Αυτά τα αυτοκίνητα επιλέγουν οι Έλληνες

αυτά-τα-αυτοκίνητα-επιλέγουν-οι-έλλην-1282898

Αλλάζει ο “χάρτης” με τα αυτοκίνητα που επιλέγουν οι Έλληνες. Αυτό προκύπτει από τις μειωμένες πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων τον περασμένο Αύγουστο στην Ελλάδα, αλλά και τη μεγάλη αύξηση του αγοραστικού κοινού των υβριδικών μοντέλων.

Πλέον, τα υβριδικά μοντέλα γνωρίζουν μεγάλη αύξηση (+14,7%) καταλαμβάνοντας το 26,1% του συνολικού όγκου των πωλήσεων και έχοντας ανοδική τάση.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) ανοδικά κινούνται και τα ηλεκτρικά οχήματα (+4,1%) με το 6,5% των αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν τον Αύγουστο να είναι της συγκεκριμένης κατηγορίας.

Αξιολογώντας τα αποτελέσματα του πρώτου 8μήνου, τα υβριδικά οχήματα καταλαμβάνουν το 22,1% του συνολικού όγκου, ενώ τα ηλεκτρικά το 4,1%.

Αντίθετα, πτώση γνωρίζουν τα πετρελαιοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι τον Αύγουστο οι πωλήσεις της συγκεκριμένης κατηγορίας εμφάνισαν πτώση 10,9%, με το συνολικό μερίδιο του τελευταίου οκταμήνου να βρίσκεται στο 18%.

Μείωση κατέγραψαν και οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων (10,3%). Όμως ο συνολικός όγκος Ιανουαρίου- Αυγούστου εντοπίζεται αρκετά ψηλά (51,4%).

Μέσα στο πτωτικό κλίμα των πωλήσεων τα οχήματα που έχουν ως βασικό καύσιμο το φυσικό αέριο και το υγραέριο γνώρισαν αύξηση 0,8% και 1,6% αντίστοιχα, καταλαμβάνοντας συνολικά το 2,7% και το 2% του συνολικού όγκου των πωλήσεων.

Τα αγαπημένα αυτοκίνητα των Ελλήνων

Η αγαπημένη κατηγορία των Ελλήνων παραμένει η Β κατηγορία που έχει μερίδιο αγοράς 43,7%, με τα SUV να πετυχαίνουν τις μισές πωλήσεις (21,8%).

Ακολουθεί η κατηγορία C με 37,7%, με τα SUV σε αυτή την κατηγορία να είναι τα πιο αγαπημένα καθώς 2 στα 3 οχήματα είναι ελεύθερου χρόνου (23,3%). Από την άλλη μικρό παραμένει το μερίδιο της μικρής κατηγορίας (Α) που καταλαμβάνει το 10,5%, με τα μικρά SUV να έχουν πολύ μικρή παρουσία (0,9%).

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της αγοράς, η πτωτική πορεία οφείλεται στην έλλειψη διαθεσιμότητας. Κι αυτό, γιατί σήμερα, για μια πώληση καινούριου αυτοκινήτου υπάρχει αναμονή περίπου 3 μηνών, ενώ σε μερικά μοντέλα σε φουλ εκδόσεις αγγίζει οι αγοραστές είναι… στο περίμενε ακόμη και 6 μήνες. Βασικό πρόβλημα των εργοστασίων παραμένει η έλλειψη των ημιαγωγών που έχει προκαλέσει εδώ και πολλούς μήνες μεγάλη αναστάτωση στα εργοστάσια. Άλλωστε αρκετά από αυτά είτε έχουν αναστείλει προσωρινά την λειτουργία τους, είτε έχουν περιορίσει την παραγωγή τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook