Χανιά | Ενημέρωση στο δημαρχείο για τα έργα στο κέντρο – Πώς θα προχωρήσουν, τι θα γίνει στις γιορτές | Photos

χανιά-ενημέρωση-στο-δημαρχείο-για-τα-έ-1566033

Φόβους για την ομαλή λειτουργία των καταστημάτων τους κατά τη διάρκεια των εορτών των Χριστουγέννων εξέφρασαν στον δήμαρχο Χανίων επαγγελματίες των οδών Χατζημιχάλη Γιάνναρη και Σκαλίδη, σε ενημερωτική συνάντηση που πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας στο δημαρχείο Χανίων. Αιτία, οι εργασίες ανάπλασης που ξεκίνησαν και θα συνεχιστούν τους επόμενους μήνες. Από την πλευρά του δήμου δόθηκε η απάντηση ότι οι εργασίες θα γίνονται σταδιακά, ώστε ένα μικρό τμήμα του δρόμου να είναι κλειστό κάθε φορά, ενώ δόθηκε υπόσχεση πως θα ληφθεί μέριμνα για την κατά το δυνατόν ομαλότερη κυκλοφορία των πεζών.

Τετράγωνο-τετράγωνο

Πραγματοποιήθηκε παρουσίαση του έργου από τον προϊστάμενο της τεχνικής υπηρεσίας, Γιώργο Ευθυμίου. Ο κ. Ευθυμίου εξήγησε ότι οι εργασίες θα διεξάγονται τμηματικά και θα «πιάνουν» κάθε φορά ένα οικοδομικό τετράγωνο όπου θα αφαιρείται το παλιό πεζοδρόμιο, θα απομακρύνεται, θα αλλάζουν τα δίκτυα υδροδότησης της ΔΕΥΑΧ, θα υπογειοποιούνται καλώδια ρεύματος, θα έρχεται στο κατάλληλο πλάτος και στη συνέχεια από πάνω θα χύνεται μπετόν.

Οι έμποροι τόνισαν ότι τα Χριστούγεννα, που είναι από τις πιο εμπορικές περιόδους του έτους, θα πρέπει να μπορούν να λειτουργήσουν ομαλά τα καταστήματά τους. Ο κ. Ευθυμίου σε αυτό απάντησε ότι το χρονικό διάστημα όταν ένα κατάστημα δεν θα είναι προσβάσιμο, θα είναι ελάχιστο. Υποσχέθηκε πως αμέσως μετά το σπάσιμο του παλιού πεζοδρομίου, θα τοποθετείται κόντρα πλακέ θαλάσσης που θα επιτρέπει σε πεζούς να περπατούν. Στο τέλος φυσικά θα γίνει πλακόστρωση του πεζοδρομίου.

Τόνισε ακόμα ότι στόχος είναι να ολοκληρωθούν οι «βαριές» εργασίες, δηλαδή οτιδήποτε περιλαμβάνει σκάψιμο, μέχρι το Πάσχα.

Ακούστηκαν και προτάσεις να σταματήσουν τα έργα και να ξαναρχίσουν μετά τις γιορτές, πράγμα που προφανώς δεν θα γίνει. Τα στελέχη του δήμου υποσχέθηκαν ότι και κατά τη διάρκεια των γιορτών, σε όποιο τετράγωνο γίνονται τα έργα, θα δοθεί βάρος στο να διατηρείται η πρόσβαση.

Φορτοεκφόρτωση και στένεμα δρόμων

Αυτό που ίσως δεν έχει γίνει αντιληπτό, είναι πως τα πεζοδρόμια με την ανάπλαση θα φαρδύνουν και θα έχουν την προβλεπόμενη από τον νόμο διάσταση, δηλαδή 2.2 μέτρα. Αποτέλεσμα είναι ο χώρος για τα αυτοκίνητα να μειωθεί στις οδούς Σκαλίδη και Χατζημιχάλη Γιάνναρη.

Ο ποδηλατόδρομος θα διαχωρίζεται από το υπόλοιπο οδόστρωμα με ένα κράσπεδο ύψους 17 εκατοστών, ενώ στη στροφή της οδού Πειραιώς θα διακόπτεται, διότι δεν υπάρχει αρκετό πλάτος δρόμου, και θα συνεχίζει παρακάτω δίπλα στη Δυτική Τάφρο.

Από τη διασταύρωση με την Πειραιώς και ως το Πανελλήνιο δεν θα υπάρχει ποδηλατόδρομος, θα γίνει όμως διαπλάτυνση των πεζοδρομίων.

Οι καταστηματάρχες τόνισαν ότι δημιουργείται πρόβλημα στην φορτοεκφόρτωση, λέγοντας ότι δεν υπάρχουν αρκετές θέσεις. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΧ, Αντώνης Ροκάκης, είπε πως το Επιμελητήριο ζητάει οι παρεμβασεις να γινουν με τετοιο τρόπο ωστε να διευκολυνθουν οι επιχειρηματιες και πως ειναι «SOS» τα σημεια φορτοεκφορτωσης. 

Ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων, Μιχάλης Καλογριδάκης, ανέφερε ότι υπάρχουν ήδη 39 θέσεις φορτοεκφόρτωσης στο κέντρο των Χανίων, με τους μαγαζάτορες να λένε ότι οι περισσοτερες είναι στα στενά και δεν βολεύουν.

Τελικά παρενέβη ο δήμαρχος Χανίων, ο οποίος ανέφερε πως πράγματι το πρόβλημα της φορτοεκφόρτωσης δεν μπορεί να λυθεί, τόνισε όμως ότι η αγοραστικη αξια ενός δρομου ειναι συνδεδεμενη πρωτίστως με τη δυνατότητα του πολιτη να κινείται σε αυτόν και όχι με το πόσο άνετα εφοδιάζεται ένα κατάστημα. Έδειξε όμως θετικά διακείμενος στο να επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση και εκτός των προβλεπόμενων θέσεων σε συγκεκριμένες πρωινές ώρες, όπως είχαν προτείνει κάποιοι από τους παριστάμενους.

Βελτίωση του κέντρου για όλους

Ο κ. Σημανδηράκης τόνισε ότι η δημοτική αρχή δεν μπορεί να κάνει τα πάντα με ιδανικό τρόπο, θέλει όμως να κάνει το καλύτερο δυνατό.

«Δεν έχει υπάρξει περιοχή παγκοσμίως όπου να έγινε ανάπλαση, ακόμα και με το χειρότερο σχέδιο και με τον χειρότερο τρόπο, και να μην βελτιώθηκε σε σχέση με αυτό που ήταν πριν. Εμείς έχουμε καλό σχέδιο, ο ανάδοχος έχει δείξει καλά δείγματα γραφής, υπάρχει συνεργασία και συνεννόηση με ΔΕΔΔΗΕ και ΔΕΥΑΧ και θεωρούμε ότι το αποτέλεσμα θα είναι πάρα πολύ καλό», είπε μεταξύ άλλων ο δήμαρχος.

Στις αιτιάσεις ότι θα μπορούσε το έργο να γίνει σε άλλη χρονική στιγμή, ο κ. Σημανδηράκης απάντησε ότι το χρονοδιάγραμμα είναι 18 μήνες, αλλά σκοπός είναι να τελειώσει πολύ νωρίτερα, ενώ αναρωτήθηκε και πότε είναι μια στιγμή κατάλληλη για έργα. Παρέθεσε δε το επιχείρημα ότι όσοι αντιδρούν στις αναπλάσεις έχουν διαψευστεί από την ίδια την πραγματικότητα των Χανίων, όταν πεζοδρομήθηκαν οι οδοί Μουσούρων, Χρυσάνθου Επισκόπου, Ποτιέ κ.α.

«Θα σας προξενήσουμε κάποιες δυσκολίες, αλλά θα διαρκέσουν λίγο. Και σας ζητάμε να βάλετε πλάτη, γιατί αυτό που κάνουμε είναι προς όφελος της πόλης», ολοκλήρωσε ο κ. Σημανδηράκης.

Το έργο περιλαμβάνει ακόμα την μεταφορά και αύξηση ισχύος των μετασχηματιστών στην Πλατεία 1866, ενώ ουσιαστικά απαιτεί τη συνεργασία τριών εργολάβων, καθώς δήμος, ΔΕΥΑΧ και ΔΕΔΔΗΕ έχουν ο καθένας… τον δικό του.

Στη σύσκεψη επίσης έγινε ξεκάθαρο ότι δεν θα βγαίνουν τραπεζάκια στα νέα πεζοδρόμια.  zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook