5 πράγματα που δεν πρέπει να κάνεις οδηγώντας αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο

5-πράγματα-που-δεν-πρέπει-να-κάνεις-οδηγ-900062

1. Μην αφήνετε το χέρι πάνω στο λεβιέ

Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια, κατά τη διάρκεια της οδήγησης να αφήνουν το χέρι πάνω στο λεβιέ ταχυτήτων. Ο λεβιές βρίσκεται εκεί για να αλλάζουμε ταχύτητες και όχι για να ξεκουράζουμε το χέρι μας. Το πρόβλημα είναι πως άθελα μας ασκούμε πίεση στα εξαρτήματα του κιβωτίου και αυτό δημιουργεί πρόωρη φθορά. Όπως παρουσιάζεται και στο video , πολλοί κατασκευαστές το προτείνουν και στο εγχειρίδιο χρήσης.

2. Μην αφήνετε την ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο όταν είστε σταματημένοι στο φανάρι

Όταν σταματάμε στο φανάρι πρέπει να βγάζουμε την ταχύτητα που είχαμε στο κιβώτιο και να αφήνουμε τον συμπλέκτη. Πρώτον, είναι πιο ασφαλές να μην έχουμε ταχύτητα μέσα στο κιβώτιο, μιας και σε περίπτωση που μας γλιστρήσει το πόδι από τον συμπλέκτη είναι πιθανό να εμπλακούμε σε ατύχημα. Ταυτόχρονα φθείρουμε το ρουλεμάν του συμπλέκτη το οποίο πιέζει άσκοπα το βολάν. Τέλος κουράζουμε το πόδι μας χωρίς λόγο!

3.Μην κρατάτε το αυτοκίνητο στις ανηφόρες με ταχύτητα

Το να κρατάμε στατικό, ένα αυτοκίνητο, σε μια ανηφόρα, πατώντας γκάζι και ζυγίζοντας ταυτόχρονα τον συμπλέκτη, είναι κάτι που καταστρέφει το δίσκο του αυτοκινήτου. Η φθορά είναι μεγάλη και έντονη. Ο δίσκος υπερθερμαίνεται και το υλικό τριβής του καταστρέφεται. Αυτή η κακή συνήθεια θα σας στοιχίσει πολύ στο πορτοφόλι. Πολύ καλύτερα να κρατάτε το αυτοκίνητο με το χειρόφρενο ενώ πλέον πολλά νέα μοντέλα έχουν σύστημα σταθεροποίησης στην ανηφόρα που στα Αγγλικά ονομάζεται hill assist.

4.Μην επιταχύνετε έντονα με μεγάλη σχέση και λίγες στροφές

Σαφώς και οι χαμηλές στροφές στον κινητήρα προάγουν την οικονομία. Ωστόσο όταν θέλουμε να επιταχύνουμε έντονα είναι καλύτερα να κατεβάσουμε ταχύτητα παρά να πατάμε έντονα το γκάζι με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο και πολύ χαμηλές στροφές. Είναι κάτι που ζορίζει το κιβώτιο και καλό είναι να το αποφεύγουμε.

5.Μην αφήνετε το πόδι σας πάνω στον συμπλέκτη

Πολλοί έχουν την κακή συνήθεια και αφού αλλάξουν ταχύτητα στο κιβώτιο, αφήνουν το αριστερό τους πόδι πάνω στο πεντάλ. Αυτό είναι κάτι που επίσης φθείρει τον δίσκο του συμπλέκτη και το ρουλεμάν χωρίς να το καταλαβαίνουμε. Ταυτόχρονα υπάρχει περίπτωση, μέρος της δύναμης του κινητήρα να χάνεται μιας και η εμπλοκή του κιβωτίου με τον κινητήρα δεν είναι 100%.

Πηγή: capital.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook