Χανιά | Καταγραφή προβλημάτων από την Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων

Επιστολή προς τον δήμαρχο Χανίων μέσω της οποίας γίνεται αναφορά σε μια σειρά από ζητήματα που έχουν να κάνουν με το τουριστικό προϊόν, απέστειλε η Ένωση Τουριστικών Καταλυμάτων νομού Χανίων.

Τι αναφέρουν:

Κύριε  Δήμαρχε

Θέλουμε  κατ  αρχήν να  σας  ευχηθούμε  καλή  επιτυχία  στο  έργο  σας  αφού  κάτι  τέτοιο  θα  είχε  ευεργετικά  αποτελέσματα  για  την  πόλη  μας  και  την  ευρύτερη  περιοχή.

Ο  Τουρισμός  χρόνο  με  τον  χρόνο  αυξάνει  την  συμμετοχή  του  στο  ακαθάριστο  εισόδημα  της  περιοχής  μας,  και  αποτελεί  τον  κινητήριο  μοχλό  της  τοπικής  οικονομίας,  έχοντας  υπερκεράσει  άλλους  τομείς  όπως  ο  πρωτογενής που  επί  χρόνια  κατείχε  τα  σκήπτρα   και  η  μεταποίηση.

Δυστυχώς  όμως  δεν  έχει  τύχει  της  ανάλογης  φροντίδας  τα  τελευταία  χρόνια  με  αποτέλεσμα  τα  προβλήματα  να  έχουν  αυξηθεί  και  να  επικρατεί  σκεπτικισμός  για  την  δυνατότητα  περεταίρω  ανάπτυξης  παρότι  η  Δυτική  Κρήτη  ευτύχησε  να  αποκτήσει  ένα  σύγχρονο  αεροδρόμιο.

Επιγραμματικά  θα  σας  αναφέρουμε  ορισμένα  προβλήματα  που  μας  απασχολούν

1          Ο  ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  πέρα  από  τα  όρια  της  πόλης  των  Χανιών.

Η  αυθαίρετη  δόμηση  έχει  δημιουργήσει  τραγικές  καταστάσεις  από  τον  Κλαδισό  ποταμό  μέχρι  τον  Πλατανιά. Τουριστικά  λεωφορεία  δεν  έχουν  που  να  σταματήσουν,  ενοικιαστικά  αυτοκίνητα  που  να  παρκάρουν,  δεχόμαστε  κάθε  χρόνο  πολλά  παράπονα  από  αλλοδαπούς  τουρίστες,  προσβάσεις  στις  παραλίες  μόνο  μέσω  παραλιακών  Μπητς  μπαρ.  Υπάρχει  επιτακτική  ανάγκη  επέκτασης  του  σχεδίου  πόλης  ανάμεσα  στον  ΒΟΑΚ  και  την  παραλιακή  ζώνη  Δυτικά  των  Χανίων  μέχρι  τον  Πλατανιά  για  να  σταματήσουμε  να  πληγώνουμε  με  την  αυθαίρετη  δόμηση  το  περιβάλλον.

2          ΤΟ  ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ  ΜΕΤΩΠΟ,  Άλλες  περιοχές  ευτύχησαν  όπως  το  Ρέθυμνο  και  το  Ηράκλειο σε  παλαιότερες  εποχές,  ευτύχησαν  να  δούνε  ανάπλαση  στο  παραλιακό  τους  μέτωπο.  Σε  μας  εδώ  το  φιλέτο  που  θα  έδινε  νέα  ζωή  στην  πόλη  κινδυνεύει.  Μιλάμε  για  την  ανάπτυξη  του  παραλιακού  τμήματος  από  τις εκβολές του  Κλαδισού  μέχρι  την  περιοχή  Χρυσής  Ακτής.   Με  Ευρωπαϊκές  προδιαγραφές,  δρόμος  αρκετά  μακριά  από  την  θάλασσα  100  μέτρα,  δεντροφυτευση,  πλατείες,  ποδηλατόδρομους,  χώροι  παρκαρίσματος  και  αναψυχής.

3          ΤΟ  ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ  ταλανίζει  την  πόλη  μας  εδώ  και  χρόνια  σε  συνδυασμό  με  την  κακή  μας  συνήθεια  να  θέλουμε  να  διπλοπαρκάρουμε  όπου  μας  αρέσει.  Δεν  μπορεί  να  λυθεί  το  πρόβλημα  χωρίς  την  δημιουργία  υπόγειων  γκαράζ  όπως  συμβαίνει  σε  όλες  τις  Μεσογειακές  πόλεις  της  Ευρώπης,   προτάσεις  κατά  καιρούς  έχουν  και  έχουν  γίνει  σε  προκατόχους  σας.

4          Η  ΚΑΤΑΛΗΨΗ  ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ  ΧΩΡΩΝ   Πρέπει  να  πάψει  η  αντίληψη  ότι  όταν  δημιουργείται  ένας  πεζόδρομος  η  μια  πλατεία  γίνεται  για να  καταλάβουν  τον  χώρο  οι  παρακείμενες επιχειρήσεις. Έχουμε  πεζόδρομους  στην  παλιά  πόλη  όπου  αδυνατούν  να  περάσουν  όχι  μόνο  αναπηρικά  αμαξίδια  και  παιδικά  καρότσια,  αλλά  ακόμα  και  πεζοί  με  δυσκολία  κινούνται  από  τις  αυθαίρετες  καταλήψεις.

5          Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ  ΣΤΟ  ΟΔΙΚΟ  ΔΙΚΤΥΟ

Οι  δρόμοι  τόσο  μέσα  στην  πόλη  όσο  και  έξω  από  αυτήν  είναι  χιλιοσκαμμένοι  και  με  πολλαπλά  μπαλώματα από  τις  κατά  καιρούς  παρεμβάσεις – σκαψίματα  και χρήζουν άμεσης εκ νέου ασφαλτόστρωσης με καλής  ποιότητας  άσφαλτο. Χαρακτηριστικά  η ΠΕΑ από Κλαδισσό μέχρι Αγ. Μαρίνα, η Λεωφόρος  Σούδας  και  τόσοι  άλλοι.

6          ΑΝΑΠΛΑΣΗ  ΠΛΑΤΕΙΑΣ  1866

Από  την  πλατεία  αυτή  και  τα  πέριξ  αυτής  πεζοδρόμια  διέρχονται  οι  περισσότεροι  τουρίστες  που  επισκέπτονται  την  πόλη  μας  καθοδόν  προς  το  Βενετσιάνικο  λιμάνι.  Αφημένη  στην  τύχη  της  με  κακοποιημένο  το  γκαζόν,  βρώμικη  με  εξαφανισμένους  τους  φοίνικες  που  ξεράθηκαν με  σπασμένες  τις  πλάκες  των  πεζοδρομίων που  τοποθετήθηκαν  κάποιες  δεκαετίες  πριν ….Ανάπλαση  μηδέν.

7          ΟΝΟΜΑΤΟΔΟΣΙΑ  ΔΡΟΜΩΝ  Στην  περιοχή  από  την  γέφυρα  Κλαδισού  μέχρι  τον  Πλατανιά  η  ονοματοδοσία  των  δρόμων  είναι  ελλιπής  οι  περισσότεροι  δρόμοι  στερούνται  ονομάτων  με  αποτέλεσμα  να  υπάρχει  μεγάλο  πρόβλημα  με  τον  προσανατολισμό  των  τουριστών  αλλά  και  τα  ταξί  να  δυσκολεύονται  να  πάνε  στον  προορισμό  τους,  τους  τουρίστες.  Σε  ανάλογες  τουριστικές  περιοχές  οι  Ισπανοί  έχουν  δώσει  ονόματα  χωρών  και  πόλεων  απ  όπου  προέρχεται  ο  Τουρισμός  της  περιοχής (οδός  Όσλο  πλατεία Στοκχόλμης  κλπ).

8            ΒΙΟΛΟΓΙΚΟΣ  ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ

Καλύτερη  επεξεργασία  των  λυμάτων.  Φίλτρα  οσμής  στα  αντλιοστάσια  ιδίως  στο  παλιό  λιμάνι  μπροστά  από  το  θέατρο  Μίκης  Θεοδωράκης. Δραστηριοποίηση  πλωτού  Δημοτικού  λιμενικού  ταμείου  για  περισυλλογή  επιπλεόντων  σκουπιδιών  στο  Βενετσιάνικο  λιμάνι.

9            ΑΝΑΔΕΙΞΗ – ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ  ΜΝΗΜΕΙΩΝ

Τι  να  πει  κανείς  για  τον  άφθονο  πλούτο  ιστορικών  κτιρίων  που  υπάρχει  στην  πόλη  μας  δυστυχώς  αφήσαμε  χωρίς  αποκατάσταση  τις  ζημιές  που  προκλήθηκαν  το  1941  και  ξεφύτρωσε  μπετό.  Παρόλα  αυτά  πλήθος  άλλων  μνημείων  παραμένουν  αναξιοποίητα  ή  καταστρέφονται  τελευταίο  παράδειγμα  η  φωτιά  στους  Ιταλικούς  στρατώνες  δίπλα  στον  Δημοτικό  Κήπο.  Από  λόγια  έχουμε  χορτάσει  μελέτες  δεν  βλέπουμε  προκειμένου  να  υποβληθούν  για  χρηματοδότηση  από  κονδύλια  που  η  Ε.Ε.  πλουσιοπάροχα  δίνει  για  τέτοιους  σκοπούς.

10         Η ΠΛΑΚΟΣΤΡΩΣΗ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΛΙΜΑΝΙ

Δειγματολόγιο  έχει  καταντήσει  η προκυμαία του παλιού Βενετσιάνικου  λιμανιού. Αλλού  η  παλιά  πλακόστρωση  του  19  αιώνα  αλλού  μαρμάρινες  γυαλιστερές  πλάκες    αλλού  πλάκες  που  ήρθαν  πρόσφατα  από  Ιταλία να  τοποθετηθούν  στην  χωρίς  όνομα  πλατεία  στο  Γυαλί  Τζαμί,  αλλού  άσφαλτος  μαύρος  και  παχύς  που  προσωρινά  δήθεν  μπήκε  εδώ  και  μια  δεκαετία.

11         ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ  ΤΟΥΑΛΕΤΕΣ

Οι  Δημοτικές   τουαλέτες  χρειάζονται  ανακαίνιση,  σήμανση  και  προπάντων  συνεχή  καθαριότητα  από  συνεργεία.  Δεν  θα  γίνουμε  Ιαπωνία  ή  Νορβηγία  αλλά  να  μην  είμαστε  και  Βόρειος  Αφρική,  γιατί  ο  πολιτισμός  μιας  χώρας  και  από  τις  τουαλέτες  φαίνεται.

12          ΔΙΑΓΡΑΜΜΙΣΕΙΣ  ΔΙΑΒΑΣΕΩΝ  ΠΛΥΣΙΜΟ  ΚΑΔΩΝ  ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ

Οι  διαγραμμίσεις  στις  διαβάσεις  πεζών  δεν  προλαβαίνουν  να  γίνουν  και  το  άσπρο  χρώμα  τους  εξαφανίζεται,  μετά  από  λίγο  γίνονται  αόρατες.  Ο  Δήμος  πρέπει  να  προμηθευτεί  πλυστικά  μηχανήματα  (όπως  συμβαίνει  με  άλλες  Ευρωπαϊκές  πόλεις  και  μάλιστα  εκεί  που  βρέχει συχνά)  για  να  κρατά  καθαρούς  τους  δρόμους  και  έτσι  να  διατηρούνται  και  οι  διαγραμμίσεις  διαβάσεων.

Επίσης  είναι  αναγκαίο  ειδικό  πλυστικό  όχημα  για  τους  κάδους  απορριμμάτων  που  πολλοί  από  αυτούς  είναι  σε  κακή  κατάσταση,  χρόνια  άπλυτοι  μια  αντιαισθητική  και  ρυπαρή  εικόνα.

13          ΑΔΕΣΠΟΤΑ

Πρέπει  να  υπάρξει  φροντίδα  για  τους  αδέσποτους  σκύλους  που  κοπαδιάζουν  και  γίνονται  επιθετικοί  τον  χειμώνα,  ενώ  το  καλοκαίρι  δεχόμαστε  τα  αρνητικά  σχόλια  των  Ευρωπαίων  για  την  αδιαφορία  μας  απέναντι  στα  δύστυχα  αδέσποτα  ζώα.

14          ΕΠΑΙΤΙΑ

Ο  Τουρισμός  προσελκύει  την  επαιτεία.  Με  το  πρόσχημα  δήθεν  της  πώλησης   χαρτομάντιλων κλπ.  μικροαντικειμένων, διεισδύουν ανάμεσα  στα  τραπέζια  εστιατόριων  και  καφέ,  ανήλικοι και  ενήλικοι επαίτες  ενώ  αλλού  ανάπηροι  επαίτες  ξαπλώνουν  στα  πεζοδρόμια.  Πρέπει  να  γίνει  παρέμβαση  στην  Εισαγγελία και  την  αστυνομία καθώς  ενδεχομένως  να  υπάρχει  κύκλωμα  εκμετάλλευσης  ανήλικων  πέρα  από  την  αρνητική  εικόνα  για  την  πόλη  και  την  χώρα  μας.

15 ΔΗΜΟΤΙΚΑ  ΕΡΓΑ  ΚΑΙ  ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ

Δυστυχώς  έχουμε  κακή  εμπειρία  από  την  εκτέλεση  Δημοτικών  έργων  που  είναι  συνυφασμένα  με  την  καθυστέρηση.  Όταν  βλέπουμε  να  ξεκινάνε  Δημοτικά  έργα  μπροστά  από  τις  επιχειρήσεις  μας  από  την  μια  χαιρόμαστε  και  από  την  άλλη  λέμε  ωχ!  τι  πάθαμε  ένας  Θεός  ξέρει  πότε  θα  τελειώσουν.  Γιατί  ενώ  εμείς   πιέζουμε  τους  εργολάβους  που  χρησιμοποιούμε  στις  επιχειρήσεις  μας  να  τελειώνουν  το  συντομότερο,  δουλεύοντας  εντατικά  ακόμα  και  Σαββατοκύριακα  και  ο  Δήμος  δεν πράττει  ανάλογα  με  ποινικές   ρήτρες   στην  καθυστέρηση  των  έργων  και  ταλαιπωρούνται  οι  Δημότες.

15         ΚΑΛΥΨΗ  ΤΗΣ  ΠΟΛΗΣ  ΜΕ  WI FI

Εκτός  από  ένα  δυο  πλατείες  και  κάποια  σημεία  στο  παλιό  λιμάνι  η  απουσία  της  ιντερνετικής  κάλυψης  στην  πόλη  μας  είναι  γεγονός.  Ο  Δήμος  Τρικάλων  που  εδώ  και  δεκαετίες  προσφέρει  δωρεάν  Wi Fi  κάλυψη  στην  πόλη  είναι  πιο  τουριστικός  από  εμάς? Δεν  έπρεπε  όλη  η  Παλιά  Πόλη  και  οι  παραλίες  από  την  Νέα  Χώρα  μέχρι  τον  Πλατανιά  να  καλύπτονται  με  δωρεάν  σήμα?  Το  κόστος  είναι  αρκετά  μικρό  όπως  αρκετά  μικρό  είναι  και  το  κόστος  τοποθέτησης  αναμεταδοτών  για  δωρεάν  σήμα  ξένων  καναλιών  όπως  CCNN  BBC  World  TV5  Deutche  Welle  RAI  κλπ

16         ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ  ΜΑΡΙΝΑΣ  ΚΑΙ  ΚΑΤΑΔΥΤΙΚΟΥ      ΠΑΡΚΟΥ

Πολλαπλά  θα  ωφελήσει  τον  Τουρισμό  της  περιοχής  αλλά  την  αναψυχή  των  κατοίκων  της,  η  δημιουργία  Μαρίνας  για  μικρά  σκάφη,  καθώς  και  καταδυτικού  πάρκου  με  βύθιση  κάποιων  παλιών  πλοίων  του  Πολεμικού  Ναυτικού  που  διατίθενται  για  παλιοσίδερα.  Προτάσεις  κατά  καιρούς  υπάρχουν,  βούληση  για  μελέτες  και  υποβολή  τους  για  χρηματοδότηση  από  ΕΣΠΑ  δεν  είδαμε  ποτέ.

17       ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ  ΓΡΑΦΕΙΟΥ  ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ

H  λειτουργία  γραφείου  πληροφοριών  τους  καλοκαιρινούς  μήνες  στο  λιμάνι  των  Χανίων  στο  κτίριο  του  Δημοτικού  Λιμενικού  Ταμείου  είναι  αναγκαία  για  τους  χιλιάδες  Έλληνες  και  ξένους  επισκέπτες  σ  ένα  κτίριο  που  ανήκει  στον  Δήμο.

Επίσης  μπορεί  να  γίνει  εγκατάσταση  ενός  σταντ  με  ψηφιακή  οθόνη  στο  αεροδρόμιο  Δασκαλογιάννης  και  ράφι  με  φυλλάδια  όπου  χωρίς  κόστος  υπάλληλων  όλες  τις  ώρες  του  24ωρου,  θα  ενημερώνονται  οι  τουρίστες  που  έρχονται,  για  τις  υπάρχουσες  συγκοινωνίες-  δρομολόγια  και  τις  τιμές,    αξιοθέατα,  τοπική  κουζίνα,  προϊόντα  του  τόπου  και  μέρη  που  παράγονται, εκδηλώσεις  πολιτιστικές  του  Δήμου  κλπ.

18         ΟΙ  ΑΔΕΛΦΟΠΟΙΗΣΕΙΣ  ΠΟΛΕΩΝ

Η  αδελφοποίηση  πόλεων  είναι  μια  παρεξηγημένη  έννοια.  Δεν  πρόκειται  απλά  για  μια  εκδήλωση με  τραπέζωμα  κάποιων  αντιπροσωπειών.  Σκοπός  είναι  η  συνεργασία  σε  πλήθος  από  τομείς,  απόκτηση  τεχνογνωσίας  στην  αντιμετώπιση  προβλημάτων,  συνεργασία  στην  προβολή  και  ανάπτυξη  του  Τουρισμού,  αλλά  και  lobby  στην  δημιουργία  για  διεκδίκηση  προγραμμάτων  από  την  ΕΕ.  Αν  κάποιος  κοιτάξει  στο  διαδίκτυο  θα  δει  πόσο  πίσω  έχει  μείνει  η  πόλη  μας  σε  σχέση  με  άλλες  παρομοίου  μεγέθους  πόλεις  της  ΕΕ  αλλά  και  της  Τουρκίας.

Λαμβάνοντας  υπόψη  τα  παραπάνω  θα  θέλαμε  να  ζητήσουμε  να  συζητηθούν τα προβλήματα αυτά στην  ΕΠΙΤΡΟΠΗ  ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ  του  Δήμου  όπου  οι  φορείς   του Τουρισμού  συζητούν  τα  προβλήματα  που  ανακύπτουν  και    προτείνουν  λύσεις  όπως  συμβαίνει  με  όλα  τα  γνωμοδοτικά  όργανα  στις  Δημοκρατικές  κοινωνίες.

Το  ίδιο  ισχύει  και  για  την  Περιφέρεια  όπου  Αντιπεριφερειάρχης  με  το  χαρτοφυλάκιο  Τουρισμού  ούτε  υπάρχει  ούτε  φαίνεται  στον  ορίζοντα  παρά  την νέα 3ετη  θητεία  του  κ. Αρναουτάκη.

Ας  λέμε  μετά  ότι  η  Κρήτη  είναι  η  ναυαρχίδα  του  Ελληνικού Τουρισμού,  ας  κοιτάξουμε  τις  συμβαίνει  σε  άλλους  τουριστικούς  Δήμους  των  Κυκλάδων  όπως  Σύρου  Θήρας  η  των  Δωδεκανήσων,  με  τις  σημαντικές  αρμοδιότητες  και  πόσο  δραστήριοι  είναι  οι  τοπικοί  Αντιδήμαρχοι Τουρισμού, διαπιστώσεις  από  τις  εκθέσεις  τουρισμού  που  τους  συναντάμε  αλλά  και  από  συναδέλφους.  μας  στις  πόλεις  αυτές  που  ανταλλάσουμε  απόψεις.

Τα  παραπάνω  θέτουμε  υπόψη  σας  ελπίζοντας   ότι  θα  πράξετε  έργο  προς  όφελος  του  τόπου,  γιατί  από  αυτό  και  μόνο  θα  κριθείτε  από  τους  Δημότες  σας

Αναμένοντας  τις  πρωτοβουλίες  σας»

Zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ