«Προσθέτοντας στην αφαίρεση» | Έκθεση σύγχρονης τέχνης στο Νεώριο Μόρο

προσθέτοντας-στην-αφαίρεση-έκθεση-158101

Afisa.ΕΛΛΗΝ._mikriΗ Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Χανίων, ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανίων και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Xανίων – Ελαιουργείον συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «ΧΑΝΙaRT 2014 – Εικαστικές Διαδρομές στο Νομό Χανίων» παρουσιάζουν την Έκθεση Σύγχρονης Τέχνης «Προσθέτοντας στην Αφαίρεση» στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Χανίων – Νεώριο Μόρο στην Ανατολική Ακτή Ενετικού Λιμένα.

Συμμετέχουν οι καλλιτέχνες: Κέλλυ Αθανασιάδου, Αποστόλης Ζολωτάκης, Paulien Lethen & Jan Mulder.
Ανοικτά καθημερινά έως 1.8.2014 από 10.00 το πρωί έως 10.00 το βράδυ με ελεύθερη είσοδο.

Επιμέλεια: Αναστάσιος Καρποδίνης.

athanasiadou«Τον Απρίλιο του 2013 ολοκληρώθηκε στο Museum of Modern Art της Νέας Υόρκης η έκθεση “Inventing Abstraction”, της οποίας τον πυρήνα αποτελούσε η Ευρωπαϊκή Aφαίρεση μεταξύ του 1910 και 1925. Η αφηρημένη ζωγραφική έκανε την εμφάνισή της για πρώτη φορά με εκπροσώπους τον Vasily Kandinsky, Robert Delaunay, Frantisek Kupka αλλά και την άμεση συνέχισή της από νεότερους ζωγράφους της εποχής όπως ο Kazimir Malevich και ο Piet Mondrian. Και ενώ η έννοια της εφεύρεσης είναι συνήθως μέρος μίας εξελικτικής πορείας της σκέψης, ο τίτλος “Εφευρίσκοντας την Αφαίρεση” θα μπορούσε να αντικατασταθεί με τον “Ανακαλύπτοντας την Αφαίρεση” με άμεση αναφορά στο γεγονός ότι οι συνιστώσες της ζωγραφικής μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς να περιβάλλουν ένα παραστατικό υποκείμενο.

Jan_MulderΑυτή η “ανακάλυψη” βρισκόταν ανάμεσα στην θέση του Paul Cézanne για απλοποίηση και γεωμετρικοποίηση των μορφών (σε κώνους, κύβους, και σφαίρες) σε σχέση με τον πριμιτιβισμό της εποχής του, και την εκκίνηση της αφηρημένης ζωγραφικής με τον σουπρεματισμό της γεωμετρίας του Malevich. Η αφηρημένη τέχνη δεν σταμάτησε να προσελκύει δημιουργούς, παρ’ όλο που κάποια στιγμή η παραστατικότητα επανήλθε στο διεθνές προσκήνιο. Αντιθέτως, πολλοί σύγχρονοι εικαστικοί εξακολουθούν να κινούνται στην Αφαίρεση προσθέτοντας την δική τους ματιά. Στην έκθεση “Προσθέτοντας στην Αφαίρεση” παρουσιάζουν το έργο τους τέσσερις καλλιτέχνες, που αγγίζουν με τον έναν ή τον άλλον τρόπο τάσεις της διαχρονικής Αφαίρεσης και επισυνάπτουν στη δυναμική της τη δική τους εμπειρία».

Paulien_Lethen_4Το νέο σπίτι του Ιστιοπλοϊκού Ομίλου Χανίων είναι το ανακαινισμένο «Νεώριο Μόρo» στην ανατολική πλευρά του Βενετσιάνικου Λιμανιού της Παλιάς Πόλης των Χανίων. Ο χώρος εκτός από λειτουργικός για τις ανάγκες του ομίλου είναι ιδιαίτερης υψηλής αισθητικής και βρίσκεται σε ένα γεωγραφικό σημείο-κλειδί με πολλαπλές δυνατότητες χρήσης. Ο Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Χανίων αποφάσισε να ξανοιχτεί στον Πολιτισμό με στόχο να φιλοξενήσει πολυποίκιλες πολιτιστικές δράσεις: εκθέσεις τέχνης, performances, διαλέξεις, σεμινάρια, προβολές κινηματογράφου, θεατρικές βραδιές, μουσικές παραστάσεις και να συμβάλει ουσιαστικά στην πολιτιστική ανάπτυξη της πόλης.

zolotakisH Μη Κερδοσκοπική Εταιρία Πολιτισμού «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» δημιουργήθηκε με σκοπό να σώσει από την ερήμωση και τον αφανισμό το Παλιό Ελαιουργείο του Αγροτικού Συνεταιρισμού Ζυμπραγού στο Νομό Χανίων της Κρήτης. Στόχος της είναι να στεγάσει στους χώρους του εκδηλώσεις πολιτισμού, μετατρέποντάς το σε έναν τόπο μνήμης και ένα πεδίο δράσεων στην ενδοχώρα του νησιού.

Το κτίριο του Παλιού Ελαιουργείου αποτελείται από τον κεντρικό οικοδομικό πυρήνα που κατασκευάστηκε με λιθοδομή τη δεκαετία του 1920 και από πτέρυγες – δορυφόρους κατασκευασμένες σε διαδοχικές οικοδομικές φάσεις ως τη δεκαετία του 1970. Το 1980 σταμάτησε η λειτουργία του ως λιοτρίβι και αφέθηκε να καταρρέει γοργά. Κατά την ανασυγκρότησή του στόχος ήταν η διατήρηση των πρωταρχικών υλικών του κτιρίου με τον αυθεντικό τεχνολογικό του εξοπλισμό με όσο το δυνατόν λιγότερες παρεμβάσεις. Ο μηχανικός εξοπλισμός του ελαιοτριβείου είναι Ελληνικής Κατασκευής(!) από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 και διατηρήθηκε σαν σημείο μνήμης και αναφοράς των αρχικών λειτουργιών του χώρου.

Σήμερα το «Ελαιουργείον – Εργοστάσιο Τέχνης» είναι ένας πολυδιάστατος πολιτιστικός οργανισμός. Απαρτίζεται από την «Πινακοθήκη Εικαστικών Τεχνών» που στόχο της έχει τη διοργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και την παρουσίαση περιοδικών εικαστικών εκθέσεων, και το «Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης» που σκοπός του είναι η διαφύλαξη, η παρουσίαση και η ανάδειξη των μόνιμων συλλογών του «Ελαιουργείου» και η προώθηση μαζί με τη μελέτη των διαδραστικών επαφών της Σύγχρονης Τέχνης με τον Άνθρωπο.

zarpa.gr

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook