Αγανάκτηση μετά το νέο ατύχημα ντελιβερά στα Χανιά – «Χρονομετρούν τους διανομείς, βάζουν πλαφόν παραγγελιών»

αγανάκτηση-μετά-το-νέο-ατύχημα-ντελιβ-668497

Με την εκπνοή του 2019 είχαμε άλλο ένα ατύχημα διανομέα φαγητού την ώρα που επέστρεφε σπίτι του, με το Σωματείο Επισιτισμού να εύχεται ταχεία ανάρρωση στο συνάδελφο Ν.Σ.

Στην ανακοίνωσή του, το σωματείο καταγγέλλει τις συνθήκες εργασίας των διανομέων, που ρισκάρουν τη ζωή τους για ψίχουλα και ελάχιστα εργατικά δικαιώματα:

«Ο αυξανόμενος αριθμός ατυχημάτων, 4 το τελευταίο διάστημα του 2019, μας κάνει να

αναρωτιόμαστε εάν οφείλονται μόνο στις κακοκαιρίες. Οι υπερβολικές ώρες εργασίες, ειδικά τις μέρες των γιορτών,το εργασιακό στρες έχουν ως αποτέλεσμα το να φτάσει σπίτι του τελικά να είναι θέμα τύχης. Στην περίοδο που οι αλυσίδες-όμιλοι στο κλάδο γιγαντώνονται και ο ανταγωνισμός οξύνεται οι συνθήκες εργασίας χειροτερεύουν. Την ίδια στιγμή για μας τους χιλιάδες εργαζόμενους στον κλάδο εξακολουθεί να είναι η ίδια κόλαση μες στους χώρους εργασίας με ατομικές συμβάσεις εργασίας, ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, δουλεμπορικά, εντατικοποίηση, ανύπαρκτα μέτρα υγείας και ασφάλειας.

Το πλαίσιο και οι όροι εργασίας που διαμορφώθηκαν από το 2012 και μετά, όπου στην

ουσία καταργήθηκε η υποχρεωτικότητα των ΣΣΕ , που συνοδεύτηκαν από μειώσεις μισθών που ψήφισαν από κοινού η προηγούμενη και τωρινή κυβέρνηση, ήταν οι κρίσιμοι παράγοντες για να διαμορφωθούν οι προϋποθέσεις για την ακόμα πιο βαθιά εκμετάλλευση της εργασίας στο κλάδο μας, όπου πήρε πλέον και εγκληματική μορφή, εφόσον δεκάδες συνάδελφοι διανομείς έχουν στην ουσία δολοφονηθεί από την εργοδοσία και την αντιλαϊκή πολιτική που σε συνέχεια εφαρμόζεται μέχρι σήμερα.

Ακόμα και στην περίπτωση που καλύπτονται κάποια βασικά, κι αν αυτά δεν είναι ασυντήρητα και παλιά, αναγκάζονται να κάνουν άπειρα δρομολόγια, σε εξαντλητικά ωράρια, να τρέχουν υπό οποιεσδήποτε καιρικές συνθήκες. Πόσο μάλλον που οι ρυθμοί εντατικοποίησης της δουλειάς αυξάνονται για το λόγο ότι οι περισσότεροι διανομείς απασχολούνται και σε άλλα πόστα των καταστημάτων όπως, λάντζα, τραπεζαρία κ.α.

Είναι πολλές οι εταιρείες, με πρωτοπόρες τις οργανωμένες αλυσίδες που χρονομετρούν

τους διανομείς, βάζοντας και πλαφόν παραγγελιών σε απαράδεκτους χρόνους, μάλιστα

σε περιοχές με τεράστια χιλιομετρική έκταση, με αποτέλεσμα να φορτώνονται τα

μηχανάκια πολλές φορές σε επικίνδυνο βαθμό.

Η επικινδυνότητα του επαγγέλματος δεν πρέπει να γίνεται άλλοθι για την εργοδοσία και

την κυβέρνηση ώστε να ξεφεύγει από τις βαριές ευθύνες που φέρει για τις συνθήκες που

κυριαρχούν στο κλάδο συνολικά και στο συγκεκριμένο πόστο ειδικότερα. Για να

αντιμετωπιστούν τα προβλήματα από την ανυπαρξία των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας

των εργαζομένων σε αυτές τις επιχειρήσεις πρέπει να παρθεί υπόψη το σύνολο των

ειδικοτήτων με βάση και το αντικείμενο της παραγωγής.

Αντίστοιχα σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζουν οι μάγειρες, οι ψήστες, οι σερβιτόροι, οι μπουφετζήδες. Η νέα ΓΣΣΕ που ψηφίστηκε στις 21.02.2019 πρέπει να αποτελέσει σταθμός για εμάς τους εργαζομένους στον Επισιτισμό. Κανείς εργαζόμενος να μην δεχθεί να εργάζεται με ατομικές συμβάσεις εργασίας, να μπει ένα τέρμα στην μαύρη εργασία!

Καλούμε τον κάθε συνάδελφο-συναδέλφισα του κλάδου να οργανωθεί στα συνδικάτα, να παλέψει με το σωματείο ώστε να μπουν μπροστά οι δίκες μας ανάγκες για να γυρνάμε σώοι και αβλαβείς σπίτι, να έχουμε μεροκάματα που θα καλύπτουν για ανάγκες μας!

Διεκδικούμε:

Πλήρη και σταθερή εργασία για όλους. Μειωμένο ωράριο με αποδοχές 8ωρου. Να καταργηθούν οι ελαστικές μορφές απασχόλησης.

Να γίνει η ΣΣΕ στον Επισιτισμό υποχρεωτική, με επαναφορά όλων των απωλειών σε μισθούς και δικαιώματα.

Να υπάρξει ολοκληρωμένη επιστημονική μελέτη για τη καταλληλότητα του εξοπλισμού και των μέσων μεταφοράς (π.χ. ειδικά κατασκευασμένα οχήματα για τη διανομή φαγητού, μεταφορά φορτίων).

Μηχανάκια εξοπλισμός, συντήρηση και έξοδα μετακίνησης να παρέχονται από την επιχείρηση (να συμπεριλαμβάνεται και το κράνος, εναλλακτικά να προβλέπεται επίδομα για την αγορά του και την απαραίτητη αντικατάσταση του όσες φορές χρειαστεί).

Ένταξη της ειδικότητας των διανομέων στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα.

Να απαγορευτεί η διανομή με δίκυκλο σε επικίνδυνες καιρικές συνθήκες στη βάση των διατάξεων που προβλέπουν μέχρι σήμερα και για άλλες ειδικότητες.»

zarpanews.gr

One thought on “Αγανάκτηση μετά το νέο ατύχημα ντελιβερά στα Χανιά – «Χρονομετρούν τους διανομείς, βάζουν πλαφόν παραγγελιών»

  1. Να μαζευτούν οι ντελιβεράδες και να κάνουν ένα σωματείο-εταιρεία. Στα πρότυπα DELIVEROO, Uber eats κλπ. Να γράφονται όλοι εκεί και να δουλεύουν μόνο όταν θέλουν μέσω εφαρμογής όπως πήγε να κάνει η uber. Δουλεύεις όσο θες, για όσες παραγγελίες θες και για περισσότερα από ένα μαγαζιά.

    Αυτό θα στρώσει και τους μαγαζάτορες, και θα επιτρέψει δικαιώματα και ανεξαρτησία. Οι μαγαζάτορες δεν είναι για το συμφέρον τους και ποτέ δε θα είναι. Μακάρι να χακαριστεί η ελληνική οικονομία από όλα αυτά τα νεο-οικοδομήματα μπας και ξεκολλήσουμε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook