Τραγικές ελλείψεις στα πλωτά επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού στην Κρήτη
Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος επισκέψεων σε Πλωτά του Λιμενικού στην Κρήτη και πιο συγκεκριμένα σε Ηράκλειο και Ν. Λασιθίου – Σητεία – Ιεράπετρα , μετά τoν ορισμό των υπευθύνων απο την Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού σώματος (Π.Ο.Ε.Π.Λ.Σ.) , για την καταγραφή των προβλημάτων που απασχολούν τα στελέχη πληρωμάτων Π.Λ.Σ. , και γενικότερα την ευρύτερη ανάδειξη του έργου που επιτελούν
Σύμφωνα με τον υπεύθυνο της Ομοσπονδίας Ανθ/ρχος Λ.Σ. Μενέλαο Δαφέρμος «Η διαπίστωση ειναι μια : Υπάρχουν τραγικές ελλείψεις σε όλα τα πλωτά επιχειρησιακά μέσα »
Στην ανακοίνωσή του ο Ανθ/ρχος Δαφέρμος αναφέρει:
«-) Μονά πληρώματα , όπου σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στο Π.Λ.Σ. 148 Λ/Χ Σητείας δεν είναι καν στελεχωμένο , ούτε ένα πλήρωμα , σωστά .
-) Το μόνιμο πρόβλημα και κατά την γνώμη μου , το πιο μεγάλο , είναι η έλλειψη σωστής συντήρησης . Τα τελευταία 8-9 χρόνια το σκάφος του Κ.Λ.Ηρακλείου δεν έχει κοστίσει στο Ελληνικό Δημόσιο ούτε ένα ευρώ για την συντήρηση του , δίοτι συνεισφέρουν Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου , Περιφέρεια Κρήτης , πλήθος χορηγών και φυσικά τα στελέχη του Π.Λ.Σ. 119 , ενώ στις άλλες περιοχές που δεν μπορούν να βρεθούν χορηγοί , καταλήγουμε σε φαινόμενα να είναι χωρίς δεξαμενισμό σκάφη 15 ετίας εδώ και 3 -4 χρόνια όπως ειναι τα σκάφη Σητείας και Ιεράπετρας αντίστοιχα , ΟΠΟΥ ΤΑ ΚΑΘΙΣΤΟΥΝ ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΠΛΗΡΩΜΑ – ΠΟΣΟ ΜΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ . Σε αυτες τις περιπτώσεις απαιτείται ανέλκυση κάθε εξάμηνο και συντήρηση τουλάχιστον μια φορά τον χρόνο .
-) Να αναλάβει επιτέλους πρωτοβουλία η Πολιτεια , ωστε να σταματησει το εξευτελιστικό φαινόμενο ΤΗΣ ΧΟΡΗΓΙΑΣ – ΕΠΑΙΤΕΙΑΣ . Να θεσπιστεί ένα ποσό μηνιαίως σε σταθερή βάση για τα Πλωτα Λ.Σ. σε έκαστη Λιμενική Αρχή , ικανό ώστε να υπάρχει η δυνατότητα χρηματοδότησης για συντήρηση ή επισκευή αυτών για μικρά χρηματικά ποσά
-) Λανθασμένη εφαρμογή του σχεδιασμού ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ σε υπηρεσίες Λ.Σ. Κρήτης και τεράστιο λάθος η μείωση περίπου 2000 οργανικών θέσεων σε σχέση με την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Ανατολικό Αιγαίο με την έξαρση του μεταναστευτικού – προσφυγικού ζητήματος .
-) Αναθεώρηση του υπάρχον Π.Δ. Μεταθέσεων και εναρμονισμός του στις σύγχρονες απαιτησεις των καιρών και αναγκών που υπάρχουν πλέον . Να δοθεί κυρίως μέριμνα σε πολύτεκνους , σε μονογονεικές οικογένειες , και αποσπασμένα στελέχη όπου στερούν απο την οικογενεια τους ένα μεγάλο χρονικό διάστημα απο την υποτιθέμενη 8 ετή παραμονη στον τόπο συμφερόντων τους λόγω των συνεχών αποσπασεων . Κρίνεται απαραίτητο να κατατεθούν προτάσεις ώστε να διασφαλίζεται απόλυτα η συνυπηρέτηση στελεχών , με κριτηριο την οικογενειακή γαλήνη και μόνο .
-) Σωστή καταμέτρηση μορίων και πίστωση αυτών στις ετήσιες καταστάσεις μοριων που ανακοινώνονται στους συναδέλφους . Έχει παρατηρηθει το φαινόμενο τα μόρια των αποσπάσεων όλων των συναδέλφων , αλλά κυρίως των διπλωματούχων Κυβερνητών και Μηχανικών και πληρωμάτων σκαφών που ανά τακτά χρονικά διαστήματα χρησιμοποιουνται σε αποσπασεις ανα την επικράτεια , να μην προσμετρουνται , με αποτέλεσμα ο υπολογισμός τους και παράλληλα η ανακοινωση τους στους δικαιουχους να ειναι λάθος .
-) Κανένα σκάφος δεν έχει εργαλεία π.χ. θερμική κάμερα , κυάλια νυχτός , κατάλληλα και άκρως απαραίτητα για την επιτυχή έκβαση αποστολών κυρίως κατά τις νυχτερινές επιχειρήσεις , και ο υπάρχον εξοπλισμός δεν φτάνει για να καλύψει τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες , κυάλια ημέρας , φακοί κλπ.
-) Εξοπλισμός ανεπαρκέστατος . Σε σκάφος που επιχειρεί υπάρχουν μόνο 2 αλεξίσφαιρα που αντιστοιχούν σε 4 μελές πλήρωμα ή και παραπάνω όταν έχουν επιχείρηση . ΑΛΕΞΙΣΦΑΙΡΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΣΕ ΟΛΑ ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΣΚΑΦΗ .
-) Εκπαίδευση ανύπαρκτη , μηδενική .
-) Άμεση ενεργοποίηση κονδυλίων χορήγησης ιματισμού και υπόδησης και προμήθεια σε σταθερή κλίμακα κάθε έτος .
-) Ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ . Στην Σητεία μετά απο τόσα χρόνια προσπαθειας , ακόμα να βρεθεί φαρμακείο να εξυπηρετεί τους συναδέλφους , ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ απέναντι σε αυτους τους επαγγελματίες , καθιστώντας τους συναδέλφους μας σε μικρές , κλειστές , τοπικές κοινωνιες , ανεπιθυμητους για οποιουδήποτε είδους συνεργασίες με τοπικούς φορείς και επαγγελματίες .
-) Μη καταβολή επιδόματος πλευσίμων σε δικαιούχους σε σταθερή κλίμακα , τουλάχιστον ανα μήνα
-) Για πιο λόγο σταματησε η καταβολή επιδόματος πλευσίμων τα έτη 2007 έως 2013
-) Διπλά συντάξιμα χρόνια
-) Αναγνώριση ετών φοίτησης ΑΕΝ
-) Είναι απολύτως απαραίτητο να γίνουν αλλαγές στην Π.Δ.Ε.Μ.
Επίσης συζητήθηκαν πλήθος σοβαρών θεμάτων και έγινε πληρέστατη ενημέρωση για θέματα όπως :
-) Τρέχουσες εξελίξεις για το ΤΑΛΣ
-) Τρέχουσες εξελίξεις για το ασφαλιστικό
-) Προτάσεις για το Π.Δ. Μεταθέσεων
-) Νέα δυσβάσταχτα οικονομικά μέτρα για την εφαρμογή του Γ ΄ Μνημονίου
-) Εξεύρεση λύσης για την σωστή καταμέτρηση – υπολογισμό μορίων
-) Αναγκαιότητα λειτουργίας Ακαδημίας Λ.Σ. με σταθερές κατά έτος προσλήψεις στελεχών Λ.Σ. μέσω Πανελλαδικών εξετάσεων
Απο τις συνάντησεις με τα στελέχη – πληρώματα σκαφών ως συμπέρασμα μπορει να κατατεθεί μία πρόταση για να συμπεριληφθεί στο Π.Δ. μεταθέσεων όπως , όλα τα στελέχη όπου υπηρετούν στον τόπο συμφερόντων τους , ανεξαρτήτως ειδικότητας , θέσης , βαθμού και έχουν χρησιμοποιηθει με τον θεσμό της απόσπασης για ικανό χρονικό διάστημα π.χ. για παραπάνω απο 2 έτη συνολικά στην 8 ετία , ως ελάχιστο πλαφόν τα 2 έτη , (και όσο διάστημα έχουν χρησιμοποιηθει παραπάνω ) κατα την 8 ετή παραμονη στον τόπο συμφερόντων τους , να προσμετρηθεί , να πιστωθεί αναδρομικά στην 8 ετη παραμονή , διοτι πολύ απλά αυτο το χρονικό διάστημα με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας , το έχουν στερήσει απο τις οικογένειες τους . Παραδειγμα . Αν ένα στέλεχος έχει 3 χρόνια σε αποσπασεις ανα την επικρατεια στην διάρκεια της 8ετους παραμονης στον τόπο συμφερόντων του , να του πιστωθει αναδρομικά , αυτό το χρονικό διάστημα , στην 8 ετη παραμονη στον τόπο συμφερόντων του .
Κοινή διαπίστωση , οτι φυσικά και δεν έχουν , και δεν τους ασκειται η ίδια πίεση που ασκειται στους συναδέλφους μας στα πληρώματα των σκαφών στο Ανατολικο Αιγαίο . Όμως έχουν όλα τα πληρώματα και τα σκάφη να επιδείξουν τεράστιες επιτυχίες και να επιχειρησουν με απόλυτη ευστοχία τόσο σε περιστατικά πλοίων με πολύ μεγάλους αριθμούς μεταναστών , πχ, BARRIS , όσο και σε περιστατικά με πλοία μεταφοράς μεγάλων φορτίων λαθραίων τσιγάρων , μεταφοράς παράνομου οπλισμού πχ. HADDAD 1 , όσο και στην εξάρθρωση μεγάλων κυκλωμάτων παράνομης υποβρύχιας αλιείας , αλλά και πλήθος εντυπωσιακών διασώσεων συνανθρώπων μας με ιδιαιτερες άσχημες καιρικές συνθήκες . Κανεις δεν πρέπει να παραγνωρίζει και να ξεχνάει το έργο τους . Έτσι και αλλιως σε όλους , έχουν απονείμει τα εύσημα οι τοπικές κοινωνίες για την προσφορά τους στο κοινωνικό σύνολο .
Τέλος , θέλω να ευχαριστήσω απο καρδιάς όλους τους συναδέλφους για την άψογη φιλοξενία τους και την καθολική παρουσία τους , σε όλα τα σκάφη . Η συγκλονιστική παρουσία τους , εμένα προσωπικά μου αποδυκνειει , οτι η προσπαθεια που έκανα τόσα χρόνια , ενασχόλησης μου με τα συνδικαλιστικά δρώμενα του Λ.Σ. δεν πάει χαμένη . Και αυτη η παρουσία τους μου δίνει δύναμη να συνεχίσω την όποια προσπάθεια μου» .
Πηγή : cretalive.gr