24 Κρήτες μαθητές έγιναν … Ευρωβουλευτές για μια ημέρα

24-κρήτες-μαθητές-έγιναν-ευρωβουλευτέ-314716

Την Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου 2015, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης κ. Γεώργιος Τερζάκης υποδέχτηκε στο γραφείο του 24 μαθητές, ηλικίας 16-18 χρονών, από διαφορετικά σχολεία της Περιφέρειας Κρήτης, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να εκπροσωπήσουν την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στο Στρασβούργο, συμμετέχοντας στην Ημερίδα EUROSCOLA στις 05/02/2016.

Το  πρόγραμμα Euroscola έχει ξεκινήσει από το 1990 και κάθε χρόνο υποδέχεται χιλιάδες μαθητές από όλα τα 28 Μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τους προσφέρει τη δυνατότητα να περάσουν μια ημέρα στο Στρασβούργο και να γίνουν μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Οι μαθητές βιώνουν μια μέρα ως ευρωβουλευτές, συμμετέχουν στη διαδικασία λήψης αποφάσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης μέσω συζητήσεων στο ημικύκλιο, πραγματεύονται με τους συναδέλφους τους, ψηφίζουν και παίρνουν αποφάσεις σχετικά με τα ευρωπαϊκά θέματα επικαιρότητας. Δίνει στους μαθητές την ευκαιρία να ανταλλάξουν εμπειρίες και πληροφορίες σε μία ξένη γλώσσα και, επίσης, υπογραμμίζει τη σημασία της διαπολιτισμικής συνεργασίας. Επιπλέον, οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να παρουσιάσουν το σχολείο τους και την περιοχή από όπου προέρχονται, η οποία παρέχει μεγαλύτερη ποικιλομορφία και εμπλουτίζει τον πολιτιστική διάλογο. Ετησίως στο Στρασβούργο πραγματοποιούνται 20 Συνεδριάσεις Euroscola, που προσελκύουν 10.000 μαθητές και αποτελούν ένα σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και έναν τρόπο να προσεγγίσει τους νέους ανθρώπους και να δώσει στους νέους της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ευκαιρία να γνωρίσουν τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις απόψεις τους για την ευρωπαϊκή οικοδόμηση.

Έτσι, οι συμμετέχοντες μαθητές έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με τη λειτουργία των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, να συζητήσουν για τη δημοκρατία, τα θεμελιώδη δικαιώματα, τις ευρωπαϊκές αξίες και να εκφράσουν προσωπικές απόψεις σχετικά με τις αποφάσεις που λαμβάνονται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

To Ηράκλειο θα εκπροσωπήσουν οι μαθήτριες: Μαλαδάκη Αικατερίνη (ΓΕΛ Ν. Αλικαρνασσού, Χαλκιαδάκη Αναστασία (ΓΕΛ Μελεσών), Λυδάκη Σοφία (ΓΕΛ Γουβών), Κατσίκα Όλγα Σωτηρία (ΓΕΛ Μελεσών), Φλουρή Δέσποινα (8ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Χελιδόνη Αρετή Μαρία (11ο ΓΕΛ Ηρακλείου), Ζαχαριουδάκη Δανάη (3ο ΓΕΛ Ηρακλέιου), Ζαμπετάκη Ελευθερία (3ο ΓΕΛ Ηρακλείου) και Στεφανάκη Μαρία (8ο ΓΕΛ Ηρακλείου).

Το Λασίθι θα εκπροσωπήσουν οι μαθήτριες: Καραμανωλάκη Μαρία (ΓΕΛ Σητείας), Κουφουδάκη Μαρία (2ο ΓΕΛ Ιεράπετρας), Μαστοράκη Καλλιόπη Μαρία (1ο ΓΕΛ Αγίου Νικολάου) και Τζουβελέκα Ειρήνη (1ο ΓΕΛ Ιεράπετρας).

Το Ρέθυμνο θα εκπροσωπήσουν οι μαθητές: Βενιεράκη Μαρία Ειρήνη (5ο Π. ΓΕΛ Πανεπιστημίου Κρήτης), Γαγάνη Ευαγγελία (5ο Π. ΓΕΛ Πανεπιστημίου Κρήτης) και Αναγνωστάκης Χαράλαμπος (5ο Π. ΓΕΛ Πανεπιστημίου Κρήτης).

Τα Χανιά θα εκπροσωπήσουν οι μαθητές: Καφούση Αικατερίνη (ΓΕΛ Σούδας), Κατζούνη Ιωάννα (1ο ΓΕΛ Χανίων), Μπαντουράκη Μαρία (ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου), Στεφανουδάκης Δημήτριος (ΓΕΛ Ν. Κυδωνίας) Σημαντηράκης Ιωάννης (Μουσικό Σχολείο Χανίων), Καμαλεδάκη Καλλιόπη (2ο ΓΕΛ Χανίων), Προφυλλίδου Ευαγγελία (ΓΕΛ Ακρωτηρίου) και Γεωργίου Κωνσταντίνα (ΓΕΛ Ελ. Βενιζέλου).

Αρχικά, διεξήχθη διαγωνισμός με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά τη Συνθήκη της Λισαβόνας έχει πιο ενισχυμένο ρόλο στη διαμόρφωση της Ευρώπης. Ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη και πώς μπορεί να ακουστεί δυνατότερα η φωνή του στην Ευρώπη;» στον οποίο συμμετείχαν 395 μαθητές των Β’  και Γ’ Τάξεων των Γενικών και Επαγγελματικών Λυκείων της Περιφέρειας Κρήτης.

Στην επιτυχή διεκπεραίωση του διαγωνισμού συνέβαλαν καθοριστικά οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων, Αγγλικής και Γαλλικής Γλώσσας, Μαθηματικών και Πληροφορικής των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε κάθε νομό, καθώς και έμπειροι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ02 Φιλολόγων, οι οποίοι ανέλαβαν τη διόρθωση των γραπτών.

Τους ευχαριστούμε όλους θερμώς για την υπεύθυνη και οικειοθελή προσφορά του έργου τους.

Στη συνέχεια επιλέχτηκαν οι 24 καλύτεροι μαθητές από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, που έλαβαν σημαντική επιδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση προκειμένου να καλυφθούν τα έξοδα του ταξιδιού. Οι 24 μαθητές έπειτα χωρίστηκαν σε 6 ομάδες, προκειμένου να ενταχθούν στην αντίστοιχη ομάδα εργασίας στο Ευρωκοινοβούλιο του Στρασβούργου και θα προετοιμαστούν στα τα παρακάτω θέματα:

  • Η 1η Ομάδα (Τραπέζιο): «Πώς θα υποστηριχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη;» Μπορεί να εξασφαλιστεί η οικονομική ανάπτυξη χωρίς να απειληθεί ο πλανήτης; Ποια θα πρέπει να είναι η ευρωπαϊκή πολιτική στον τομέα του περιβάλλοντος και των ανανεώσιμων μορφών ενέργειας; Πώς θα επιτύχουμε μια αλλαγή συμπεριφοράς;
  • Η 2η Ομάδα (Βέλος): «Μπορούμε να περιορίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν διακυβεύεται η ασφάλεια;» Ποια σημασία έχουν τα ανθρώπινα δικαιώματα όπως η ελευθερία έκφρασης, η ισότητα ανδρών και γυναικών και η προστασία των δεδομένων για τη διαμόρφωση μιας νοοτροπίας ενεργών πολιτών στην Ευρώπη; Τι θα πρέπει να γίνεται όταν ένα από τα κράτη μέλη παραβιάζει τις αρχές αυτές; Θα πρέπει η Ευρώπη να παραβιάζει την ελευθερία έκφρασης όταν κινδυνεύει η ασφάλεια;
  • Η 3η Ομάδα (Τρίγωνο): «Ποια θα πρέπει να είναι η ευρωπαϊκή πολιτική για την ανάπτυξη;» Σε ποιο βαθμό η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη των τρίτων χωρών; Η οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση δικαιολογεί κάποια μείωση της χρηματοδοτικής συμμετοχής της Ένωσης στην ανάπτυξη έξω από τα σύνορά της; Ποια βοήθεια μπορεί να προσφέρει;
  • Η 4η Ομάδα (Ρόμβος): «Ποιο μέλλον για την Ευρώπη;». Ποιες είναι οι προτάσεις σας ώστε να προσεγγίσει η Ευρώπη το δικό σας ιδεώδες; Ποιες σχέσεις θα πρέπει να έχει η Ευρώπη με τους γείτονές της; Ποιος ο ρόλος της Ευρώπης σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον; Σε ποιο βαθμό θα πρέπει η Ευρώπη να προωθήσει τις αξίες της στον κόσμο;
  • Η 5η Ομάδα (Κύκλος): «Ποιος είναι ο ρόλος της Ευρώπης ανάμεσα στη μετανάστευση και την ένταξη;». Πώς πρέπει να διαχειριστούμε τις μεταναστευτικές ροές στην ευρωπαϊκή ζώνη της Μεσογείου; Οφείλει η Ευρώπη να επιδείξει αλληλεγγύη; Πώς θα επιτευχθεί μια αρμονική ένταξη των μεταναστών στην ευρωπαϊκή κοινωνία;
  • Η 6η Ομάδα (Τετράγωνο): «Η απασχόληση των νέων- μια ευρωπαϊκή πρόκληση». Ποιες ευκαιρίες εξασφαλίζει η Ευρώπη στους σημερινούς νέους για να βρουν δουλειά; Ποια μέτρα πρέπει να λάβουν τα κράτη μέλη και η Ευρωπαϊκή Ένωση για να υποστηρίξουν περισσότερο την απασχόληση των νέων;

Υπεύθυνες καθηγήτριες για την προετοιμασία και οργάνωση του ταξιδιού και της ημερίδας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο ήταν οι καθηγήτριες: κα Παπαδάκη Πηνελόπη ΠΕ02 (αρχηγός -συνοδός) και κα Δόμπολα Βασιλική ΠΕ06 (συνοδός). Υπεύθυνες για τη διοργάνωση του διαγωνισμού στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης είναι οι: Μανουρά Άρτεμις και Πιταροκοίλη Στέλλα.

Ευχόμαστε στους μικρούς μας Ευρωβουλευτές να ζήσουν μια αξέχαστη και δημιουργική εμπειρία στο Στρασβούργο και να συν-διαμορφώσουν με τη γενιά τους μια νέα Ευρώπη, πιο δημοκρατική, πιο δίκαιη, πιο ανθρώπινη.

Πηγή : cretalive.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook