Χανιά | Κινητοποίηση της ΕΛΜΕ για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

χανιά-κινητοποίηση-της-ελμε-για-το-νομ-1032029
Φωτογραφία αρχείου

Κινητοποίηση – παράσταση διαμαρτυρίας, πραγματοποίησε το πρωί η ΕΛΜΕ Χανίων, αντιδρώντας στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, που ετοιμάζεται να ψηφίσει η κυβέρνηση και για το οποίο όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά βρίσκει αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Η ανακοίνωση της ΕΛΜΕ αναφέρει επίσης πως σε ότι αφορά στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση «έχουμε την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, της προκαθορισμένης βάσης εισαγωγής για τα ΑΕΙ και της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που έχουν συζητηθεί αναλυτικά σε Γενικές Συνελεύσεις, έχει αναδειχθεί ο αντιδραστικός  τους χαρακτήρας και έχουν απορριφθεί από την πλειοψηφία των συναδέλφων».

Μετά την κινητοποίηση στην πλατεία της Δημοτικής Αγοράς, ακολούθησε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Η ανακοίνωσης της ΕΛΜΕ Χανίων:

«Για άλλη μια φορά η εκπαιδευτική κοινότητα γίνεται μάρτυρας ενός ακόμη κακοπαιγμένου έργου, με αφορμή το νέο αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο που προτίθεται να φέρει προς ψήφιση η κυβέρνηση  – κατά την πάγια τακτική όλων των κυβερνήσεων – εν μέσω πανδημίας  και με κλειστά σχολεία. Θεωρούν ότι  αποτελεί ευκαιρία για να νομοθετήσουν διατάξεις που στο παρελθόν έχουν απορριφθεί από την εκπαιδευτική κοινότητα, με το βλέμμα τους στραμμένο στην επόμενη μέρα, αποφεύγοντας τις αντιδράσεις από μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Παρότι, από μόνη της η ενέργεια αυτή, η  επιλεκτική δηλαδή διαρροή των άρθρων του νομοσχεδίου μέσω των φιλικών προς αυτήν ΜΜΕ ώστε να προετοιμαστεί η κοινή γνώμη και να «μετρηθούν» οι αντιδράσεις, αλλά και η κατάθεση του κάτω από τις προαναφερόμενες συνθήκες κρίνεται απαράδεκτη, έχει ενδιαφέρον και το περιεχόμενο του.

Να θυμίσουμε ότι στο πολυνομοσχέδιο αυτό περιλαμβάνονται ζητήματα που αφορούν την Πρωτοβάθμια, τη Δευτεροβάθμια αλλά και την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, τα οποία έχουν βρει διαχρονικά αντίθετη την εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές φοιτητές), με αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, πρωτοβάθμιων αλλά και δευτεροβάθμιων οργάνων.

Ειδικά για την περίπτωση της Δευτεροβάθμιας έχουμε την επαναφορά της τράπεζας θεμάτων για την Α΄ και Β΄ Λυκείου, της προκαθορισμένης βάσης εισαγωγής για τα ΑΕΙ και της αξιολόγησης σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, που έχουν συζητηθεί αναλυτικά σε Γενικές Συνελεύσεις, έχει αναδειχθεί ο αντιδραστικός  τους χαρακτήρας και έχουν απορριφθεί από την πλειοψηφία των συναδέλφων.

Σύμφωνα λοιπόν με τα σχέδια του ΥΠΑΙΘ, επαναφέρεται ο θεσμός της τράπεζας θεμάτων (που εφαρμόστηκε στο παρελθόν και αφού δημιούργησε ένα μπάχαλο στα σχολεία, απορρίφθηκε ως αποτυχημένος από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς αλλά και το Υπουργείο που τον απέσυρε), με σκοπό να αξιολογήσει τους μαθητές από τις πρώτες τάξεις του Λυκείου και να χρησιμοποιηθεί ως κριτήριο για την προαγωγή τους στις επόμενες τάξεις αλλά και την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. H τράπεζα θεμάτων έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Εγκλωβίζει την εκπαιδευτική διαδικασία σε μια στείρα αναπαραγωγή του σχολικού βιβλίου, καθώς οποιαδήποτε προέκταση της διδασκαλίας σε συναπτές αλλά μη εξεταστέες θεματικές ενότητες θα αποτελεί «περιττή» πολυτέλεια για τους μαθητές. Διαταράσσει τον προγραμματισμό της ύλης που πρόκειται να επιλεχθεί ως διδαχθείσα από τους εκπαιδευτικούς, καθώς μέσω της κλήρωσης, κανείς δεν μπορεί να εξασφαλίσει ότι τα θέματα που θα κληθούν να εξεταστούν οι μαθητές, θα είναι αυτά στα οποία έχει δοθεί το βάρος κατά τη φυσική διδασκαλία στην τάξη. Το φαινόμενο της κλήρωσης θεμάτων από ύλη που έχει εξαιρεθεί ως μη εξεταστέα, είναι πολύ πιθανό τα κάνει την εμφάνιση του και πάλι. Το σημαντικότερο ίσως, είναι ότι μετατρέπει το Λύκειο σε ένα διαρκές εξεταστικό κέντρο, που για 3 χρόνια θα έχει σκοπό την προετοιμασία των μαθητών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, καταστρέφοντας τη δημιουργικότητα τους, οδηγώντας πολλούς από αυτούς από νωρίς εκτός σχολείου, ενώ για όσους απομείνουν θα τους στείλει ακόμη πιο πολύ στη λύση της παραπαιδείας.

Η επαναφορά της βάσης εισαγωγής για τα ΑΕΙ, έχει χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο και στο παρελθόν για να κλείσει τμήματα και σχολές, ενώ σε συνδυασμό με την παράλληλη μείωση των εισακτέων, θα οξύνει τον ταξικό διαχωρισμό στην εκπαίδευση. ενώ θα δημιουργήσει το αδιαχώρητο στο χώρο των φροντιστηρίων, όπως έγινε και την προηγούμενη φορά, που η ΝΔ την είχε εφαρμόσει.

Η αξιολόγηση τόσο της σχολικής μονάδας, τίποτα ουσιαστικό δεν προσέφερε όταν προσπάθησε να εφαρμοστεί στο παρελθόν, αντίθετα οδήγησε τα σχολεία σε ένα κυνήγι «προγραμμάτων» πολλές φορές άσχετων με την εκπαιδευτική διαδικασία, με σκοπό να «βελτιωθεί» η εικόνα του σχολείου στα κριτήρια αξιολόγησης, με αποτέλεσμα το εκπαιδευτικό έργο να υποβαθμιστεί.

Όσο για την περιβόητη «αξιολόγηση του εκπαιδευτικού», που πάνω από 30 χρόνια αντιπαλεύει με επιτυχία το εκπαιδευτικό κίνημα, είναι επιστημονικά και παιδαγωγικά μη εφαρμόσιμη. Όσοι ονειρεύονται τις εποχές των επιθεωρητών, το μόνο που θέλουν είναι να διαλύσουν το δημόσιο σχολείο, κάθε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας, εκπαιδευτικούς και μαθητές πειθήνια όργανα του κάθε τυχάρπαστου! Παρότι είχε εξαγγελθεί στο παρελθόν σαν συνέχεια της αξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δεν εφαρμόστηκε καθολικά, όμως πρόλαβε και οδήγησε τους εκπαιδευτικούς σε μια άκαρπη συλλογή πιστοποιήσεων και  τίτλων από σεμινάρια (πολλές φορές άσχετων με την εκπαίδευση), γεμίζοντας απλά τις τσέπες διαφόρων ΚΕΚ και «ιδρυμάτων». Το Υπουργείο μέσα από αυτή τη διαδικασία αξιολόγησης, προσπαθεί για άλλη μια φορά να βρει ένα άλλοθι για την υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης, να αποποιηθεί των δικών του υποχρεώσεων και να μεταφέρει την ευθύνη για την κατάσταση που επικρατεί στο χώρο της εκπαίδευσης, στους εργαζομένους. Το σενάριο αυτό τείνει να γίνει πάγια τακτική της κυβέρνησης, καθώς το είδαμε ήδη να υλοποιείται στον τρόπο αντιμετώπισης της πανδημίας. Μονομερή σχεδόν μέτρα, προσανατολισμένα στην ατομική ευθύνη των πολιτών.

Θέματα όπως η αναγνώριση (έστω και με έμμεσο τρόπο) των πτυχίων των κολλεγίων ως εργασιακά ισότιμα με των Δημοσίων Πανεπιστημίων, υποβάθμιση του ρόλου του ΔΟΑΤΑΠ για την αναγνώριση των πτυχίων από ξένα Πανεπιστήμια, σύνδεση της χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων με την «αξιολόγηση» τους, έρχονται να συμπληρώσουν το «παζλ» και να κλείσουν πονηρά το μάτι προς τα ιδιωτικά «πανεπιστήμια – κολλέγια – ΙΕΚ»

Ως ΕΛΜΕ Χανίων θέλουμε να τονίσουμε την αντιεκπαιδευτικότητα των διατάξεων και την προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, από τις πραγματικές αιτίες πίσω από την υποβάθμιση της Δημόσιας και Δωρεάν Παιδείας, που είναι οι μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, οι καθυστερημένοι και ανεπαρκείς διορισμοί αναπληρωτών και γενικά η υποχρηματοδότηση της δημόσιας Εκπαίδευσης σε όλες της τις βαθμίδες. Το νομοσχέδιο που φέρνει η κυβέρνηση αποτελεί ένα ακόμη βήμα των αντιεκπαιδευτικών αναδιαρθρώσεων, με καταβαράθρωση των μορφωτικών δικαιωμάτων σε ένα πιο ταξικό σχολείο, ένα Λύκειο εξεταστικό Γολγοθά, με περιορισμένη τη στρόφιγγα εισαγωγής στα ΑΕΙ και με ενίσχυση της πιο εκτεταμένης και βαθιάς ιδιωτικοποίησης.

Ως σωματείο είμαστε σε ετοιμότητα για να αντιδράσουμε άμεσα και όποτε χρειαστεί στην κατάθεση τέτοιου σχεδίου νόμου. Συντασσόμαστε σταθερά και μαχητικά με τις αποφάσεις των 77 εκπαιδευτικών σωματείων για Απεργία – Αποχή από κάθε διαδικασία «αξιολόγησης των εκπαιδευτικών και αυτοαξιολόγησης – αξιολόγησης των σχολικών μονάδων».»

Zarpanews.gr

One thought on “Χανιά | Κινητοποίηση της ΕΛΜΕ για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας

  1. Κ τα μιστά πέφτουν κ σύγχρονη ούτε για πλάκα κ ολη μέρα γκρινια για τις 10 μερες που ΙΣΩΣ π’ανε σχολείο με 1-2 αντε 3 μαθητές που ΔΕΝ κάνουν φροντιστηριο?!?! αλλά η διαδήλωση-διαδήλωση!!!
    Το νομοσχεδιο είναι μια χαρά. Τράπεζα θεμάτων υπάρχει παντου όπως κ αξιολογση-αν κ πάλι της πλάκας είναι.
    Αν ήταν κανονική δεν θα έσκαγε ο Ελληνας γονιός 400ρια στα φροντ. όπως δεν σκαει ο Γερμανός , ο Αγγλος κ ο Ισπανος.
    Αηδία έχετε καταντήσει.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook