Αυτοκίνητο και καλοκαίρι: Οι πέντε κακές συνήθειες

αυτοκίνητο-και-καλοκαίρι-οι-πέντε-κακ-1239470

Για τους περισσότερους από εμάς το καλοκαίρι αποτελεί την πιο ξέγνοιαστη και αγαπητή εποχή του χρόνου, δεν ισχύει το ίδιο ωστόσο και για το αυτοκίνητό μας, το οποίο εκτίθεται σε πολλαπλούς κινδύνους εξαιτίας των… κακών καλοκαιρινών συνηθειών μας.

Τους καλοκαιρινούς μήνες η καθημερινότητά μας αλλάζει και μαζί με αυτή αλλάζουν και οι οδηγικές μας συνήθειες. Το φαινόμενο μάλιστα ενισχύεται την περίοδο των θερινών διακοπών, κατά την οποία εγκαταλείπουμε το κλεινόν άστυ αναζητώντας μια ανάσα δροσιάς σε μια λιγότερο ή περισσότερο κοσμική παραλία.

Είναι εκείνη η περίοδος που το αυτοκίνητό μας εκτίθεται στους μεγαλύτερους κινδύνους εξαιτίας της έμφυτης διάθεσής μας να χαλαρώσουμε, παραβαίνοντας τους κανόνες τους οποίους είμαστε λίγο έως πολύ αναγκασμένοι να ακολουθούμε τους υπόλοιπους μήνες του χρόνου.

Ας δούμε, λοιπόν, ποιες είναι οι πιο επικίνδυνες συνήθειες του καλοκαιριού και ποιοι είναι οι τρόποι με τους οποίους μπορούμε να μετριάσουμε τις συνέπειές τους, καθιστώντας την επιστροφή μας στη… χειμερινή κανονικότητα ομαλότερη.

Το θαλασσινό νερό

Το στοιχείο του νερού και δη του θαλασσινού είναι άρρηκτα συνδεδεμένο στη χώρα μας με τις καλοκαιρινές διακοπές. Θεωρείστε, λοιπόν, δεδομένο ότι το αυτοκίνητό σας πρόκειται να εκτεθεί τους καλοκαιρινούς μήνες στο θαλασσινό νερό, το οποίο μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα είτε αισθητικής είτε… μηχανολογικής φύσης.

Για παράδειγμα τo θαλασσινό νερό μπορεί να προκαλέσει στίγματα στις επιφάνειες του αμαξώματος ή να διεισδύσει σε σημεία του αμαξώματος ή των μηχανικών μερών προκαλώντας τη διάβρωσή τους. Η αντιμετώπιση του προβλήματος μπορεί να γίνει με τακτικές πλύσεις, οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνουν όλα τα εκτεθειμένα μέρη του αμαξώματος. Συνδυαστικά μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και κάποιο ειδικό προϊόν ώστε να δημιουργηθεί ένα φιλμ προστασίας στις πλέον ευαίσθητες επιφάνειες.

Την ίδια προσοχή, ωστόσο, θα πρέπει να επιδείξουμε και στο εσωτερικό και ειδικότερα στις υφασμάτινες επενδύσεις, οι οποίες συχνά πυκνά πέφτουν θύμα των καλοκαιρινών μας διακοπών, αποκτώντας στίγματα από θαλασσινό νερό τα οποία θα δυσκολευτούμε αρκετά να αφαιρέσουμε. Στην προκειμένη περίπτωση η χρήση ενός προστατευτικού καλύμματος ή ακόμα και μιας πετσέτας μπορεί να μας βοηθήσει ώστε να αποφύγουμε τις παρενέργειες ενός… βρεγμένου μαγιού.

Η άμμος

Ένας ακόμα επιβαρυντικός παράγοντας ο οποίος μας επισκέπτεται τους καλοκαιρινούς μήνες είναι η άμμος. Η άμμος την οποία μεταφέρουμε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου αλλά κυρίως εκείνη με την οποία θα έρθουν σε επαφή τα ελαστικά μας και τα μηχανικά μέρη τα οποία είναι βρίσκονται σε άμεση επαφή με αυτά. Από τη στιγμή, λοιπόν, που θα έρθουμε «πατήσουμε» με το αυτοκίνητό μας σε άμμο, θα πρέπει να διασφαλίσουμε ότι έχει απομακρυνθεί και ο… τελευταίος κόκκος από τα κρίσιμα μηχανικά μέρη.

Στην απευκταία περίπτωση που το αυτοκίνητό μας κολλήσει στην άμμο, τότε η διαδικασία την οποία θα πρέπει να ακολουθήσουμε προβλέπει και την αφαίρεση των τροχών.

Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο

Η πολύωρη ηλιοφάνεια και οι υψηλές θερμοκρασίες οι οποίες αναπτύσσονται την καλοκαιρινή περίοδο δεν δοκιμάζουν μόνον τις ανθρώπινες αντοχές αλλά και εκείνες των αυτοκινήτων.

Πέρα, λοιπόν, από τις ακραίες θερμοκρασίες οι οποίες αναπτύσσονται στις μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος και στο εσωτερικό ενός οχήματος, εξίσου επιβαρυντική είναι και η υπεριώδης ακτινοβολία. Η τελευταία επιταχύνει και μάλιστα δραματικά τη γήρανση των εκτεθειμένων τμημάτων του αυτοκινήτου, είτε αυτά είναι τα φωτιστικά σώματα, είτε τα ελαστικά, είτε τα συνθετικά υλικά που καλύπτουν την επιφάνεια του ταμπλό.

Συνεπώς, η χρήση κάποιου καλύμματος ή κουκούλας τους θερινούς μήνες θεωρείται επιβεβλημένη, ενώ για εκείνους που δεν θα μπουν σε αυτή τη διαδικασία, υπάρχει και η φθηνή, γρήγορη και εν μέρη αποδοτική λύση της ηλιοπροστασίας.

Η εκτός δρόμου κίνηση

Το ανάγλυφο της χώρας σε συνδυασμό με την τάση για… περιπέτεια, η οποία ενισχύεται την περίοδο των διακοπών, είναι πολύ πιθανόν να μας φέρει αντιμέτωπους με την πρόκληση της εκτός δρόμου κίνησης. Όσο αθώο μπορεί να μοιάζει το πέρασμα από έναν βατό χωματόδρομο, τόσο επικίνδυνο μπορεί να αποδειχθεί αν δεν λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα και δείξουμε τη δέουσα προσοχή.

Στην περίπτωση, λοιπόν, που δεν είστε εξοικειωμένοι με το χωμάτινο «τερέν» και το αυτοκίνητό σας δεν διαθέτει τις απαραίτητες προδιαγραφές για να υποστηρίξει την παρουσίας μακριά από την άσφαλτο, τότε θα πρέπει να αποφύγετε το ρίσκο της εκτός δρόμου κίνησης.

Αν πάλι αποφασίσετε να διαβείτε το δύσκολο μονοπάτι της αρετής και της τόλμης θα πρέπει να μειώσετε την ταχύτητα κίνησης ώστε να προστατεύσετε πρωτίστως τα ελαστικά και δευτερευόντως τα εκτεθειμένα μηχανικά μέρη, ενώ δεν θα πρέπει να παραλείψετε μετά το τέλος της περιπέτειάς σας να απομακρύνεται το χώμα ή τη λάσπη από το αυτοκίνητό σας καθώς η συγκέντρωσή τους σε συγκεκριμένα σημεία μπορεί να οδηγήσει στη δυσλειτουργία ή ακόμα και στη βλάβη υποσυστημάτων.

Θυμηθείτε ότι κατά την κίνησή σας στο χώμα τα παράθυρα θα πρέπει να είναι κλειστά και η ανακύκλωση αέρα ενεργοποιημένη ώστε να αποτρέψουμε την είσοδο της σκόνης στον θάλαμο επιβατών και στους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού.

Η ακατάλληλη ενδυμασία

Στους κινδύνους του καλοκαιριού οφείλουμε να συμπεριλάβουμε και την ακατάλληλη ενδυμασία με την οποία συνηθίζουμε να οδηγούμε. Θεωρώντας δεδομένη τη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους για τους δικυκλιστές, εστιάζουμε στα ακατάλληλα υποδήματα τα οποία την κρίσιμη στιγμή μπορεί να εμποδίσουν ή να καθυστερήσουν τις αντιδράσεις μας με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για την ασφάλειά μας.

Χαρακτηριστικό είναι παράδειγμα της… σαγιονάρας, η οποία αντενδείκνυται ειδικά για μια όχι και τόσο σύντομη διαδρομή.

Τα καύσιμα

Η επιλογή ενός πρατηρίου καυσίμου δεν είναι μια… εύκολη υπόθεση όταν βρισκόμαστε μακριά από την έδρα μας. Η λογική, λοιπόν, λέει ότι θα επιλέξουμε ένα επώνυμο σημείο ανεφοδιασμού, χωρίς αυτό να μας διασφαλίζει ότι η ποιότητα του καυσίμου θα είναι η καλύτερη δυνατή.

Σε κάθε περίπτωση, κατά τη διάρκεια των διακοπών μας φροντίζουμε ώστε η στάθμη καυσίμου να μην φτάνει σε οριακά επίπεδα, ώστε να αποφύγουμε την πιθανότητα εισροής στο σύστημα τροφοδοσίας του κινητήρα των επικαθήσεων που παρατηρούνται στο κατώτερο σημείο ενός ρεζερβουάρ αλλά και να αποφύγουμε το άγχος της αναζήτησης ενός πρατηρίου σε κάποια απομακρυσμένη από τον πολιτισμό περιοχή.

Πηγή: newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook