3 λόγοι που εξηγούν γιατί η γρήγορη απώλεια βάρους δεν είναι ποτέ καλή ιδέα

Υπάρχουν τόσες πολλές δελεαστικές δίαιτες που υπόσχονται μη ρεαλιστικούς και ανθυγιεινούς στόχους. Για αυτό και είναι σημαντικό να τους αντισταθείτε και να μην μπείτε στον πειρασμό να προσπαθήσετε να χάσετε βάρος πολύ γρήγορα. Μπορεί να είναι επικίνδυνο και σίγουρα δεν θα είναι μακροπρόθεσμο.

Έτσι λοιπόν παρακάτω θα αναλύσουμε τους λόγους που δεν πρέπει να χάσετε κιλά πολύ γρήγορα και τι άλλο μπορείτε να κάνετε.

Δεν θα έχετε μια μακροπρόθεσμη αλλαγή

Προκειμένου να λειτουργήσουν αυτά οι δίαιτες που υπόσχονται μια εξαιρετικά γρήγορη απώλεια βάρους, απαιτούν δραστική μείωση της πρόσληψης θερμίδων, κάτι που πολύ απλά δεν μπορεί να γίνει με υγιεινό και βιώσιμο τρόπο.

Ακόμα κι αν καταφέρετε να χάσετε βάρος, θα είναι κυρίως τα υγρά στο σώμα σας. Επίσης τις περισσότερες φορές η δραστική μείωση της πρόσληψης θερμίδων σημαίνει συχνά μείωση της πρόσληψης υδατανθράκων.

Και όταν δεν καταναλώνετε αρκετούς υδατάνθρακες, το σώμα σας θα χρησιμοποιήσει τις πηγές γλυκογόνου για ενέργεια. Αυτές είναι μακριές αλυσίδες γλυκόζης που συγκρατούν επίσης μόρια νερού. Όταν αρχίσετε να τα καίτε, θα χάσετε πολύ νερό, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια βάρους.

Επιπλέον ακολουθώντας μια δίαιτα που περιορίζει τις θερμίδες θα επιβραδύνει τον μεταβολισμό σας. Αυτή είναι μια φυσιολογική διαδικασία: αφού πρόκειται να χάσετε βάρος, θα χρειαστείτε λιγότερη ενέργεια και αυτό θα σας κάνει να καίτε λιγότερες θερμίδες σε κατάσταση ηρεμίας. Ωστόσο, μια μελέτη έδειξε ότι μετά την απώλεια βάρους, ο μεταβολισμός των ανθρώπων επιβραδύνθηκε περισσότερο από ό,τι θα αναμενόταν.

Είναι αλήθεια ότι εάν το σώμα σας έχει συνηθίσει να λειτουργεί με έναν ορισμένο αριθμό θερμίδων την ημέρα και μειώνετε δραστικά αυτόν τον αριθμό, θα εξοικονομήσει ενέργεια επιβραδύνοντας.

Δυστυχώς, είναι πολύ πιο γρήγορο να επιβραδύνεις τον μεταβολισμό σου παρά να τον επιταχύνεις ξανά. Πράγματι, μια μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που είχαν χάσει δραστικά βάρος, εξακολουθούσαν να έχουν εξαιρετικά επιβραδυνόμενο μεταβολισμό 15 χρόνια αργότερα.

Ένα άλλο πράγμα που πρέπει να λάβετε υπόψη είναι τα επίπεδα λεπτίνης. Η λεπτίνη είναι η «ορμόνη κορεσμού» που σας λέει να σταματήσετε να τρώτε όταν είστε χορτάτοι. Αυτή η ορμόνη μειώνεται όταν χάνετε βάρος, που σημαίνει ότι θα τρώτε λιγότερο και θα αισθάνεστε ακόμα πιο πεινασμένοι – κάτι που δεν είναι εύκολα βιώσιμο.

Η απώλεια βάρους είναι βιώσιμη μόνο εάν το βάρος χάνεται σταδιακά, επιτρέποντας στο σώμα σας και στα σημάδια της πείνας να προσαρμοστούν με την πάροδο του χρόνου.

Θα έχετε αρνητικές παρενέργειες

Η δραστική απώλεια βάρους δεν είναι σε καμία περίπτωση ωφέλιμη για την υγεία σας. Εκτός από το να ξανακερδίσετε το βάρος και να βλάψετε τον μεταβολισμό σας κατά τη διαδικασία (όπως περιγράφεται παραπάνω), θα αντιμετωπίσετε και κάποιους κινδύνους για την υγεία.

Πρώτα απ’ όλα, μειώνοντας την πρόσληψη θερμίδων, πιθανότατα θα μειώσετε και την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών. Θα σας λείπουν σημαντικές βιταμίνες και μέταλλα , και πιθανότατα υδατάνθρακες και υγιή λίπη.

Οι διατροφικές ελλείψεις μπορεί να οδηγήσουν σε διάφορα προβλήματα υγείας. Αυτό σημαίνει επίσης ότι μπορεί να αισθάνεστε πολύ κουρασμένοι, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε κακές αποφάσεις.

Μια άλλη κοινή παρενέργεια του ακραίου περιορισμού των θερμίδων είναι η απώλεια μυών. Μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που ακολουθούν δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους χάνουν περίπου το ίδιο ποσό βάρους, με εκείνα που ακολουθούν δίαιτες αργής απώλειας βάρους

Ωστόσο, όσοι ακολουθούν δίαιτες γρήγορης απώλειας βάρους χάνουν περισσότερους μύες. σε σχέση με εκείνους που ακολουθούν δίαιτες αργής απώλειας βάρους. Σίγουρα, η απώλεια μυών θα κάνει τους αριθμούς στη ζυγαριά να πέφτουν, αλλά μάλλον δεν είναι αυτό που ψάχνετε .

Αυτό που θέλετε να είναι να χάσετε λίπος, ενώ χτίζετε μυϊκή μάχα, κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο με προοδευτική απώλεια βάρους και τακτική άσκηση.

Τέλος η γρήγορη απώλεια βάρους αναγκάζει το συκώτι σας να απελευθερώνει πολλή χοληστερόλη στη χολή, η οποία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για πέτρες στη χολή.

Δεν έχετε σκεφτεί τι είναι το πιο σημαντικό

Αυτό είναι ίσως το πιο σημαντικό σημείο: Εάν θέλετε να χάσετε βάρος μόνο και μόνο επειδή θέλετε να “φαίνεστε καλύτερα”, σταματήστε. Εάν ο στόχος σας είναι να ρίξετε μερικά μεγέθη των ρούχων που φοράτε όσο το δυνατόν γρηγορότερα, χωρίς να σας ενδιαφέρει η επίδραση που θα μπορούσε να έχει στην υγεία σας, πρέπει να κάνετε ένα βήμα πίσω και να συνειδητοποιήσετε ότι ο μόνος λόγος για τον οποίο το βάρος σας έχει σημασία είναι λόγω της πιθανής σύνδεσης του με την υγεία σας .

Είναι σημαντικό να αλλάξετε την προοπτική σας και να αποκτήσετε τη νοοτροπία κάποιου που πραγματικά θέλει να είναι πιο υγιής μακροπρόθεσμα.

Τι μπορείτε να κάνετε για να πετύχετε μια μακροπρόθεσμη απώλεια βάρους

Ο συνιστώμενος ρυθμός ασφαλούς απώλειας βάρους είναι περίπου μισό με ένα κιλό την εβδομάδα. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για το σώμα σας, είναι να μάθετε τα βασικά της ισορροπημένης διατροφής, να φτιάχνετε σπιτικά γεύματα με υγιεινά και θρεπτικά συστατικά, να τρώτε συνειδητά και να φροντίζετε το σώμα σας χωρίς να το τιμωρείτε με αυστηρές δίαιτες. Η πραγματική απώλεια βάρους απαιτεί χρόνο και συνέπεια για να είναι βιώσιμη.

jenny.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΧανιά | Πωλήθηκε η Terra Creta
Επόμενο άρθροΗ ενημέρωση για την πορεία της πανδημίας και το εθνικό σχέδιο εμβολιαστικής κάλυψης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ