920 Χανιώτες ‘σώζουν’ το Αεροδρόμιο

920-χανιώτες-σώζουν-το-αεροδρόμιο-132862

aerodrom-idiotikΣτα «χέρια» της παίρνει η τοπική κοινωνία των Χανίων την υπόθεση του αεροδρομίου, με εκατοντάδες επώνυμους πολίτες να μαζεύουν υπογραφές κατά της ιδιωτικοποίησης, δηλώνοντας αποφασισμένοι να προχωρήσουν ακόμα και «στην ίδρυση μίας τοπικής πολυμετοχικής εταιρίας ευρείας βάσεως, η οποία θα διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η ίδια, αντί μία ξένη πολυεθνική, την διαχείριση του διεθνούς  αεροδρομίου Χανίων», εάν τελικά η διαδικασία προχωρήσει.

Η πρωτοβουλία http://savetheairport.com/ ξεκίνησε στις 11 Μαρτίου και ήδη κοντεύει τις 1000 υπογραφές, με την τοπική κοινωνία να ανταποκρίνεται μαζικά στο κάλεσμα για αντίδραση κατά της προωθούμενης παραχώρησης σε ιδιώτη, ενός αεροδρομίου με τεράστια κέρδη.

Με ανακοίνωσή τους, οι συντονιστές της ιστοσελίδας αναφέρουν τα εξής:

Η ιδιωτικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Χανίων “Ιωάννης Δασκαλογιάννης” μέσω του ΤΑΙΠΕΔ είναι σε πλήρη εξέλιξη. Μέχρι τις 6 Ιουνίου 2014 προβλέπεται να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για αγορά του αεροδρομίου από ενδιαφερόμενα εταιρικά σχήματα.

Ανταποκρινόμενοι στην σχεδόν καθολική αρνητική στάση της τοπικής κοινωνίας της δυτικής Κρήτης στην προβλεπόμενη πώληση του αεροδρομίου Χανίων σε μία ξένη προς τα συμφέροντα του τόπου ιδιωτική εταιρία, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε τον δικτυακό τόπο savetheairport.com, ως πλατφόρμα ενοποίησης των επιμέρους αντιδράσεων πολιτών, συλλόγων, φορέων, και οικονομικών παραγόντων του τόπου.

Θεωρούμε ότι η διαχείριση του αεροδρομίου Χανίων είναι υψίστης σημασίας για τον τουρισμό, τις μεταφορές και κατ’ επέκταση για την συνολική οικονομική σταθερότητα και ανάπτυξη της δυτικής Κρήτης (Χανιά και Ρέθυμνο). Βασικός στόχος της δράσης μας είναι να συνεχίσει το αεροδρόμιο να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας και όχι εκείνα μιας ξένης, πιθανώς κερδοσκοπικής εταιρίας. Η προβλεπόμενη πώληση του αεροδρομίου Χανίων με διαδικασίες μάλιστα express γεννά κάποια εύλογα ερωτήματα. Αναφέρουμε ενδεικτικά:

1. Το αεροδρόμιο παρουσιάζει ολοένα αυξανόμενη επιβατική κίνηση (2.867.088 επιβάτες το

2013) και ετήσια κέρδη άνω των 10 εκ. ευρώ. Εξυπηρετεί πραγματικά το ελληνικό

δημόσιο η πώληση ενός κερδοφόρου αεροδρομίου;

2. Στο αεροδρόμιο είναι σε εξέλιξη εκτεταμένες εργασίες επέκτασης και εκσυγχρονισμού με

εθνικά και ευρωπαϊκά κονδύλια ύψους 110 εκ. ευρώ. Τι θα γίνει με τα χρήματα αυτά των

ελλήνων και άλλων ευρωπαίων φορολογουμένων;

3. Το αεροδρόμιο Χανίων θα παραμείνει ένας ελκυστικός, οικονομικός προορισμός για το

τουριστικό επιβατικό κοινό ή θα γίνει ακριβότερο σε σχέση άλλα αεροδρόμια;

4. Ποιά θα είναι η στρατηγική του αεροδρομίου, όσον αφορά στις εταιρίες χαμηλού

κόστους; Θα συνεχιστεί και θα επεκταθεί η συνεργασία μαζί τους;

5. θα υπάρξει πρόθεση αειφόρου ανάπτυξης του αεροδρομίου ή μήπως κληθεί μελλοντικά η τοπική κοινωνία να διαχειριστεί μία πιθανή χρεοκοπία του;Το σχέδιο δράσης του savetheairport.com προβλέπει 3 στάδια:

1. Ευαισθητοποίηση του κοινού και μαζική συμμετοχή

μέσω συλλογής ηλεκτρονικών υπογραφών και δημιουργίας ενός μεγάλου αρχείου φυσικών και

νομικών προσώπων, οργανισμών και συλλόγων, που θεωρούν ότι το αεροδρόμιο Χανίων πρέπει

να συνεχίσει να εξυπηρετεί τα συμφέροντα της τοπικής κοινωνίας

2. Άσκηση πίεσης με επώνυμο, συλλογικό τρόπο

κάνοντας χρήση της ενυπόγραφης διάθεσης της τοπικής και όχι μόνο κοινωνίας. Με τον τρόπο

αυτό μπορεί να ασκηθεί πραγματικά έντονη πίεση στους αρμόδιους για την αποκρατικοποίηση φορείς, χωρίς μάλιστα να διαταραχτεί η ομαλή λειτουργία του αεροδρομίου, ιδιαίτερα εν μέσω της τουριστικής περιόδου.

3. Έγκαιρη εναλλακτική αντίδραση

προαιρετικά, εάν δεν είναι δυνατόν να αποφευχθεί η περαιτέρω εξέλιξη των διαδικασιών ιδιωτικοποίησης του αεροδρομίου. Σε αυτή την περίπτωση, πρέπει να είμαστε διατεθειμένοι να προχωρήσουμε έγκαιρα στην ίδρυση μίας τοπικής πολυμετοχικής εταιρίας ευρείας βάσεως, η οποία θα διαθέτει τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε να αναλάβει η ίδια, αντί μία ξένη πολυεθνική, την διαχείριση του διεθνούς αεροδρομίου Χανίων.

Κάνουμε έκκληση προς κάθε υπεύθυνο συμπολίτη μας να συνδεθεί με την δράση μας χωρίς επιφυλάξεις και κομματικές αγκυλώσεις. Ως πλατφόρμα ενοποίησης , η δράση μας είναι και θα παραμείνει ανεξάρτητη από κομματικές σκοπιμότητες. Θεωρούμε δεδομένη την ειλικρινή στήριξη, με κάθε δυνατό τρόπο, όλων των τοπικών φορέων, οργανισμών, συλλόγων, οικονομικών παραγόντων, μέσων μαζικής ενημέρωσης κ.α.

Περισσότερες πληροφορίες και δυνατότητα σύνδεσης με την δράση μας θα βρείτε στον δικτυακό τόπο: http://savetheairport.com

Νέα και τελευταίες εξελίξεις θα αναρτώνται και στη σελίδα μας στο facebook: savetheairport

καθώς και μέσω twitter @savetheairport

Εκ μέρους της ομάδας συντονισμού savetheairport.com

Ιωσήφ Τσιλεδάκης

Πρόεδρος Ι.ΤΣΙΛΕΔΑΚΗΣ Α.Ε. – Corissia Group Hotels

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΕΣ & ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

 

 

 

One thought on “920 Χανιώτες ‘σώζουν’ το Αεροδρόμιο

  1. Αν συμβιώναμε σε ένα κράτος δικαίου, σε ένα κράτος που σέβεται και εφαρμόζει τους νόμους και το Σύνταγμα, οι 918 υπογραφές μας, ίσως να είχαν κάποιοι νόημα!

    Αλλά έχουμε κράτος Δικαίου?

    Αυτό είναι το πρώτο ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί!

    Είδαμε τι έγινε και με όλες τις άλλες δομές που ξεπουλούν οι αναίσχυντοι λωποδύτες της ψήφου μας, κατά παράβαση των νόμων και της λογικής.

    Είδαμε τι έγινε και με όλες τις ηλεκτρονικές ψηφοφορίες που με χαρά στηρίξαμε και συνυπογράψαμε:

    Ενάμισι εκατομμύριο υπογραφές πολιτών απ’ όλη την Ευρώπη μαζέψαμε κατά της ιδιωτικοποίησης του νερού και πετύχαμε μια εξαιρετική (sic) δήλωση συμπάθειας από την Commission, την ίδια ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ απέκλεισε την Κ136, μια κίνηση πολιτών που διεκδίκησε με αξιώσεις την Επιχείρηση Ύδρευσης στη Θεσσαλονίκη.

    Απλώς την απέκλεισε, αυθαίρετα και αδικαιολόγητα και δεν άνοιξε ρουθούνι!

    Πρόσφατα επανέλαβε ο Ροζ Αλέξης ότι «Το ΤΑΙΠΕΔ είναι ένα απίστευτο σκάνδαλο από μόνο του. Ένα εκτροφείο σκανδάλων. Και είναι πρωτοφανές σε μια ευνομούμενη χώρα, η αξιωματική αντιπολίτευση να ζητά τα πρακτικά των συνεδριάσεων του ΤΑΙΠΕΔ και να αρνούνται να τα προσκομίσουν».

    Η αυτή λογική επικρατεί και με το αεροδρόμιο των Χανίων και άλλα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.

    Συμβάσεις θα υπογραφούν. Και όταν κλείσουν οι συμφωνίες, τρέχα γύρευε μετά, με τις εξασφαλίσεις που θα έχουν συνυπογράψει οι Ολετήρες που μας κυβερνούν, υπέρ των «επενδυτών», ρήτρες για να μπορούν να μας γδύσουν διπλά.

    Αλλά ένα ξερό «όχι» σημαίνει ΜΑΤ, δακρυγόνα, ξυλοδαρμούς, σπασμένα κεφάλια…

    Υπερωρίες θα κάνει ο φίλος μας ο Αντώνης, που είναι νευροχειρουργός, αλλά δε θέλουμε να του το ευχηθούμε…

    Αλλά δε θέλομε ούτε να σκεφτούμε τι θα μπορούσε να γίνει μέσα στο καλοκαίρι, όταν θα είναι –πάνω-κάτω- η ώρα των υπογραφών, με κλειστό το αεροδρόμιο και πρώτη είδηση το «υπερήφανο όχι» που θα προτάξομε.

    Δε θέλομε να σκεφτόμαστε ούτε τους ξενοδόχους, ούτε τους ταβερνιάρηδες ούτε κανέναν από αυτούς που ζουν από τον τουρισμό.

    Δε θέλομε να σκεφτόμαστε ούτε το διχασμό που μπορεί να σπείρει ανάμεσά μας, η εικαζόμενη δυναμική αντίδρασή.

    Όλοι συμφωνούμε, ότι το αεροδρόμιο είναι εργαλείο στην αναπτυξιακή ζωή του τόπου, κι οι περισσότεροι θα συμφωνήσομε ότι ένα τέτοιο σημαντικό εργαλείο, είναι δημόσιο αγαθό και ως τέτοιο πρέπει να αντιμετωπίζεται.

    Οφείλομε, όμως, να έχομε ένα εναλλακτικό σχέδιο για το «όχι» που, βάση της προηγούμενης εμπειρίας, θα πνιγεί στα δάκρυα και στα δακρυγόνα για να γίνει «ναι»

    Αντί, λοιπόν, να εκφωνούμε ανέξοδους δεκάρικους λόγους και να χύνομε δάκρυα και μελάνι κατά της ιδιωτικοποίησης, οφείλουμε να ιδρύσουμε έναν τοπικό φορέα λαϊκής βάσης ο οποίος θα συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για να το διεκδικήσει εκ μέρους της τοπικής κοινωνίας.

    Το Δημοτικό Συμβούλιο των Χανίων, το Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο και η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Χανίων οφείλουν να ηγηθούν αυτής της προσπάθειας.

    Δεδομένο είναι ότι το αεροδρόμιο Χανίων είναι κερδοφόρο με προοπτικές μετατροπής του σε περιφερειακό κόμβο κι ως εκ τούτου αποτελεί μια ελκυστική επένδυση που είναι προτιμότερο να μείνει στα χέρια της τοπικής κοινωνίας και σε ντόπιους μεριδιούχους μικροαποταμιευτές. Η πρόταση έχει κατατεθεί εδώ κι έναν χρόνο, με την επισήμανση ότι θα τρίζουν τα κόκαλα του Δασκαλογιάννη…

    http://my-pillow-book.blogspot.gr/2013/04/dascaloyiannis.html

    Δική μας είναι η ευθύνη.

    (το πάρτι τελείωσε για εμάς τους πολλούς, αλλά οι διάφοροι επίδοξοι σωτήρες, συνεχίζουν να ξεφυτρώνουν σαν τα μανιτάρια και πέρα τρέχει… Το Ποτάμι… Αλλά κανείς τους (κανείς μας) δεν έχει να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο εξόδου. ‘Ολοι μεμψιμοιρούμε με ό,τι δεν του κάνομε “like”, αλλά πρέπει επιτέλους να αλλάξουμε αυτά που δεν μας αρέσουν μόνοι μας, μαζί ν’ απαλλαχτούμε κι από όλους αυτούς που μπουρδολογώντας, μας πίνουν το αίμα με το χοντρό καλαμάκι- αλλά αυτό δε γίνεται από τους καναπέδες)

    Πράξεις χρειάζονται, γιατί σωθήκανε πια τα λόγια…

    Υ.Γ. Επειδή η επικείμενη ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου Χανίων δεν μπορεί παρά να μπει στην ατζέντα των αυτοδιοικητικών εκλογών, οι διάφοροι υποψήφιοι και ανθυποψήφιοι, οφείλουν να πάρουν θέση για το θέμα, αλλά ας γίνει αυτό χωρίς ανέξοδους δεκάρικους.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook