Χανιά | Ικανοποιημένοι Μαρκογιαννάκης και Βολουδάκης από τις εξαγγελίες Χρυσοχοϊδη

χανιά-ικανοποιημένοι-μαρκογιαννάκη-182594

xrysoxoidis
Σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο, παρουσία του Υπουργού  Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, και με συμμετοχή βουλευτών και άλλων φορέων της Κρήτης παρευρέθηκε ο βουλευτής Χανίων και Αντιπρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων, κ. Χρήστος Μαρκογιαννάκης όπως και ο Βουλευτής Χανίων κ. Μανούσος Βολουδάκης.

markogiannakis

Ικανοποίηση Μαρκογιαννάκη 

Στην τοποθέτησή του, μετά τις εξαγγελίες του Υπουργού σχετικά με τον Β.Ο.Α.Κ., τόνισε: «Ο Υπουργός, στην αρχή της τοποθέτησής του διερωτήθη, εάν είναι ανάγκη για την Κρήτη να γίνει ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Πιστεύω ότι το ερώτημα αυτό είναι ρητορικό, αφού καθιστούν αυταπόδεικτη την αναγκαιότητα τα θύματα που θρηνούμε κάθε χρόνο στον υπάρχοντα δρόμο, ο οποίος είναι μάλλον τροχοπέδη, παρά εργαλείο ανάπτυξης για την Κρήτη». Περαιτέρω, ο κύριος Μαρκογιαννάκης εξέφρασε την ικανοποίησή του που η λύση, την οποία κατέθεσε ο κ. Χρυσοχοΐδης, ήταν η οριστική και συνολική επίλυση του προβλήματος, με την κατασκευή άμεσα και όχι τμηματικά ενός αυτοκινητόδρομου που θα καλύπτει όλη τη βόρεια πλευρά της Κρήτης.

Τις επισημάνεις του Υπουργού, ότι η Περιφέρεια της Κρήτης συνεισφέρει στη διαμόρφωση του Α.Ε.Π. περισσότερο απ’ ό,τι της αναλογεί και ότι ο Β.Ο.Α.Κ. είναι το τελευταίο μεγάλο αναπτυξιακό έργο που έχει να κάνει με αυτοκινητοδρόμους, ο κύριος Μαρκογιαννάκης απήντησε ότι τις εκλαμβάνει ως διαχρονική αυτοκριτική από τις ελληνικές Κυβερνήσεις. «Αλήθεια», τόνισε ο κ. Μαρκογιαννάκης, «με ποια λογική μια περιφέρεια που έχει την αναπτυξιακή πορεία και προοπτική της Κρήτης μένει τελευταία στην κατασκευή ενός τόσο σημαντικού οδικού άξονα»;

Επιπλέον, ο κ. Μαρκογιαννάκης έθεσε στον Υπουργό τα εξής τρία ερωτήματα:

1) Εάν το μοντέλο κατασκευής και συντήρησης του εξαγγελθέντος έργου έχει εφαρμοστεί πουθενά αλλού.

2) Με δεδομένο ότι εν μέρει η κατασκευή του, όπως είπε ο κ. Χρυσοχοΐδης, θα γίνει με δανεισμό από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αυτό δεν θα είναι πρόβλημα στις σημερινές συγκυρίες;

3) Οι δανειστές μας – εφόσον μπορεί μεν να χαλαρώσει η επιτήρηση στο άμεσο μέλλον, δεν θα εκλείψει όμως τελείως – θα επιτρέψουν μια χρηματοδότηση στην οποία δεν θα συμμετάσχουν καθ’ οιονδήποτε τρόπο οι χρήστες;

Τέλος, ο κ. Μαρκογιαννάκης εξέφρασε προς τον Υπουργό την εξής απορία: για το αεροδρόμιο Ν. Καζαντζάκης υπάρχουν χρήματα, αφού ο Υπουργός εξήγγειλε συμπληρωματικά έργα 18 εκατομμυρίων ευρώ. Για το αεροδρόμιο Χανίων, που απαιτούνται πολύ λιγότερα χρήματα για κάποια αναγκαία συμπληρωματικά έργα, τα οποία δεν προέβλεψε η εκτελούμενη μελέτη, γιατί η πρόσφατη απάντηση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας ήταν αρνητική «ελλείψει χρημάτων»;

voloudakis_vouli_aftodioikisi

Βολουδάκης: Ανάγκη και για βραχυπρόθεσμη λύση

Ο Μ.Βολουδάκης ανέφερε ότι ακούει  με μεγάλη ικανοποίηση το σχέδιο του Υπουργού Υποδομών για τη χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Ένα σχέδιο για τη δημιουργία πραγματικού αυτοκινητοδρόμου, χωρίς μάλιστα επιβάρυνση των πολιτών με διόδια.

Σημείωσε ότι έδειξε ενδιαφέρον για την πρόταση αυτή όταν πρώτη φορά ακούστηκε από τον Περιφερειάρχη Κρήτης, τον οποίο επισκέφθηκε προ ημερών για να δηλώσει την υποστήριξή του στην ιδέα, αλλά και να ζητήσει τους βασικούς όρους της χρηματοδότησης. (Τα στοιχεία αυτά ο Μ.Βολουδάκης τα ζήτησε και κατά τη σημερινή σύσκεψη).

Ο βουλευτής Χανίων, τόνισε ότι η λύση αυτή – αν όλα πάνε καλά – θα είναι η μεσοπρόθεσμη λύση για το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου. Πρέπει όμως να γίνει το μέγιστο και βραχυπρόθεσμα:  Αυτή τη στιγμή το υπουργείο Υποδομών ολοκληρώνει την κατανομή  των πόρων του Τομεακού του προγράμματος για την επόμενη χρηματοδοτική περίοδο (το επόμενο ΕΣΠΑ). «Για την  περίοδο αυτή, η Κρήτη διεκδικεί περισσότερα, γιατί πρέπει να διορθωθούν οι αδικίες του παρελθόντος», ανέφερε χαρακτηριστικά. Στο προσχέδιο του Υπουργείου, προβλέπονται 140 εκατομμύρια για το ΒΟΑΚ, τα οποία δεν επαρκούν. Ο Υπουργός ανέφερε ότι  είναι 140 εκατομμύρια σ’ ένα σύνολο 750 περίπου που είναι για τους οδικούς άξονες σε όλη τη χώρα. Αυτή όμως η εικόνα δεν είναι αντιπροσωπευτική, γιατί η Κρήτη έχει υστερήσει  σε όλες τις προηγούμενες περιόδους : όταν δόθηκαν πάνω από 7 δις για την Εγνατία, όταν δόθηκαν πρόσφατα τα χρήματα για την επανεκκίνηση των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων την Ηπειρωτικής Ελλάδας κ.ο.κ. «Καλώς δόθηκαν αυτά, αλλά θα πρέπει τώρα που φτάσαμε στο τέλος της χρηματοδότησης υποδομών από ευρωπαϊκούς πόρους,  το τί δίνεται στην Κρήτη  να το δούμε σε σχέση με το τι έχει δοθεί συνολικά στις οδικές υποδομές στη χώρα. Με αυτή την ανάλυση η Κρήτη θα πρέπει να πάρει περισσότερους πόρους. Η πρόταση του ΟΑΚ αφορά έργα 500 εκατομμυρίων για το ΒΟΑΚ, τα οποία και διεκδικεί έναντι των 140 που προσφέρει το Υπουργείο. Περίπου 250 εκατομμύρια από αυτά, αφορούν έργα υψηλής προτεραιότητας που είναι ήδη αρκετά ώριμα. Ως προς αυτά πρέπει να γίνει διόρθωση του προγραμματισμού του Υπουργείου».

Ο Μ.Βολουδάκης τόνισε ακόμη ότι εδώ στην Κρήτη υπάρχει μια ιδιαιτερότητα σε σχέση με την υπόλοιπη Ελλάδα: το γεγονός ότι οι υπηρεσίες του Υπουργείου και η αρμοδιότητα  ως προς το ΒΟΑΚ και άλλα μεγάλα έργα υποδομών, έχουν εκχωρηθεί με νόμο στον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης. Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να διευκολύνει την υλοποίηση του έργου, με περιορισμό της γραφειοκρατίας και αναφορά στην τοπική κοινωνία.

Ο Μ. Βολουδάκης έκανε ειδική αναφορά, στην ανάγκη της σύνδεσης του αεροδρομίου  Χανίων με το ΒΟΑΚ και το λιμάνι της Σούδας. Υπενθύμισε ακόμη τις ώριμες μελέτες για την αναβάθμιση του λιμανιού της Σούδας, για την οποία δεν έχει διασφαλισθεί ακόμη η χρηματοδότηση.

zarpa.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook