Χανιά | Μια καθηγήτρια για το 1ο Γυμνάσιο – “Γιατί τόσο βιαστική απόφαση;”

Επιστολή για το ζήτημα της μετατροπής του 1ου Γυμνασίου Χανίων σε πειραματικό, απέστειλε η κυρία Γεωργία Κωσταριδάκη, καθηγήτρια στο γυμνάσιο, όπου, μεταξύ άλλων, αναρωτιέται γιατί να ληφθεί αυτή η απόφαση τόσο βιαστικά, ενώ αφήνει να εννοηθεί ότι ο σύλλογος γονέων του σχολείου δεν θέλει να εμπλακεί στη συζήτηση για το θέμα η ΕΛΜΕ Χανίων. Επισημαίνει δε, ότι η ΕΛΜΕ διοργανώνει συζήτηση με γονείς για το θέμα, το Σάββατο:

“Το 1ο γυμνάσιο Χανίων μετατρέπεται σε πειραματικό, αναγγέλλει πρώτα ο κύριος Διγαλάκης, πρόεδρος της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων Α. (Ενώ ήδη ο σύλλογος διδασκόντων είχε ψηφίσει αρνητικά για την εξέλιξη αυτή)

Έπειτα ακολουθεί διαδικτυακή συνάντηση του ΔΣ γονέων και κηδεμόνων Χανίων, με τον βουλευτή Χανίων κο Βολουδάκη, όπου ανακοινώνει ότι:

<<[…..]Με ικανοποίηση άκουσα τους εκπροσώπους των γονέων να συμφωνούν με την προοπτική της μετατροπής των δυο συγκεκριμένων σχολείων σε πειραματικά. Εκτιμούν ότι αυτό θα λύσει και αρκετά από τα σημερινά προβλήματα των συγκεκριμένων σχολείων[…]>>
Τέλος, ακολουθεί η ανάρτηση της Ντόρας Μπακογιάννη όπου ανακοινώνει ότι το πρώτο γυμνάσιο Χανίων γίνεται πειραματικό και <<επιτέλους δίνεται η ευκαιρία ,στα παιδιά που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα να αναδείξουν τις ικανότητές τους>>.

Για εμάς …… χωρίς εμάς

Αναρωτιέμαι λοιπόν. Γιατί οι πολιτικοί μας εκπρόσωποι θέλουν διακαώς να προχωρήσουν στην μετατροπή σχολείων σε πειραματικά, αγνοώντας τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων; Γιατί πρέπει τόσο βιαστικά σε περίοδο πανδημίας να παρθεί αυτή η απόφαση; Γιατί δεν αναφέρονται πουθενά οι συνέπειες που θα προκύψουν από αυτή την μετατροπή;
Αν πραγματικά κόπτονταν για τους μαθητές όλων των κοινωνικών στρωμάτων, δεν θα δημιουργούσαν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Θα μεριμνούσαν για τις τραγικές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό, που παρουσιάζονται σε κάθε σχολική χρονιά.

Διαχρονικά, θα φρόντιζαν κάθε σχολείο της πόλης να δέχεται τον αριθμό μαθητών που του αναλογεί, σύμφωνα με τις υποδομές του, έτσι ώστε, να μην συνωστίζονται μαθητές σε άλλα σχολεία, με αποτέλεσμα να γίνονται μαθήματα ακόμα και σε προκάτ.

Όλα αυτά, για να γινόμαστε σήμερα δέκτες της απειλής:

<<μετατροπή ή κλείσιμο>>

Οι καθηγητές παρόλο που προσπάθησαν να καλέσουν όλους τους γονείς σε συζήτηση – ενημέρωση και ανταλλαγή απόψεων παρουσία της ΕΛΜΕ, το ΔΣ γονέων θεώρησε ότι δεν πρέπει να γίνει όλο αυτό διά ζώσης λόγω πανδημίας και αντίθετα καλούν σε διαδικτυακή συνάντηση, μόνο τους καθηγητές με το ΔΣ γονέων, χωρίς να συμπεριλάβουν εκπροσώπους της ΕΛΜΕ και μάλιστα δείχνοντας ξεκάθαρα ότι δεν επιθυμούν την παρουσία της στην συζήτηση.

Δεν είναι μόνο η οργανική μας θέση που χάνεται. Είναι το τί, πραγματικά, σημαίνει πρότυπο /πειραματικό σχολείο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους. Τί θα συμβεί με τους νυν μαθητές; Πώς θα στελεχωθεί από τους νέους μαθητές;

Η ΕΛΜΕ ΧΑΝΙΩΝ μαζί με καθηγητές του σχολείου, διοργανώνει συνάντηση με τους γονείς, το Σάββατο 3 Απριλίου, στις 4 το απόγευμα, όπου θα διεξαχθεί διάλογος για τις συνέπειες της μετατροπής σχολείων σε πρότυπα / πειραματικά, και τί μας έχει διδάξει η μετατροπή άλλων σχολείων.

Σαν εκπαιδευτικός με δύο δεκαετίες στις σχολικές τάξεις , απευθύνομαι στους γονείς και όχι μόνο στους εκπροσώπους τους. Τους καλώ να συμμετάσχουν στην εν λόγω συνάντηση , από την στιγμή που η μετατροπή αυτή του σχολείου αφορά και επηρεάζει άμεσα όλους τους μαθητές μας.

Επί χρόνια καθηγήτρια του 1ου γυμνασίου
ΚΩΣΤΑΡΙΔΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ”

zarpanews.gr

6 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Διγαλακη αυτος ο τοπος σε αγαπα… Δε θυμαμαι αλλο βουλευτη να ειχε ανοιξει τοσα μετωπα απεναντι στην κοινωνια.
    Με αλλα λογια, οπου σκατα και Διγαλης ή και το αντιστροφο.

  2. Κα Κωσταριδακη, αν έχετε μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, η απόφαση δεν σας αφορά και δεν σας επηρεάζει. Αν δεν έχετε, θα μεταταχθειτε σε κάποιο άλλο σχολείο για να παρέχετε τις υπηρεσίες σας.
    Αναφορικά με τους μαθητές, όπως προκύπτει από τις αναλογες περιπτώσεις πρότυπων ή πειραματικών σχολείων στη χώρα, μόνο θετική επίδραση έχει σ’ αυτούς τους μαθητές η ύπαρξη αυτών των ειδικών σχολείων.
    Συνεπώς, το κριτήριο για την ίδρυση αυτών των σχολείων είναι οι καθηγητές ή οι μαθητές και οι ανάγκες τους; Προφανώς οι μαθητές.

  3. Το ΔΣ του συλλόγου των γονέων δεν έχει καμμιά σχετική εξουσιοδότηση από τους γονείς. Δεν έχει γίνει συνέλευση και φυσικά ποτέ δεν ρωτήθηκαν οι γονείς. Αύριο θα πρέπει όλοι οι γονείς να παραστούμε στην συνάντηση, να ενημερωθούμε από τους μόνους που πραγματικά νοιάζονται για τα παιδιά μας. Τους καθηγητές του 1ου γυμνασίου.

  4. σε οποιαδήποτε πρόοδο οι δάσκαλοι και οι καθηγητές αντίθετοι. Μόνιμα! Χωρίς καμία αντιπρόταση, είναι αντίθετοι σε οποιαδήποτε πρόταση εξέλιξης της εκπαίδευσης των παιδιών μας. Το μόνο που τους νοιάζει είναι να πέφτει ο μισθός και να κάνουν στο μάθημα ότι θέλουν αυτοί και όχι ότι λέει το πρόγραμμα. Όμως ήρθε η τηλεκπαιδευση και τους ξεσκέπασε! ΣΑΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ!!!

  5. Αν καταλάβατε ότι το πρόβλημα είναι η οργανική μου θέση , τότε καταλάβατε λάθος. Χωρίς βέβαια να υποτιμώ και αυτό το θέμα.
    Θα συμφωνήσω μαζί σας . Οι ανάγκες και το καλό των μαθητών έχουν πρωταρχικό ρόλο στις αποφάσεις μας . Μαρτυρίες εκπαιδευτικών σε Π/Π σχολεία ,αλλά και πολλές έρευνες ,έχουν δείξει ότι οι εκπαιδευτικοί .στην προσπάθειά τους να κρατήσουν την θέση τους αναλώνονται και εξαντλούν όλη την ενέργειά τους στην απόκτηση <>
    Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την απομάκρυνση από τους εκπαιδευτικούς και διδαχτικούς στόχους και οι μαθητές δεν είναι πια το επίκεντρο . Εννοείται ότι η συνεχής επιμόρφωσή μας επιβάλλεται και είναι πάγιο αίτημά μας. Όχι όμως για να μπορέσουμε να κρατήσουμε την θέση μας ,αλλά για να γίνουμε καλύτεροι δάσκαλοι.
    Μάλλον όμως έχετε διαφορετική ενημέρωση από εμένα . Εύχομαι για το καλό των μαθητών μας, να κάνω εγώ λάθος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ