Γιατί όλοι μιλούν για τη γέννα της Ελένης (εκτός από την ίδια);

γιατί-όλοι-μιλούν-για-τη-γέννα-της-ελέν-235497

menegakiΣτην εμβληματική για τα ελληνικά τηλεοπτικά χρονικά σειρά μυθοπλασίας «Δύο Ξένοι» η τηλεπαρουσιάστρια πρωινής εκπομπής Μαρίνα Κουντουράτου (την υποδύθηκε ως το μεδούλι η Εβελίνα Παπούλια) προσπαθεί με κάθε τρόπο να κρατήσει κρυφή την εγκυμοσύνη της από τον τηλεοπτικό κλήρο που ορκίζεται στην ίδια και στις κατάξανθες στριφογυριστές μπούκλες της.

Το σκάνδαλο της εγκυμοσύνης από τον λόγιο σκηνοθέτη Κωνσταντίνο Μαρκορά, που ενσάρκωσε υποδειγματικά ο αείμνηστος Νίκος Σεργιανόπουλος, μπορεί να προκαλέσει μια αλληλουχία γεγονότων, ικανών να αμαυρώσουν μια για πάντα την καλπάζουσα καριέρα της TV persona, αλλά και να διακινδυνεύσουν το σοβαρό, στιβαρό, κουλτουριάρικο προφίλ του ίδιου.

Ολα αυτά μέχρι τη μέρα που ο βοηθός-μέντοράς της Τόλης (Αλέξανδρος Ρήγας) σκαρφίζεται αυτό που κάθε εχέφρων γκουρού των media θα έκανε: όταν πια η φουσκωμένη κοιλίτσα της αρχίζει να γεννά υπόνοιες στο κοινό, μα κυρίως στα tabloid media, φυγαδεύει την τηλεπαρουσιάστρια στην ιδιαίτερη πατρίδα της. Μόνο που τα πράγματα δεν πηγαίνουν ακριβώς όπως τα έχουν υπολογίσει. Ο πελαργός έρχεται κατά τι γρηγορότερα και η απόλυτη σταρ της πρωινής ζώνης βρίσκεται να ζει τις ωδίνες του τοκετού σε ένα Κέντρο Υγείας του τιμημένου Ορχομενού. Οι δημοσιογράφοι από την Αθήνα σχεδόν τηλεμεταφέρονται στην υποτυπώδη μονάδα δευτεροβάθμιας υγείας, συνωστίζονται και διαγκωνίζονται για την αποκλειστική είδηση, ήτοι τη διαστολή τάλιρου, τη διαστολή δίφραγκου, το σπάσιμο των νερών και πάει λέγοντας.

Καλός θα ήταν ένας συμβολισμός…

Αν βγάλει κανείς από την εξίσωση της μυθοπλασίας του συγγραφικού διδύμου Αλέξανδρου Ρήγα – Δημήτρη Αποστόλου το επαρχιακό Κέντρο Υγείας και ανταλλάξει τον πρόωρο τοκετό με μια μικρή αλλά χαρακτηριστική, για τον τρόπο που λειτουργεί η διαδικτυακή δημοσιογραφία στην Ελλάδα, καθυστέρηση των ωδίνων, τότε μπορούμε να έχουμε μια -κατ’ αναλογία πάντα- εικόνα για την εθνική γέννα, ήτοι για τη γέννηση του τέταρτου παιδιού της Ελένης Μενεγάκη, της κόρης που έφερε στον κόσμο την Κυριακή 29 Μαρτίου 2015. Αλίμονο, θα δημιουργούσε υπέροχη σημειολογία και μια ντουζίνα συμβολισμούς η γέννηση ενός γιου, όπως οι περισσότεροι προέβλεπαν και άλλοι τόσοι έγραψαν μετά βεβαιότητος, της Μενεγάκη ανήμερα της 25ης Μαρτίου, της ημέρας δηλαδή της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Ηταν λίγο μετά τις 7 το απόγευμα της επετείου της Ελληνικής Επανάστασης, την ώρα όπου ο μπακαλιάρος και η σκορδαλιά, το παραδοσιακό γαστρονομικό ζευγάρι της ημέρας, χόρευαν ανάλαφρο βιεννέζικο βαλσάκι στο μέσο ελληνικό στομάχι σε μια πίστα από Maalox και χωνευτική σόδα, όταν η είδηση που όλη η χώρα -ή έστω ένα σεβαστό κομμάτι της- περίμενε «έσκαγε σαν βόμβα», κατά το επάρατο δημοσιογραφικό κλισέ, και μεταδιδόταν με ρυθμό γαστρεντερικού ιού από έγκριτο site σε λαοπρόβλητο blog και τούμπαλιν.

menegaki1Στα 45 χρόνια της η Ελενη Μενεγάκη έχει πλέον το δικαίωμα να αναγνωρίσει στον εαυτό της το προνόμιο να ζήσει μια ιερή, βαθιά προσωπική στιγμή πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα εκείνου του βροχερού απογεύματος, η Ελένη Μενεγάκη όχι μόνο είχε γεννήσει, όχι απλώς είχε φέρει στον κόσμο έναν υγιέστατο γιο, αλλά έπλεε -ως είθισται- σε πελάγη ευτυχίας με γονδολιέρη -ποιον άλλο;- τον Ματέο Παντζόπουλο. Περίπου 25 λεπτά μετά τη «γέννα της χιλιετίας», η Ελένη Μενεγάκη πρόφερε για πρώτη φορά παράγωγο της λέξης «γέννηση», γειώνοντας, αν όχι τρολάροντας, την έκσταση των δημοσιογραφικών προσδοκιών, καθώς έγραψε στον λογαριασμό της στο Twitter. «Σας ευχαριστούμε όλους μέσα από την καρδιά μας για τις ευχές σας αλλά δεν έχω γεννήσει ακόμα! Σας ευχαριστώ για την αγάπη». Οχι, δεν είχε «σπάσει το Ιντερνετ» η Κιμ Καρντάσιαν και τα τορνευτά οπίσθιά της, όπως την προέτρεπε ο τίτλος του περίφημου πια εξωφύλλου της στο περιοδικό «Paper». Το Ιντερνετ το έσπασε η Μενεγάκη, τερματίζοντας μια εννιάμηνη περίοδο φημών, εικασιών και διαδόσεων για τις οποίες η ίδια δεν τοποθετήθηκε ποτέ, παρά μόνο τη στιγμή που το πράγμα απλώς εξώκειλε σαν αλιευτικό σκάφος σε ανεμοδαρμένο ελληνικό νησί της άγονης γραμμής.

Τώρα μιλάει η πείρα

Η τέταρτη εγκυμοσύνη της Ελένης Μενεγάκη πόρρω απείχε από τις προηγούμενες. Ούτε φωτογραφήσεις σε περιοδικά -με εξαίρεση εκείνη στο περιοδικό «Γυναίκα», όπου βάφτισε το κρέας ψάρι μιλώντας για το «προσωπικό θέμα της» και όχι για εγκυμοσύνη-, ούτε πόζες σε εξώφυλλα με προτεταμένη τη φουσκωμένη κοιλίτσα της, ούτε εκ βαθέων εξομολογήσεις στο τηλεοπτικό κοινό για πρωινές λιγούρες και ζαλάδες, ούτε καν ευχαριστίες στους πολλούς καλεσμένους της εκπομπής της που της απεύθυναν την πατροπαράδοτη ευχή «καλή λευτεριά».

menegaki2Αν πέρσι το καλοκαίρι η Ελένη Μενεγάκη αποφάσισε πως ο παπαράτσο της ζωής της είναι η ίδια, διοχετεύοντας στοχευμένα, μέσω του λογαριασμού της στο Twitter, φωτογραφίες από την καλοκαιρινή ιδιώτευσή της στα Αχλα της Ανδρου, φέτος τον χειμώνα και με αφορμή την εγκυμοσύνη της -ένα θέμα που διαχρονικά τρέφει γενιές και γενιές δημοσιογραφίας καναρινί αποχρώσεων- φαίνεται πως κατάφερε να πάρει την τύχη της δημόσιας εικόνας της στα χέρια της. Μπορεί η εκπομπή της να έβριθε σε όλη τη διάρκεια της σεζόν θεμάτων μεταξύ του «πώς να διακοσμήσετε το παιδικό δωμάτιο», «πώς να αλλάξετε πάνα στο μωρό σας με τρεις ταχυδακτυλουργικές κινήσεις», «πότε να κάνετε το πρώτο του εμβόλιο», μπορεί η ίδια να κυκλοφορούσε αέρινη και ωραία αποδεικνύοντας πως και οι εγκυμονούσες έχουν δικαίωμα στη μόδα και στο στυλ, μπορεί τα δημοσιεύματα που έμοιαζαν να έχουν απευθείας ανταπόκριση από το ιατρείο του γυναικολόγου της να πύκνωναν όσο τα τρίμηνα της εγκυμοσύνης περνούσαν, όμως η ίδια δεν τοποθετήθηκε ποτέ. Παρά μόνο αφήνοντας υπονοούμενα, μιλώντας γενικόλογα, σπέρνοντας σπαράγματα πληροφοριών που μόνο ένας έμπειρος συντηρητής έργων τέχνης θα μπορούσε να συγκολλήσει για να συνθέσει μια χειροπιαστή είδηση με αρχή, μέση και τέλος.

Διαχώρισε την Ελένη από τη Μενεγάκη

Για πρώτη φορά η Ελένη επέλεξε τη σιωπή και αντιστάθηκε στην εμπορευματοποίηση της ζωής που μεγάλωνε και σχηματοποιούνταν καθημερινά μέσα στα σπλάχνα της σε ζωντανό τηλεοπτικό χρόνο. Κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος αν η επιλογή της έγινε συνειδητά για να ιντριγκάρει, να εξάψει, να κορυφώσει το ενδιαφέρον αναφορικά με την ίδια και την τηλεοπτική υπεραξία της. Οπως και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως στα 45 χρόνια της η Μενεγάκη έχει πλέον το δικαίωμα να αναγνωρίσει στον εαυτό της το προνόμιο να ζήσει μια ιερή, βαθιά προσωπική στιγμή πίσω από τα φώτα της δημοσιότητας -άλλωστε τη δουλειά της έκανε, όπως τόσες και τόσες άλλες σε ενδιαφέρουσα κατάσταση γυναίκες- χωρίς να τη διατρανώσει και να της αφαιρέσει αξία, σημασία, σπουδαιότητα. Δεν είναι ότι τα είπαν όλα οι άλλοι για εκείνη.

menegaki3Η τέταρτη εγκυμοσύνη της Ελένης Μενεγάκη πόρρω απείχε από τις προηγούμενες: ούτε φωτογραφήσεις σε περιοδικά, ούτε πόζες σε εξώφυλλα, ούτε εκ βαθέων εξομολογήσεις για πρωινές λιγούρες και ζαλάδες. Ομως οι τρυφερές, μέσω Twitter, ευχαριστίες δεν έλειψαν (πάνω)

Είναι ότι εκείνη μοιάζει να μη θέλει πλέον να πει τίποτα για την ίδια στους άλλους. Οχι, η Ελένη Μενεγάκη δεν ανακάλυψε την Αμερική, αλλά έναν χειροπιαστό τρόπο να διαχωρίσει το δισυπόστατο της ύπαρξής της: την Ελένη από τη Μενεγάκη. Κι αυτό είναι, αν μη τι άλλο, μια προσωπική νίκη. Ακόμη και το τρίτο tweet που ανέβασε την ημέρα της γέννας της, όσο κοελικής κοπής κι αν ακούγεται, μαρτυρά πως η Μενεγάκη, αν δεν την αγάπησε, τουλάχιστον συμφιλιώθηκε με την Ελένη. «Και να θυμάστε … Δώστε απλόχερα την αγάπη σας παντού και να είστε σίγουροι ότι με κάποιον τρόπο θα γυρίσει πίσω!» ήταν τα λόγια της που στο απώτερο μέλλον η νεογέννητη κόρη της θα γκουγκλάρει προκειμένου να δει τι σκεφτόταν η μαμά της τη μέρα που τη γέννησε. Γιατί άλλωστε να τη νοιάζει ο μονότονος λευκός θόρυβος του τι έλεγαν και του τι έγραφαν όλοι οι άλλοι;

protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook