Χανιά | Kατά της μετατροπής του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου σε πρότυπο τάσσεται η ΕΛΜΕ – Προχωρά σε κινητοποιήσεις

χανιά-kατά-της-μετατροπής-του-επαλ-ακρ-741317

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Χανίων δηλώνει  την κατηγορηματική του αντίθεση στην ίδρυση του προτύπου ΕΠΑΛ, εκφράζει την πλήρη στήριξη του στις αποφάσεις του ΣΔ του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου και συνολικά στην εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου, τους μαθητές και τους γονείς και καλούμε σε κοινή προσπάθεια και αγώνα για να ανατραπεί και αυτή η αντιεκπαιδευτική επιλογή της κυβέρνησης.

Με την γνωστή πάγια τακτική της η ΔΔΕ Χανίων ανακοίνωσε μέσω του διαδικτύου την επιλογή του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου ως πρότυπου. Την τελευταία κυριολεκτικά ημέρα πριν τις διακοπές του Πάσχα, ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Χανίων με συνοπτικές και εντελώς προσχηματικές διαδικασίες «ενημέρωσε» το ΣΔ του ΕΠΑΛ για τα δήθεν πλεονεκτήματα.  Από κοντά και ο πρώην Υφυπουργός παιδείας να δηλώνει την πρόθεση του να  παρέμβει  για να προικοδοτήσει το νέο ΕΠΑΛ με 1 εκ ευρώ, για τα υπόλοιπα βέβαια ΕΠΑΛ δεν ειπώθηκε κουβέντα.…

Έχει γίνει πλέον κανονικότητα οι επιλογές του Υπουργείου να υλοποιούνται χωρίς να κρατούν ούτε τα προσχήματα, στο πόδι, άρον – άρον και να ιδρυθεί το πρότυπο ΕΠΑΛ, χωρίς ενημέρωση και σε πλήρη αντίθεση με τις αποφάσεις όλων των ΣΔ των ΕΠΑΛ της πόλης, τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών. Η ιστορία της «αριστείας» επαναλαμβάνεται αυτή τη φορά ως φάρσα ,όπως ακριβώς έγινε  και με το πειραματικό Γυμνάσιο Χανίων. Παρά την καθολική αντίδραση της εκπαιδευτικής κοινότητας  και  της ΕΛΜΕ  Χανίων ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Χανίων ως κομματάρχης παλιάς κοπής εκπλήρωσε την αποστολή του. Η δημοκρατία πραγματικά ξεχειλίζει…

Ποιοι είναι οι στόχοι ίδρυσης των προτύπων ΕΠΑΛ

Η Επαγγελματική εκπαίδευση βρίσκεται χρόνια τώρα στο μάτι του κυκλώνα. Όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά και οι υπουργοί έβαλαν το δικό τους λιθαράκι για την διάλυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και μετατροπής της σε κατάρτιση, με κυρίαρχη την επιβολή των δεξιοτήτων σε βάρος της θεωρητικής γνώσης και της συνολικής παιδείας. Ως βασικός στόχος τους ορίζεται η «διάχυση» και καλλιέργεια «βέλτιστων πρακτικών» στο εκπαιδευτικό σύστημα, ενώ ειδικότερα τα Πρότυπα σχολεία προορίζονται για «φάροι αριστείας». Αυτές οι δήθεν «καλές πρακτικές» εφαρμόστηκαν σε διάφορες χώρες με οδυνηρά αποτελέσματα για τα εκπαιδευτικά συστήματα.

Την στιγμή που συνολικά στην Εκπαίδευση  και ειδικά στην Επαγγελματική, βιώνουμε τη σταθερή πολιτική διάλυσης του δημόσιου σχολείου και το μετασχηματισμό του σε σχολείο της αγοράς, των επιχειρήσεων και της  κερδοφορίας, το υπουργείο προχωρά ακόμη  ένα βήμα προς αυτήν την κατεύθυνση με την ίδρυση των προτύπων, της κυριαρχίας των «δεξιοτήτων»,  με τη μορφή της «ψηφιακής δεξιότητας» και των έτοιμων εκπαιδευτικών πακέτων προς κατανάλωση αντί της στέρεας, ουσιαστικής, καθολικής γνώσης. Το μοντέλο των προτύπων προωθεί την πλήρη προσαρμογή της εκπαίδευσης στην αγορά , τα  ιδιοτελή συμφέροντα των επιχειρηματιών και την υπαγωγή της στο κέρδος.

Οι νόμοι της  αγοράς καθορίζονται  ως το απόλυτο κριτήριο της όποιας εκπαιδευτικής διαδικασίας απομείνει από τα πρότυπα.  Καθόλου τυχαία η περιφερειακή επιτροπή που εποπτεύει και καθορίζει σε τελική ανάλυση την λειτουργία, το περιεχόμενο των σπουδών, τους τομείς και τις ειδικότητες που θα λειτουργούν ή θα καταργηθούν,  αποτελείται  από τους εκπροσώπους των ξενοδόχων, των εμπόρων και της περιφέρειας Κρήτης και φυσικά εκπροσώπους της ΓΣΕΕ στα πλαίσια του «κοινωνικού εταιρισμού».

Η ίδρυση των Προτύπων οξύνει ακόμα παραπέρα τις υπαρκτές ταξικές ανισότητες στην εκπαίδευση. Ειδικά αυτήν την περίοδο στα σχολεία ΓΕΛ-ΕΠΑΛ  δίνεται πραγματική μάχη για να ολοκληρωθεί η ύλη ώστε να προετοιμαστούν οι μαθητές στις πολλαπλές εξεταστικές διαδικασίες χωρίς τέλος.  Στην εποχή των τεράστιων επιστημονικών δυνατοτήτων και της ανάπτυξης της γνώσης το μέλλον που επιφυλάσσουν οι κυβερνήσεις  για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων  είναι η επιστροφή στην εποχή του «κάλφα».

Άλλωστε, μία μέρα της εβδομάδας προβλέπεται εργασία από τους μαθητές, χωρίς να διευκρινίζεται η μορφή και οι όροι που προβλέπονται για τους μαθητές και τους διδάσκοντες αυτή τη μέρα. Ακόμη και τα ΕΠΑΛ θα οδηγηθούν σε συρρίκνωση, αφού οι μαθητές σε αυτά δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στις εξετάσεις με Τράπεζα Θεμάτων, ενώ οι ειδικότητες και οι τομείς θα εμφανίζονται και θα εξαφανίζονται ανάλογα  με τις απαιτήσεις και τα συμφέροντα  των επιχειρήσεων και του τοπικού κράτους.  Η θέση που τους προορίζει η κυβέρνηση και οι πολιτικές της ΕΕ , του ΟΑΣΑ και του ΣΕΒ είναι οι μεταγυμνασιακές καταρτίσεις «δημόσιες» και ιδιωτικές για να καλύψουν τις άμεσες παραγωγικές ανάγκες.

Ο στόχος είναι προφανής. Η αναπαραγωγή ενός φτηνού, ευέλικτου εργατικού δυναμικού. Άλλωστε αυτό υπηρετεί ο θεσμός της μαθητείας (με μία μέρα υποχρεωτικής παρουσίας στις επιχειρήσεις), με περιορισμένες γνώσεις – δεξιότητες – πληροφορίες, εφήμερες που θα αλλάζουν διαρκώς ανάλογα με την οικονομία, με τις  ελαστικές σχέσεις εργασίας, με τα γνωστά μεροκάματα – χαρτζιλίκι, χωρίς δικαιώματα και κάτω από τον εργοδοτικό δεσποτισμό. Η λειτουργία τους  οδηγεί στην μαζική «παραγωγή» μερικώς καταρτισμένων και προσαρμόσιμων εργαζόμενων που θα βρίσκονται σε ένα διαρκές κυνήγι ατομικών «προσόντων» και επιμορφώσεων.

Τα πρότυπα ΕΠΑΛ οδηγούν αντικειμενικά  προς μια ανοικτή διαφοροποίηση και ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων της χώρας, των μαθητών και των καθηγητών. Η επιλογή των μαθητών για εγγραφή θα γίνεται από το διευθυντή με βάση τις επιδόσεις τους στο γυμνάσιο, με αποτέλεσμα τον αποκλεισμό δεκάδων μαθητών, αλλά και ειδικοτήτων.   Η συγκρότηση τους αποτελεί τον πρώτο σταθμό για την προώθηση της αυτονομίας των σχολείων  αλλά και ευρύτερα της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Προωθεί τις πιο σκληρές και νεοφιλελεύθερες νόρμες ατομικής αξιολόγησης εκπαιδευτικών – σχολείων και μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα βρίσκονται συνεχώς σ’ ένα καθεστώς κινούμενης άμμου, αφού μαθήματα, ειδικότητες, θα αλλάζουν συνεχώς με βάση τις ανάγκες της αγοράς, δηλαδή των εργοδοτών,  και τις ευκαιριακές ανάγκες τους με αποτέλεσμα μέσω αυτής της κατάστασης να εξαφανίζονται οργανικές, ειδικότητες, μαθητές και εκπαιδευτικοί. Προωθεί την κατηγοριοποίηση και την αυτονόμηση των σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και του ΣΕΒ, για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Αποτελεί πραγματικά πρόκληση όχι μόνο για τα ΕΠΑΛ του νομού αλλά για το σύνολο των εκπαιδευτικών μονάδων του νομού η οικονομική ενίσχυση αποκλειστικά του πρότυπου την στιγμή που η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων στενάζει από την υποχρηματοδότηση και την αδιαφορία της πολιτείας και την ανυπαρξία  ακόμα και κτηρίων, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τα σχολεία στην Κίσσαμο που στεγάζονται και θα συνεχίσουν σε προκατασκευασμένες αίθουσες παρά τις υποσχέσεις των αρμόδιων.

EPAΆλλωστε, και οι υποσχέσεις για «γενναία» χρηματοδότηση του προτύπου, κρύβουν την αλήθεια, ότι δηλαδή απαιτείται από το σχολείο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς επίτευξη συγκεκριμένων στόχων και δεικτών, ώστε να εκταμιεύονται κάθε φορά χρήματα από τα προβλεπόμενα. Οι υποσχετικές του υπουργείου, κατά συνέπεια, αποτελούν ένα δεσμευτικό «μνημόνιο» για το κάθε πρότυπο ΕΠΑΛ.

Η ΕΛΜΕ Χανίων μαζί με τους μαθητές, τους γονείς θα δώσει την μάχη για την επαγγελματική εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο αποσκοπώντας σε μια παιδεία χειραφετητική και καθολική. Μία παιδεία των όλων, των ίσων και των διαφορετικών. Σε ένα σχολείο που θα αντιμετωπίζει την εκπαίδευση ως κοινωνικό αγαθό, θα ενώνει την θεωρία και την πράξη και δεν θα βάζει εμπόδια στην συνεχή και απρόσκοπτη φοίτηση.

Πρόγραμμα δράσης.

Η ΕΛΜΕ Χανίων:

1.Προχωρά σε συνέντευξη τύπου την Παρασκευή 6/5, 12:00 μες, στην είσοδο της ΔΔΕ Χανίων.

2.Καλεί σε μαζική κινητοποίηση και αποκλεισμό της ΔΔΕ Χανίων την Παρασκευή 6/5 στις 12:30μ.μ. Για το λόγο αυτό κηρύσσει 2/ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (1 ή 2 ώρες ανάλογα με το πρόγραμμα του κάθε συναδέλφου) από τις 12 ως τη λήξη του ωραρίου.

3.Καλεί νέα κοινή σύσκεψη  της εκπαιδευτικής κοινότητας του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου και της ΕΛΜΕ την ερχόμενη εβδομάδα.

zarpanews.gr

2 thoughts on “Χανιά | Kατά της μετατροπής του ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου σε πρότυπο τάσσεται η ΕΛΜΕ – Προχωρά σε κινητοποιήσεις

  1. Κοπρίτες της ΕΛΜΕ, κανένα σχόλιο για το πώς είναι σήμερα το ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου θα κάνετε; Πέρσι έκαψαν τον φοίνικα, φέτος βάλανε σκατά στους τοίχους, σίγουρα είναι καλύτερα έτσι από το να γίνει πρότυπο σχολείο ε;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook