Κρήτη | Πράσινο φως για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χωρίς χρήμα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

κρήτη-πράσινο-φως-για-το-νέο-αεροδρόμι-580250
Μακέτα από το αεροδρόμιο Καστελίου

Πολύ θετικά τα νέα για το αεροδρόμιο στο Καστέλι! Κι αυτό γιατί εγκρίθηκε η σύμβαση παραχώρησης του νέου αεροδρομίου, σύμφωνα με πληροφορίες από το υπουργείο Υποδομών.

Η θετική γνώμη της Κομισιόν «ανοίγει» τον δρόμο για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης με την κοινοπραξία «Ariadne Airport Group», στην οποία συμμετέχουν η ΤΕΡΝΑ (90%) και η ινδική GMR Airports Limited (10%).

Για να πέσουν οι υπογραφές, μέσα στο φθινόπωρο όπως αναμένουν στο υπουργείο, απαιτείται και η έγκριση του Ελεγκτικού Συνεδρίου προς το οποίο οδεύει πλέον η σύμβαση παραχώρησης. Στο υπουργείο εκτιμούν πως μέσα στο πρώτο τρίμηνο του επόμενου έτους μπορούν να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες.

Η κοινοπραξία των ΤΕΡΝΑ – GMR κατέθεσε προσφορά η οποία ανέρχεται σε 480.000.000 ευρώ, δηλαδή πολύ χαμηλότερα από τα 850.000.000 ευρώ που προέβλεπε ο προϋπολογισμός του υπουργείου Υποδομών.

Με βάση τον σχεδιασμό της κοινοπραξίας, το χρηματοοικονομικό μοντέλο του έργου δεν περιλαμβάνει δανεισμό από Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) ή άλλους φορείς.

Ετσι το δημόσιο μπορεί να έχει αυξημένο ποσοστό στην εταιρεία διαχείρισης του αεροδρομίου. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα κατέχει το 46% της εταιρείας παραχώρησης.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε πρόσφατα διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Βελιγραδίου, πάλι σε συνεργασία με τους Ινδούς της GMR. Στην πρόσφατη ετήσια τακτική συνέλευση του ομίλου, η διοίκηση είχε υποστηρίξει πως θα ενδιαφερθεί και για τα αεροδρόμια Σόφιας και Βουκουρεστίου, όταν οι κυβερνήσεις των γειτονικών χωρών προχωρήσουν στην παραχώρησή τους.

Το αντικείμενο του έργου στην Κρήτη περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος εντός της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου Κρήτης, που συνίσταται σε όλες τις απαραίτητες έρευνες, μελέτες, κατασκευές, συστήματα και εξοπλισμό για τη λειτουργία του Νέου Αερολιμένα, που θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού.

Το νέο αεροδρόμιο Καστελίου χωροθετείται σε επαφή με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό.

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.

Προβλέπονται, επίσης, είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα αυτόνομης προσέγγισης και απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε θέση στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη) και δεκαεννέα αίθουσες αναμονής επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).

Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως «η κατασκευή του νέου αεροδρομίου θα συμβάλει αποφασιστικά στην τόνωση της απασχόλησης, αφού κατά την περίοδο κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίαςγια διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Επίσης νέες εκατοντάδες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν, όταν αναπτυχθούν οι εμπορικές υποδομές και χρήσεις».

Πηγή: Euro2day.gr

One thought on “Κρήτη | Πράσινο φως για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι χωρίς χρήμα από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων

  1. Όσοι στηρίζουν την κατασκευή του νέου αεροδρομίου μάλλον δεν έχουν κάνει καμιά σχετική έρευνα:

    1. Επειδή θα ξεριζωθούν 200.000 ελιές και μια γη υψηλής παραγωγικότητας, σε έκταση 12.000 στρεμμάτων, θα αποψιλωθεί και θα μετατραπεί από αγροτική σε βιομηχανική. Μια καταστροφική επιλογή για τον πρωτογενή τομέα της Κρήτης όπως επισημαίνει ήδη και το Παράρτημα Κρήτης του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Η αντικατάσταση τόσου πρασίνου από τσιμέντο και ρύπους καθώς και η αύξηση της θερμοκρασίας της περιοχής θα έχει καταστροφικές συνέπειες για την υπόλοιπη αγροτική παραγωγή.
    2. Επειδή επιπλέον 1,8 εκατομμύρια καταμετρημένες ελιές στην Πεδιάδα θα υφίστανται βαριά ρύπανση από την κίνηση εκατομμυρίων οχημάτων και χιλιάδων αεροπλάνων. Επειδή θα κινδυνέψει να χάσει την πιστοποίηση ΠΟΠ το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο του Θραψανού και θα πληγούν οι υπόλοιπες καλλιέργειες και τα βοσκοτόπια της περιοχής.
    3. Επειδή η συρρίκνωση του πρωτογενούς τομέα (ελιές, αμπέλια, κτηνοτροφία κ.ά.) θα έχει αρνητικό αντίκτυπο και στον δευτερογενή τομέα (ελαιουργεία, οινοποιεία, τυροκομεία κ.ά.). Καμία μελέτη δεν συνυπολογίζει στο κόστος του νέου αεροδρομίου την απώλεια εσόδων από την τοπική παραγωγή και τη μείωση του τοπικού ΑΕΠ. Όπως ακριβώς έγινε και στα Μεσόγεια όπου μετά τη λειτουργία του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος» η ετήσια παραγωγή σταφυλιών έπεσε από τους 16.000 τόνους στους 3.000 τόνους αμφίβολης ποιότητας.  Τα τουλάχιστον δέκα ελαιουργεία της Πεδιάδας, με πρώτο του Μουχτάρου (που τροφοδοτείται από τις ελιές που θα κοπούν), θα αναγκαστούν να κλείσουν αφήνοντας εκατοντάδες ανέργους.
    4. Επειδή ακόμα και με τους πιο μετριοπαθείς υπολογισμούς η ζημιά που θα προκληθεί στο ΑΕΠ από τη δημιουργία του αεροδρομίου θα ξεπεράσει τα 100 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, αν συνυπολογιστούν τα τοκοχρεολύσια για την αποπληρωμή του έργου και η απώλεια αγροτικού εισοδήματος των κατοίκων.
    5. Επειδή παίρνουμε πολύ σοβαρά υπόψη τις προειδοποιήσεις των κατοίκων και των εκπροσώπων φορέων από τα Σπάτα, που μιλούν με στοιχεία για την καταστροφή της αγροτικής παραγωγής, για τον μαρασμό της εμπορικής δραστηριότητας της περιοχής τους λόγω των εμπορικών κέντρων στον χώρο του αεροδρομίου και για τις ανεκπλήρωτες υποσχέσεις για θέσεις εργασίας. Για το τουριστικό ρεύμα που ποτέ δεν είδαν στην περιοχή τους και για τα ανταποδοτικά οφέλη που ποτέ δεν καταβλήθηκαν στους τοπικούς δήμους.
    6. Επειδή αρνούμαστε να δεχτούμε το παραμύθι των θέσεων εργασίας. Μήπως θα απολυθούν οι εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης»; Ή μήπως δεν θα χαθούν περισσότερες θέσεις εργασίας από την συρρίκνωση του πρωτογενή τομέα της Πεδιάδας;
    – Λέμε όχι σε ένα έργο κατά του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας
    7. Επειδή στον αέρα της Πεδιάδας θα εκλύονται κάθε χρόνο 260.000 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα, βαρέα μέταλλα και ακόμα 100 επικίνδυνοι ρύποι για τη δημόσια υγεία. Οι ρύποι θα εγκλωβίζονται στην περίκλειστη από βουνά και με έντονα φαινόμενα πρωινής πάχνης Πεδιάδα, θα επικάθονται στις καλλιέργειες και θα καταλήγουν στους υδροφορείς.
    8. Επειδή στον υδροφόρο ορίζοντα της περιοχής, που σήμερα παρέχει άριστης ποιότητας νερό, σχεδιάζουν να ρίχνουν καθημερινά πάνω από 2.000 κυβικά αστικών και βιομηχανικών λυμάτων προκαλώντας τεράστια καταστροφή. Στους δύο υδροφορείς της περιοχής (Καστελλίου και Νιπιδιτού) λειτουργούν σήμερα δύο εμφιαλωτήρια ενώ από εκεί υδροδοτείται ακόμα και η πόλη του Ηρακλείου. Ο λεγόμενος… «εμπλουτισμός» των υδροφορέων με χημικά απόβλητα απορρίπτεται ως παράνομος από την ίδια τη Διεύθυνση Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης.
    9. Επειδή για την υδροδότηση του νέου αεροδρομίου προβλέπεται η δέσμευση των νερών από τη γεώτρηση του Θραψανού, επιλογή που σύμφωνα και με τη ΔΕΥΑΗ, θα στερήσει νερό από τις νότιες συνοικίες του Ηρακλείου (Φορτέτσα κ.λπ.).
    10. Επειδή καθημερινά, εκτός από τα χιλιάδες αυτοκίνητα, θα πηγαινοέρχονται από τα Λινοπεράματα στο Καστέλλι τουλάχιστον 50 βαρέα βυτιοφόρα με καύσιμα, όπως προβλέπει η Μελέτη του έργου. Μόνο από τα βαρέα οχήματα θα διανύονται ημερησίως 6.000 χιλιόμετρα με προφανείς συνέπειες στην ατμοσφαιρική ρύπανση του νομού Ηρακλείου, στην επικινδυνότητα του οδικού δικτύου αλλά και στην περεταίρω επιβάρυνση του αεροπορικού κόστους. (Την ίδια στιγμή στο «Ν. Καζαντζάκης» η τροφοδοσία μπορεί να γίνει και δια θαλάσσης).
    11. Επειδή για να είναι ασφαλείς οι πτήσεις ανάμεσα σε βουνά απαιτείται, σε αντίθεση με το «Νίκος Καζαντζάκης», η εγκατάσταση συστήματος ILS το οποίο εκπέμπει ισχυρή ακτινοβολία, επικίνδυνη για την υγεία των κατοίκων. Το ILS αναφέρεται στη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αλλά οι επιπτώσεις του αποσιωπούνται.
    12. Επειδή αρνούμαστε να δεχτούμε την κοροϊδία περί «θορύβου ίδιου με ένα πλυντήριο πιάτων», επιχείρημα που κατά σύμπτωση είχαν πει και στους κατοίκους των Σπάτων. Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών η ηχορύπανση θα ξεπεράσει κατά πολύ τα 75 dB στις περισσότερες περιοχές που πλήττονται από το αεροδρόμιο και μάλιστα επί 24ωρου βάσεως. 10 χρόνια μετά την αρχική μελέτη, η αναθεωρημένη εκδοχή της διαπιστώνει μικρότερη όχληση από τον θόρυβο επειδή… μειώθηκαν οι κάτοικοι της περιοχής. Τόσο πολύ μας υπολογίζουν.
    13. Επειδή για να είναι στοιχειωδώς ασφαλές το αεροδρόμιο προβλέπεται η «ταπείνωση» των γύρω λόφων με εκχωματώσεις 10,7 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων αλλάζοντας ριζικά το τοπίο της περιοχής. Κάποια σενάρια για τις «ταπεινώσεις» αυτές αγγίζουν μέχρι και προστατευόμενες περιοχές όπως τα Αστερούσια και ο Αχεντριάς.
    14. Επειδή στην περιοχή της Πεδιάδας υπάρχουν σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα – ορόσημα για τον τόπο, τα οποία πρέπει να αναδειχτούν αντί να χαθούν κάτω από μια βιομηχανικού τύπου εγκατάσταση όπως το αεροδρόμιο.
    – Λέμε όχι σε ένα αεροδρόμιο πανάκριβο και επικίνδυνο
    15. Επειδή η απόσταση από το Ηράκλειο των 140.000 κατοίκων είναι μεγαλύτερη ακόμα και από την αντίστοιχη του αεροδρομίου της Αθήνας των 4 εκατομμυρίων. Είναι από τις μεγαλύτερες αποστάσεις πόλης – αεροδρομίου παγκοσμίως για αστικά κέντρα αντίστοιχου μεγέθους με το Ηράκλειο.
    16. Επειδή θα αυξηθεί κατακόρυφα το κόστος ταξιδιού για τους ντόπιους αλλά και για τους τουρίστες. Τουλάχιστον 15 λεπτά μεγαλύτερη διάρκεια πτήσης σε σχέση με το Ηράκλειο, τριπλάσια τέλη αεροδρομίου, μεγαλύτερο κόστος εφοδιασμού λόγω απόστασης από τα Λινοπεράματα και επιπλέον κόστος μετακίνησης των ταξιδιωτών από και προς το Καστέλλι, θα κάνουν δυσβάσταχτο το ταξίδι για τους πολίτες.
    17. Επειδή η αύξηση του κόστους θα αποφέρει τελικά ζημία αντί για όφελος στον τουρισμό της Κρήτης, όπως επισημαίνει ήδη δημόσια ο Σύνδεσμος Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Πρακτόρων Κρήτης, διεθνείς Tour Operators αλλά και η ίδια η Ομοσπονδία Υπαλλήλων της Πολιτικής Αεροπορίας.
    18. Επειδή το αεροδρόμιο θα είναι επικίνδυνο και μη λειτουργικό όπως δηλώνουν οι πλέον έμπειροι πιλότοι, λόγω των υψηλών ορεινών όγκων που το περιβάλλουν, λόγω των αναταράξεων σε περιπτώσεις ανατολικών ανέμων από τα καθοδικά ρεύματα (windshear) δίπλα στα Λασιθιώτικα βουνά και λόγω της πάχνης που τις πρωινές ώρες προκαλεί έλλειψη ορατότητας.
    19. Επειδή το νέο αεροδρόμιο θα λειτουργεί δίπλα στο στρατιωτικό (133 ΣΜ) και το οπλοστάσιό του. Όταν θα απογειώνονται τα F-16 για τις αναχαιτίσεις, εκείνη την ώρα δεν γίνεται να προσγειώνεται / απογειώνεται αεροπλάνο στο πολιτικό αεροδρόμιο με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια και τον προγραμματισμό των πτήσεων.
    – Λέμε όχι σε ένα έργο σαφώς ατεκμηρίωτο
    20. Επειδή δεν έγιναν ποτέ οι αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας και σκοπιμότητας του αεροδρομίου. Επειδή ποτέ δεν παρουσιάστηκε δημοσίως η συγκριτική μελέτη εναλλακτικών θέσεων που οδήγησε στην επιλογή του Καστελλίου και επειδή ποτέ δεν έγινε μια σοβαρή συζήτηση για τη σκοπιμότητα του έργου, όπως επισημαίνει και η διοίκηση του Παραρτήματος Ανατολικής Κρήτης του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
    21. Επειδή είναι παγκόσμια πρωτοτυπία πρώτα να χωροθετείται ένα αεροδρόμιο και μετά να σχεδιάζεται η χωροταξία της περιοχής (Το ΣΧΟΟΑΠ Μινώα Πεδιάδος ακόμα εκκρεμεί).
    22. Επειδή δεν έχει υπάρξει καμιά πρόβλεψη αποζημίωσης για τους κατοίκους του Ευαγγελισμού, του Λιλιανού, των Ρουσσοχωρίων και του Αρχάγγελου που θα αναγκαστούν να φύγουν από τα χωριά τους, με αποτέλεσμα να βρεθούν ξεσπιτωμένοι και χωρίς ιδιοκτησίες εκατοντάδες άνθρωποι που σήμερα ζουν με αξιοπρέπεια. Έγινε ήδη φανερό πως η πολιτεία σχεδιάζει να πάρει για ένα κομμάτι ψωμί την περιουσία των κατοίκων, με ευτελείς τιμές απαλλοτριώσεων, με διαδικασίες – εξπρές και νομικίστικα κόλπα.
    23. Επειδή παρά το παραμύθι για «διάλογο 15 ετών», ποτέ δεν έγινε ουσιαστική συζήτηση και ενημέρωση των Ηρακλειωτών για την λύση που επιλέχθηκε. Επειδή 15 χρόνια μετά, το Δημοτικό Συμβούλιο Μινώα Πεδιάδος «σοκάρεται» από τις συνέπειες που καταγράφονται στα Σπάτα. Επειδή το Δημοτικό Συμβούλιο Ηρακλείου δεν έχει πραγματοποιήσει ποτέ μία έστω ειδική συζήτηση για το θέμα. Επειδή παρά τις αρνητικές γνωμοδοτήσεις των δημόσιων υπηρεσιών, η Περιφέρεια Κρήτης προωθεί με συνοπτικές διαδικασίες το έργο.
    Η ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΛΥΣΗ
    Προτείνουμε με σθένος τον εκσυγχρονισμό και επέκταση του υπάρχοντος αεροδρομίου «Νίκος Καζανταζάκης»
    24. Επειδή με την κατασκευή λοξού διαδρόμου επιτυγχάνονται απογειώσεις προς τη θάλασσα και στον άξονα βοράς – νότος, λύνοντας οριστικά τα προβλήματα ασφάλειας πτήσεων αλλά και ασφάλειας των κατοίκων της Νέας Αλικαρνασσού, ικανοποιώντας ένα πάγιο και δίκαιο αίτημά τους.
    25. Επειδή ο προσανατολισμός του αεροδρομίου προς το βόρειο θαλάσσιο μέτωπο θα λύσει σε μεγάλο βαθμό το πρόβλημα του θορύβου και της ρύπανσης, όπως επίσης δίκαια ζητούν οι κάτοικοι της περιοχής. Αποτελεί παγκόσμια πρακτική η εγκατάσταση αεροδρομίων δίπλα στη θάλασσα εφόσον υπάρχει τέτοια δυνατότητα. Θα αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία η απομάκρυνση του αεροδρομίου από το θαλάσσιο μέτωπο.
    26. Επειδή μετά την αποχώρηση των στρατιωτικών μονάδων (126 ΠΜ, ΜΟΜΑ κ.λπ.) απελευθερώνονται εκτάσεις για τον ακόμα καλύτερο σχεδιασμό λοξού διαδρόμου, για την αύξηση των θέσεων στάθμευσης αεροπλάνων αλλά και για την επέκταση των λοιπών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου (terminal, πάρκινγκ, τεχνική βάση κ.λπ.).
    27. Επειδή η κατασκευή εξαρχής νέου αεροδρομίου θα κοστίσει τετραπλάσια σε σχέση με την επέκταση και τον εκσυγχρονισμό του «Νίκος Καζαντζάκης».
    28. Επειδή με τη γειτνίαση αεροδρομίου και του λιμανιού στο Ηράκλειο, με γρήγορη πρόσβαση στον Βόρειο Οδικό Άξονα και κοντινή απόσταση από το διοικητικό και ιστορικό κέντρο της πόλης επιτυγχάνονται σημαντικές συνέργειες (Κρουαζιέρα, Εμπόριο, Μεταφορές κ.λπ.) και οικονομίες κλίμακας που θα χαθούν με τον… εξορισμό του αεροδρομίου στην ενδοχώρα του νομού.
    29. Επειδή είναι πλέον φανερό ότι η μεταφορά του αεροδρομίου δεν καθοδηγείται από την ανάγκη εξυπηρέτησης της αεροπορικής κίνησης αλλά από επιχειρηματικά συμφέροντα που οραματίζονται ένα δεύτερο φιλέτο τύπου «Ελληνικού» από τη Νέα Αλικαρνασσό έως τον Καρτερό.
    30. Επειδή η Κρήτη έχει συνολικά τρία πολιτικά Αεροδρόμια (Χανιά, Ηράκλειο, Σητεία). Ο διαμοιρασμός της τουριστικής κίνησης αποτελεί πολύ πιο βιώσιμη λύση σε σχέση με την υπερσυγκέντρωση σε ένα αεροδρόμιο – γίγας.
    – Εν τέλει, λέμε όχι γιατί έχουμε διαφορετική φιλοσοφία ζωής και «ανάπτυξης»
    +1. Επειδή υποστηρίζουμε θερμά πως κριτήριο για την προσδοκώμενη τουριστική κίνηση πρέπει να αποτελεί η φέρουσα ικανότητα του νησιού. Εκτός από τον μαζικό τουρισμό του all inclusive υπάρχουν και οι εναλλακτικές και ήπιες μορφές τουρισμού, με σεβασμό στη φύση και όχι με καταστροφή της, με πραγματικό όφελος για τον ντόπιο και για τον επισκέπτη. Το αναβαθμισμένο αεροδρόμιο «Νίκος Καζαντζάκης» θα μπορεί να εξυπηρετήσει 10 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο (από τα 7 που εξυπηρετεί σήμερα). Όσα δηλαδή προβλέπεται να εξυπηρετεί και το αεροδρόμιο Καστελλίου. Όσοι οραματίζονται αεροδρόμια με 20 και 30 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο, φαντάζονται μια Κρήτη «Μαγιόρκα» όπου η ζωή των μόνιμων κατοίκων έχει γίνει πλέον αβίωτη. Δεν είναι αυτή η Κρήτη που ονειρευόμαστε.
    Καλούμε την κυβέρνηση να επανεξετάσει την επιλογή της.
    Καλούμε την Περιφέρεια Κρήτης, τον Δήμο Ηρακλείου και τον Δήμο Μινώα Πεδιάδος να υποστηρίξουν το δίκαιο αίτημα των τοπικών κοινωνιών.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook