Κρήτη | Σχεδιάζεται κυκλική διασταύρωση στο ύψος του στρατοπέδου στο Ρέθυμνο

κρήτη-σχεδιάζεται-κυκλική-διασταύρω-357585

Στα «σπάργανα» βρίσκεται ακόμα ο σχεδιασμός κυκλικής διασταύρωσης (roundabout) στο ύψος του στρατοπέδου που αναμένεται να λύσει τα πολλαπλά προβλήματα που προκύπτουν στην κυκλοφορία των οχημάτων στην περιοχή, αλλά και να μειώσει τα τροχαία ατυχήματα που γίνονται στο σημείο.

Στη φάση της αναγνωριστικής μελέτης είναι ακόμα, ο ισόπεδος κόμβος που αναμένεται να ενώσει πέντε κατευθύνσεις, στο ύψος του στρατοπέδου αλλά και να τακτοποιήσει την άναρχη κυκλοφορία των οχημάτων που συνωστίζονται στο ίδιο σημείο από διάφορες κατευθύνσεις.

Πρόκειται για το σχεδιασμό μιας κυκλικής διασταύρωσης, με την οποία θα συνδεθούν: τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας προς Ρέθυμνο και προς κόμβο Ατσιποπούλου, ο δρόμος για Γάλλου – Πανεπιστήμιο, η έξοδος από το στρατόπεδο και ο δρόμος για τον οικισμό Πανόραμα.

Μιλώντας με τον κ. Γιώργο Οικονόμου που συμμετέχει ως άμισθος σύμβουλος στο σχεδιασμό που κάνει ο δήμος για την περιοχή, ανέφερε ότι θεωρεί απαραίτητη την κατασκευή της κυκλικής διασταύρωσης στην περιοχή του Κουμπέ καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα.

Ο κ. Οικονόμου πιστεύει ότι η κατασκευή του γνωστού «roundabout», που σχεδιάζεται να συνδέσει τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας από και προς την Εθνική Οδό, θα απελευθερώσει την κυκλοφορία προς το Πανεπιστήμιο, αναβαθμίζοντας συγχρόνως τη σύνδεση του στρατοπέδου και του Πανοράματος.

«Όλοι αυτοί οι δρόμοι συναντούνται σε κείνο το σημείο και είναι σημαντικό να δοθεί μία λύση η οποία θα είναι λειτουργική», τόνισε ο ίδιος και συμπλήρωσε «αυτή η λύση προκρίθηκε ως η καλύτερη».

Στη συνέχεια αφού ανέφερε ότι προς το παρόν έχει γίνει μόνο μια αναγνωριστική μελέτη η οποία παρουσιάστηκε στο δήμο, υπογράμμισε ότι σε γενικές γραμμές αντιμετωπίστηκε θετικά, τόσο από τη συμπολίτευση όσο και από την αντιπολίτευση.

Όσον αφορά στα οφέλη, ο ίδιος τόνισε ότι με την κατασκευή του ισόπεδου κόμβου, η διεξαγωγή της κυκλοφορίας θα γίνεται με άνεση, αναφέροντας συγχρόνως ότι η ταχύτητα μελέτης στην περιοχή του κόμβου είναι 40 χλμ/ώρα.

Σε σχέση με το κόστος υπογράμμισε ότι σε γενικές γραμμές οι ισόπεδοι κόμβοι είναι φθηνές κατασκευές, τονίζοντας ότι στην περίπτωση αυτή δεν χρειάζονται ούτε απαλλοτριώσεις, κάτι που κάνει ακόμα καλύτερες τις προοπτικές για την κατασκευή. Για το επόμενο στάδιο είπε, ότι θα μπορούσε λόγω οικονομίας, να μη γίνει προμελέτη αλλά απευθείας η οριστική μελέτη, κάτι όμως που αναμένεται να αποφασιστεί από το δήμο.

Σε ερώτηση για το αν υπάρχουν κι άλλα σημεία εντός ή εκτός πόλης που κατά την άποψή του χρειάζονται κυκλικές διασταυρώσεις, ο κ. Οικονόμου απάντησε θετικά, αναφέροντας μάλιστα ορισμένα από τα σημεία στα οποία έχει εντοπίσει προβλήματα, όπως «στο σχολείο στο Σταυρωμένο στη σύνδεση με το ΒΟΑΚ, στον Τσεσμέ, στη γέφυρα στο Ατσιποπούλου», ενώ όπως συμπλήρωσε υπάρχουν κι άλλα.

Στη συνέχεια ο κ. Δημήτρης Γρηγοράκης τοπογράφος μηχανικός που έχει αναλάβει την πρώτη φάση της μελέτης, αφού ανέφερε ότι λόγω των πολύ συχνών ατυχημάτων, ο δήμος ενδιαφέρθηκε να βρει τον τρόπο προκειμένου να περιοριστούν πρόσθεσε: «Στο σημείο υπάρχει μια άναρχη κατάσταση με ακανόνιστες ροές και κυκλοφορία που με το «roundabout» θα τακτοποιηθούν».

Υπέρ του κυκλικού κόμβου και ο Θοδωρής Νίνος

Για απόλυτα ενδεδειγμένη λύση έκανε λόγο ο επικεφαλής της μείζονος δημοτικής αντιπολίτευσης, Θοδωρής Νίνος, τονίζοντας ότι στην αναγνωριστική μελέτη που παρουσιάστηκε σε ευρεία σύσκεψη στην Τεχνική Υπηρεσία, έχουν λυθεί τα γεωμετρικά προβλήματα και μένει να υπολογιστεί το κόστος κατασκευής.

Ο κ. Νίνος τόνισε μεταξύ άλλων: «Είναι ευχάριστο που η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου ασχολείται, προκειμένου να διευθετηθεί το πρόβλημα του κυκλοφορικού φόρτου της περιοχής του Κουμπέ, στο ύψος της διασταύρωσης για Πανεπιστήμιο.

Επίσης ευχάριστο είναι, ότι το τμήμα της γης, στο οποίο θ’ αναπτυχθεί η κυκλική διασταύρωση, όπως μας την παρουσίασε ο μελετητής δεν έχει απαλλοτριώσεις, καθώς αφορά σε έκταση που ανήκει στο στρατόπεδο, το οποίο μέσω του κόμβου θα αποκτήσει ασφαλή διασύνδεση με τον κεντρικό δρόμο.

Ωστόσο, ιδιαίτερα σημαντικό είναι και το θέμα της μείωσης της ταχύτητας που θα επιτευχθεί, καθώς η θέση και ο τρόπος της κατασκευής θα «φρενάρει» τους οδηγούς που κινούνται προς Ρέθυμνο με ανεξέλεγκτη ταχύτητα, ενώ συγχρόνως θα αναβαθμίσει τη σύνδεση τόσο με το Πανεπιστήμιο όσο και με τον οικισμό Πανόραμα».

rethemnosnews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook