Απειλούνται με αφανισμό τα μικρά παιχνιδάδικα, «μπουκώνουν» τα e-shops των μεγάλων καταστημάτων

Παιχνίδια και γιορτές πάνε μαζί. Ωστόσο φέτος οι πρωτόγνωρες συνθήκες έχουν φέρει τα πάνω κάτω σε μια αγορά. Εκατοντάδες μικρές επιχειρήσεις στον κλάδο, παραγωγικές και εμπορικές ή εισαγωγικές στη χώρα βρίσκονται σε απόγνωση, ενώ και οι μεγάλοι λιανέμποροι με τα «δυνατά» σημεία και τα αναπτυγμένα εναλλακτικά δίκτυα με e shops αδυνατούν να εξυπηρετήσουν σωστά έχοντας «μπουκώσει» με παραγγελίες.

Πιο συγκεκριμένα, μπορεί να ανοίγουν τα εποχικά καταστήματα, ωστόσο τα μαγαζιά με παιχνίδια αναμένουν τις αποφάσεις για το λιανεμπόριο. Ήδη είναι σε απόγνωση καθώς είχαν φορτώσει εμπόρευμα για τις γιορτές.

Ήδη οι απώλειες ξεπερνούν το 80% σε κάποιες περιπτώσεις ενώ το πρόβλημα γίνεται εμφανές αν σκεφτεί κανείς ότι η αγορά του παιχνιδιού πραγματοποιεί το τελευταίο δίμηνο της χρονιάς πάνω από 50-60% του τζίρου της.

Γιαυτό ο κλάδος αναζητεί πέρα από τη στήριξη λόγω των μέτρων να αρθεί το lockdown στις επιχειρήσεις παιχνιδιών όπως θα γίνει στα επιοχιακά είδη και να δοθεί η δυνατότητα για λειτουργία της υπηρεσίας παραβής παραγγελιών από τα φυσικά σημεία (click away). Έτσι μόνο να περιοριστεί το φαινόμενο της «πίσω πόρτας» δηλαδή της «μαύρης» διακίνησης εμπορευμάτων με τηλεφωνικές παραγγελίες χωρίς αποδείξεις.

Επίσης καθώς οι μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν τη δυνατότητα για ηλεκτρονικό κατάστημα το άνοιγμα κρίνεται αναγκαίο. Να σημειωθεί ότι με βάση έρευνα της ΕΣΕΕ σχεδόν οκτώ στις δέκα εμπορικές επιχειρήσεις (79%) δεν συμμετείχαν στην Black Friday γεγονός που καταδεικνύει τη δυσκολία υλοποίησης ηλεκτρονικής προωθητικής ενέργειας με τα καταστήματα κλειστά και χωρίς πόρους για ψηφιακές δράσεις. Άλλωστε η υιοθέτηση του digital marketing και για τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις είναι δύσκολη.

Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι τα έσοδα ακόμη και για τους μεγάλους ι λιανέμπορους παιχνιδιών από το online κανάλι δεν μπορούν να αντικαταστήσουν τα αντίστοιχα από τα φυσικά σημεία καθώς στο διαδίκτυο γίνεται περίπου το 5-7% του συνολικού τζίρου. Να σημειωθεί ότι μετά το e – shop του Jumbo όπου χρόνος παράδοσης ξεπερνά τις δυόμιση εβδομάδες και το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρίας Μουστάκας ενημερώνει τους πελάτες της για την αδυναμία να εξυπηρετήσει άμεσα μέσω των e-shop τους, τις αυξημένες και λόγω της εορταστικής περιόδου, ανάγκες τους.

Στην αρχική σελίδα της στο internet η αλυσίδα ενημερώνει πως σήμερα δεν θα δέχεται νέες παραγγελίες για να εξυπηρετήσει ταχύτερα τις παραγγελίες που έχει ήδη λάβει ενώ προσφέρει ως εναλλακτική στους πελάτες της τη δυνατότητα να μεταβούν στο www.toyguru.gr. ών καταστημάτων τους.

Σημειώνεται ότι την ίδια ώρα οι χονδρέμποροι χριστουγεννιάτικων ειδών μένουν με απούλητο εμπόρευμα δυόμιση εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα, ενώ σε ασφυκτικό κλοιό μπαίνουν και οι βιοτεχνίες, που έχουν στα χέρια τους επιταγές ) που δεν θα εισπράξουν άμεσα. Το μέτρο της κυβέρνησης για αναστολή λήξης πληρωμής των αξιογράφων κατά 75 ημέρες μετατοπίζει βέβαια το πρόβλημα στους προμηθευτές με ερώτημα το πώς θα πληρωθούν οι υποχρεώσεις τους όταν η αγορά θα μείνει ανενεργή.

Στο φόντο αυτό η ΕΣΕΕ ζητεί άμεσα την ένταξη ένταξης και του χονδρεμπορίου στην προστασία των επιταγών των επιχειρήσεων, λόγω του 2ου κύματος της πανδημίας, επισημαίνει η ΕΣΕΕ με Επιστολή της στους Υπουργούς Υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα, Αναπληρωτή. Υπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη και Υφυπουργό Οικονομικών κ. Απόστολο Βεσυρόπουλο, την οποία κοινοποιεί στον Υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Άδωνι Γεωργιάδη.

Επίσης τα μέλη του Συνδέσμου Ελλήνων Βιοτεχνών Παιδικών Παιχνιδιών και Αμαξών (ΣΕΒΠΠΑ) ζητούν “ένεση” ρευστότητας π.χ. μέσω της Επιστρεπτέας Προκαταβολής 5, με τροποποίηση όρων και προϋποθέσεων, ενώ ο πρόεδρος του ΣΕΒΠΠΑ, Ιωάννης Παπαδόπουλος, ζητά να αναληφθούν πρωτοβουλίες ώστε να μην δημιουργηθεί πρόβλημα στην αγορά από την αναστολή είσπραξης που θεσπίστηκε για τις μεταχρονολογημένες επιταγές.

Γιώργος Αλεξάκης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ