Στην Κρήτη δύο από τα 10 μεγάλα κατασκευαστικά projects που παίρνουν σκυτάλη

στην-κρήτη-δύο-από-τα-10-μεγάλα-κατασκευ-545936

Το 2017 όπως προχωρά, φαντάζει ως μία χρονιά που τα πράγματα στις υποδομές αλλάζουν. Τα έργα που ασχολούμασταν εδώ και χρόνια το ένα μετά το άλλο τελειώνουν και τo ζητούμενο είναι η επόμενη μέρα.

Μία σειρά από νέα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το 2019-2020 και να δημιουργήσει τη νέα γενιά υποδομών της χώρας που θα συμπληρώσουν τις ήδη υπάρχουσες. Σήμερα θα αποκαλύψουμε τα 10 σημαντικότερα projects που πρόκειται να δούμε να υλοποιoύνται τα επόμενα χρόνια. Από την παρακάτω δεκάδα μόλις δύο έργα έχουν υπογραφεί ενώ έχουμε και κάποια που είναι ήδη σε δημοπράτηση.

Ανάμεσα στα έργα αυτά είναι το Αεροδρόμιο Καστελίου, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, ενώ στη λίστα μία θέση έχει και το Αεροδρόμιο Χανίων Ι. Δασκαλογιάννης, το οποίο εντάσσεται στην γενικότερη αναβάθμιση των 14 συνολικά Περιφερειακών Αεροδρομίων:

Αναβάθμιση 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων 340  εκατομμύρια ευρώ

Το δεύτερο έργο που έχει υπογραφεί και ξεκινά. Αφορά την αναβάθμιση των υποδομών σε 14 από τα σημαντικότερα αεροδρόμια της χώρας μεταξύ των οποίων της Θεσσαλονίκης, των Χανίων, της Κέρκυρας, της Ρόδου κ.α. Με την ολοκλήρωση των έργων η εικόνα τους θα βελτιωθεί σημαντικά ενώ εκτιμάται ότι θα υπάρξει και μεγάλη αύξηση τόσο εμπορικά όσο και σε επιβατική κίνηση. Τα έργα θα ολοκληρωθούν το 2021. Κατασκευαστής: ΙΝΤΡΑΚΑΤ

ΒΟΑΚ (Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης)  1,1 δισ ευρώ

Πρόκειται για την αναβάθμιση και κατασκευή του πυρηνικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου ΒΟΑΚ από τα Χανιά μέχρι το Ηράκλειο μήκους 142 χλμ. Θα είναι το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο όλων των εποχών για την Κρήτη που θα εξυπηρετεί τα μεγαλύτερα αστικά και τουριστικά κέντρα του νησιού. Προς το παρόν αναζητούνται πόροι.

3. Αεροδρομίο Καστέλι Ηρακλείου 700εκατ.ευρώ

Το έργο είναι σε προσυμβατική περίοδο και τα έργα αν δεν έχουμε καθυστερήσεις θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2018 και θα διαρκέσουν μέχρι το 2023. Είναι ένα από τα δύο μεγάλα αναπτυξιακά έργα για την Κρήτη και αφορά εκτός από την κατασκευή Νέου Διεθνούς Αερολιμένα και την κατασκευή αυτοκινητόδρομου 18 χλμ που θα το ενώνει με τον ΒΟΑΚ και τον ΝΟΑΚ. Επίσης προβλέπεται η κατασκευή εμπορικών χρήσεων. Κατασκευαστής Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ-GMR.

Τα υπόλοιπα έργα σε άλλες περιοχές της Ελλάδας είναι:

Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας 1,8 δισ ευρώ

Είναι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση έργο Μετρό στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο έργο Μετρό στην Ελλάδα όλων των εποχών με 13 χλμ μήκος και 14 σταθμούς. Ο διαγωνισμός θα γίνει μέσα στο καλοκαίρι και τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2019. Με την ολοκλήρωση του αναμένεται να το χρησιμοποιούν 400.000 επιβάτες ενώ θα μεταμορφώσει τις αστικές μεταφορές στην Μητροπολιτική Αθήνα, δίνοντας μεγάλη ανάσα στον καθημερινό κυκλοφοριακό φόρτο. Ολοκλήρωση 2026-2027.

Σιδηροδρομικά έργα Κιάτο-Πάτρα 450εκατ.ευρώ (5 εργολαβίες)

Πέντε μεγάλες εργολαβίες για την ολοκλήρωση του διαδρόμου Κιάτο-Πάτρα. Είναι η ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο-Αίγιο (60 εκατ. ευρώ-δημοπράτηση 2017), η επιδομή-ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αίγιο-Ψαθόπυργος (60 εκατ. ευρώ-δημοπράτηση 2017), η υποδομή στο Ψαθόπυργος-Ρίο (215 εκατ. ευρώ-αναμένεται υπογραφή σύμβασης), η επιδομή-ηλεκτροκίνηση στο Ψαθόπυργος-Ρίο (30εκατ. ευρώ-δημοπράτηση 2019) και η υποδομή-επιδομή-ηλεκτροκίνηση στο Ριο-Πάτρα (85εκατ.ευρώ). Σταδιακή ολοκλήρωση μέχρι το 2022.

Αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος 450εκατ.ευρώ (8 εργολαβίες)

Είναι το γνωστό οδικό έργο που έχει σπάσει σε 8 εργολαβίες. Έχουν γίνει 6 διαγωνισμοί και αναμένονται οι δύο τελευταίοι μεχρι το τέλος καλοκαιριού. Ανάδοχοι μέχρι τώρα Όμιλος Καλογρίτσα (εργολαβίες 1-4), Κ/Ξ Ξανθάκης-Ιντερκάτ (εργολαβία 5), GD Infrastrutture (εργολαβία 6). Σταδιακή ολοκλήρωση μέχρι το 2022.

Βόρειο και Νότιο Άκρο Αυτοκινητόδρομου Ε65 700εκατ.ευρώ (2 εργολαβίες)

Πρόκειται για δύο εργολαβίες. Η πρώτη αφορά το τμήμα Λαμία-Ξυνιάδα μήκους 32,5χλμ με 300εκατ.ευρώ που αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2017. Η δεύτερη αφορά το τμήμα Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία μήκους 62χλμ με 400εκατ.ευρώ που προς το παρόν αναζητά πόρους. Με την ολοκλήρωση των έργων ο Αυτοκινητόδρομος Ε65 θα εκτείνεται από τη Λαμία (σύνδεση με ΠΑΘΕ) μέχρι τα Γρεβενά (σύνδεση με Εγνατία) Κατασκευαστής θα είναι η ΤΕΡΝΑ.

Ηλεκτροκίνηση Θεσσαλικού Σιδηρόδρομου 105εκατ.ευρώ (2 εργολαβίες)

Πρόκειται για 2 έργα που θα δημοπρατηθούν σύντομα, πιθανότατα εντός του 2017. Το Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα με 45εκατ.ευρώ είναι πιο ώριμο και έχει ήδη αποσταλεί πρόσκληση ένταξης στο ΕΣΠΑ (ΠΕΠ Θεσσαλίας). Το Λάρισα-Βόλος 60εκατ.ευρώ πρόκειται να ενταχθεί στο Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Είναι έργα που αφορούν κυρίως την εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης.

Ανάπλαση Φαληρικού Όρμου 220εκατ.ευρώ (3 εργολαβίες)

Το πρώτο έργο κόστους 150εκατ. ευρώ υπεγράφη και ξεκινά. Αφορά την μετατόπιση και βύθιση της Λ.Ποσειδώνος κατά 90 μέτρα προς της θάλασσα, αντιπλημμυρικά έργα. Πρόκειται για το πρώτο από τρία έργα καθώς θα δούμε και νέες εργολαβίες που τελικά θα αποκαλύψουν το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο για την Αθήνα. Τα έργα θα ολοκληρωθούν το 2019. Κατασκευαστής: ΑΚΤΩΡ

Σιδηροδρομικά έργα Αθήνα-Προμαχώνας 370εκατ.ευρώ (4 εργολαβίες)

Τέσσερα μεγάλα έργα για τον διάδρομο Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας που θα ξεκινήσουν σταδιακά από το 2018 μέχρι το 2020. Είναι τα έργα Β`φάσης του Σταθμού της Αθήνας (45εκατ.ευρώ-δημοπράτηση 2017), η Σήραγγα Σεπολίων (110εκατ.ευρώ-δημοπράτηση 2017), το τμήμα ΣΚΑ-Οινόη (100εκατ.ευρώ-δημοπράτηση 2019) και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης στο τμήμα Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας (125εκατ.ευρώ-δημοπράτηση 2019). Ολοκλήρωση σταδιακά μέχρι το 2022.

ypodomes.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook