Μικροί επιστήμονες από την Κρήτη κατασκευάζουν ρομπότ
Μαθητές του Γυμνασίου Αρκαλοχωρίου, σε συνεργασία με το Ευγενίδειο Ίδρυμα και τους καθηγητές τους, ετοιμάζονται να «κολυμπήσουν» στα βαθιά νερά της επιστήμης ακολουθώντας τις βασικές αρχές «μαθαίνω, κατασκευάζω, γίνομαι…».
Αγόρια και κυρίως κορίτσια, που αποδεικνύουν στην πράξη ότι είναι μύθος πως είναι πλασμένες κυρίως για θεωρητικές κατευθύνσεις, κατασκευάζουν ένα ρομπότ που θα πραγματοποιήσει το καλοκαίρι μετρήσεις στα κρητικά νερά, συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Δημιουργώντας τους δημιουργούς του μέλλοντος».
Υπερήφανοι οι καθηγητές των μικρών επιστημόνων, ο φυσικός και συντονιστής τεχνικής υποστήριξης κ. Αστρινός Τσουτσουδάκης, η καθηγήτρια Πληροφορικής κ. Αγγελική Σαϊτάκη και ο καθηγητής Τεχνολογίας κ. Νίκος Δαμιανάκης, βρίσκονται συνεχώς στο πλευρό των μαθητών, ενθαρρύνοντάς τους σε αυτή τη μεγάλη περιπέτεια στα μονοπάτια της γνώσης, όχι πλέον μόνο σε θεωρητικό, αλλά και σε πρακτικό επίπεδο.
- Το Hydrorobot
Όπως μας εξήγησε ο κ. Τσουτσουδάκης, ο στόχος του προγράμματος είναι η κατασκευή του Hydrorobot, όπως ονομάζεται ο ρομποτικός υδρόβιος γεωλόγος, το οποίο θα πραγματοποιήσει λήψεις και μετρήσεις οι οποίες θα αξιοποιηθούν ώστε να εξαχθούν πολύτιμα συμπεράσματα που αφορούν στο υδρόβιο περιβάλλον, όπως λίμνες, ποτάμια και θάλασσες.
Το ρομπότ, το οποίο κατασκευάζουν τα παιδιά με τις οδηγίες και τα υλικά που τους παρέχει το Ευγενίδειο Ίδρυμα, και βεβαίως υπό την εποπτεία των καθηγητών τους, θα καταδυθεί σε βάθος το οποίο θα ορίσει η ομάδα και με τους τρεις του κινητήρες θα πραγματοποιήσει την εξερεύνηση του βυθού στο σημείο το οποίο θα επιλεγεί. Το Hydrorobot θα κάνει λήψη δειγμάτων από λάσπη, νερό και άλλα υλικά, ώστε να διαπιστώσει αν υπάρχει ρύπανση, να μετρήσει τη θερμοκρασία του νερού, την πίεση και άλλα δεδομένα με τους αισθητήρες που θα τοποθετηθούν πάνω του και βεβαίως να τραβήξει φωτογραφίες. Με το μικροϋπολογιστή του θα συλλέξει δεδομένα, τα οποία θα αναλυθούν και θα μελετηθούν.
- Το πρόγραμμα
Το πρόγραμμα ξεκίνησε στις αρχές της σχολικής χρονιάς, όταν το Γυμνάσιο Αρκαλοχωρίου ζήτησε να συμμετάσχει στην πρωτοβουλία του Ιδρύματος Ευγενίδου, το οποίο προσφέρει τα υλικά και τις οδηγίες για την κατασκευή του ρομπότ. Και αν η όλη υπόθεση μοιάζει με παιχνίδι, στην πραγματικότητα είναι κάτι πολύ δύσκολο καθώς, όπως μας εξήγησε ο κ. Τσουτσουδάκης, απαιτεί μεγάλη φαντασία, σκληρή δουλειά και ιδιαίτερες δεξιότητες για τη συναρμολόγηση.
Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά μπαίνουν βαθιά στα μονοπάτια της τεχνολογίας και εξασκούν τις ικανότητές τους, και κυρίως τα κορίτσια, που σύμφωνα με τον καθηγητή, «καθορίζουν πάντα την επιτυχία του προγράμματος. Και είναι κρίμα που το εκπαιδευτικό σύστημα τα στρέφει περισσότερο προς τη θεωρητική κατεύθυνση, ενώ στην πραγματικότητα, όπως αποδεικνύει η πρακτική και η ζωή, διαπρέπουν παντού».
Το πρόγραμμα βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, με τα παιδιά και τους καθηγητές να συναντιούνται κάθε βδομάδα μέσα στα κενά των μαθημάτων, προγραμματίζοντας τις επόμενες δράσεις και βέβαια το μεγάλο πείραμα με την ολοκλήρωση του Hydrorobot.
- «Μαθαίνω, κατασκευάζω, γίνομαι…»
Οι βασικές αρχές του προγράμματος είναι «μαθαίνω, κατασκευάζω, γίνομαι…». Και όπως διευκρινίζεται στην ιστοσελίδα του: «Μαθαίνω… βασικές αρχές φυσικής, υδροδυναμικής, ηλεκτρισμού, μηχανολογίας, ναυπηγικής αλλά και τεχνικές σχεδιασμού, συγκόλλησης και συναρμολόγησης κατασκευών, σε συνεργασία με άλλα μέλη της ομάδας ή της τάξης.
Κατασκευάζω… ένα ξεχωριστό τηλεκατευθυνόμενο υποβρύχιο όχημα, με το οποίο μπορώ να εξερευνήσω τον πυθμένα της θάλασσας, της λίμνης ή του ποταμού, να πάρω μετρήσεις ή να συλλέξω δείγματα με τη βοήθεια επιπλέον συσκευών. Ένα όχημα το οποίο μπορεί διαρκώς να εξελίσσεται σε δυνατότητες, τις οποίες μπορώ να μοιράζομαι με τη διεθνή κοινότητα που αναπτύσσεται ανά τον κόσμο.
Γίνομαι… ένας υποψήφιος μηχανικός, φυσικός, ναυπηγός και θαλάσσιος βιολόγος, καθώς δοκιμάζω διάφορες δραστηριότητες συναφείς με μερικά από τα πιο ενδιαφέροντα επαγγέλματα, που ίσως θελήσω να ακολουθήσω στο μέλλον».
Πηγή: neakriti.gr