Αυτές είναι οι τρεις προϋποθέσεις για να πάρει ανάσες ο ελληνικός τουρισμός

Τρεις είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να μπορέσει να λάβει λίγο οξυγόνο ο «ημιθανής» λόγω κορονοϊού ελληνικός τουρισμός. Σύμφωνα με όσα ανέφερε, σε συνέντευξη τύπου μέσω τηλεδιάσκεψης για την παρουσίαση μιας νέας πλατφόρμας προβολής της Ελλάδας και κατάρτισης των επαγγελματιών του τουρισμού , με την επωνυμία «Greece From Home», ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης , η αποκατάσταση υγειονομικής ασφάλειας, το άνοιγμα συνόρων ενωρίτερα από τον ανταγωνισμό και η στήριξη του εσωτερικού τουρισμού αλλά και της διεθνούς ζήτησης με ενέργειες όπως η πλατφόρμα «Greece From Home», μπορεί να δώσουν ανάσες στην οικονομία της φιλοξενίας αυτό το τόσο «παράξενο καλοκαίρι».

«Κανείς δεν περίμενε ότι θα υπήρχε μια τέτοια πανδημία. Ούτε κανείς μπορεί να προβλέψει πότε θα τελειώσει. Οφείλουμε όλοι να παλέψουμε με κάθε δύναμη» ανέφερε ο κ. Θεοχάρης που εκτίμησε ότι εφόσον περάσει «η φουρτούνα» μέρος της «χαμένης ζήτησης του πρώτου εξαμήνου» μπορεί να μεταφερθεί στο β΄εξάμηνο, κάτι, δηλαδή, που θα σημάνει μια σημαντική διεύρυνση της σεζόν.

Βέβαια σε σχέση με πρόγραμμα στήριξης της εσωτερικής ζήτησης δεν ανέφερε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες αρκέστηκε ωστόσο να πει ότι με το τέλος της πανδημίας θα ξεδιπλωθεί μια στρατηγική πολλαπλών σημείων για τη στήριξη του Ελληνικού τουρισμού. Θύμισε, δε, πως η χρονιά άνοιξε με άνοδο 24% τον Ιανουάριο και οι προβλέψεις –προ πανδημίας- ήθελαν την Ελλάδα να κατακτά και νέο ρεκόρ. Στόχος τώρα, όπως τόνισε ο κ. Θεοχάρης, είναι να ξεπεράσουμε με ασφάλεια την πρωτόγνωρη κατάσταση, ώστε να έχουμε γρήγορη ανάκαμψη.

Μάλιστα σηεμίωσε ότι ήδη στο υπουργείο έχουν συσταθεί 6 ομάδες εργασίας για τη διαχείριση της κρίσης. Απότοκο μιας εκ των ομάδων υπό τον Στηβ Βρανάκη που ασχολείται με το branding είναι η πλατφόρμα Greece From Home, που ουσιαστικά μεταφέρει ανά τον κόσμο εικονικές εμπειρίες από κάθε γωνιά της Ελλάδας.

«Παρουσιάζουμε μια καινοτόμα πρωτοβουλία σε παγκόσμιο επίπεδο. Άλλωστε ο τουρισμός είναι μια γέφυρα πολιτισμών. Μέσα από την αλληλογνωσία επιτυγχάνουμε την αυτογνωσία. Να γίνει ο τουρισμός μια γέφυρα ανθρωπισμού. Το Greece From Home φέρνει την Ελλάδα της πρωτοπορίας μπροστά» είπε ο κ. Θεοχάρης παρουσιάζοντας την πλατφόρμα που βασίζεται στο τρίπτυχο «βλέπω, ταξιδεύω μαθαίνω».

Όπως τόνισε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, «με την καμπάνια Greece From Home αντιλαμβανόμαστε απόλυτα τις δύσκολες κοινωνικές και ψυχολογικές συνθήκες που έχει επιβάλλει η πανδημία σχεδόν σε όλον τον πλανήτη, γι΄αυτό και έχουμε σαν βασικό στόχο να στείλουμε ένα μήνυμα υποστήριξης σε όσους δοκιμάζονται αυτήν την περίοδο. Είναι όμως και μια στρατηγική ενέργεια στήριξης του ελληνικού τουρισμού στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την επόμενη μέρα».

Σημειώνεται ότι ο ΕΟΤ, η Marketing Greece και η Google στήριξαν την προσπάθεια με περιεχόμενο κανάλια επικοινωνίας και τεχνικά μέσα, ώστε να έχει μια ολοκληρωμένη δομή και πλήρες περιεχόμενο.

«Θέλουμε να κρατήσουμε ζωντανή τη σκέψη και την επιθυμία της Ελλάδας στο διεθνές κοινό, στα 230 εκατ τουρίστες που ήρθαν στη χώρα μας τα τελευταία 10 χρόνια» σημείωσε η επικεφαλής της Marketing in Greece κ. Ιωάννα Δρέττα. Μάλιστα όπως ανέφερε η προσφορά των υπηρεσιών της Marketing Greece έγινε δωρεάν με στόχο τη στήριξη και την προετοιμασία της επόμενης μέρας του ελληνικού τουρισμού.

«Με τη βοήθεια της τεχνολογίας και της πλατφόρμας YouTube εστιάζουμε ώστε να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον ελληνικό τουρισμό το διάστημα που μένουμε σπίτι. Παράλληλα, ενισχύουμε πρωτοβουλίες εκμάθησης όπως το Grow Greek Tourism Online. Στόχος μας είναι ο τουριστικός κλάδος να ενδυναμωθεί με ψηφιακά εργαλεία και δεξιότητες ώστε να μπορέσει να διαχειριστεί τις προκλήσεις των ημερών, αλλα και να ενισχυθεί συνολικά για ένα ακόμη καλύτερο αύριο» τόνισε η Πέγκυ Αντωνάκου, γενική διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης

Μένει βέβαια, όπως τονίστηκε, να προβληθεί από φορείς και θεσμούς ώστε να έχει τη μέγιστη δυνατή διάχυση. Μάλιστα όπως τόνισε ο κ. Θεοχάρης μια «προίκα» για την επόμενη μέρα του τουρισμού από αυτήν την πρωτοβουλία μπορεί να είναι η εναρμόνιση των δράσεων κεντρικής κυβέρνησης, περιφερειακών εξουσιών (ΟΤΑ, Περιφέρειες) και λοιπών φορέων ώστε ο ελληνικός τουρισμός να αποκτήσει ενιαία εικόνα προς τα έξω.

Γιώργος Αλεξάκης

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Ο Υπουργός τέλη Ιανουαρίου από την Ετήσια Έκθεση Τουρισμού Γερμανία δήλωνε, ότι τα νέα είναι πολύ καλά,
    θα είναι μια πολύ καλή σαιζόν για τον τουρισμό το 2020, καλύτερο από το 2019 κλπ, κλπ, δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Ο ίδιος άνθρωπος και το επιτελείο του, λένε άλλες βλακείες σήμερα για να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα. Λίγη σοβαρότητα ζητάμε και μη νομίζετε ότι έχουμε “κοντή” μνήμη. Κοιμόσασταν και μερικοί από εσάς αργήσατε να ξυπνήσετε όταν οι επιστήμονες σας παρουσίασαν την ωμή πραγματικότητα.

  2. χαχαχαχαχχαχαχαχα

    τελος για φετος κυριες κ κυριοι!!!

    game over!!

    τα λεμε!!! ευλογησον! μπουχαχαχχαχαχχαχαχαχαχα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ