Χανιά | Μεγάλο ενδιαφέρον μηχανικών για τις ομιλίες Μπλέτσα, Γαροφαλάκη, Διγαλάκη στο ΤΕΕ | Photos + Video

χανιά-μεγάλο-ενδιαφέρον-μηχανικών-γι-746054

Στην «Ψηφιακή Επανάσταση και τις ευκαιρίες για τον τόπο και τους Διπλωματούχους Μηχανικούς» επικεντρώθηκε η ανοικτή συνεδρίαση της αντιπροσωπείας στο ΤΕΕ – Τμήμα Δυτικής Κρήτης το απόγευμα της Παρασκευής στα Χανιά με ομιλητές τους Βασίλη Διγαλάκη, Μίνωα Γαροφαλάκη και Μιχάλη Μπλέτσα. H συμμετοχή των μηχανικών στην εκδήλωση ήταν μεγάλη, ενώ μετά τις ομιλίες, ακολούθησε συζήτηση την οποία συντόνισε ο Πρύτανης του Πολυτεχνείου Κρήτης, Βαγγέλης Διαμαντόπουλος.

Μίνως Γαροφαλάκης: «Ν’ αλλάξει το κλίμα στην Ελλάδα»

Στην «τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική μάθηση και το πώς επηρεάζουν την καθημερινότητά μας, στην λεγόμενη τέταρτη βιομηχανική επανάσταση που φέρνουν οι νέες τεχνολογίες και την νέα οικονομία που αναδύεται και η οποία στηρίζεται στα δεδομένα» εστίασε την ομιλία του ο Μίνως Γαροφαλάκης,  Διευθυντής Ινστιτούτου Πληροφοριακών Συστημάτων & Ερευνητικού Κέντρου ΑΘΗΝΑ.

Σε δηλώσεις του πριν την έναρξη της εκδήλωσης, ο κ. Γαροφαλάκης παραδέχτηκε πως η χώρα μας ακολουθεί τις εξελίξεις σε αυτούς τους τομείς και εκτίμησε πως το ζητούμενο είναι «να δημιουργηθούν οι συνθήκες να σταματήσει το brain drain, η χώρα να μπορέσει να κρατήσει δημιουργικούς νέους επιστήμονες και ανθρώπους, οι οποίοι θα πάρουν νέες τεχνολογικές ιδέες και θα τις φέρουν στην Αγορά -και υπάρχουν πολλοί Έλληνες που το έχουν κάνει αυτό αλλά οι περισσότεροι, εκτός Ελλάδας-. «Ιδέες, μυαλά, δημιουργικότητα υπάρχει, αλλά δεν υπάρχουν οι συνθήκες» τόνισε, σχολιάζοντας πως «είμαστε πίσω σε πολλά πράγματα όμως υπάρχουν και καινοτόμες ιδέες και πρέπει να γίνουν βήματα για να υπάρξει κάποια στιγμή το κλίμα που θα ευνοήσει την τεχνολογία, την καινοτομία, την δημιουργικότητα στη χώρα».

Βασίλης Διγαλάκης: Ουραγός η Ελλάδα

Την απογοητευτική θέση της χώρας μας στον τομέα, μετέφερε ο  Πρώην Πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης, Βασίλης Διγαλάκης που εστίασε την ομιλία του στο «τι πρέπει να κάνει η χώρα για να μη χάσει το τραίνο της ψηφιακής επανάστασης». «Δυστυχώς η χώρα μας στον τομέα της ψηφιακής κατάστασης δεν είναι καλά, είναι προτελευταία -πριν την Ρουμανία- στον δείκτη DESI που αφορά την ψηφιακή οικονομία και την κοινωνία και πιστεύω βάσει των εξελίξεων ότι σύντομα θα είμαστε τελευταίοι» ανέφερε, ενώ ερωτηθείς για το brain drain, απάντησε ότι «αν πάρεις πρωτοβουλίες, κάνεις υποδομές και ενθαρρύνεις την ψηφιακή ανάπτυξη, έτσι θα κρατήσουμε και τα μυαλά που φεύγουν έξω».

Μιχάλης Μπλέτσας: Η εκπαίδευση να επιστρέψει στη μάθηση

Πίσω από τον… ψηφιακό ήλιο τοποθετεί την Ελλάδα ο Χανιώτης Διευθυντής Πληροφορικής, του ΜΙΤ Media Lab, Μιχάλης Μπλέτσας. Όπως τόνισε σε δήλωσή του πριν την έναρξη της εκδήλωσης, την ώρα που τα Πολυτεχνεία του εξωτερικού συμπεριλαμβανομένου του ΜΙΤ, επανασχεδιάζουν τα προγράμματα σπουδών τους «ανοίγοντας» τα αντικείμενα και στοχεύοντας στην μάθηση, στην Ελλάδα, επιμένουμε με υπερεξειδίκευση και μάλιστα σε γνώσεις που σε λίγο καιρό είναι ξεπερασμένες.

«Το καλό είναι ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι γενικά εύκολα κατακτήσιμες. Αν πραγματικά θελήσουμε να προχωρήσουμε μπροστά αυτό μπορεί να γίνει αλλά όχι μόνο με καλώδια και οπτικές ινές αλλά κυρίως μέσα από τα Πανεπιστήμια. Έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στα Πανεπιστήμια αυτή τη στιγμή και σύνθεσης και ποσότητας και ποιότητας. Είναι χαρακτηριστικό ότι έχουμε πολύ περισσότερους θεολόγους από απόφοιτους επιστήμης υπολογιστών. Δεν μπορούμε να κάνουμε ψηφιακό άλμα μπροστά χωρίς ανθρώπους καλά εκπαιδευμένους. Η κύρια δεξιότητα ενός ψηφιακού ανθρώπου είναι η ίδια η μάθηση, να μπορεί να μαθαίνει και να εξελίσσεται διαρκώς» τόνισε, εξηγώντας πως «οι σχολές θα πρέπει να είναι πολύ γενικότερου ενδιαφέροντος και μάθησης. Η εξειδίκευση που κάνουμε από τόσο νωρίς δεν έχει κανένα νόημα, διότι μαθαίνεις πράγματα που έχουν ξεπεραστεί. Στο σχολείο και στο πανεπιστήμιο θα έπρεπε να διδάσκονται θεμελιώδη πράγματα που δεν αλλάζουν. Στο MIT τώρα συμπτύσσονται οι βασικές ειδικότητες, εξετάζουν ποιες είναι οι γνώσεις που πρέπει να πάρουν οι φοιτητές και οι οποίες θα διαρκέσουν 30-40 χρόνια. Το ζητούμενο απ’ την εκπαίδευση είναι η μάθηση πια.»

zarpanews.gr

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook