Χανιά | Υπουργικές ασάφειες για την πώληση του Αεροδρομίου Χανίων

χανιά-υπουργικές-ασάφειες-για-την-πώλ-124876

aerodromioΥποσχέσεις περί «ανάπτυξης» και διαβεβαιώσεις περί ανταγωνιστικότητας μετά την ιδιωτικοποίηση του Αεροδρομίου Χανίων από τον αρμόδιο υπουργό,  με βασικό επιχείρημα  ότι «ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να αυξάνει τη δραστηριότητα του αεροδρομίου και να είναι ελκυστικό  διότι διαφορετικά δεν θα έχει τα αναγκαία κέρδη για τους μετόχους του».

Αυτά μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει η απάντηση του κ. Χρυσοχοϊδη, στις σχετικές ερωτήσεις του κ. Μαρκογιαννάκη που συζητήθηκαν χθες στη Βουλή.

Αναλυτικά, ο αντιπρόεδρος και βουλευτής Χανίων, ρώτησε:

markogiannakis vouliΚύριε Υπουργέ, μιας που έχω το χρόνο, ελάχιστα θα σας απασχολήσω για το εξής ζήτημα. Επιμένει η Κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση ή μάλλον στην αποκρατικοποίηση του Αερολιμένος Χανίων. Είχα την ευκαιρία σε ερώτηση που είχα καταθέσει -και είχα απευθύνει προς τον τότε αρμόδιο, κ. Χατζηδάκη- να αναπτύξω τους λόγους για τους οποίους είναι πολύ αρνητική αυτή η πρόθεση της Κυβέρνησης και αυτή η εξέλιξη.

Εγώ κατ’ αρχάς δεν είμαι εναντίον των αποκρατικοποιήσεων. Δεν είμαι κρατιστής. Όμως το να έρχεται η Κυβέρνηση σήμερα και απ’ όλα τα αεροδρόμια της Κρήτης να αποκρατικοποιεί μόνο τον Αερολιμένα Χανίων, το καθιστά ένα πολύ ακριβό αεροδρόμιο. Ξέρω πολύ καλά ότι μπορεί να έχει νέες επενδύσεις, μπορεί να προστεθούν έργα τα οποία θα καθιστούν πιο ελκτικό το Αεροδρόμιο. Ξέρω, όμως, πάρα πολύ καλά ότι τα αεροδρόμια τα οποία έχουν ιδιωτικοποιηθεί είναι πολύ πιο ακριβά από τα κρατικά αεροδρόμια. Αυτό, λοιπόν, θα το καταστήσει μη ανταγωνιστικό.

Όταν ένα αεροδρόμιο σε μία σχετικά μικρή περιοχή, όπως είναι η Κρήτη, είναι μη ανταγωνιστικό έναντι άλλων αεροδρομίων, μεγάλων αεροδρομίων τα οποία είναι ανταγωνιστικά, καταλαβαίνετε ότι υπάρχει πρόβλημα.

Επιπλέον, όμως, πρέπει να σκεφτεί η Κυβέρνηση ότι εκεί έχουμε μια περιοχή όπου το Αεροδρόμιο περιβάλλεται από στρατιωτικές μονάδες. Έχουμε την 115,  έχουμε το πεδίο βολής, παραδίπλα έχουμε το ναύσταθμο Κρήτης. Όλα αυτά συνθέτουν ένα τοπίο το οποίο κάθε άλλο παρά αρμόζει στο να έχουμε ένα ιδιωτικό αεροδρόμιο στο σημείο εκείνο.

Φανταστείτε μία εμπόλεμη κατάσταση κατά την οποία οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις τιθέμενες σε συναγερμό, είναι προφανές ότι δεν θα επιτρέπουν στην καρδιά τους αφίξεις και αναχωρήσεις αεροσκαφών ξένων κρατών. Τι θα κάνει εκείνη τη στιγμή; Αποκρατικοποίηση υπάρχει. Αίρουμε την αποκρατικοποίηση για κάποιο διάστημα προκειμένου να μπορέσει να λειτουργήσει η εθνική άμυνα της χώρας;

Πέραν τούτου –και τελειώνω- θα πρέπει να ξέρετε ότι είναι από τα λίγα αεροδρόμια της χώρας τα οποία έχουν θετικό πρόσημο κάθε χρόνο. Πάνω από δέκα εκατομμύρια ευρώ είναι τα χρήματα τα οποία μπαίνουν στα συρτάρια του ελληνικού δημοσίου.

Ως εκ τούτου θα πρέπει να επανεξετάσετε το θέμα διότι έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην περιοχή. Οι φορείς αντιδρούν. Ήδη έχουν ξεκινήσει κινητοποιήσεις. Και δεν θέλω στον τόπο που λειτουργώ να υπάρχει μία μόνιμη εστία εντάσεων που ασφαλώς δεν είναι κάτι το θετικό για την ανάπτυξη μιας περιοχής.

Σε αυτά, ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων απάντησε τα εξής:

xrisoxoidis«Σε ό,τι αφορά την παραχώρηση θέλω να σας πω ότι ο παραχωρησιούχος έχει κάθε λόγο να αυξάνει τη δραστηριότητα του αεροδρομίου και να είναι ελκυστικό το αεροδρόμιο, διότι διαφορετικά δεν θα έχει τα αναγκαία κέρδη για τους μετόχους του. Συνεπώς, πιστεύω ότι η παραχώρηση θα δώσει κίνητρα περαιτέρω προσέλκυσης επισκεπτών και πτήσεων στο αεροδρόμιο των Χανίων και στην ευρύτερη περιοχή βεβαίως.

Κύριε συνάδελφε, θέλω να σας πω το εξής: Φέτος, με βάση έναν πρώτο προγραμματισμό που υπάρχει, έχουμε, όπως σας είπα, στο αεροδρόμιο Χανίων μία αύξηση για τις αναμενόμενες πτήσεις της τάξης του 35% και πλέον. Στο υφιστάμενο αεροδρόμιο του Ηρακλείου η αύξηση αυτή είναι πολύ μικρή εξαιτίας της χωρητικότητας. Η χωρητικότητα του αεροδρομίου του Ηρακλείου, όπως ξέρετε, είναι κάτι παραπάνω από οριακή. Πιστεύω ότι σε λίγες εβδομάδες, σε λίγες μέρες, πολύ σύντομα θα ανακοινωθούν και τα νέα για το Καστέλι. Και τότε θα υπάρχει ένα αεροδρόμιο το οποίο θα είναι πολύ μεγάλο βεβαίως, αλλά προφανώς το αεροδρόμιο Χανίων θα είναι ανταγωνιστικό. Και αυτό πρέπει να κάνουμε, να δίνουμε δυνατότητες εναλλακτικές και στις εταιρείες και στους ανθρώπους, στους επισκέπτες, να έχουν ανταγωνιστικές δραστηριότητες τέτοιες που να προσελκύουν περαιτέρω επισκέπτες.»

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook