Καταστροφικά τα νομοθετήματα της κυβέρνησης στο χώρο της παιδείας λέει η ΝΟΔΕ Χανίων

καταστροφικά-τα-νομοθετήματα-της-κυβ-248257

Για καταστροφικές συνέπειες των νομοθετημάτων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στο χώρο της παιδείας κάνει λόγο με αφορμή την έναρξη της σχολικής η ΝΟΔΕ Χανίων.

Η ανακοίνωση:

«Μία εβδομάδα μετά το πρώτο σχολικό κουδούνι, η σχολική κοινότητα είναι περισσότερο από κάθε άλλη φορά, αντιμέτωπη με τις καταστροφικές συνέπειες των νομοθετημάτων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Από την πρώτη στιγμή εκλογής της,  η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τους Φίλη και Ζουράρη και στη συνέχεια με τον Γαβρόγλου, έχει ως σκοπό την υποβάθμιση των σχολείων της υπαίθρου, δρομολογώντας κάθε χρόνο όλο και περισσότερες συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων.

Στο νομό Χανίων, η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε στην Πρωτοβάθμια με τους αιρετούς να κρούουν το κώδωνα του κινδύνου για την αναστολή λειτουργίας ενός δημοτικού σχολείου  (Αγυιάς) και έξι νηπιαγωγείων (Γαβαλοχωρίου, Γαύδου, Σφακοπηγαδίου , Χανίων 24ο, Χ. Σφακίων  και  Αγυιάς).Οι αναπληρωτές Α΄ Φάσης  προσπαθούσαν όλο το προηγούμενο διάστημα, να καταλήξουν σε δήλωση τοποθέτησης, στα τυφλά, μέσα από τις επιλεκτικές διαρροές του Υπουργείου για τα δυσπρόσιτα, χωρίς καμμία επίσημη πληροφόρηση. Αντίθετα αυτοί της επόμενης φάσης, είναι σε πλεονεκτικότερη θέση, αφού έχουν πλέον στη διάθεσή τους το «πολυαναμενόμενο» ΦΕΚ.

Η αυλαία της παράστασης που δόθηκε στη Κάντανο, με τον  Πρωθυπουργό να μιλάει  για την ιστορικότητά της και τον Διευθυντή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων να φωτογραφίζεται τη μια μέρα μαζί του, ενώ την επομένη να ζητάει να χαρακτηριστεί και πάλι δυσπρόσιτο σε νεότερη ανακοίνωση της ΔΔΕ Χανίων, έπεσε  με τη δημοσίευση του ΦΕΚ για τα δυσπρόσιτα. Τα σχολεία της Καντάνου δεν χαρακτηρίζονται δυσπρόσιτα, καθώς το Υπουργείο θεωρεί ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Κάντανο είναι αντίστοιχες με αυτές του κέντρου.

Μπορεί ο κ. Πολάκης με το ριζίτικο του  προς τον πρωθυπουργό στη Κάντανο, να προσπάθησε, δεν κατάφερε όμως να καλύψει τις φωνές διαμαρτυρίας εκπαιδευτικών, γονέων και της τοπικής κοινωνίας, για την κατάσταση των σχολικών μονάδων της περιοχής, όπως αυτή διαμορφώνεται, μετά το μη χαρακτηρισμό τους ως δυσπρόσιτα, με άμεση συνέπεια τη μόνιμη υποστελέχωση τους και υποβάθμιση τους.

Τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση  έχουν χαθεί στη διαδρομή. Τομείς στα ΕΠΑΛ δεν εγκρίνονται  από το Υπουργείο Παιδείας, σε όλη την Ελλάδα και στα Χανιά, με πιο πρόσφατο αυτόν του τομέα Οικονομίας και Διοίκησης Γ τάξης στο ΕΠΑΛ Ακρωτηρίου  και τους μαθητές να καλούνται να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον στην τελευταία τους τάξη  και να μεταβούν στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων, ενώ στο σχολείο τους υπάρχει  η υποδομή και οι καθηγητές. Ο δήθεν αυξημένος αριθμός αναπληρωτών, μετά βίας θα καλύψει τις σημαντικότερες λειτουργικές ανάγκες, ο θεσμός των σχολικών συμβούλων και των ΚΕΔΥ καταργείται,  η στελέχωση των περιβόητων ΠΕΚΕΣ εξελίσσεται σε φιάσκο, ενώ η Αναδιοργάνωση των Δομών Υποστήριξης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκ/σης φέρνει την πλήρη αποδιοργάνωση!

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν την  αντιμεταρρύθμιση Γαβρόγλου που σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο Λύκειο, σε συνδυασμό με τα προηγούμενα νομοσχέδια που αφορούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,  μία μόνο λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει την εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης :  ΧΑΟΣ

Μεταρρύθμιση δεν συνιστά μόνο η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση, αλλά η ουσιαστική αναβάθμιση όλων των βαθμίδων της Εκπαίδευσης, ξεκινώντας ακόμα από την προσχολική ηλικία και οι βασικοί άξονες στους οποίους θα πρέπει να στηριχτεί είναι:

  • Η μακροχρόνια Εθνική πολιτική στην Παιδεία, η οποία συνδέεται με την ίδρυση/αναβάθμιση ανεξάρτητων αρχών αξιολόγησης και στρατηγικού σχεδιασμού.
  • Η ανάπτυξη της δημιουργικότητας, της κριτικής σκέψης και της συνεργασίας των μαθητών.
  • Η ενίσχυση της τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, βασισμένη στις νέες τεχνολογίες.
  • Η αριστεία μαθητών και φοιτητών, η οποία αφορά όλους και όχι τους λίγους, με στόχο την ατομική υπέρβαση και την αξιοποίηση στο έπακρο των δυνατοτήτων τους.
  • Η σύνδεση της εκπαίδευσης και της έρευνας με την αγορά εργασίας.
  • Η παροχή μεγαλύτερης αυτονομίας στις σχολικές μονάδες και ο σεβασμός στο αυτοδιοίκητο των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων.

Αξίζουμε καλύτερα, μπορούμε καλύτερα!”

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook