Αεροδρόμιο Χανίων: Άλλα λόγια ν’ αγαπιόμαστε…

Με έκπληξη διάβασα όσα είπαν, την Κυριακή 3 Νοεμβρίου 2019, η εμπορική διευθύντρια της Fraport Greece κ. Κατερίνα Πολλάτου και η βουλευτής Χανίων της ΝΔ κ. Ντόρα Μπακογιάννη στο 2ο Chania Business Forum, αναφορικά με το αεροδρόμιο Χανίων και την προσέλκυση αεροπορικών εταιρειών.

Είναι κοινά αποδεκτό ότι όλες οι εταιρείες που διαχειρίζονται αεροδρόμια προσπαθούν να προσελκύσουν αεροπορικές εταιρείες, με προγραμματισμένες πτήσεις (όχι ναυλωμένες πτήσεις – charter, οι οποίες έτσι κι αλλιώς πραγματοποιούνται), με στόχο την αύξηση του αριθμού των επιβατών, άρα και των εσόδων τους.

Είναι επίσης κοινά αποδεκτό ότι ένας προορισμός αναπτύσσεται τουριστικά και οικονομικά, αν έχει γρήγορη, εύκολη και φθηνή προσβασιμότητα.

Φαίνεται ότι η Fraport Greece αγνοεί τους δύο παραπάνω βασικούς κανόνες!

Η κ. Πολλάτου εκτός από τον ανταγωνισμό των προορισμών, στον οποίο αναφέρθηκε, γνωρίζει ότι υπάρχει και ανταγωνισμός των αεροδρομίων. Βέβαια, ο ανταγωνισμός των αεροδρομίων απαιτεί και ανάλογες τιμολογιακές πολιτικές, πράγμα το οποίο η κ. Πολλάτου σκοπίμως δεν αναφέρει.

Απ’ όσα είπε η κ. Πολλάτου προκύπτει ότι η Fraport Greece θεωρεί και αντιμετωπίζει το αεροδρόμιο Χανίων ως ένα εποχικό τουριστικό αεροδρόμιο. Αυτό σημαίνει ότι στο συνολικό κόστος του τουριστικού πακέτου που πληρώνει κάθε επισκέπτης, οι χρεώσεις του αεροδρομίου αποτελούν ένα πολύ μικρό ποσοστό.

Αντιθέτως, οι χρεώσεις του αεροδρομίου στις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων αποτελούν μία πολύ σημαντική παράμετρο που, ανάλογα το ύψος τους, καθιστά ακριβότερο ή φθηνότερο το αεροπορικό ταξίδι, τόσο εντός της Ελλάδας, όσο και στο εξωτερικό. Και κατ’ επέκταση καθιστά ελκυστική ή μη την επιλογή του προορισμού.

Ας αναρωτηθούμε ως Χανιώτες: Πόσα μη προγραμματισμένα ταξίδια έχουμε κάνει κατά καιρούς στην Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη), στην Κύπρο, στην Ιταλία και αλλού, με μόνο κριτήριο το φθηνό αεροπορικό εισιτήριο;

Η κ. Μπακογιάννη είναι βουλευτής Χανίων και εκπροσωπεί τα συμφέροντα του Νομού. Φαίνεται πως ξεχνά ότι το αεροδρόμιο Χανίων δεν αποτελεί μόνο την πύλη εισόδου στη Δυτική Κρήτη για εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες κάθε χρόνο, αλλά είναι η πύλη εξόδου προς τον κόσμο για όλους τους κατοίκους των Νομών Χανίων και Ρεθύμνου.

Επομένως οι υψηλές χρεώσεις στα τέλη του αεροδρομίου αυξάνουν σημαντικά τις τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων όλο το χρόνο, με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις για τον ντόπιο πληθυσμό.

Η κ. Μπακογιάννη οφείλει επίσης να γνωρίζει ότι η εταιρεία που διαχειρίζεται μία πολύ κρίσιμη υποδομή όπως το αεροδρόμιο, που της παραχωρήθηκε για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, θα πρέπει, στο πλαίσιο της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης, να εφαρμόζει ανταποδοτικές πολιτικές όσον αφορά την ανάπτυξη του τοπικού τουριστικού προϊόντος, συμβάλλοντας τόσο στην προβολή του, όσο και στη βελτίωση των υποδομών, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα δημιουργήσει αφ’ ενός σχέσεις εμπιστοσύνης και συνεργασίας με την τοπική κοινωνία και αφ’ ετέρου το αεροδρόμιο θα αυξήσει την κερδοφορία του.

Μετά απ’ όσα είπαν η κ. Πολλάτου και η κ. Μπακογιάννη, έμεινα έκπληκτος με την αφωνία των παριστάμενων εκπροσώπων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και του τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου. Κι επειδή πολλοί από αυτούς κατά καιρούς αναρωτιούνται για την πρόοδο του Ηρακλείου θα ήθελα να τους παραπέμψω στο πώς οι εκεί εκπρόσωποι του τουριστικού και επιχειρηματικού κόσμου εργάζονται για να γίνουν φθηνότερες, άρα και ελκυστικότερες, οι αεροπορικές συνδέσεις από και προς το αεροδρόμιο Ηρακλείου. Τελευταίο παράδειγμα η πολύ πρόσφατη συνάντηση με εκπροσώπους της Aegean Airlines, από την οποία οι τουριστικοί – επιχειρηματικοί φορείς του Ηρακλείου ζήτησαν μείωση του μεταφορικού κόστους και κατ’ επέκταση φθηνότερα αεροπορικά εισιτήρια.

Η κ. Πολλάτου, ως εμπορική διευθύντρια, εκπροσωπεί άριστα τα συμφέροντα της Fraport Greece, η οποία, ως γνωστόν, διαθέτει και Γραφείο Τύπου. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται την αρωγή – συνδρομή και κάποιων άλλων σε αυτό το έργο. Ας διδαχθούμε λοιπόν από την κ. Πολλάτου για το πώς θα πρέπει να εκπροσωπούμε και να υπερασπίζουμε τα συμφέροντα του τόπου μας.

Χρήστος Μυλωνάκης, Πρόεδρος Συλλόγου Ενοικιαζομένων Αυτοκινήτων Ν. Χανίων

Zarpanews.gr

5 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Που _ειναι_οι _επιφανεις _των _Χανιων _να μας _συμβουλεψουν_παλι _οπως_ παλιά _που πετουσαν_ τις_ μπαρουφες_ ότι_ η _FRAPORT θα_ έκανε _το _αεροδρομιο_ Χανίων_ να πετάει _κ _αλλα _τετοια_κουραφεξαλα_ας_ το_ πάρουν _χαμπάρι _κ _οι_ φορείς _αλλά κυρίως _οι _Χανιωτες_ ανάπτυξη_ υπάρχει _με _αύξηση_ της _επιβατικης_ κινησης _με πολλες_ανταγωνιστικες_ εταιρείες_ όχι_ με μονοπωλειακες_ λογικες……επίσης_ κάποτε θα_ πρέπει _να_ υπάρξει_ κ_ 24ωρη λεωφορειακη _σύνδεση _της_ πολης_ με_ το Αεροδρομιο _της_ πολης_ των _Χανίων _καθώς_ σε_ κάθε _σοβαρη _πολη_ που _είναι τουριστικος_ προορισμος _υπάρχει_ 24ωρη λεωφορειακη_ σύνδεση _για_ την εξυπηρέτηση _των_ κατοικων_ αλλά _κ_ των τουριστων …….απλα_ας_ξυπνησουμε _από _την _λογικη _ότι _μονο_ο_Frank _κ_ο_Adolf _θα _μας_βάλει _σε_ταξη!!!!!!!!!

  2. Πληροφοριακά και μόνο η επέκταση του αεροδρομίου Χανίων χρηματοδοτήθηκε από το ΕΣΠΑ με πολλές δεκάδες εκατομύρια €. Τα γράφει άλλωστε η σχετική ταμπέλα απ’ έξω. Λίγους μήνες (αν όχι εβδομάδες) μετά την ολοκλήρωση των έργων, το αεροδρόμιο “πουλήθηκε” στη FRAPORT μαζί με άλλα 12 περιφερειακά αεροδρόμια. Προϋπόθεση όμως της κατοχύρωσης της κοινοτικής χρηματοδότησης για κάθε έργο που πραγματοποιείται μέσω ΕΣΠΑ, είναι η 5ετής λειτουργία του από την υπηρεσία/φορέα που πήρε τη χρηματοδότηση. Αυτό δεν έγινε. Όταν έρθει λοιπόν η στιγμή του καταλογισμού των χρημάτων αυτών για την Περιφέρεια να δούμε τι θα πουν όλοι οι αρμόδιοι και οι αναρμόδιοι. Και κυρίως ποιος θα τα επιβαρυνθεί…

  3. Θα τα επιβαρυνθουν η FRAPORT κ οι FRAPORTIANOI επιφανεις φίλοι τους των Χανιων…..χαχαχα σιγα τους πατρικιους της Ρώμης…..ας γελάσουμε!!!!!!!!!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ