Όσο αφορά την αξιολόγηση των μαθητών του Γυμνασίου ορίζεται ότι: «Αν σε ένα μάθημα για κάποιο λόγο λείπει ο βαθμός του ενός από τα δύο τετράμηνα, ως βαθμός επίδοσης για αυτό το τετράμηνο θεωρείται ο βαθμός του άλλου τετραμήνου».( στο  άρθρο 12 του Π.δ 126)

Εμείς, γονείς και εκπαιδευτικοί, δεν μπορούμε να δώσουμε τη συναίνεσή μας σε μια τόσο σημαντική διαδικασία αξιολόγησης κάτω από τέτοιες συνθήκες.

Για το λόγο αυτό, το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων του ΕΠΑΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ υιοθετεί το κάλεσμα του Δ.Σ του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Μουσικού Σχολείου Χανίων και καλεί:

– Τη Δ/νση και το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου μας να μην προχωρήσουν στην αξιολόγηση των μαθητών υπό τις παρούσες συνθήκες και να μην παραδώσουν βαθμολογία αιτιολογώντας επιστημονικά την απόφασή τους.

– Τους Γονείς να αρνηθούν να πάρουν βαθμούς για τα παιδιά τους και να απαιτήσουν ισότιμη και αποτελεσματική συμμετοχή για όλα τα παιδιά στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Επίσης, καλούμε τους γονείς, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του νομού Χανίων και όλης της Ελλάδας να κάνουν το ίδιο, αντιδρώντας στην “νομιμοποίηση” της τηλε-εκπαίδευσης ως εκπαιδευτική διαδικασία που μπορεί να έχει μετρήσιμα αποτελέσματα. Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς και γονεϊκούς συνδικαλιστικούς φορείς να απαιτήσουν για όσο διαρκεί η τηλε-εκπαίδευση από το Υπουργείο:

-Δωρεάν wifi υψηλών ταχυτήτων και συσκευές τάμπλετς σε όλες τις οικογένειες με παιδιά που συμμετέχουν στο Πανελλαδικό Σχολικό Δίκτυο

-Να επιμορφώσει τους εκπαιδευτικούς στις ορθές μεθόδους σχεδιασμού ψηφιακού σχολικού μαθήματος

-Να δώσει στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν όλες τις διαθέσιμες πλατφόρμες ψηφιακής εκπαίδευσης

-Να επανεισάγει την ασύγχρονη τηλεκπαίδευση

-Να μειώσει τις ώρες της συγχρονισμένης τηλεκπαίδευσης στο υγειονομικά ασφαλές όριο.

-Να θεσπίσει μεθόδους αξιολόγησης για τους μαθητές προκειμένου να κριθεί η αποτελεσματικότητα της ίδιας της τηλεκπαίδευσης και όχι η απόδοση των μαθητών.

Προτείνουμε τέλος, σε όλους τους φορείς που αποτελούν το πανεκπαιδευτικό κίνημα, τις Συνομοσπονδίες Γονέων, τις ΕΛΜΕ και τα Μαθητικά Συμβούλια, να ανακοινώσουν ως προειδοποιητικό μέσο αντίδρασης και διεκδίκησης, τη μαζική αποχή από την τηλε εκπαιδευση τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου.

 

Το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του ΕΠΑΛ ΑΚΡΩΤΗΡΙΟΥ»

Zarpanews.gr

3 thoughts on “Χανιά | Όχι στην ηλεκτρονική αξιολόγηση των μαθητών λέει ο Σύλλογος Γονέων του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου

  1. Έχει ΔΣ γονέων και κηδεμόνων το ΕΠΑΛ;
    Που ήταν περισυ όταν άναβαν κάποιοι φωτοβολίδες μέσα στις τάξεις και τρομοκρατούσαν τους υπόλοιπους μαθητές και καθηγητές; Που ήταν στα τόσα άλλα προβλήματα που έχει το ΕΠΑΛ;
    Εκεί δεν μίλησαν.
    Τώρα για κομματικούς λόγους ξαφνικά απόκτησαν παρουσία….

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook