Χανιά | Οι υπαίθριες δραστηριότητες των ΚΠΕ ως εναλλακτική μορφή εκπαίδευσης στη διάρκεια της πανδημίας

Η υπαίθρια εκπαίδευση θα μπορούσε να αποτελέσει μια εναλλακτική επιλογή εκπαίδευσης στη διάρκεια της πανδημίας –και όχι μόνο. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αξιοποιούν αυτή τη μορφή εκπαίδευσης στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

Χρόνια τώρα, το ΚΠΕ Βάμου προσφέρει προγράμματα εξ ολοκλήρου υπαίθριας εκπαίδευσης, ως εναλλακτική επιλογή (το αφήνουμε στην επιλογή των εκπαιδευτικών των τμημάτων που θέλουν να συμμετάσχουν), αναφέρει ο υπεύθυνος του Κέντρου, Φώτης Ποντικάκης.

Συγκεκριμένα, το ΚΠΕ Βάμου οργανώνει τα εξής προγράμματα:

1. «Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό». Το πρόγραμμα αυτό συνήθως γίνεται εξ ολοκλήρου στην ύπαιθρο, στις όχθες της λίμνης Αγιάς.

2. «Βόλτα 5.500 χρόνων στα Χανιά». Το πρόγραμμα αυτό γίνεται εξ ολοκλήρου στην ύπαιθρο, στην Παλιά Πόλη των Χανίων.

3. «Οικοτουρισμός». Το πρόγραμμα αυτό γίνεται εξ ολοκλήρου στην ύπαιθρο, στους δρόμους του παραδοσιακού οικισμού του Βάμου (εκτός από μια μικρή εισαγωγική παρουσίαση στο ΚΠΕ). .

4. «Ο μαγικός κόσμος των σπηλαίων». Το πρόγραμμα αυτό γίνεται σχεδόν εξ ολοκλήρου στο σπήλαιο στο Κόκκινο Χωριό (εκτός από μια μικρή εισαγωγική παρουσίαση στο ΚΠΕ).

5. «Το σχολείο μας πρασινίζει»: Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο τη δημιουργία σχολικών κήπων και εκτός από μια μικρή αρχική παρουσίαση μέσα στο σχολείο, το υπόλοιπο διεξάγεται στην αυλή του σχολείου, φυτεύοντας και δημιουργώντας ένα μικρό σχολικό κήπο.

Μεγάλο τμήμα υπαίθριας εκπαίδευσης έχουν και τα υπόλοιπα προγράμματα του ΚΠΕ Βάμου:

1. «Περπατώ εις το δάσος». Αρχική παρουσίαση μέσα στο ΚΠΕ και στη συνέχεια επίσκεψη σε γειτονικό δάσος και δραστηριότητες υπαίθριας εκπαίδευσης εκεί.

2. «Ελιά και λάδι στην Κρήτη». Αρχική παρουσίαση στο ΚΠΕ και επίσκεψη σε κοντινό ελαιώνα και δραστηριότητες υπαίθριας εκπαίδευσης εκεί.:

3. «Το κλίμα αλλάζει». Γίνεται παρουσίαση και εργαστήριο κατασκευών με φωτοβολταϊκά μέσα στις αίθουσες και στη συνέχεια παρουσίαση και δοκιμή της λειτουργίας των κατασκευών στην αυλή.

4. «Αλλάξτε συμπεριφορές… ΑνακυκλωSOSτε». Αρχική και παρουσίαση και εργαστήριο κατασκευών μέσα στην αίθουσα και δραστηριότητες θεατρικού παιχνιδιού και πολλαπλής νοημοσύνης στην αυλή.

5. «Μεσόγειος: Η θάλασσα που μοιραζόμαστε». Νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα που λόγω lockdown δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε ακόμη με δια ζώσης μάθημα και δραστηριότητες στην ύπαιθρο.

“Από την αρχή του lockdown, από πλευράς του Υπουργείου δεν έχει δοθεί καμία έγκριση υλοποίησης δια ζώσης προγράμματος σε ΚΠΕ ούτε εντός ούτε σε υπαίθριο χώρο, παρά τις επανειλημμένες προτάσεις μας”, τονίζει ο κ. Ποντικάκης.

“Έτσι, από τον προηγούμενο Μάρτιο έχουμε στραφεί στη δημιουργία ηλεκτρονικού εκπαιδευτικού υλικού που διαθέτουμε για ελεύθερη χρήση των εκπαιδευτικών στα διαδικτυακά τους μαθήματα και στην υλοποίηση διαδικτυακών Σεμιναρίων για εκπαιδευτικούς.

Είναι κρίμα που η εμπειρία των ΚΠΕ στην υπαίθρια εκπαίδευση δεν αξιοποιείται από το Υπουργείο στην κρίσιμη αυτή περίοδο. Η υπαίθρια εκπαίδευση είναι μια ασφαλής και υγιεινή από πολλές πλευρές επιλογή όχι μόνο για τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και γενικότερα.

Ο Δημοτικός Κήπος, οι αυλές των σχολείων, ελεύθεροι χώροι μπορούν να γίνουν χώροι υπαίθριας εκπαίδευσης, εμπλουτίζοντας το μάθημά μας και βγάζοντας τα παιδιά στη φύση και την πόλη, με τους απαραίτητους –εννοείται- κανόνες ασφαλείας και την τήρηση των προβλεπόμενων μέτρων και αποστάσεων”, καταλήγει, ο υπεύθυνος του Κέντρου.

zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ