Χανιά | Λαϊκή Συσπείρωση Καντάνου-Σελίνου: Ο προϋπολογισμός δεν αφουγκράζεται την αγωνία της μεγάλης πλειοψηφίας των δημοτών

χανιά-λαϊκή-συσπείρωση-καντάνου-σελί-982350

Ψηφίστηκε από την πλειοψηφία το τεχνικό πρόγραμμα και ο προϋπολογισμός του 2021 στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καντάνου-Σελίνου του Δεκεμβρίου.

Σε ανακοίνωσή της η Λαϊκή Συσπείρωση, κάνει λόγο για πλήρη ταύτιση του προϋπολογισμού με την κυβερνητική πολιτική.

Αναλυτικά το σχόλιό της για τον ψηφισθέντα προϋπολογισμό:

«Ήταν το δεύτερο ΔΣ σε όλη αυτή την περίοδο της πανδημίας που δεν έγινε δια περιφοράς. Υποτυπώδης βέβαια, ήταν ο διάλογος όχι μόνο από άποψη περιεχομένου, αλλά και από την άποψη ότι ο χρόνος των τοποθετήσεων ήταν πραγματικά περιορισμένος.

Είναι πλήρης η ταύτιση του προϋπολογισμού με την κυβερνητική πολιτική και βρίσκεται σε πλήρη σύμπνοια με τον κρατικό προϋπολογισμό του 2021, ο οποίος βάζει τις λαϊκές ανάγκες ενέχυρο για την εξασφάλιση της κερδοφορίας του μεγάλου κεφαλαίου.

Κι όταν αυτό το επισημαίνουμε, ακούγεται πως η κριτική μας δε στηρίζεται στην πραγματικότητα. Εμείς θεωρούμε , όμως , πως παρά τις αναμφισβήτητες και καρποφόρες σε ένα βαθμό προσπάθειες της δημοτικής αρχής, δε στηρίζεται στην πραγματικότητα ο ίδιος ο προϋπολογισμός.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα, αν οριζόταν η θέσπιση κοινωνικού τιμολογίου τόσο στην τιμολόγηση του νερού, όσο και στην τιμολόγηση των ανταποδοτικών τελών με απαλλαγές από τρίτεκνους, πολύτεκνους, άτομα με ειδικές ανάγκες και γενναίες μειώσεις σε κοινωνικές ομάδες που

σηκώνουν ασήκωτα βάρη την περίοδο αυτή (βιοπαλαιστές αγρότες, ξενοδοχουπάλληλοι, εργαζόμενοι στην εστίαση κ.λ.π.). Αντ’ αυτού όμως, θεωρήθηκε μέγιστο επίτευγμα το γεγονός ότι τα τέλη δεν αυξάνονται! Στη βάση αυτή έχουμε προτείνει να διεξαχθεί ειδική συνεδρίαση του συμβουλίου με πλήρη ενημέρωση για τους οφειλέτες προς το Δήμο και την

κατηγοριοποίηση τους (αντί να προβαίνουμε στη διακοπή του νερού με μοναδικό κριτήριο τις πολυετείς οφειλές, με τις οποίες βέβαια δε συμφωνούμε).

Για όλα τα παραπάνω παίρνουμε υπόψιν ότι ο ίδιος Σελινιώτης πληρώνει ανταποδοτικά τέλη ΜΟΝΟ για τις υπηρεσίες καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού ύψους 525.000 ευρώ, τη στιγμή μάλιστα που φέτος θα αυξηθούν τα έσοδα των δήμων από την δήλωση έξτρα τ.μ. , ποσά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν στη μείωση των τελών.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα αν υπήρχε συντεταγμένο σχέδιο αντιπυρικής και αντιπλημμυρικής προστασίας, ώστε να μη βρεθούμε στο χείλος του γκρεμού μπροστά σε ακραία καιρικά φαινόμενα ή σε έκτακτες καταστροφές. Σχέδιο τέτοιο όμως που να θέτει στο επίκεντρο την πρόληψη από τέτοια φαινόμενα, κάτι που θα προσέφερε το αίσθημα της ασφάλειας αφενός, θα απέβαινε τελικά και πιο επικερδές για τα οικονομικά του Δήμου αφετέρου.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα αν για τους κατοίκους της ενδοχώρας που ζουν έναν έντονο οικονομικό μαρασμό λόγω της ΚΑΠ (κοινής αγροτικής πολιτικής) που ξεκληρίζει την αγροτική παραγωγή και ερημώνει τα χωριά, η δημοτική αρχή έπαιρνε μια σειρά από πρωτοβουλίες

(καθημερινότητα, καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, αγροτική οδοποιία κ.λ.π. ) .

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα αν υπήρχε μια επιπλέον πρόταση για ένα κέντρο νέων, ένα γραφείο αθλητισμού, γενικώς πρόνοια για χώρους άθλησης και πολιτισμού για τη νεολαία-και όχι μόνο. Όχι πως δε σημειώνονται βήματα, αλλά δεν αρκούν αυτά τα βήματα, και προοδευτικό δεν είναι να αφορούν κυρίως όσους μπορούν οικονομικά να ανταπεξέλθουν.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα αν δε γινόταν η κατανομή των χρημάτων ανά δημοτικό διαμέρισμα, αν δεν ήταν εξόφθαλμη η παραμέληση και υποβάθμιση των αγροτικών περιοχών, κάτι το οποίο διαρκώς

επισημαίνουμε, γνωρίζοντας καλά τη σωρεία παραπόνων από τους κατοίκους της ενδοχώρας. Κρίνουμε, για παράδειγμα, πως από χθες αποτελούσε ανάγκη να έχει αξιοποιηθεί το κλειστό γυμναστήριο της Καντάνου και να έχει ολοκληρωθεί το σχετικό με την ανάδειξη του μουσείου έργο.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα αν, μιλώντας περί κοινωνικής πολιτικής, αντικρίζαμε έστω στο βάθος ένα όραμα για αναβάθμιση των κοινωνικών δομών, για ενίσχυση των μονάδων του ΚΗΦΗ και του Βοήθεια στο Σπίτι, για σύσταση ενός δημοτικού γηροκομείου, ενός ΚΑΠΗ.

Θα στηριζόταν ο προϋπολογισμός αυτός στην πραγματικότητα που βιώνουν τα λαϊκά στρώματα, αν εντέλει προσανατολιζόταν στην ενδυνάμωση των συλλογικών διαδικασιών, στην ενεργοποίηση των λαϊκών αυτών στρωμάτων(να σημειωθεί ότι μόνο ένας τοπικός παρευρέθηκε στη συνεδρίαση!), κι όχι στον κατευνασμό τους, μέσω της προβολής μιας

αναπτυξιακής πολιτικής. Γιατί είναι κοινώς γνωστό, ενώ πραγματικά δεν επιδιώκουμε να την υποτιμήσουμε, ότι όχι μόνο δε φτάνει, δεν αρκεί για την αναβάθμιση της ποιότητας της ζωής των κατοίκων (κοιτώντας το τεχνικό πρόγραμμα, βλέπουμε 4 μόνο νέα έργα), αλλά κι ότι ούτε καν στο μεγάλο μέρος της δε θα υλοποιηθεί.

Θα περιμέναμε λοιπόν, έστω στη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε να διαφαινόταν μια διάθεση, ακόμα και πενιχρή, σύγκρουσης με την πολιτική αυτή που τσακίζει τις ζωές μας. Αντ’ αυτού η δημοτική αρχή παρουσιάζει ως μονόδρομο το ότι τις όποιες υποδομές και τα όποια έργα θα τα πληρώσουν για μια ακόμη φορά ακόμα οι δημότες μέσω της τοπικής

φορολογίας. Αντ’ αυτού, κριθήκαμε στην προσπάθεια μας να αναδείξουμε έναν άλλο δρόμο ότι, λέει, κάνουμε πολιτική! Λες και δεν είναι πολιτική το ότι η ΣΑΤΑ έχει τα τελευταία δέκα χρόνια μειωθεί περίπου κατά 60%, λες και δεν είναι πολιτική το ότι μια σειρά από υπηρεσίες απαξιώνονται και ωθούνται στο κλείσιμο, λες και δεν είναι πολιτική το ότι οδεύουμε στο

δρόμο της ιδιωτικοποίησης τους.

Κι εδώ ενακύπτει η καίρια διαφωνία μας: αναπτυξιακή πολιτική ουσιαστική θα μπορέσει να επέλθει όταν ο λαός της περιοχής βγει μπροστά με γνώμονα τις ανάγκες του, κι όταν η δημοτική αρχή έρθει σε ρήξη με την κυβερνητική πολιτική που αναγάγει τα ίδια

έσοδα στο μέγιστο χρηματοδότη των δήμων και, τελικά, διεκδικήσει αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης και στελέχωση του δήμου με επαρκές προσωπικό, με σταθερές σχέσεις εργασίας. Αυτό καταρχήν θα αποτελούσε ύμνο στα εργασιακά δικαιώματα, και πέραν τούτου θα μας αποδέσμευε σε ένα βαθμό από τα δεσμά των εργολάβων, και θα οδηγούσε

σε καθεστώς αυτεπιστασίας-αμεσότερη, αποτελεσματικότερη και οικονομικότερη λύση για το δήμο μας.

Εκφράζουμε σταθερά και επανειλημμένα τη διαφωνία μας με τη σύσταση κάθε λογής «δικτύων» (τύπου ΔΕΠΑΝ, η προγραμματική σύμβαση με τη οποία ανέρχεται στα 85.000 ευρώ) , που τελικά αφαιμάζουν τους δήμους από τα πρακτικά μέσα διεκπεραίωσης έργων, αλλά όχι από την ευθύνη τους. Ευθύνη ο δήμος μας έχει να διεκδικήσει με μάχιμους τρόπους κι όχι μόνο με την αποστολή εγγράφων τη στελέχωση του με μόνιμο προσωπικό και με τις αναγκαίες δομές.

Αντιλαμβανόμαστε όμως, τελείως διαφορετικά τη λέξη «διεκδίκηση». Αναφορικά με το κόστος της μεταφοράς των απορριμμάτων από τη ΔΕΔΙΣΑ, το οποίο αποτέλεσε άλλοθι πέρσι για την αύξηση των τελών και φέτος για τη μη μείωση τους, έπεσε στο κενό η πρόταση μας για συστράτευση με τους κατοίκους και έμπρακτη διεκδίκηση αύξησης της

χρηματοδότησης με πλήθος κατοίκων και παρουσία απορριμματοφόρου μπροστά στη νομαρχία. Κι όχι μόνο έπεσε στο κενό, αλλά και ανέβηκαν κι οι εντάσεις. Φυσικά, δε μας  προκάλεσε εντύπωση! Εμείς είμαστε διατεθειμμένοι όχι μόνο να διαχειριζόμαστε την υπάρχουσα κατάσταση, αλλά να «σπάσουμε αβγά» που λέμε, για να ανατρέψουμε τη δοσμένη πραγματικότητα, ώστε ακόμα και προσωρινά να παρθούν μέτρα που θα ελαφρύνουν τον εργαζόμενο, το βιοπαλαιστή.

Γιατί τελικά, η πραγματικότητα ορίζεται και καθορίζεται από τις σύγχρονες ανάγκες του λαού, και από τα μέσα για την κάλυψη τους. Και το όραμα της δικής μας διοίκησης ακριβώς ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, γιατί η πραγματικότητα είναι ότι τον πλούτο που υπάρχει, τελικά δεν τον καρπώνεται αυτός  που και τον βγάζει, αυτός που τον παράγει, ενώ από την άλλη τον πληρώνει δύο φορές. Και για την Λαϊκή Συσπείρωση το ζητούμενο είναι ΙΣΟΤΙΜΑ κάθε δήμος, αδέσμευτος από τη λογική των ίδιων εσόδων, αδέσμευτος από το ποιο κόμμα κυβερνά, και άρα από τις παραχωρήσεις ή τις «πλάτες» του καθενός να θέτει στο

επίκεντρο την κάλυψη των αναγκών των κατοίκων.

Εμείς ως Λαϊκή Συσπείρωση Καντάνου – Σελίνου καταγγέλλουμε και καταψηφίσαμε αυτόν τον προϋπολογισμό ως έναν προϋπολογισμό που κινείται σε αντιδραστική κατεύθυνση, που δεν αφουγκράζεται την αγωνία της μεγάλης πλειοψηφίας των δημοτών. Απαιτούμε την πλήρη χρηματοδότηση της Τοπικής Διοίκησης από το κράτος, για να μην πληρώνει

διπλά και τριπλά το λαϊκό νοικοκυριό για βασικές του ανάγκες. Στηρίζουμε μία άλλη εναλλακτική πρόταση που θα υπηρετεί τις λαϊκές ανάγκες και την προστασία της ανθρώπινης ζωής που σήμερα μπαίνει στο ζύγι του κέρδους. Απαιτούμε άμεσα να υλοποιηθούν τα επίκαιρα αιτήματα που έχουν κατατεθεί από τους αυτοαπασχολουμένους, του μικρούς εμπόρους, από κάθε συλλογικό φορέα για ανακούφιση από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

• Παλεύουμε για δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική, για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας, για τη λειτουργία των Δημοτικών Υπηρεσιών σε απορρίμματα, πράσινο κλπ.

• Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιο και Δωρεάν Σύστημα στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της υγείας- Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.

• Παλεύουμε για την μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων του Δήμου μας.

• Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού.

Για όλα αυτά θα συνεχίσουμε να κινητοποιούμαστε μαζί με το λαό, τα σωματεία και τους φορείς της περιοχής.

Παλαιόχωρα 05/01/2021

Οι εκλεγμένοι Δημοτικοί Σύμβουλοι:

Γεωργιλάκης Γιώργος

Λιτσαρδάκης Νίκος

Μαράκης Βαρδής

Παπαδάκη Χαριτίνη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook