Κρήτη | Περιμένουν τη δημοπράτηση για το αεροδρόμιο Καστελλίου

κρήτη-περιμένουν-τη-δημοπράτηση-για-τ-333802

Αποφασισμένοι να προχωρήσουν το διαγωνισμό για το αεροδρόμιο Καστελλίου είναι τόσο το υπουργείο Υποδομών όσο και οι κατασκευαστικές εταιρείες που διεκδικούν το μεγάλο έργο. Και η 6η Μαΐου θεωρείται ως η ημερομηνία σταθμός για να μην υπάρξει νέα αναβολή!aerodromio_kastelli

Ελλάκτωρ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, οι μεγάλοι ελληνικοί όμιλοι που έχουν συνασπισθεί με ξένους για να αντιμετωπίσουν την πρόκληση αυτή αφού όλοι εκτιμούν ότι είναι η κατάλληλη στιγμή για να πάρουν τη ρεβάνς από τη Fraport και ταυτόχρονα να χτυπήσουν τους Κινέζους που ενδιαφέρονται σφόδρα για το έργο.

Η κοινοπραξία Ελλάκτωρ – Vinci (τώρα μάλιστα που η εταιρεία του Μπόμπολα αποφάσισε να μπει και στα υδατοδρόμια (!) έχει πάρει πολύ σοβαρά την υπόθεση Καστέλλι και θεωρεί ότι μετά και την απώλεια της εκμετάλλευσης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από την Fraport είναι ευκαιρία να αποκτήσει…μέλλον στον αεροπορικό τομέα.

Επίσης από τα σχήματα που θα κατέβουν στο διαγωνισμό είναι και η J&P Αβαξ με τη γαλλική Bouygues και το Aerodrome de Paris. Και μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες είναι η μόνη που έχει δουλέψει αναλυτικά τα στοιχεία και…επιτόπου στον χώρο του αεροδρομίου.

Φυσικά ακόμη και σήμερα η China State Construction Engineering Corporation διατηρεί αμείωτο το ενδιαφέρον της από την εποχή που ο τότε πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς συζήτησε με τον διευθυντή επενδύσεων κ. Li Jiqin θέματα αναπτυξιακά και επενδυτικά, μεταξύ των οποίων και το ενδιαφέρον της εταιρίας για το Διεθνές Αεροδρόμιο.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση προχώρησε σε σημαντικές αλλαγές στη διαγωνιστική διαδικασία του έργου που θα κατασκευασθεί και θα λειτουργήσει με την μέθοδο της παραχώρησης οι οποίεςείναι οι εξής: Μεταξύ αυτών είναι ότι προσαυξάνεται ο συντελεστής βαρύτητας της αιτούμενης χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου από 15% σε 25%. Δηλαδή, ενισχύεται η βαθμολογία και επιβραβεύεται ο διαγωνιζόμενος, ο οποίος θα ζητήσει το μικρότερο ποσό κρατικής χρηματοδότησης, η οποία ανέρχεται στα 220 εκατ. ευρώ.

Το Δημόσιο διατηρεί ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση: Αυξάνεται το ελάχιστο προσφερόμενο ποσοστό μετοχικού κεφαλαίου από 40% σε 45% έως 55% το οποίο θα μεταβιβάσουν οι διαγωνιζόμενοι μετά την κατακύρωση της σύμβασης παραχώρησης.

Αυξάνεται η βαρύτητα της Οικονομικής Προσφοράς των διαγωνιζόμενων από 75% σε 80%

Αυξάνεται το Αντισταθμιστικό Αποθεματικό των εσόδων από 1% σε 2% που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου παραχώρησης. Το αντισταθμιστικό αποθεματικό θα διατίθεται με αποφάσεις του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις.

Αυξάνεται από 1% σε 2% το πρόσθετο αντάλλαγμα που θα καταβάλλει κάθε χρόνο η εταιρεία στο Δημόσιο, από τα συνολικά έσοδα.

Και τέλος ο κατασκευαστής είναι υποχρεωμένος να εξασφαλίσει την απασχόληση μακροχρονίως ανέργων κατάλληλων ειδικοτήτων κατά την κατασκευή του έργου.

Σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα, το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι θα είναι έτοιμο σε 5 χρόνια -από τη στιγμή που θα αρχίσουν τα έργα.

Κατά την περίοδο κατασκευής αναμένεται να δημιουργηθούν περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας για διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου αναμένεται να δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας. Εκτιμάται ότι την περίοδο λειτουργίας περισσότεροι από 4.000 εργα- ζόμενοι θα απασχολούνται σε θέσεις οι οποίες θα είναι σχετικές με τη δραστηριότητά του. Το νέο αεροδρόμιο, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης», θα έχει μήκος αεροδιαδρόμου 3,2 χλμ με δυνατότητα επέκτασης στα 3,8 χλμ, εάν αυτό καταστεί απαραίτητο.

Πηγή: patris.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook