Χανιώτης εφευρέτης βραβεύεται και υπόσχεται καθαρότερες θάλασσες

χανιώτης-εφευρέτης-βραβεύεται-και-υπ-184701

ninolakis_markos2Ένα καινοτόμο σύστημα επεξεργασίας νερού έρματος πλοίων που υπόσχεται καθαρότερες θάλασσες, αλλά και περιορισμό των φθορών στα πλοία, δημιούργησαν ο Χανιώτης εφευρέτης και επίσημος εκπρόσωπος της Ελλάδος για τον διαγωνισμό του Ευρωπαίου Εφευρέτη 2015 Μάρκος Νινολάκης, με τον Αδάμη Παυλόπουλο, που ειδικεύεται σε περιβαλλοντικά και ενεργειακά έργα.

Για το πρωτοποριακό σύστημα που επινόησαν απέσπασαν το ειδικό βραβείο “Living Sea” στον 1ο διαγωνισμό “Blue Growth Piraeus”, που ολοκληρώθηκε με την ανακοίνωση των νικητών την περασμένη Τετάρτη 12 Νοεμβρίου, στον Πειραιά.

Τον διαγωνισμό, που ήταν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, του Δήμου Πειραιά και της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Νέων Επιχειρηματιών (ΟΕΣΥΝΕ), διοργάνωσε τo AIT (Athens Information Technology) που ιδρύθηκε το 2002 από τον Ομιλο Intracom και εξειδικεύεται στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών καθώς και στη διαχείριση της καινοτομίας και της τεχνολογίας.

  • “ΑΝΑΣΑ” ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

«Το ζήτημα του θαλασσινού νερού που αποθηκεύουν τα πλοία σε ειδικές δεξαμενές για λόγους ευστάθειας όταν αποπλέουν από ένα λιμάνι αποτελεί ένα σημαντικό περιβαλλοντικό πρόβλημα με πολλαπλές συνέπειες στο θαλάσσιο οικοσύστημα. Κι αυτό διότι όταν τα πλοία αδειάζουν το νερό αυτό σε διαφορετική τοποθεσία, απελευθερώνουν μικροοργανισμούς όπως βακτήρια, μικρόβια, μικρά ασπόνδυλα, αβγά, προνύμφες και άλλους μικροοργανισμούς, οι οποίοι προκαλούν οικολογική ανισορροπία στο οικοσύστημα εναπόθεσης.

ninolakis_markosΕπίσης, μεταφέρονται μολυσματικές ασθένειες, όπως χολέρα και ηπατίτιδα», σημείωσε, ο κ. Νινολάκης, ο οποίος είναι κάτοχος 7 ευρωπαϊκών διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας και πρόσθεσε ότι το σύστημα που ανέπτυξε μαζί με τον κ. Παυλόπουλο, στο πλαίσιο της δραστηριότητας της εταιρείας Wet Oxidation p.c., βασίζεται σε ένα πατενταρισμένο σύστημα ηλεκτρόλυσης το οποίο μπορεί να παρέχει εξαιρετικά αποτελεσματικές λύσεις για όλους πρακτικά τους τύπους των πλοίων.

«Για το πρόβλημα αυτό υπάρχουν σήμερα τεχνολογίες απλώς εμείς ανεβάζουμε τον πήχη εκεί που θέλουν να τον πάνε οι κανονισμοί και οι υπηρεσίες», εξήγησε ο κ. Νινολάκης και συμπλήρωσε ότι η ιδέα για την επεξεργασία του νερού έρματος των πλοίων προήρθε από την αναγκαστική εφαρμογή ορίων εκροής αυτού, βάσει οδηγίας από τον International Maritime Organization.

Η καινοτομία της μεθόδου, όπως τονίστηκε και κατά την παρουσίαση στον Πειραιά, «έγκειται στην επεξεργασία του νερού έρματος μόνο κατά την έξοδό του από το πλοίο και όχι κατά την είσοδό του σε αυτό, κάτι που ουδείς άλλος ανταγωνιστής δύναται να επιτύχει, ενώ η καινοτόμος μέθοδός μας και το ηλεκτρόδιο που χρησιμοποιείται, προστατεύονται από δύο ξεχωριστά ευρωπαϊκά διπλώματα ευρεσιτεχνίας».

Ειδικότερα με τη μέθοδο αυτή επιτυγχάνεται: Η αποστείρωση του νερού έρματος, δηλαδή μη ανιχνεύσιμοι μικροοργανισμοί σε αναλυτική κλίμακα log10-6 που υπερκαλύπτει τα επιθυμητά στάνταρτ της Καλιφόρνια και του U.S.C.G. Αποδεδειγμένη απουσία καρκινογόνων οργανοχλωριωμένων ενώσεων THM’s. Προστασία των σωληνώσεων και των δεξαμενών των πλοίων καθώς η επεξεργασία γίνεται κατά την απόρριψη του έρματος και απρόσκοπτη λειτουργία σε κάθε θερμοκρασία νερού.

Επίσης, δεν δημιουργούνται προβλήματα με την παραγωγή υδρογόνου καθώς αυτό διαφεύγει στην ατμόσφαιρα, ενώ για τα ηλεκτρόδια που χρησιμοποιούνται παρέχεται εγγύηση καλής λειτουργίας 60.000 ωρών.

«Για το συγκεκριμένο σύστημα είχα χρηματοδοτήσει πρόγραμμα ενίσχυσης ερευνητικού δυναμικού (ΠΕΝΕΔ) με το Πολυτεχνείο Κρήτης και το Ινστιτούτο Θαλάσσιας Βιολογίας Κρήτης».

  • ΑΥΞΗΜΕΝΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ

Σε ό,τι αφορά την απήχηση του πρωτοποριακού συστήματος ο κ. Νινολάκης εξήγησε ότι ήδη έχει εκφραστεί ενδιαφέρον από ναυτιλιακές εταιρείες. «Η αγορά της διαχείρισης του νερού έρματος πλοίων, για τα επόμενα έτη που θα ισχύσει η αναγκαστική επεξεργασία του, ανέρχεται στο ύψος των 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατ’ ελάχιστο.

Η δε τοποθέτηση συστημάτων επεξεργασίας γίνεται σε όλα τα νέα πλοία που κατασκευάζονται και σταδιακά, ανάλογα με το μέγεθός τους στα ήδη υπάρχοντα πλοία», εξήγησε ο κ. Νινολάκης και πρόσθεσε ότι στην κριτική επιτροπή του διαγωνισμού συμμετείχε, μεταξύ άλλων, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία της Ελλάδας. «Αμέσως, όταν κατέβηκα από το βήμα που παρουσιάσαμε το σύστημα στον διαγωνισμό, υπήρξαν επαφές», δήλωσε ο κ. Νινολάκης.

ninolakis_markos1Πηγή: haniotika-nea.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook