Από χθες η «Αριάδνη» πήρε τη θέση της Euroasia ως project promoter της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης

από-χθες-η-αριάδνη-πήρε-τη-θέση-της-euroasia-735698
Φωτογραφία αρχείου

Η θυγατρική εταιρεία ειδικού σκοπού του ΑΔΜΗΕ “Αριάδνη Interconnection” ορίστηκε από τη ΡΑΕ ως φορέας για τη χρηματοδότηση και την κατασκευή του Έργου Κοινού Ενδιαφέροντος (PCI) της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής, υποκαθιστώντας την εταιρεία Euroasia Interconnector Ltd ως project promoter στο συγκεκριμένο σκέλος του ευρύτερου PCI της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ.

Η σχετική Απόφαση 838/2018 της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας που δημοσιεύθηκε χθες, εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή της Απόφασης 816/2018 που έλαβε η ΡΑΕ στις 10 Σεπτεμβρίου, με την οποία η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής ανατέθηκε στον ΑΔΜΗΕ.

Με τον τρόπο αυτό ο ΑΔΜΗΕ έχει και επίσημα το «πράσινο φως» να προχωρήσει στην προετοιμασία για την έναρξη κατασκευής του έργου, παρά το γεγονός ότι έχει αμφισβητηθεί από την Κομισιόν η σκοπιμότητα αλλά και η νομιμότητα της «εσπευσμένης» ανάθεσης της μεγάλης διασύνδεσης στο SPV «Αριάδνη» του ΑΔΜΗΕ.

ΑΔΜΗΕ: Όπως γίνεται και στις άλλες διασυνδέσεις

Από την πλευρά του ο Ανεξάρτητος Διαχειριστής επιβεβαιώνει την ετοιμότητά του και την ικανότητά του να ολοκληρώσει το κρίσιμο αυτό έργο για την επάρκεια του εφοδιασμού της Κρήτης το 2022.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της διαλειτουργικότητας της διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής με τα υπόλοιπα τμήματα του PCI, θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος της Κομισιόν, (όπως φαίνεται από την πρόταση που έχει καταθέσει για δημιουργία Επιτροπής για τις τεχνικές προδιαγραφές και τη διαλειτουργικότητα του έργου), o ΑΔΜΗΕ βρίσκεται σε ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας τόσο με αρμόδια στελέχη της Κομισιόν όσο και των υπόλοιπων εμπλεκόμενων θεσμικών φορέων (και δη της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας και του Διαχειριστή Συστήματος Μεταφοράς της Κύπρου), ώστε να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα με τις τεχνικές προδιαγραφές του έργου, στη βάση μιας θεσμικής λύσης και λαμβάνοντας υπόψη το προηγούμενο άλλων διακρατικών ηλεκτρικών διασυνδέσεων εντός της ΕΕ.

Δυο διαφορετικές αντιπροτάσεις

Πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, για το θέμα αυτό έχουν απαντήσει στην Κομισιόν, με δικές τους αντιπροτάσεις, τόσο η κυβέρνηση (δια του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, σε γνώση όμως και του Μεγάρου Μαξίμου), όσο και η Ρυθμιστική Αρχή.

Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Περιβάλλοντος έχει προτείνει να συμμετέχουν στην Επιτροπή για τη διαλειτουργικότητα, τόσο οι Διαχειριστές όσο και οι Ρυθμιστές των τριών εμπλεκομένων χωρών (Ελλάδα, Κύπρος και Ισραήλ)

Η ΡΑΕ προτείνει μια επιτροπή διαλειτουργικότητας στην οποία θα συμμετέχουν μόνον οι δύο Διαχειριστές Ελλάδας και Κύπρου (μέλη και οι δύο του ENTSO-E). Βασικό είναι όμως και το ότι η ΡΑΕ δεν δέχεται να αποσύρει την απόφασή της για την ανάθεση στην «Αριάδνη», όπως ζητάει η Κομισιόν. Αντιθέτως έκανε ένα ακόμα βήμα με την δημοσίευση χθες της απόφασης 838/2018.

Το σκεπτικό της ΡΑΕ

Το σκεπτικό στο οποίο βασίζει η ΡΑΕ την επιμονή της αναφέρεται στην ίδια την απόφαση: «σε περίπτωση που διακυβεύεται η ασφάλεια εφοδιασμού και το συμφέρον του καταναλωτή της χώρας, όπως συμβαίνει εν προκειμένω επί τη βάσει αντικειμενικών στοιχείων, δεν παρέχεται διακριτική ευχέρεια στον Ρυθμιστή να ενεργήσει, αλλά επιβάλλεται, ως δέσμια αρμοδιότητά του και βασικό καθήκον του, να ασκήσει τη ρυθμιστική εξουσία που του παρέχουν οι οικείες διατάξεις του ενωσιακού και εθνικού δικαίου και να λάβει όλα τα αναγκαία και ενδεδειγμένα μέτρα προκειμένου να αποσοβηθούν οι κίνδυνοι και να διασφαλισθεί το δημόσιο συμφέρον».

Νομικές κινήσεις από Euroasia

Πρέπει να σημειωθεί βεβαίως από την άλλη, ότι η δημοσίευση της απόφασης της ΡΑΕ ανοίγει το δρόμο για την προσβολή της από την εταιρεία Euroasia Interconnector, καθώς η κυπριακή εταιρεία επισείει ήδη την «απειλή» νομικών μέτρων που σκοπεύει να λάβει. Η επίσημη αντίδραση της Κομισιόν στην ανάθεση του έργου στο spv«Αριάδνη», αντίδραση που εκφράστηκε με την αρχική επιστολή και στη συνέχεια κατά τη σύσκεψη των Βρυξελλών, και η οποία συνεχίζει να υφίσταται, είναι το βασικό αβαντάζ της Euroasia Interconnector.

Πηγή: energypress.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook