5 λόγοι για τους οποίους ο ύπνος είναι σημαντικός

Ένας καλός ύπνος είναι απίστευτα σημαντικός για την υγεία σας. Για την ακρίβεια είναι τόσο σημαντικό όσο το να τρώτε υγιεινά και να γυμνάζεστε. Δυστυχώς, υπάρχουν πολλά που μπορούν να επηρεάσουν τον φυσιολογικό ύπνο.

Οι άνθρωποι τώρα κοιμούνται λιγότερο από ό,τι στο παρελθόν, και η ποιότητα του ύπνου έχει επίσης μειωθεί.

Παρακάτω θα βρείτε 5 λόγους για τους οποίους ο καλός ύπνος είναι σημαντικός:

Ο κακός ύπνος συνδέεται με υψηλότερο σωματικό βάρος

Τα άτομα που κοιμούνται λίγο, τείνουν να ζυγίζουν σημαντικά περισσότερο από εκείνους που κοιμούνται αρκετά και όσο πρέπει. Στην πραγματικότητα, ο λίγος σε διάρκεια ύπνος είναι ένας από τους ισχυρότερους παράγοντες κινδύνου για την παχυσαρκία.

Σε μια εκτενή μελέτη που έγινε σε παιδιά και ενήλικες διαπιστώθηκε ότι είχαν 89% και 55% περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν παχυσαρκία, αντίστοιχα. Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, ο ποιοτικός ύπνος είναι απολύτως σημαντικός.

Όσοι κοιμούνται καλά τείνουν να τρώνε λιγότερες θερμίδες

Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που στερούνται ύπνου έχουν μεγαλύτερη όρεξη και τείνουν να τρώνε περισσότερες θερμίδες.

Η στέρηση ύπνου διαταράσσει τις καθημερινές διακυμάνσεις των ορμονών της όρεξης. Αυτό σημαίνει ότι ενισχύει τα επίπεδα της γκρελίνης, της ορμόνης που διεγείρει την όρεξη, και μειώνει τα επίπεδα της λεπτίνης, της ορμόνης που καταστέλλει την όρεξη.

Ο καλός ύπνος μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση και την παραγωγικότητα

Ο ύπνος είναι σημαντικός για διάφορες λειτουργίες του εγκεφάλου. Αυτό περιλαμβάνει τη γνώση, τη συγκέντρωση, την παραγωγικότητα και την απόδοση. Όλα αυτά επηρεάζονται αρνητικά από τη στέρηση ύπνου.

Από την άλλη πλευρά, ο καλός ύπνος έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και ενισχύει την απόδοση της μνήμης τόσο των παιδιών όσο και των ενηλίκων

Ο καλός ύπνος μπορεί να μεγιστοποιήσει την αθλητική απόδοση

Ο ύπνος έχει αποδειχθεί ότι ενισχύει την αθλητική απόδοση. Σε μια μελέτη σε παίκτες μπάσκετ, ο μεγαλύτερος σε διάρκεια ύπνος αποδείχθηκε ότι βελτίωσε σημαντικά την ταχύτητα, την ακρίβεια, τους χρόνους αντίδρασης και την ψυχική ευεξία τους.

Η μικρότερη διάρκεια ύπνου έχει επίσης συσχετιστεί με κακή την απόδοση άσκησης.

Ο κακός ύπνος αυξάνει τον κίνδυνο καρδιακής νόσου και εγκεφαλικού

Η ποιότητα και η διάρκεια του ύπνου μπορεί να έχει σημαντική επίδραση σε πολλούς παράγοντες κινδύνου για την υγεία. Αυτοί είναι οι παράγοντες που πιστεύεται ότι προκαλούν χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων.

Μέσα από μια ανασκόπηση 15 μελετών διαπιστώθηκε ότι οι άνθρωποι που δεν κοιμούνται αρκετά διατρέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιακής νόσου ή εγκεφαλικού από εκείνους που κοιμούνται 7-8 ώρες τη νύχτα.

mothersblog.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΒαρύ πένθος για τον Δημήτρη Σταρόβα
Επόμενο άρθροFlexitarians: Όλα όσο πρέπει να ξέρεις για τη νέα τάση στη βιώσιμη διατροφή

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ