Αποκαλύφθηκε τι έκρυβε η λίστα Πέτσα

Επιβεβαιώθηκαν οι υποψίες ότι τεράστια ποσά της καμπάνιας για τον κορονοϊό μοιράστηκαν στους «ημετέρους» και τους «υποστηρικτές» της κυβέρνησης

Σχεδόν δύο μήνες χρειάστηκε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας για να δώσει στη δημοσιότητα τον πίνακα με τους αποδέκτες και τα ποσά που μοιράστηκαν τα ΜΜΕ από το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» και «Μένουμε Ασφαλείς».

Με χαρακτηριστική καθυστέρηση και εν μέσω καυτής πολιτικής επικαιρότητας η δημοσιοποίηση των ποσών στον πίνακα των 1.232 μέσων ενημέρωσης αφήνει έκθετο τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα αλλά και την κυβέρνηση που φρόντισε να μοιράσει το ποσό χωρίς ουσιαστικά κανένα κριτήριο προκαλώντας σφοδρές αντιδράσεις.

«Η λίστα που έδωσε στη δημοσιότητα (σ.σ. ο κυβερνητικός εκπρόσωπος) επιβεβαιώνει πως στόχος της κυβέρνησης ήταν ο οικονομικός στραγγαλισμός όσων τους ασκούν κριτική» αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και προειδοποιεί «πως θα διερευνηθούν όλες οι πτυχές αυτής της υπόθεσης».

Προς αυτή την κατεύθυνση, 50 βουλευτές (με πρωτοβουλία της βουλευτού Πέλλας Θεοδώρας Τζάκρη, την οποία συνυπογράφει και η Γραμματέας της ΚΟ Όλγα Γεροβασίλη) κατέθεσαν ερώτηση προς τον υπουργό Οικονομικών ζητώντας την κατάθεση εκδοθέντων τιμολογίων και περιοδικών δηλώσεων ΦΠΑ των μηνών Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου 2020 των μέσων ενημέρωσης που έλαβαν αμοιβή για την προβολή των διαφημιστικών προγραμμάτων».

Η λίστα Πέτσα «αποδεικνύει πως η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι άριστη στο μαγείρεμα» σχολιάζει ο Αλέξης Τσίπρας και με περιπαικτικό τρόπο φθάνει στο συμπέρασμα ότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος «έχει μια θέση στο επόμενο Master Chef».

Λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο

Από μια πρώτη ανάγνωση παρατηρείται αντιστρόφως ανάλογη κατανομή ποσών σε μέσα που έχουν χαμηλότερη κυκλοφορία και μικρότερο αριθμό εργαζομένων από άλλα μέσα.

Δεν είναι λίγες, τέλος, οι περιπτώσεις στις οποίες ο ίδιος επιχειρηματίας ή οι ίδιες εταιρείες καρπώθηκαν σημαντικά ποσά, χωρίς να γνωρίζουν οι αναγνώστες τις «διαδρομές» και τις «συνδέσεις» των διαφορετικών μέσων.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα του The Press Project που υπολογίζει ότι συνολικά δόθηκε λιγότερο από 1% στον αντιπολιτευόμενο Τύπο για την καμπάνια. Και ειδικά για την «Εφ.Συν.» σημειώνει: «Το πιο κραυγαλέο παράδειγμα» είναι η πολύ μικρή, σε σχέση με άλλα ΜΜΕ, χρηματοδότηση που έλαβε η εφημερίδα (30.000 ευρώ για την έντυπη μορφή της και μόλις 10.000 για την ιστοσελίδα της) την ίδια ώρα που φιλοκυβερνητικά ΜΜΕ με σαφώς μικρότερη απήχηση λαμβάνουν μεγαλύτερα ποσά. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του «Φιλελεύθερου» που λαμβάνει 60.000 ευρώ για την εφημερίδα (εβδομαδιαία) και 120.000 ευρώ για την ιστοσελίδα liberal.gr.

Οι «πρωταθλητές»

Είναι πολλά τα λεφτά…

1) ΣΚΑΪ 830.000,00
2) ANTENNA 780.000,00
3) STAR 729.892,00
4) ALPHA 679.483,00
5) OPEN 449.650,00
6) MEGA 379.456,50
7) ΕΡΤ 269.933,00
8) IN.GR 253.000,00
9) IEFIMERIDA.GR 250.000
10) PROTOTHEMA.GR 250.000

11) ATHENSVOICE.GR 180.000
12) NEWSBOMB.GR 150.000
13) PARAPOLITIKA.GR 147.000
14) NEWSIT.GR 142.000
15) ACTION 24 140.000
16) CAPITAL.GR 120.000
17) LIBERAL.GR 120.000
18) LIFO.GR 120.000
19) ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ 100.000
20) ALPHATV.GR 100.000

21) ANTENNA.GR 100.000
22) BOVARY.GR 100.000
23) CNN.GR 100.000
24) NEWPOST.GR 100.000
25) QUEEN.GR 100.000
26) SKAI.GR 100.000
27) STAR.GR 100.000
28) TVOPEN.GR 100.000
29) MAKTV 100.000
30) ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 100.000

​► Από τα μεγάλα site ριγμένο θα πρέπει να αισθάνεται το zougla.gr που λαμβάνει μόνο 50.000 ευρώ. Το Tvxs.gr, ένα από τα μεγαλύτερα ενημερωτικά site της χώρας με πολυετή παρουσία στο διαδίκτυο αντιστοιχούν μόλις 5.000 ευρώ.

Ερωτήματα για τα έξι… μηδενικά και την επιδότηση δημόσιων μέσων

Αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι στη λίστα περιλαμβάνονται και έξι μέσα, τέσσερις ιστοσελίδες και δύο ραδιοφωνικοί σταθμοί, για τους οποίους είχε προβλεφθεί, αρχικά, κονδύλι, όμως δεν εισέπραξαν ούτε ευρώ.

Ανάμεσα σε αυτά είναι τα δύο σάιτ που φέρεται να ανήκαν στον Μένιο Φουρθιώτη και για τα οποία είχε ασκηθεί σφοδρή κριτική, καθώς ήταν σχεδόν ανύπαρκτα, αλλά και ένα σάιτ του Βόλου, το οποίο έχει να φιλοξενήσει καινούργια είδηση εδώ και… χρόνια.

Αναλυτικά:

APOKALIPTIKALIVE.GR
PROTIEIDISI.COM
WISHMAG.GR
DIDYMOTEICHO.NET
ΡΑΔΙΟ ΓΑΜΜΑ ΑΧΑΪΑΣ
ΡΑΔΙΟ ΡΟΥΜΕΛΗ 98 ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ

Η επιδότηση της κυβερνητικής δημόσιας τηλεόρασης, του ραδιοφώνου και των δύο πρακτορείων προκειμένου να μεταδώσουν μηνύματα, όταν όλα αυτά ήδη πληρώνονται από το Δημόσιο, προκαλεί επίσης εύλογα ερωτήματα στον κάθε πολίτη.

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε την εκδικητική στάση της κυβέρνησης απέναντι στο «Documento» και το koutipandoras.gr που αποκλείστηκαν από την καμπάνια.

ΚΙΝ.ΑΛΛ. – ΚΚΕ

Για αδιαφάνεια και έλλειψη αντικειμενικών κριτηρίων στη διανομή των χρημάτων προς τα ΜΜΕ κατηγορεί την κυβέρνηση το Κίνημα Αλλαγής, ενώ της προσάπτει και την οικοδόμηση πελατειακού κράτους. Πακτωλό χρημάτων για τα μεγάλα μέσα ενημέρωσης βλέπει το ΚΚΕ και αφού μιλά για δημοσιοποίηση της λίστας με καθυστέρηση μηνών, υπενθυμίζει την τροπολογία του Περισσού που απορρίφθηκε από τα υπόλοιπα κόμματα.

► Η αμοιβή της ιδιωτικής διαφημιστικής εταιρείας Initiative που ανέλαβε το μοίρασμα των χρημάτων έφτασε τις 411.985 αν και θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί η δαπάνη αυτή με το ελληνικό δημόσιο να αναλαμβάνει τη διανομή.

efsyn.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ