Ο «κοριός» αποκάλυψε το κύκλωμα της λαθρεμπορίας καυσίμων

ο-κοριός-αποκάλυψε-το-κύκλωμα-της-λα-127635

fortiga kaysimaΣε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες της Ελληνικής Αστυνομίας και των άλλων κρατικών αρχών προκειμένου να αποκαλυφθεί το μέγεθος του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων που εξαρθρώθηκε χθες.

Από την αστυνομία και τις δικαστικές αρχές εκφράζεται η εκτίμηση ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό που έχει προκύψει μέχρι στιγμής.

Διώξεις για το λαθρεμπόριο καυσίμων

Σύμφωνα με την αστυνομία στην πολύκροτη υπόθεση σημαίνοντα ρόλο είχε ο Γιώργος Σπανός, πρόεδρος της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ατρομήτου.

Ο επιχειρηματίας που φέρεται να είχε αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση, διαψεύδει την εμπλοκή του κάνοντας λόγο για έωλες κατηγορίες. Μάλιστα, κατά την μεταγωγή του στα δικαστήρια εμφανίστηκε ιδιαίτερα ενοχλημένος.

Στην υπόθεση εμπλέκονται συνολικά 24 άτομα, από τα οποία 15 συνελήφθησαν και εννέα αναζητούνται.

Οι 15 συλληφθέντες πήραν από τον ανακριτή Πειραιά προθεσμία για να απολογηθούν κατά ομάδες, το Σάββατο 22/02, την Κυριακή 23/02 και τη Δευτέρα 24/ 02.

Όλοι οι κατηγορούμενοι οδηγήθηκαν εκ νέου στα κρατητήρια στη ΓΑΔΑ.

Κατηγορίες βαρύνουν ανώτατο υπάλληλο του ΥΠΕΚΑ, εργαζόμενο στο Α’ τελωνείο του Πειραιά, ενώ εμπλέκονται οδηγοί βυτιοφόρων και πρατηριούχοι που διακινούσαν το λαθραίο καύσιμο.

Η δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος των κατηγορουμένων αφορά στη σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, «ξέπλυμα βρώμικου χρήματος», ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.

Με την κάλυψη στελέχους του ΥΠΕΚΑ και εργαζόμενου στο τελωνείο το κύκλωμα κατάφερε να διαθέσει παράνομα την τελευταία διετία 4,5 εκατ. λίτρα πετρελαίου ναυτιλίας, με τη ζημιά του ελληνικού δημοσίου από διαφυγόντες δασμούς και φόρους να ξεπερνά τα 3,5 εκατ. ευρώ.

Η έρευνα

Οι πρώτες υποψίες ξεκίνησαν όταν ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων διαπίστωσαν ότι συγκεκριμένα πρατήρια πωλούσαν σε τιμές κάτω του κόστους, δηλαδή κάτω από την τιμή με την οποία πωλούν τα καύσιμα τα διυλιστήρια.

Αμέσως μετά τις πρώτες καταγγελίες η αστυνομία ξεκίνησε έρευνα που διήρκησε πολλούς μήνες, με την παρακολούθηση των κινητών τηλεφώνων των εμπλεκομένων, βυτιοφόρων, αλλά και επιτόπιους ελέγχους σε πρατήρια καυσίμων, προκειμένου να διαπιστωθεί το μέγεθος του κυκλώματος που διοχέτευε ναυτιλιακό αφορολόγητο πετρέλαιο σε πρατήρια καυσίμων με το ανάλογο κέρδος.

Ποιοι εμπλέκονται, ποιοι αναζητούνται

Ως αρχηγός της εγκληματικής οργάνωσης φέρεται από την Αστυνομία, ο πρόεδρος της εταιρείας πετρελαιοειδών ΕΤΕΚΑ και πρόεδρος της ποδοσφαιρικής ομάδας του Ατρομήτου Γιώργος Σπανός, μαζί με έναν υπάλληλο και ένα συνεργάτη της εταιρείας, οι οποίοι συνελήφθησαν.

Επίσης, μεταξύ των συλληφθέντων είναι ένας ανώτερος υπάλληλος του υπουργείου Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα ο προϊστάμενος του Γ΄ Τμήματος Εποπτείας Διαχείρισης Πετρελαιοειδών και ένας υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά.

Οι άλλοι από τους συλληφθέντες είναι οδηγοί βυτιοφόρων, ένας χειριστής γεφυροπλάστιγγας στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, ο μηχανικός πλοίου και ένας πρατηριούχος, ενώ οι εννέα που αναζητούνται είναι κυρίως πρατηριούχοι και οδηγοί βυτιοφόρων.

Πως δρούσαν

Σύμφωνα με την Αστυνομία η μεθοδολογία που ακολουθούσε το κύκλωμα ήταν συγκεκριμένη και περίπλοκη.

Τα μέλη του κυκλώματος παρακρατούσαν το ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν στα συνεργαζόμενα πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.

Η μεθοδολογία που ακολουθούσε το κύκλωμα ήταν σε διάφορα επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.

Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, σε όλη την επικράτεια, (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.

Το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω των πρατηρίων υγρών καυσίμων.

Σε πολλές περιπτώσεις, όμως, το ξαναπωλούσαν στους πλοιοκτήτες από τους οποίους το είχαν παρακρατήσει.

Επιπλέον, οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, κρατούσαν και αρκετά μεγάλες ποσότητες για τον εαυτό τους, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα κέρδη.

Ο μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για δικό του όφελος 11 τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων.

Για να κλείσει την συμφωνία, δεσμευόταν ότι θα φρόντιζε για τον συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και ότι θα παρακρατούσαν 3 έως 4 τόνους καυσίμων την εβδομάδα.

«Έρχεται η μετεωρολογία»

Τα μέλη του κυκλώματος είχαν αναπτύξει και συνθηματικό κώδικα προκειμένου να ειδοποιούν για επικείμενους ελέγχους από τις αρχές.

Οι δύο κρατικοί υπάλληλοι, σύμφωνα με την Αστυνομία, έναντι αμοιβής, ενημέρωναν αντίστοιχα, για ελέγχους στα πλοία που διέθετε η ΕΤΕΚΑ για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, για προγραμματισμένους ελέγχους του ΥΠΕΚΑ ή άλλων συναρμόδιων υπηρεσιών.

«Έρχεται η μετεωρολογία» ήταν το σύνθημα του υψηλόβαθμου στελέχους του ΥΠΕΚΑ που ειδοποιούσε για ελέγχους τους υπόλοιπους που συμμετείχαν στο κύκλωμα.

Τα μέλη του κυκλώματος, για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων πετρελαίου που είχαν παραγγελθεί και να παραπλανούν τους αρμόδιους τελωνειακούς υπαλλήλους ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν διάφορα τεχνάσματα.

Ένα από αυτά ήταν ότι σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου.

Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να εμφανίζεται πάντα η ποσότητα της παραγγελίας.

Για τη συνεργασία του ο χειριστής της γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150 ευρώ (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).

Στη περίπτωση ,όμως, που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει, δηλαδή, λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν γινόταν η ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.

Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.

Σε έρευνες που έγιναν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:

• 8.000 λίτρα παρανόμως παρακρατηθέντος diesel κίνησης ναυτιλίας (marine diesel),

• 5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων.

• 18.400 ευρώ σε μετρητά.

 

Πηγή : real.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook