Μεγάλη έρευνα για τον τουρισμό στα Χανιά: Πόσοι έρχονται, από πού, πόσα ξοδεύουν, ποιες είναι οι δημοφιλέστερες περιοχές

μεγάλη-έρευνα-για-τον-τουρισμό-στα-χαν-337009

Μεγάλη έρευνα σχετικά με τον τουρισμό στην δυτική Κρήτη πραγματοποίησε το Μεσογειακό Αγρονομικό Ινστιτούτο Χανίων (Μ.Α.Ι.Χ.) και το Πολυτεχνείο Κρήτης.

Ειδικότερα, στην έρευνα συμμετείχαν 4.000 ξένοι τουρίστες οι οποίοι επισκέφθηκαν το νησί μας το 2015 και εξέφρασαν την άποψή τους σχετικά με το είδος των καταλυμάτων, τις τιμές, τα μέρη που επισκέπτονται πιο συχνά, τις παραλίες, το φαγητό και τις παροχές. Παράλληλα, διεξήχθη έρευνα σχετικά με τα πακέτα κρατήσεων, τις τιμές στο νησί, το σύστημα των κρατήσεων, το οικονομικό προφίλ των επισκεπτών κλπ.

Διεθνείς αφίξεις στο αεροδρόμιο Χανίων

Οι αφίξεις αλλοδαπών επισκεπτών για το έτος 2015 στο αεροδρόμιο Χανίων έχουν φτάσει τις 942.997, σημειώνοντας μια οριακή αύξηση σε σχέση με το έτος 2014 (938.511 αφίξεις) της τάξης του 0,48%. Η αύξηση αυτή οφείλεται εξίσου τόσο στους Σκανδιναβούς όσο και στους μη Σκανδιναβούς επισκέπτες.

Βλέποντας τα ποσοστά αφίξεων των αλλοδαπών επισκεπτών για την περίοδο αυτή, διαπιστώνουμε ότι το 51,2% προέρχεται από τις Σκανδιναβικές Χώρες, όπως είναι η Σουηδία (16,5%), Νορβηγία (15,5%), Δανία (12,8%), Φινλανδία (6,4%). Ακολουθούν αλλοδαποί επισκέπτες από την Μ. Βρετανία (11,2%), Γερμανία (7,9%), Πολωνία (6,9%) και Ιταλία (5,4%).

Κάνοντας μια σύγκριση μεταξύ της φετινής περιόδου με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, όσον αφορά τους αλλοδαπούς επισκέπτες από τις Σκανδιναβικές χώρες παρατηρήθηκε αύξηση μόνο από τους Σουηδούς κατά 10%, ενώ τα τελευταία δύο χρόνια η αύξηση αυτή φτάνει το 40%, καταλαμβάνοντας φέτος την πρώτη θέση επί των συνολικών αφίξεων, έπειτα από οκτώ χρόνια. Αναφορικά με τους μη Σκανδιναβούς, οι Γερμανοί και οι Βρετανοί είναι αυτοί που εμφανίζουν σημαντικές αυξήσεις κατά 26% και 9%, αντίστοιχα, συνεχίζοντας την ανοδική τους πορεία την τελευταία πενταετία.

Σκανδιναβοί
Τα τελευταία 8 χρόνια, παρατηρούμε επίσης, ότι οι Σκανδιναβοί κυμαίνονται περίπου στα ίδια επίπεδα, μεταξύ 390 και 455 χιλιάδων αφίξεων με μικρές αυξομειώσεις κατά την περίοδο αυτή. Αντίθετα, όσον αφορά τις αφίξεις μη Σκανδιναβών στο αεροδρόμιο Χανίων, σημειώνεται μια σημαντική μείωση κατά 48% την περίοδο 2007‐2010, ενώ την περίοδο 2010‐2015 υπερδιπλασιάστηκαν κατά 176%. Αξιοσημείωτο είναι ότι ενώ οι αφίξεις των μη Σκανδιναβών το 2010 αποτελούσαν μόλις το 28% επί των συνολικών αφίξεων, τα τελευταία τρία χρόνια το ποσοστό εκτινάχθηκε και παραμένει σταθερό γύρω στο 49%. Με άλλα λόγια, τα τελευταία τρία χρόνια, παρατηρείται ότι οι μισοί περίπου αλλοδαποί που καταφτάνουν στο αεροδρόμιο Χανίων είναι μη Σκανδιναβοί.

Ποσοστά στις αφίξεις της Ryanair
Οι συνολικές αφίξεις της συγκεκριμένης εταιρείας κυμάνθηκαν στα ίδια επίπεδα σε σχέση με την περυσινή περίοδο, φτάνοντας τις 269 χιλιάδες, καταλαμβάνοντας ποσοστό ίσο με το 28,5% επί των αφίξεων αλλοδαπών επισκεπτών στο αεροδρόμιο Χανίων. Από τους αλλοδαπούς τουρίστες που έρχονται με τη 9% 91% Σκανδιναβοί Μη Σκανδιναβοί Σελίδα | 14 Ryanair, η πλειοψηφία προέρχεται από τη Μ.Βρετανία κατά 21%, Ιταλία κατά 19%, Γερμανία κατά 15% και Κύπρο κατά 13%. Γράφημα 1.2.4. Οι 4 κυριότερες χώρες προέλευσης επισκεπτών της Ryanair Επίσης, παρατηρούμε ότι οι Ιταλοί, Κύπριοι καθώς και οι Ιρλανδοί έρχονται αποκλειστικά με τη Ryanair, ενώ σχεδόν οι μισοί Γερμανοί και Βρετανοί προτιμούν την αεροπορική εταιρία Ryanair για να καταφτάσουν στο αεροδρόμιο Χανίων.

Κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι της Σούδας
Οι οργανωμένες αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων στο λιμένα Σούδας, ξεκίνησαν δυναμικά το 2011, καταγράφοντας ρεκόρ αφίξεων με 158.118 αφίξεις επιβατών, ενώ την περυσινή χρονιά σημειώθηκαν οι λιγότερες αφίξεις με 30.366 επιβάτες, το οποίο οφείλεται κυρίως στην απόσυρση μεγάλων κρουαζιερόπλοιων από τους ομίλους κολοσσούς του κλάδου από τη Δυτική Μεσόγειο προς τα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, Δυτικής Μεσογείου αλλά και της Άπω Ανατολής, λόγω του πολεμικού κλίματος που επικρατούσε στην Μέση Ανατολή αλλά και της οικονομικής κρίσης που μαστίζει ακόμη πολλές χώρες της Νότιας κυρίως Ευρώπης.

Τα κρουαζιερόπλοια που κατέφτασαν πέρυσι στο λιμένα Σούδας, παρόλο που ήταν λιγότερα και με λιγότερους επιβάτες σε σχέση με τα προηγούμενα τρία χρόνια, ήταν όμως κρουαζιερόπλοια πολυτελείας. Πίνακας 7. Αφίξεις επιβατών και κ/ζ πλοίων στο λιμένα Σούδας.Φέτος, οι αφίξεις των επιβατών με κρουαζιερόπλοια στο λιμένα Σούδας έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί σε σχέση με την περυσινή περίοδο, αποτέλεσμα των προσπαθειών που κατέβαλλε το Λιμενικό Ταμείο Νομού Χανίων, προσέλκυσης πολυτελών κρουαζιερόπλοιων, φτάνοντας τις 96.612 αφίξεις επιβατών, οι οποίοι είναι υψηλού εισοδηματικού προφίλ, αποφέροντας έτσι και περισσότερα έσοδα ανά επιβάτη στην τοπική κοινωνία.

Ικανοποίηση επισκεπτών
Σημαντικό στοιχείο της ικανοποίησης των τουριστών κατά τη διάρκεια των διακοπών τους είναι ότι οι μισοί  σχεδόν αλλοδαποί  τουρίστες  που καταφτάνουν  στο Ν.  Χανίων,  έχουν επισκεφτεί  στο  παρελθόν  το Νομό,  ενώ  εννέα  στους  δέκα  είναι  διατεθειμένοι  όχι  μόνο  να  ξαναέρθουν,  αλλά  και  να  το  συστήσουν  ανεπιφύλακτα σε συγγενείς και φίλους.

Δημοφιλέστερες περιοχές των Χανίων
Η συντριπτική πλειοψηφία όπως είδαμε επιλέγει το νομό Χανίων ως τόπο προορισμού. Για το λόγο αυτό είναι χρήσιμο να δούμε ποιες περιοχές των Χανίων είναι οι πιο δημοφιλείς επιλογές. Σελίδα | 28 Στο ακόλουθο διάγραμμα, παρατηρούμε τις περιοχές των Χανίων που επέλεξαν οι επισκέπτες για τις διακοπές τους. Μπορούμε να κατηγοριοποιήσουμε τις περιοχές σε 5 κατηγορίες. Η πρώτη περιλαμβάνει τις περιοχές Πλατανιάς – Αγία Μαρίνα, όπου βρίσκεται και η πλειοψηφία των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων και φαίνεται ότι προτιμώνται και από την πλειοψηφία (53%) των τουριστών.

Η δεύτερη κατηγορία αφορά το Κέντρο της πόλης Χανίων. Εδώ παρατηρούμε ένα ποσοστό κοντά στο 18%. Η τρίτη κατηγορία αναφέρεται στο νότιο τμήμα του νομού (Παλαιόχωρα – Σφακιά‐ Σούγια), όπου κυριαρχούν μικρότερες μονάδες και κυρίως ενοικιαζόμενα δωμάτια. Εδώ τα ποσοστά προτίμησης αγγίζουν το 11%, ενώ ίδιο είναι το ποσοστό εκείνων που προτίμησαν να διαμείνουν στο δυτικό τμήμα του νησιού, στο Καστέλι και γενικότερα στην περιοχή της Κισσάμου. Τόσο στο νότιο όσο και στο δυτικό τμήμα του νησιού το ποσοστό είναι υψηλότερο σε σχέση με την περυσινή περίοδο. Τέλος, ακολουθούν οι περιοχές του Αποκόρωνα και της Γεωργιούπολης, στο ανατολικό τμήμα του νομού στα σύνορα με το νομό Ρεθύμνου, με ποσοστό επισκεπτών που φτάνει στο στο 8%.

Χρόνος παραμονής τουριστών
HMERES-DIAMONHS
Όσο αφορά τις ημέρες διαμονής των τουριστών, δύο στους τρεις μένουν έως και 1 εβδομάδα, τρεις στους δέκα μεταξύ 1 και 2 εβδομάδων, ενώ ένα ποσοστό 3,5% προτιμάει μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι το 60% μένει ακριβώς 1 εβδομάδα, ενώ το 17% μένει ακριβώς δύο εβδομάδες.

 Είδος Τουριστικού Καταλύματος  Όπως είδαμε, το ξενοδοχείο είναι το δημοφιλέστερο κατάλυμα. Για το λόγο αυτό το παρακάτω διάγραμμα  απεικονίζει  την  κατανομή  ανά  κατηγορία  ξενοδοχείου.  Παρατηρούμε  ότι  η  πλειοψηφία  (τρεις  στους  τέσσερις)  επιλέγει  ξενοδοχεία  3*  και  4*,  έπονται  τα  5άστερα,  ενώ  ένα  μικρότερο  ποσοστό  επιλέγει  ξενοδοχεία 1* και 2*.

Τρόπος κράτησης καταλυμάτων
KRATHSEIS

Διακρίνουμε επίσης δύο κυρίαρχες τάσεις, όσον αφορά τον τρόπο κράτησης ξενοδοχείων. Από την μια μεριά, ο πιο παραδοσιακός τρόπος μέσω ταξιδιωτικών γραφείων (σχεδόν τέσσερις στους δέκα) και από την άλλη ο πιο σύγχρονος μέσω online καταστημάτων (ένας στους τρεις). Υπάρχει επίσης ένα 17% που προτιμάει τουριστικούς πράκτορες, ενώ αξιοσημείωτα είναι και τα ποσοστά της απευθείας κράτησης από την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου αλλά και στις peer to peer ιστοσελίδες. Γράφημα 3.14. Τρόπος Κράτησης (Ξενοδοχεία, %) Αναφορικά με αυτούς που επιλέγουν να κάνουν online τις κρατήσεις τους, το πιο δημοφιλές σύστημα κρατήσεων είναι το booking.com με έναν στους τρεις να το προτιμούν, ενώ στη δέυτερη θέση με ένα ανησυχητικά σημαντικό ποσοστό είναι η ιστοσελίδα Air BnB.

Που ξοδεύουν χρήματα

Αναφορικά με τις δαπάνες που πραγματοποίησαν οι αλλοδαποί τουρίστες κατά τη διάρκεια των διακοπών τους, το 87% των επισκεπτών προτίμησε να ξοδέψει τον προϋπολογισμό του στις ταβέρνες/εστιατόρια και καφετέριες, ενώ μεγάλο είναι και το ποσοστό αυτών που πραγματοποιούν αγορές από Σούπερ/Μίνι Μάρκετ και φούρνους. Έξι στους δέκα αλλοδαπούς επισκέπτες προβαίνει σε έξοδα μετακίνησης, οι μισοί περίπου αγοράζουν διάφορα προϊόντα κυρίως αναμνηστικά (σουβενίρ), ενώ σημαντικά είναι και τα ποσοστά εκείνων που επέλεξαν να δαπανήσουν τα χρήματα τους πραγματοποιώντας ημερήσιες εκδρομές, ενώ μόλις ένα 8% προτίμησε τις νυκτερινές εξόδους σε κλαμπ & μπαρ.

Πακέτα διαμονής και εισοδήματα τουριστών
Ενδιαφέρον προκαλεί και το πακέτο που προτιμούν οι τουρίστες όταν κλείνουν το ξενοδοχείο τους, αφού τρεις στους δέκα επιλέγουν το λεγόμενο “all inclusive package”, ενώ σχεδόν δύο στους τρεις προτιμούν την απλή διαμονή. Το 22% θέλει μόνο πρωινό, ενώ ένα 16% προτιμάει στην τιμή του ξενοδοχείου να συμπεριλαμβάνεται η ημιδιατροφή.

Παρακάτω φαίνεται και η σχέση όλων των πακέτων με τα εισοδήματα, όπου εκείνοι που διαθέτουν μικρότερα εισοδήματα επιλέγουν το πακέτο “all inclusive”, και όσο ανεβαίνουν τα εισοδήματα τόσο μειώνεται το πακέτο που περιλαμβάνει κάποια διατροφή και προτιμάται η απλή διαμονή στα υψηλότερα εισοδήματα.

Το ίδιο συμπέρασμα ισχύει και αν δούμε τη σχέση των πακέτων διαμονής με το μέσο όρο δαπάνης (ανά απάντηση) που πραγματοποίησαν οι αλλοδαποί τουρίστες εκτός του κόστους των αεροπορικών τους εισιτηρίων και ξενοδοχειακών τους καταλυμάτων. Όσο μικρότερη είναι η κατά κεφαλήν δαπάνη, τόσο μεγαλύτερη είναι η πιθανότητα να προτιμούν το πακέτο “all inclusive” και όσο αυξάνονται οι κατά κεφαλήν δαπάνες, τόσο περισσότερο προτιμάται η απλή διαμονή.

Γιατί επιλέγουν την Κρήτη για τις διακοπές τους 

Παράγοντες επιλογής της Κρήτης ως τόπου διακοπών Καταλυτικό ρόλο στην απόφαση τους να επιλέξουν τον τελικό προορισμό τους, συνεχίζουν να παίζουν το κλίμα, καθώς και οι φυσικές ομορφιές του τόπου κατά 97%. Σημαντικός παράγοντας επίσης είναι η Κρητική κουζίνα, η καλή σχέση τιμής/κόστους αλλά και η ασφάλεια, με δεδομένες τις αναταραχές που επικρατούν στις γειτονικές χώρες, με ποσοστά που πλησιάζουν το 80% και ακολουθούν με μικρότερα αλλά σημαντικά ποσοστά οι αρχαιολογικοί χώροι με 39% και η διασκέδαση και ψυχαγωγία με 21%, ποσοστό το οποίο μειώνεται από χρόνο σε χρόνο. Αυτό πιθανόν να έχει εξήγηση στο ότι πολλοί έρχονται με την οικογένειά τους, οπότε το θέμα νυχτερινή διασκέδαση δεν είναι κάτι που το επιδιώκουν.

Από την άλλη δεν υπάρχει μεγάλη διαφήμιση για το τι αρχαιολογικοί χώροι υπάρχουν στο δυτικό κομμάτι του νησιού, δηλ. ακόμα και αν κάποιος επισκέπτης θελήσει να επισκεφτεί κάποιους τέτοιους χώρους, είναι δύσκολο να αντλήσει σχετικές πληροφορίες ή να βρει κάποιον εξειδικευμένο ξεναγό

Κορυφαίοι κρητικοί προορισμοί
DHMOFILH-MERH
Κορυφαίος προορισμός για τους αλλοδαπούς επισκέπτες που προσγειώνονται στο αεροδρόμιο Χανίων, αναδείχτηκε και φέτος το Ελαφονήσι, το οποίο επισκέφθηκε ένας στους τέσσερις τουρίστες. Ακολουθούν οι επισκέψεις στα μουσεία/εκκλησίες/μοναστήρια, για τα οποία το 17% έδειξε ιδιαίτερη προτίμηση. Σχετικά με την παραλία του Μπάλου και της Σούγιας, βλέπουμε ότι υπάρχει μια διαφοροποίηση στο ότι εκείνοι που επισκέπτονται για πρώτη φορά τη Δυτική Κρήτη, φαίνεται να προτιμούν περισσότερο το Μπάλο, σε αντίθεση με αυτούς που έχουν ήδη ξαναέρθει και επιλέγουν πιο πολύ την παραλία της Σούγιας.

Υψηλά ποσοστά επισκεψιμότητας κατέχουν επίσης το φαράγγι της Σαμαριάς, αλλά και οι αρχαιολογικοί χώροι, με την Κνωσσό να είναι ο πιο δημοφιλής προορισμός και ακολουθούν οι αρχαιολογικοί χώροι της Φαιστού και της Αρχαίας Απτέρας. Σε όλους τους παραπάνω προορισμούς, οι μη Σκανδιναβοί και κυρίως οι αλλοδαποί που προέρχονται από τη Μεσόγειο, είναι εκείνοι που πραγματοποίησαν περισσότερες επισκέψεις σε σχέση με τους Σελίδα | 39 Σκανδιναβούς. Αυτό εξηγείται με το γεγονός ότι πολλοί από τους Σκανδιναβούς έχουν ξαναέρθει στα Χανιά και γενικότερα στην Κρήτη, οπότε έχουν επισκεφτεί αυτούς τους προορισμούς κατά το παρελθόν.

Επισκέπτες charter vs Ryanair
Η Ryanair, αποτελεί μια εταιρεία χαμηλού κόστους που συγκεντρώνει το 28,5% επί του συνόλου των τουριστών που προσγειώνεται στο αεροδρόμιο Χανίων, συμμετέχοντας ενεργά στην μεγάλη αύξηση του αριθμού των επισκεπτών τα τελευταία χρόνια. Στόχος της εν λόγω ενότητας, είναι να γίνει μια σύγκριση των χαρακτηριστικών των επισκεπτών που έρχονται με όλα τα άλλα charter και αυτών που επιλέγουν την Ryanair, ούτως ώστε να βρεθούν ομοιότητες και διαφορές αυτών των δύο κατηγοριών.

Κατανομή επισκεπτών ανά επαγγελματική κατηγορία

(%) Αναφορικά με την χώρα προέλευσης των επισκεπτών των υπολοίπων charters, παρατηρούμε ότι οι Σκανδιναβικές χώρες είναι οι κυρίαρχες με ποσοστά μεγαλύτερα του 50%, δείχνοντας με τον τρόπο αυτό το ποια είναι η μεγαλύτερη αγορά τουριστών σε αυτήν την κατηγορία. Ενώ σχεδόν οι μισοί Γερμανοί και Βρετανοί προτιμούν τα υπόλοιπα charter. Σελίδα | 43 Στον αντίποδα, παρατηρούμε ποιες είναι οι κυριότερες χώρες προέλευσης των επιβατών της Ryanair. Παρατηρούμε ότι οι Σκανδιναβικές χώρες, έχουν πολύ μικρότερα ποσοστά, περίπου στο 9%. Οι Βρετανοί, Ιταλοί, Γερμανοί και Κύπριοι είναι οι κυρίαρχες ομάδες σε αυτή την κατηγορία. Όσον αφορά το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα, παρατηρούμε ότι σχεδόν δύο στους τρεις επισκέπτες με τα άλλα charter, ανήκει σε υψηλές εισοδηματικές κατηγορίες άνω των 45000 ευρώ, ενώ η πλειοψηφία των επιβατών της Ryanair ανήκουν σε χαμηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες κάτω των 45000 ευρώ.

Κατανομή επισκεπτών ανά περιοχή των Χανίων
PLATANIAS-AGIA-MARINAΌσον αφορά τις ημέρες διαμονής, το συνηθέστερο διάστημα είναι ακριβώς μία εβδομάδα. Σχεδόν δύο στους τρεις αλλοδαπούς επισκέπτες που καταφτάνουν με τα άλλα charter, διαμένουν μία εβδομάδα, το αντίστοιχο ποσοστό των επιβατών της Ryanair είναι χαμηλότερο, με τέσσερις στους δέκα να επιλέγουν τις εβδομαδιαίες διακοπές. Οι επιβάτες της Ryanair σε σχέση με αυτούς των υπολοίπων charter φαίνεται να προτιμάνε περισσότερο τόσο τις ολιγοημέρες διακοπές διάρκειας λιγότερο της 1 εβδομάδας αλλά και τις πολυήμερες άνω της μίας εβδομάδας. Σε σύνολο ημερών διαμονής υπάρχουν ισχυρές στατιστικές ενδείξεις ότι οι πελάτες της Ryanair πραγματοποιούν μια επιπλέον διανυκτέρευση κατά μέσο όρο από τους άλλους επισκέπτες.

Σκανδιναβοί και υπόλοιποι επισκέπτες

Όπως προαναφέραμε στην αρχή της έρευνας, οι Σκανδιναβοί αποτελούν ένα σημαντικό ποσοστό των τουριστών που έρχονται στα Χανιά, αφού σχεδόν ένας στους δύο προέρχεται από τις Σκανδιναβικές Χώρες. Για τον σκοπό αυτό το επόμενο τμήμα της μελέτης θα αφιερωθεί στην παράθεση των χαρακτηριστικών των Σκανδιναβών τουριστών σε σχέση με τους υπόλοιπους, όπου θα αναλυθούν ομοιότητες και διαφορές αυτών.

Κατανομή επισκεπτών ανά νομό της Κρήτης 

Αναφερόμενοι στο νομό Χανίων, μπορούμε να διακρίνουμε πέντε κατηγορίες. Η πρώτη είναι η περιοχή του Πλατανιά και της Αγίας Μαρίνας, όπου συγκεντρώνεται η πλειοψηφία των Σκανδιναβών, με ποσοστό που αγγίζει το 84%. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους μη Σκανδιναβούς, είναι πολύ μικρότερο και φτάνει στο 32%. Ο πιο σημαντικός λόγος για την μεγάλη αυτή διαφοροποίηση, είναι το ότι στις ανωτέρω περιοχές είναι συγκεντρωμένη η συντριπτική πλειοψηφία των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, οι περισσότερες από τις οποίες είναι σχεδιασμένες έτσι ώστε να εξυπηρετούν τις προτιμήσεις των Σκανδιναβών τουριστών.

Συνεχίζοντας, η δεύτερη κατηγορία, είναι η περιοχή της Πόλης των Χανίων, όπου οι Σκανδιναβοί έχουν ένα μικρό ποσοστό, κοντά στο 9%, σε αντίθεση με τους μη Σκανδιναβούς, οι οποίοι σημειώνουν το υψηλότερο τους ποσοστό, της τάξεως του 25%, δηλαδή ένας στους τέσσερεις μη Σκανδιναβούς επισκέπτες προτιμάει να διαμένει στην Πόλη των Χανίων. Ο λόγος που προτιμάται από την δεύτερη ομάδα επισκεπτών, είναι η εύκολη πρόσβαση σε συγκοινωνίες και η ύπαρξη μικρότερων καταλυμάτων (κυρίως ενοικιαζόμενα δωμάτια), που είναι πιο οικονομικά. Η τρίτη κατηγορία περιλαμβάνει τις περιοχές νότια του νομού (Παλαιόχωρα, Σφακιά και Σούγια). Τα ποσοστά των Σκανδιναβών είναι πάρα πολύ μικρά, μόλις 2,5%, ενώ των μη Σκανδιναβών ανέρχονται στο 16%.

Ο κυριότερος λόγος είναι ότι οι μη Σκανδιναβοί, σε μεγαλύτερα ποσοστά επιδιώκουν διακοπές σε λιγότερο οργανωμένα και πολυπληθή μέρη, όπου έχουν πρόσβαση σε περισσότερες αποδράσεις κοντά στην φύση.  Η τέταρτη κατηγορία περιοχών, περιλαμβάνει τον Αποκόρωνα και την Γεωργιούπολη. Εδώ τα ποσοστά των Σκανδιναβών, είναι ακόμα μικρότερα στο 1,5%, ενώ οι μη Σκανδιναβοί έχουν αντίστοιχα 12%. Τέλος, στα Βορειοδυτικά των Χανίων, έχουμε το Καστέλι/Κίσσαμος, όπου προτιμάται μόλις από το 4% των Σκανδιναβών, ενώ μεγαλύτερο είναι το ποσοστό των μη Σκανδιναβών που φτάνει το 9%. Ως γενικό συμπέρασμα, μπορούμε να διαπιστώσουμε την μεγάλη συγκέντρωση των Σκανδιναβών στις περιοχές του Πλατανιά και της Αγίας Μαρίνας, ενώ οι επισκέπτες των μη Σκανδιναβικών χωρών, παρουσιάζουν μεγαλύτερη προτίμηση στις περιοχές του Κέντρου Χανίων, ενώ σημαντικά είναι και τα ποσοστά τους στην ενδοχώρα του νομού.

Παράγοντες που επηρέασαν την απόφαση για την επιλογή του τόπου διακοπών

Σε ότι αφορά τη δυσαρέσκεια από τις παρεχόμενες υπηρεσίες, οι περισσότεροι διαμαρτύρονται για την κακή κατάσταση του οδικού δικτύου και την ελλιπή σήμανση αυτού, με τους μη Σκανδιναβούς να εκφράζουν πιο έντονα τα παράπονα τους. Η καθαριότητα κυρίως στους δρόμους και τις παραλίες, είναι επίσης ένα πρόβλημα που καταγράφηκε από όλους, ανεξαρτήτως εθνικότητας, ενώ οι υπόλοιπες κατηγορίες, όπως είναι οι υπηρεσίες των ΚΤΕΛ, ταξί, αλλά και τα πάρκα είναι σε σχετικά χαμηλά ποσοστά.

Δυσαρέσκεια
KRITIΤαυτότητα έρευνας
• Η μελέτη πραγματοποιήθηκε με χρήση ερωτηματολογίων και προσωπικών συνεντεύξεων

• Τόπος Διεξαγωγής: Αεροδρόμιο Χανίων

• Μήνες Διεξαγωγής Ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων: Μάιος – Οκτώβριος 2015

• Ομάδα‐ Στόχος: Επιβάτες τακτικών charter flights και Low Cost

• 4.000 ερωτηματολόγια και προσωπικές συνεντεύξεις

• 25 διαφορετικές χώρες προέλευσης επιβατών

• Ερωτηματολόγιο μεταφρασμένο σε 9 γλώσσες

• Συμμετοχή 25 μεταπτυχιακών ερευνητών από χώρες Ε.Ε για τις ανάγκες της έρευνας

Υπεύθυνοι έρευνας
• Δρ. Γ. Μπαουράκης, Δ/ντής Μ.Α.Ι.Χ.

• Καθ. Κ. Ζοπουνίδης, Ακαδημαϊκός, Δ/ντής Εργ. Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης και Ανάλυσης Δεδομένων ‐ Πρόβλεψης του

Πολυτεχνείου Κρήτης, Audencia Nantes School of Management, France

• Π. Δράκος, ΕΔΙΠ, Τμ. Οικονομικών Επιστημών, Παν/μιο Κρήτης

• Γ. Αγγελάκης, Ερευνητής, Τμ. Οικονομίας και Διοίκησης, Μ.Α.Ι.Χ.

• E. Σταματάκη, Ερευνητής, Τμ. Οικονομίας και Διοίκησης, Μ.Α.Ι.Χ.

• Γ. Μανθούλης, Υπ. Δρ. Πολυτεχνείου Κρήτης – Μ.Α.Ι.Χ.

• Γ. Ατσαλάκης, Επίκουρος Καθηγητής, Πολυτεχνείο Κρήτης

Διαβάστε όλη την έρευνα εδώ 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook