Χανιά | Να μην προχωρήσουν στην αξιολόγηση των παιδιών τους ζητούν από τους εκπαιδευτικούς οι γονείς του Γυμνασίου και του ΕΠΑ.Λ. Βρυσών

χανιά-να-μην-προχωρήσουν-στην-αξιολόγ-1169874

Να μην προχωρήσουν στην αξιολόγηση των παιδιών τους ζητούν με επιστολή τους Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και ΕΠΑ.Λ. Βρυσών, προς τους εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων.

Παράλληλα τονίζουν ζητούν από τους εκπαιδευτικούς να μην «επιτρέψετε να χρησιμοποιήσουν τη δική σας  υπερ-προσπάθεια, για να καυχηθούν ότι όλα κύλησαν ομαλά, χωρίς προβλήματα (παρεκτός κάποια μεμονωμένα) και ότι επιτεύχθηκαν στόχοι που μόνο η διά ζώσης διδασκαλία μπορεί να εξασφαλίσει».

Η ανακοίνωση – επιστολή προς τους εκπαιδευτικούς:

Με κοινή τους επιστολή οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων του ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ και ΕΠΑ.Λ. ΒΡΥΣΩΝ απευθύνθηκαν στους εκπαιδευτικούς των δύο σχολείων ευχαριστώντας τους για την πολύπλευρη στήριξη που πρόσφεραν στους μαθητές κατά τη διάρκεια τής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Με αφορμή, ωστόσο, την ολοκλήρωση του Α΄ Τετράμηνου και  με την πείρα όλων των τελευταίων μηνών, οι γονείς παρέθεσαν τον προβληματισμό τους για το αν και κατά πόσο η τηλεκπαίδευση από τη φύση της αποτελεί ουσιαστική εκπαιδευτική διαδικασία (ανεξάρτητα από την κοπιαστική προσπάθεια των διδασκόντων) στην οποία, μάλιστα, δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση όλοι οι μαθητές. Κατ’ επέκταση, αναρωτιούνται:

«… πώς είναι δυνατόν, λοιπόν, το Υπουργείο να ζητά τα παιδιά μας να βαθμολογηθούν; Μα για να γίνει αυτό, δε θα έπρεπε πρώτα να έχει διασφαλιστεί η ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση και μάλιστα από την αρχή, με τεχνολογικό εξοπλισμό και σύνδεση; Πολλοί είναι εκείνοι που δεν είχαν ούτε τα απαραίτητα (σύνδεση, υπολογιστή ή τάμπλετ, κάμερα κτλ), με το πρόβλημα να είναι οξύτερο στις μονογονεϊκές, πολύτεκνες και με περισσότερα του ενός παιδιά μαθητές. Η κυβέρνηση για πάνω από 10 μήνες μάς έχει αφήσει αβοήθητους εμάς και τα παιδιά μας και μόνοι παλεύουμε να εξασφαλίσουμε τα απαραίτητα για τη συμμετοχή τους στην τηλεκπαίδευση….

μπορεί να θεωρηθεί διδαγμένη η ύλη, το μάθημα, που έχει «συρρικνωθεί» στις μικροσκοπικές διαστάσεις και στις περιορισμένες δυνατότητες ενός κινητού, και μάλιστα, συχνά παλαιάς τεχνολογίας;

η ποιότητα του ήχου, της σύνδεσης και του τεχνολογικού εξοπλισμού δεν επηρεάζει το αποτέλεσμα, το τι μαθαίνει το παιδί;

ακυρώνονται τα επιστημονικά πορίσματα που χρόνια διαβάζουμε και διδάσκονταν στα σχολεία, ότι η πολύωρη έκθεση στις οθόνες ευνοεί τη διάσπαση προσοχής, δυσκολεύει τη συγκέντρωση και παθητικοποιεί το παιδιά; Αν ισχύουν αυτά, επηρεάζουν ή δεν επηρεάζουν αντικειμενικά την κατάκτηση της γνώσης, αλλά και το αν  ο μαθητής ενεργοποιείται ή όχι κατά τη διάρκεια της «ψηφιακής ώρας», με τον κίνδυνο να θεωρηθεί «αδιάφορος» ή «απών»;

μήπως όλη η κατάσταση του εγκλεισμού και της οθόνης, που έχει μετατρέψει τα παιδιά μας περισσότερο σε «χρήστες και λιγότερο σε «μαθητές», συμβάλλει τελικά με αρνητικό τρόπο στη σχολική τους εξέλιξη;

τελικά η μάθηση είναι μια τεχνική απλώς διαδικασία; Η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών μεταξύ τους και με τον εκπαιδευτικό, στο συναίσθημα, η φαντασία, απαραίτητα για την εκπαιδευτική διαδικασία,  χωράνε στην οθόνη και στην «ψηφιακή πραγματικότητα»;

τα μαθήματα με εργαστηριακό χαρακτήρα πώς ακριβώς μπορούν να αξιολογηθούν;

Οι μαθητές με αυξημένες ανάγκες (μαθησιακές, ψυχικές…) μήπως συνάντησαν ένα επιπλέον, ίσως και αξεπέραστο, εμπόδιο μέσω της «τηλεκπαίδευσης»;

Και καταλήγουν:

«…σας καλούμε να μην δεχτείτε να αξιολογήσετε τα παιδιά μας  υπερασπιζόμενοι τη διά ζώσης, αναντικατάστατη λειτουργία του Δημόσιου Σχολείου και το δικαίωμα ΟΛΩΝ των παιδιών στην καθολική, απρόσκοπτη συμμετοχή, τα οποία δεν εξαρτώνται από τη δική σας αξιέπαινη προσπάθεια. Μην επιτρέψετε να χρησιμοποιήσουν τη δική σας  υπερ-προσπάθεια, για να καυχηθούν ότι όλα κύλησαν ομαλά, χωρίς προβλήματα (παρεκτός κάποια μεμονωμένα) και ότι επιτεύχθηκαν στόχοι που μόνο η διά ζώσης διδασκαλία μπορεί να εξασφαλίσει….Εξάλλου, δεν ξεχνάμε ότι το  κλείσιμο των σχολείων, που το «πληρώνουν» πολλαπλά τα παιδιά μας (ακόμα περισσότερο στο μέλλον), δεν ήταν «μοιραίο», αλλά το αποτέλεσμα συνειδητής επολογής και κακων χειρισμών των υπευθύνων αφου δεν έδωσαν ούτε τα ελάχιστα χρήματα για την ασφάλεια και την υγεία τη δική σας, των παιδιών και των οικογενειών μας.

Η αγωνία, η ανασφάλεια είναι εδώ να μας κυριεύει λίγο πριν από το άνοιγμα Γυμνασίων και Λυκείων, που όλοι κρίνουμε αναγκαίο, και η ουσιαστική προτεραιότητα της κυβέρνησης θα έπρεπε να είναι αυτή: επιπλέον μέτρα,  επαναδιδασκαλία ύλης, ενίσχυση των πιο αδύναμων μαθητών, αραίωση μαθητών στις τάξεις και στα λεωφορεία κτλ και όχι η ύποπτη επισφράγιση μιας περιορισμένου οφέλους διαδικασίας, όπως η τηλεκπαίδευση, που μόνο ως λύση ανάγκης μπορεί να θεωρηθεί και που ίσα ίσα ανέδειξε τις μεγάλες κοινωνικές και οικονομικές ανισότητες που βιώνουν τα παιδιά μας στον αγώνα τους για μόρφωση.»

Ως Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Αποκορώνου, αναγνωρίζοντας ότι η τηλε-εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την ψυχοπαιδαγωγική και κοινωνική διάσταση της διά ζώσης διδασκαλίας, χαιρετίζουμε την πρωτοβουλία των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και ΕΠΑ.Λ. ΒΡΥΣΩΝ, καλώντας ταυτόχρονα το Υπουργείο να λάβει άμεσα μέτρα για το ασφαλές άνοιγμα των σχολείων,αλλά και τη στήριξη των μαθητών, ιδιαίτερα εκείνων που το έχουν περισσότερο ανάγκη.

To Δ.Σ της Ένωσης Γονέων.»

Zarpanews.gr

One thought on “Χανιά | Να μην προχωρήσουν στην αξιολόγηση των παιδιών τους ζητούν από τους εκπαιδευτικούς οι γονείς του Γυμνασίου και του ΕΠΑ.Λ. Βρυσών

  1. Να είστε σίγουροι πως η ανακοίνωση υπαγορεύτηκε από τους καθηγητές των παραπάνω σχολείων. Κι ύστερα κλαίνε για την απαξίωση των σχολείων τους – ιδιαίτερα του ΕΠΑΛ Βρυσών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook