Χανιά | Σύλλογος ΠΡΟ.Τ.Α | Ανάγκη λήψης μέτρων για τα τροχαία ατυχήματα

χανιά-σύλλογος-προ-τ-α-ανάγκη-λήψης-μέ-78161

Συνολικά 4 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους το πρώτο 6μηνο του 2013 σε τροχαία ατυχήματα στον Νομό Χανίων, ενώ την ίδια περίοδο τραυματίστηκαν σοβαρά 17 άτομα.

protalogoΩστόσο, παρά το γεγονός ότι τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας Χανίων δείχνουν μία μείωση του αριθμού των θανατηφόρων και σοβαρών ατυχημάτων, σε σύγκριση με άλλες χρονιές, οι άνθρωποι του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Χανίων (ΠΡΟ.Τ.Α.) επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού, καλώντας τους αρμόδιους Φορείς να αναλάβουν σοβαρές πρωτοβουλίες για τη μείωση των ατυχημάτων.

troxaia atyxhmata 2013

Συγκεκριμένα θέσαμε τα στοιχεία της Τροχαίας υπ΄ όψιν του μέλους του Συλλόγου ΠΡΟ.Τ.Α. και δικηγόρου Ευτύχη Μαυρογένη και ζητήσαμε το σχόλιό του.

Ο ίδιος,  καυτηρίασε τη στάση της Πολιτείας και της Αυτοδιοίκησης, ενώ υπογράμμισε ότι η όποια μείωση παρατηρείται δεν θα πρέπει να λειτουργήσει εφησυχαστικά.

Ειδικότερα ο κ. Μαυρογένης, σημειώνει:

mavrogenis«Τα τροχαία δυστυχήματα είναι αδιαμφισβήτητα η σύγχρονη μάστιγα της ανθρωπότητας. Το αίμα των αθώων ρέει άφθονο στις διψασμένες ασφάλτους της αδιαφορίας της Πολιτείας και εμάς των ίδιων. Ο πόνος είναι δυσβάστακτος και ανεξήγητος.

Πώς να εξηγήσεις στα παιδιά που χάνονται ότι το πιοτό που ήπιαν θα ήταν το τελευταίο και δεν χρειαζόταν, αφού υπήρχε η δυνατότητα κάποιος φίλος από την παρέα να μην πιει και να τα οδηγήσει με ασφάλεια στη ζεστή αγκαλιά της οικογένειας; Μία απλή λύση, λοιπόν, για την καλοκαιρινή ευωχία. Η καθιέρωση του οδηγού της παρέας.

Αν όμως θέλουν να πιουν όλοι, ας πάρουν ταξί ή λεωφορείο του ΚΤΕΛ Χανίων, που με την πρωτοποριακή καθιέρωση της ολονύκτιας γραμμής στον βόρειο άξονα σώζει πραγματικά ζωές».

Συνεχίζοντας το μέλος του Συλλόγου ΠΡΟ.Τ.Α. υπογραμμίζει:

«Ε, αν ασχοληθούν και λίγο παραπάνω οι δήμαρχοι με το θέμα της οδικής ασφαλείας, θα ήταν πράγματι σπουδαίο. Για παράδειγμα όσο περνούμε όλοι οι Χανιώτες στην είσοδο της πόλης των Χανίων στην Παρηγοριά και βλέπουμε τον ‘ζυμωμένο’ δρόμο, σκέφτομαι μελαγχολικά ότι, αν υπήρχε σοβαρό Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του Δημοτικού, θα πρέπει κάποια Υπηρεσία να πάρει από το αφτί τον εργολάβο και ή να τον φτιάξει ξανά ή να δώσει τα λεφτά πίσω.

Τώρα, αν κάποιο μηχανάκι χάσει την ισορροπία του και κάποια οικογένεια μαυροφορεθεί, ‘δεν πειράζει’, την επόμενη όλο και κάποιος επίσημος θα βγάλει φωτογραφίες για κάποια ανούσια εκδήλωση.

Σκέπτομαι, επίσης, τις εταιρείες που άνοιξαν στους δρόμους γραμμές για το Ιντερνετ και αναρωτιέμαι ‘δεν υπήρχαν εγγυητικές καλής εκτέλεσης έργου’;

Και τι έγινε; Εκτός και αν μας πουν ότι καλώς εκτελέσθηκαν. Την απάντηση τελικά θα τη δώσουν τα μηχανάκια που έχουν χάσει την ισορροπία τους από την αθλιότητα που έχουν κάνει.

Αλλά ας συμβιβαστούμε. Πώς να ζητήσουμε από τον πολίτη να είναι συνεπής με τον Κ.Ο.Κ., όταν βλέπει καθημερινά δημόσιους άρχοντες χωρίς κράνος, αστυνομικούς και λοιπούς παράγοντες της δημόσιας ζωής με τη συμπεριφορά τους να περιφρονούν στοιχειώδεις κανόνες και να προτρέπουν ακούσια και τους λοιπούς πολίτες να φέρονται με τον ίδιο τρόπο;».

Καταλήγοντας ο κ. Μαυρογένης αναφέρει σχετικά με τα στατιστικά στοιχεία: «Σημειώνεται -είναι η αλήθεια- αισθητή κάμψη των σοβαρών τροχαίων δυστυχημάτων.

Όμως αυτό δεν πρέπει να μας εφησυχάζει. Αυτό μπορεί και να οφείλεται και στον περιορισμό κυκλοφορίας πολλών αυτοκινήτων λόγω οικονομικής κρίσης.

Ίσως και στη μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση γύρω από τα θέματα αυτά Φορέων, όπως ο ΠΡΟ.Τ.Α. και άλλων. Ας ελπίσουμε ότι στο μέλλον το ζήτημα των τροχαίων δυστυχημάτων θα είναι πρώτο θέμα προτεραιότητας στις επίσημες πολιτικές του κράτους.

Γιατί, όπως λέμε και στον ΠΡΟ.Τ.Α., πρώτα αξίζει η ζωή και μετά έρχεται η απόλαυση της οδήγησης».

 

Πηγή: Χανιώτικα νέα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook