Τι θα γίνει τελικά με τα τέλη κυκλοφορίας;

τι-θα-γίνει-τελικά-με-τα-τέλη-κυκλοφορί-252419

Έχοντας ως δεδομένο οτι η κάθε Κυβέρνηση που καλείται να εφαρμόσει τα μνημόνια, έχει ως… καβάτζα “ισοδύναμων μέτρων” το αυτοκίνητο, τότε θεωρείται σίγουρο οτι ο τρόπος υπολογισμού των Τελών Κυκλοφορίας θα αλλάξει…

Το ερώτημα λοιπόν είναι το πότε θα αποφασίσει η Κυβέρνηση να κάνει την αλλαγή αυτή. Πλέον για τα Τέλη του 2016 δεν υπάρχει χρόνος, καθώς -εφόσον θέλει η Κυβέρνηση να εισπράξει τα πάνω απο ένα δις μέσα στο 2015- πρέπει να ξεκινήσει η εκτύπωση των σημειωμάτων τις επόμενες ημέρες.

Σύμφωνα με το protothema.gr, αρμόδιοι του υπουργείου Οικονομικών προχώρησαν στη διαβεβαίωση ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστεί καμία αλλαγή στα τέλη κυκλοφορίας, τουλάχιστον για φέτος.

Είναι δεδομένο όμως πως θα γίνουν αλλαγές στον τρόπο υπολογισμού τις οποίες ήδη επεξεργάζεται η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ το σχέδιο που εξετάζεται έχει τα εξής βασικά σημεία:

– Εισαγωγή κριτηρίου συνολικού αριθμού ΙΧ ανά νοικοκυριό. Τα νοικοκυριά με δυο ενήλικες που έχουν τρίτο ή και τέταρτο ΙΧ θα επιβαρυνθούν σε σχέση με όσα καταβάλλουν σήμερα. Αντίστοιχα το νοικοκυριό με έναν φορολογούμενο και περισσότερα από ένα ΙΧ επίσης θα επιβαρυνθούν.

– Εισαγωγή κριτηρίου αθροίσματος κυβικών των ΙΧ κάθε νοικοκυριού. «Όποιος έχει ένα οικογενειακό ΙΧ και ένα «χιλιάρι» για δεύτερο δεν θα επιβαρυνθεί», λένε αρμόδια στελέχη του ΥΠΟΙΚ που επεξεργάζονται τις σχετικές προτάσεις. «Γιατί όμως να μην πληρώσει περισσότερα το εύπορο νοικοκυριό που διαθέτει δύο ή τρία οχήματα μεγάλου κυβισμού» προσθέτουν.

– Εισαγωγή κριτηρίου εμπορικής αξίας κυρίως για τα οχήματα που ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά. Σήμερα το ύψος των τελών των καινούργιων αυτοκινήτων υπολογίζεται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους.

Στο υπουργείο Οικονομικών ότι αυτός ο υπολογισμός ευνοεί σημαντικά φορολογούμενους που αγοράζουν ακριβά ΙΧ σε σχέση με φορολογούμενους που έχουν ΙΧ με τα ίδια περίπου χαρακτηριστικά αλλά είναι μοντέλα πριν το 2010.

Τα έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας ανήλθαν το 2014 στα περίπου 1,1 δισ. ευρώ και με τις παραπάνω παρεμβάσεις εκτιμάται ότι θα υπάρξει αύξηση των κρατικών εσόδων, αλλά με επιβάρυνση, όπως υποστηρίζουν στο υπουργείο Οικονομικών, των νοικοκυριών που διαθέτουν φοροδοτική ικανότητα.

newsauto.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook