Χανιά | Ανακοίνωση από την Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών για αυθαιρεσία σε βάρος δασκάλας

Μνημείο διοικητικής αυθαιρεσίας χαρακτηρίζει η παράταξη Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Εκπαιδευτικών την προσπάθεια τρομοκράτησης εκπαιδευτικού, από στέλεχος της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων.

Σε σχετική ανακοίνωση σημειώνεται πως σύμφωνα με καταγγελία της συναδέλφισσας αναπληρώτριας  ΠΕ 08, έλαβε στις 3/4/20, από  «στέλεχος» ενός από τα σχολεία στα οποία διδάσκει έγγραφο στο οποίο καλείται να «…απαντήσει εγγράφως σχετικά με την πρόθεσή της ή τους λόγους που δεν ανταποκρίθηκε στα καθήκοντά της μέχρι τη συγκεκριμένη στιγμή».

Η ανακοίνωση:

ΕΝΩΤΙΚΗ ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ (ΕΑΚ

Κάτω τα χέρια από τους εκπαιδευτικούς

Συνάδελφοι

Σύμφωνα με καταγγελία της συναδέλφισσας Άννας Μπασιούκα αναπληρώτριας  ΠΕ 08, έλαβε στις 3/4/20, από  «στέλεχος» ενός από τα σχολεία στα οποία διδάσκει έγγραφο στο οποίο καλείται να «…απαντήσει εγγράφως σχετικά με την πρόθεσή της ή τους λόγους που δεν ανταποκρίθηκε στα καθήκοντά της μέχρι τη συγκεκριμένη στιγμή». Προηγουμένως της υπενθυμίζονταν στο ίδιο έγγραφο ότι «οι εγκύκλιοι είναι δεσμευτικές για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στο δημόσιο σχολείο και με ανάλογες συνέπειες σε περίπτωση άρνησης εκτέλεσης καθήκοντος.».

Το συγκεκριμένο έγγραφο το οποίο μάλιστα είχε και τη διαβάθμιση του κατεπείγοντος αποτελεί μνημείο διοικητικής αυθαιρεσίας που βασίζεται σε υποκειμενικές και απόλυτα αυθαίρετες ερμηνείες των εγκυκλίων του υπουργείου. Υπενθυμίζουμε ότι στις εγκυκλίους  πουθενά δεν έγινε λόγος για υποχρεωτικότητα πολλώ δε μάλλον για συνέπειες. Το «στέλεχος» ταυτισμένο με το πνεύμα αυθαιρεσίας που ευνόησαν το υπουργείο, διευθύνσεις ΠΕ ανά τη χώρα και η χυδαιότητα των κάθε λογής Τέλογλου και Βερύκιων, προσπάθησε να τρομοκρατήσει τη συναδέλφισσα πιέζοντας την να επιλέξει για την επικοινωνία της με τους μαθητές της, τις πλατφόρμες του υπουργείου.

Όμως τα πράγματα δεν τελείωσαν εκεί. Μετά από λίγες μέρες, στις 8/4 η συναδέλφισσα Μπασιούκα έλαβε μέιλ από τη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου, στο μάθημά της, η  οποία την καλούσε να επικοινωνήσει μαζί της. Η σ. Μπασιούκα επικοινώνησε και κατά τη διάρκεια της επικοινωνίας αντιλήφθη ότι η συντονίστρια είχε γνώση του περιεχομένου των μέιλ μέσω των οποίων η επικοινωνούσε με τους μαθητές της.

Αναρωτιόμαστε με ποιο τρόπο η συντονίστρια έλαβε γνώση των μέιλ προς τους μαθητές; Ποια/ος άραγε της τα προμήθευσε και μέσω ποιας διαδικασίας; Με βάση ποιο νομικό και θεσμικό πλαίσιο υπήρξε αυτή η ωμή παρέμβαση στη σχέση της εκπαιδευτικού με τους μαθητές της; Πού αποσκοπούσε η παρέμβαση της συντονίστριας και πού της/του οποιασδήποτε/ουδήποτε προώθησε τα μέιλ;  Κάτι τέτοιο συνέβη και στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του σχολείου; Τι να πρωτοθαυμάσει κανείς! Την αυθαιρεσία; Τη μεθόδευση; Την έλλειψη οποιουδήποτε μέτρου και σεβασμού στο εκπαιδευτικό έργο; Την έλλειψη οποιουδήποτε σεβασμού προς την εκπαιδευτικό; Πρόκειται για μια απαράδεκτη προσπάθεια πίεσης προς τις/τους συναδέλφισσες/οι που δεν έχουν επιλέξει τις πλατφόρμες του υπουργείου να μπουν σε αυτές.

Η περιπέτεια όμως πάλι δεν σταμάτησε εκεί. Η σ. Μπασιούκα απευθύνθηκε στο ΣΕΠΕ Χανίων για να βρει στήριξη. Και εδώ αρχίζει το καντενάτσιο και το κρυφτούλι προέδρου και του γ. γραμματέα. Ο πρόεδρος με διάφορες δικαιολογίες προσπαθεί να καθυστερήσει να πάρει θέση. Στην αρχή έλεγε ότι πρέπει να σεβόμαστε τους διευθυντές και παράπεμψε τη συναδέλφισσα στον προϊστάμενο. Της είπε μάλιστα να πάει μόνη της χωρίς τη στήριξη και παρουσία του σωματείου. Στη συνέχεια έλεγε ότι πρόκειται για παρεξήγηση και τέλος έλεγε ότι πρέπει να καλέσουμε σε κοινή ακρόαση μέσω τηλεδιάσκεψης την σ. Μπασιούκα και το «στέλεχος» του σχολείου. Αυτό που ξέχναγε ο πρόεδρος επιμελώς είναι το ότι όταν μία/ένας συνάδελφισσα/ος εγκαλείται εγγράφως από την/τον προϊστάμενό του δεν πρόκειται ούτε για παρεξήγηση ούτε για μια διένεξη μεταξύ ισότιμων, ως προς την υπηρεσία συναδέλφων, ώστε το ζήτημα να λυθεί με κάποια αμοιβαία ακρόαση. Πρόκειται για υπηρεσιακή,  παράτυπη, γραπτή επίθεση μέσω της υπηρεσίας, εναντίον συναδέλφισσας. Αυτό που έπρεπε να είναι αυτονόητο, στη στάση του συλλόγου, θα ήταν η έγγραφη απαίτηση προς τη διευθύντρια για απόσυρση του κειμένου. Κάτι τέτοιο δεν έγινε ποτέ. Επίσης, απ’ όσο γνωρίζουμε, δεν υπήρξε καμία προσπάθεια υπεράσπισής της συναδέλφου, απέναντι στην παρέμβαση της συντονίστριας εκπαιδευτικού έργου.

Συνάδελφοι, κινδυνεύουμε!! Λόγω των σκοπιμοτήτων και της πλήρους ανικανότητας του υπουργείου, έχουμε εμπλακεί σε μια διαδικασία που δεν διέπεται από κανένα νομικό και θεσμικό πλαίσιο, πέρα από αυτό που καθορίζεται από τον βομβαρδισμό παντελώς αυθαίρετων και αντιφατικών, ως προς τους στόχους που θέτουν, εγκυκλίων (η κοροϊδία με την παροχή υπολογιστών είναι ενδεικτική).  Κινδυνεύουμε, όταν γυρίσουμε στα σχολεία μας, το περιβάλλον γύρω μας να έχει μεταβληθεί σε τέτοιο βαθμό που να είναι αγνώριστο. Να έχουμε χάσει πλήρως τη συλλογικότητά ως κλάδος. Στα σχολεία επικρατεί κλίμα απίστευτης έντασης μεταξύ των συναδέλφων. Διευθυντές είτε από άγνοια κινδύνου, είτε από ανικανότητα, είτε από άγχος να εξασφαλίσουν τη δική τους θέση και πολλές φορές κατόπιν πιέσεων  προϊστάμενων και συντονιστών έχουν χάσει κάθε έννοια μέτρου και ασκούν διαρκείς πιέσεις στους εκπαιδευτικούς. Στέλνουν παντελώς αυθαίρετα non paper, εξαναγκάζουν συναδέλφους να αναλάβουν ρόλους που δεν τους αναλογούν, διαφημίζουν εταιρίες χορηγών εν είδει ευχαριστηρίων στα social media. Παραβιάζουν τον αυστηρά διοικητικό τους ρόλο και υπεισέρχονται στο παιδαγωγικό τομέα παρεμβαίνοντας στο έργο των εκπαιδευτικών. Ορισμένοι έφτασαν στο να προτείνουν να στέλνουν εκπαιδευτικούς στους φούρνους της γειτονιάς και των χωριών, να αφήνουν τις εργασίες των παιδιών. Επιβάλλουν κλίμα αξιολόγησης μέσω τρομοκρατίας. Έχουν αναλάβει να μας θυμίσουν τις μαύρες μέρες του 2014 όταν το παιδαγωγικό κλίμα στους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων είχε δυναμιτιστεί, από την απόπειρα να περάσει αξιολόγηση.

Το χειρότερο όμως όλων είναι ότι έχουμε χάσει το συνδικαλιστικό μας όργανο. Οι συνάδελφοι πλέον δεν νιώθουν ότι ο ΣΕΠΕ Χανίων τους υπερασπίζει και τους καλύπτει. Τα περιστατικά είναι απανωτά. Η πλειοψηφία του ΔΣ του ΣΕΠΕ όχι μόνο έχει προσφέρει πλήρη συναίνεση στο υπουργείο, αλλά ανέλαβε σε απόλυτη συμπόρευση με τη διεύθυνση να κάνει αυτό που δεν τολμούσε να κάνει η κυβέρνηση. Να επιβάλει την υποχρεωτικότητα συμμετοχής στις διαδικασίες του υπουργείου και διαφήμιζαν ως προτεινόμενες τις πλατφόρμες του υπουργείου, δήθεν γιατί έτσι εξασφαλίζονταν τα προσωπικά δεδομένα. Διευθυντές χρησιμοποίησαν  την αντίστοιχη ανακοίνωση του ΣΕΠΕ για να πειθαρχήσουν συναδέλφους που αμφισβητούσαν την πολιτική του υπουργείου. Στη συνέχεια βέβαια κάτω από τις διαμαρτυρίες συναδέλφων τα γύριζαν και καμώνονταν ότι μιλούσαν για ηθική υποχρέωση και άλλα φαιδρά!! Στην πραγματικότητα όμως ούτε υποχρέωση υπήρχε ούτε προσωπικά δεδομένα διασφαλίζονται, ούτε δωρεάν για τους χρήστες είναι οι πλατφόρμες του υπουργείου στις περιπτώσεις προβολής περιεχομένου που φιλοξενείται σε άλλη ιστοσελίδα και έχει ενσωματωθεί στην e-me (π.χ. video youtube) ή το άνοιγμα συνδέσμων που οδηγούν σε εξωτερικό περιεχόμενο. Συγχαρητήρια!!

Ως ΕΑΚ θεωρούμε ότι επιβεβαιωνόμαστε όταν προειδοποιούσαμε ότι πέρα από τον επικοινωνιακό χαρακτήρα της πολιτικής του υπουργείου, στόχος τους δεν είναι η επαφή με τα παιδιά αλλά η βίαιη επιβολή κουλτούρας αξιολόγησης. Είναι το σπάσιμο της παιδαγωγικής ελευθερίας και η προσπάθεια εισβολής των στελεχών στο παιδαγωγικό έργο της/του εκπαιδευτικού. Επιβεβαιωνόμαστε όταν λέγαμε ότι το μοναδικό μέλημα του υπουργείου δεν είναι η στήριξη των παιδιών αλλά η διασφάλιση των κερδών της ιδιωτικής παιδείας και των φροντιστηρίων.  Επιβεβαιωνόμαστε όταν λέγαμε ότι η επικοινωνία μας με τους μαθητές πρέπει να γίνει ανεξάρτητα και σε εναντίωση με την πολιτική του υπουργείου.

  • Να αποσυρθεί τώρα το παράτυπο έγγραφο από το «στέλεχος» και να ζητηθεί έγγραφη δημόσια συγγνώμη προς τη συναδέλφισσα Μπασιούκα.
  • Να ανακαλέσει δημόσια τη στάση της η υπεύθυνη συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου.
  • Να σταματήσει τώρα η αυθαιρεσία υπουργείου- στελεχών.»
    zarpanews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Μέσα στα καθήκοντα των διευθυντών είναι και ο έλεγχος του εκπαιδευτικού έργου και η εφαρμογή των εγκυκλίων οπότε σίγουρα αυθαιρεσία δεν είναι. Απο τη μία στο κείμενο αμφισβητείται το θεσμικό πλαίσιο στην εφαρμογή ελέγχου αφετέρου το επικαλείται για την «εξωθεσμική» γνώση των μέιλ. Αμφισβητείται η «παντογνωσία» της (προφανώς) διευθύντριας και επαινείται η «παντογνωσία» της εκπαιδευτικού που δεν δέχεται να της λένε τι να κάνει.
    Μέσα στην πορεία μου στην εκπαίδευση έχω δει και κακούς εκπαιδευτικούς και κακούς διευθυντές (η φυσική εξέλιξη του κακού εκπαιδευτικού) και κακές εγκυκλίους αλλά και «επαναστάτες» καθηγητές που νομίζουν οτι είναι οι άρχοντες της τάξης και κάνουν ότι γουστάρουν.
    Πάντως καλό σύλλογο δεν θυμάμαι, ούτε καλούς «εκπροσώπους» και το κείμενο δεν με έκανε να αλλάξω γνώμη.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ