Απολογισμός Δράσεων του Δημόσιου ΙΕΚ Χανίων

απολογισμός-δράσεων-του-δημόσιου-ιεκ-421450

Στο Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων, εργάστηκαν τα δύο προηγούμενα έτη 4 μόνιμοι εκπαιδευτικοί με απόσπαση για διοικητικό έργο συμπεριλαμβανομένου του Διευθυντή και των Υποδιευθυντών, 4 μόνιμοι εκπαιδευτικοί για παροχή εκπαιδευτικού έργου και περίπου 90 εκπαιδευτές, με σύμβαση έργου ωριαίας αντιμισθίας. Το πλήθος των τμημάτων έφτασε κατά μέσο όρο τα 14, και ο αριθμός των εκπαιδευομένων κυμάνθηκε μεταξύ 250 και 300.

Εν μέσω των δύσκολων συνθηκών που επικρατούν στη χώρα μας, το Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων κατάφερε να αναδείξει τη δυνατότητα για παροχή ποιοτικής κατάρτισης και να αναπτυχθεί περαιτέρω, λόγω της οργανωμένης προσπάθειας όλων των συνεργατών μου σε επίπεδο Διοίκησης και Εκπαίδευσης, αλλά και της αποτελεσματικής συνεργασίας με τοπικούς φορείς, οι οποίοι απέδειξαν έμπρακτα τη στήριξή τους στο θεσμό, συμβάλλοντας στην εύρυθμη λειτουργία, την αναβάθμιση της ποιότητας και στο άνοιγμα του Ινστιτούτου στη ζωή και τη δράση.

Το αποτέλεσμα αποτελεί επιτυχία όλων μας, και σας ευχαριστώ από καρδιάς για την προσπάθεια που καταβάλλετε προκειμένου το Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων να λειτουργεί αποτελεσματικά και δημιουργικά. Όμως, η κατάσταση της επαγγελματικής κατάρτισης απαιτεί συνεχή βελτίωση, όχι μόνο στους αριθμούς αλλά κυρίως στην ποιότητα και στη σύνδεσή της με τις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας, διότι εκεί βρίσκεται η ουσία.

Στο Δημόσιο ΙΕΚ Χανίων, τα δύο τελευταία χρόνια, προσπαθούμε να πορευτούμε βάσει συγκεκριμένων στόχων που αποτελούν μέρος ενός διετούς Σχεδίου Δράσης 2014 – 2016. Το όραμά μας είναι η δημιουργία μιας σύγχρονης, επικοινωνιακής και εξωστρεφούς δομής που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες της επαγγελματικής κατάρτισης και εφοδιάζει τους εκπαιδευόμενους με τις γνώσεις, τις στάσεις και τις δεξιότητες ζωής που απαιτούνται για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, σε ειδικότητες που φιλοδοξούν να καλύψουν αναπτυξιακές ανάγκες του τόπου.

Πιστεύουμε ότι η ποιοτική επαγγελματική κατάρτιση, πρέπει να συμπορεύεται με την παροχή κινήτρων για ανάληψη πρωτοβουλιών, την παρακίνηση για συνεργασία και την αλληλεπίδραση με την τοπική κοινωνία, με στόχο την ενεργοποίηση των εκπαιδευομένων, αλλά και τη βιώσιμη ανάπτυξη της περιοχής.

Με βάση τους τρεις βασικούς άξονες του Σχεδίου Δράσης του Δημόσιου ΙΕΚ Χανίων, παρουσιάζονται παρακάτω οι κυριότερες ενέργειες και δράσεις που πραγματοποιήθηκαν:

Άξονας Ι: Βελτίωση ποιότητας της παρεχόμενης κατάρτισης

Βέλτιστη αξιοποίηση πόρων, αλλά και ενδυνάμωση των «δεσμών» μεταξύ εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών και Διοίκησης – ανάπτυξη «ταυτότητας».

1. Αναβάθμιση υποδομών με δημιουργία νέων εργαστηρίων, επισκευή των υφιστάμενων και αγορά πάγιου εξοπλισμού για ανάγκες κατάρτισης.

2. Διοργάνωση σεμιναρίων για τους καταρτιζόμενους με προσκεκλημένους ομιλητές, καταξιωμένους επαγγελματίες.

3. Διοργάνωση και διεξαγωγή πλήθους άρτια οργανωμένων θεματικών εκπαιδευτικών επισκέψεων.

4. Εκπαίδευση των εκπαιδευτών σε πιστοποιημένη επιμόρφωση (132 ώρες) για το Θεσμό της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και προτροπή για συμμετοχή τους και σε άλλα πιστοποιημένα επιμορφωτικά προγράμματα (εκπαίδευση ενηλίκων).

5. Συναντήσεις απολογισμού και προγραμματισμού με τους εκπαιδευτές.

6. Ηλεκτρονική αρχειοθέτηση εκπαιδευτικού υλικού προηγούμενων ετών.

7. Εφαρμογή ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Ηλεκτρονικών Μαθημάτων Open eClass (υπηρεσίες Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης).

8. Εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης βιβλιοθήκης OpenBiblio και ανάπτυξη ηλεκτρονικού συστήματος καταχώρησης προτεινόμενης βιβλιογραφίας.

9. Συνεχείς ενέργειες για μεταστέγαση και επαναλειτουργία της βιβλιοθήκης του ΔΙΕΚ με στόχο την καθημερινή χρήση της από τους εκπαιδευόμενους και απώτερο σκοπό την παράλληλη αξιοποίησή της ως πόλο επιμόρφωσης της τοπικής κοινωνίας.

10. Αναζήτηση και εξασφάλιση λογισμικού ειδικού σκοπού για εκπαιδευτική χρήση από κορυφαίες εταιρείες του χώρου.

11. Διοργάνωση ετήσιου αποκριάτικου χορού στο πλαίσιο ενδυνάμωσης των δεσμών μεταξύ των εκπαιδευομένων, εκπαιδευτών και Διοίκησης με στόχο την ανάπτυξη κοινής «ταυτότητας».

12. Διοργάνωση βραδινού γεύματος με τη λήξη κάθε εξαμήνου στο πλαίσιο ενδυνάμωσης των δεσμών εκπαιδευτών και Διοίκησης.

Άξονας ΙΙ: Βελτίωση διοικητικής λειτουργίας και διαδικασιών

Αλλαγή εργασιακής κουλτούρας, δημιουργία δυναμικής, αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα, μείωση των διαχειριστικών βαρών.

1. Κατάρτιση Σχεδίου Δράσης διετούς διάρκειας που προσδιορίζει τους στόχους και τις δράσεις του ΔΙΕΚ Χανίων.

2. Περιορισμός της άσκοπης γραφειοκρατίας, μείωση των διοικητικών βαρών μέσω της μεγαλύτερης αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών.

3. Ανάπτυξη διαδικτυακών φορμών για την ηλεκτρονική τυποποίηση των διοικητικών εργασιών.

4. Ηλεκτρονική διακίνηση ψηφιακά υπογεγραμμένων εγγράφων και ελαχιστοποίηση διακίνησης μέσω συμβατικού ταχυδρομείου.

5. Περιορισμός του χρόνου τηλεφωνικής επικοινωνίας με εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους, μέσω πλήρους αξιοποίησης του website μας και εναλλακτικών καναλιών επικοινωνίας (email, sms, facebook).

6. Δημιουργία ηλεκτρονικής βιβλιοθήκης διοικητικών εγγράφων και εντύπων.

7. Τήρηση ηλεκτρονικού βιβλίου πράξεων.

8. Υποβολή θεμάτων εξετάσεων εκπαιδευτών μέσω εφαρμογής ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης εγγράφων για μείωση του διαχειριστικού βάρους της εισερχόμενης ηλεκτρονικής αλληλογραφίας.

9. Δημιουργία εύχρηστων, συνοπτικών οδηγών για συνήθεις διαδικασίες που αφορούν εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους.

10. Καθιέρωση συγκεκριμένου ωραρίου για την εξυπηρέτηση των εκπαιδευομένων σχετικά με θέματα που τους απασχολούν.

11. Πιστοποιημένη επιμόρφωση της Διοίκησης του ΔΙΕΚ Χανίων από το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης για τη Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων και τη Διοίκηση μέσω Στόχων.

12. Κάλυψη κενών θέσεων διοικητικού προσωπικού μέσω της αναζήτησης και αξιοποίησης προγραμμάτων πρακτικής άσκησης για ανέργους.

13. Εφαρμογή συστήματος παρακίνησης προσωπικού μέσω ανάδειξης συστήματος αξιών, παροχής κινήτρων και βελτίωσης των συνθηκών του εργασιακού περιβάλλοντος.

Άξονας ΙΙΙ: Σύνδεση με την τοπική κοινωνία και την αγορά εργασίας

Χτίζουμε γέφυρες με τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις – Εξωστρέφεια και έμφαση στη δημιουργικότητα και την καινοτομία. – Ενίσχυση κοινωνικού κύρους του ΔΙΕΚ.

1. Λογοδοσία και καθιέρωση ετήσιου απολογισμού δράσεων προς την τοπική κοινωνία με δημοσίευση σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ.

2. Πρόταση νέων ειδικοτήτων στο Υπουργείο Παιδείας κατόπιν επεξεργασίας των απαντήσεων που προκύπτουν από ειδικά διαμορφωμένο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτάται στο δικτυακό τόπο του ΔΙΕΚ και συμπληρώνεται από κάθε ενδιαφερόμενο, αλλά και κατόπιν διαβούλευσης με τοπικούς φορείς, γεγονός που συμβάλει στη σύνδεση τοπικής ανάπτυξης και κατάρτισης.

3. Δημιουργία λογότυπου του ΔΙΕΚ και ανάπτυξη σύγχρονων καναλιών προβολής και επικοινωνίας (facebook, youtube).

4. Δημιουργία έντυπου και ηλεκτρονικού υλικού προβολής για τον τρόπο λειτουργίας και τις δράσεις του ΔΙΕΚ.

5. Δημιουργία αρχειοθήκης φωτογραφικού υλικού από διάφορες δράσεις, στο δικτυακό μας τόπο.

6. Ανάπλαση μέρους του πρασίνου, περιβάλλοντος χώρου του ΔΙΕΚ και δημιουργία βοτανικού κήπου με ομαδική συνεργασία εκπαιδευομένων από διαφορετικές ειδικότητες.

7. Συστηματική επικοινωνία και παρουσία σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ για την ανάδειξη των δράσεων, του εκπαιδευτικού έργου και των καλών πρακτικών του Ινστιτούτου. Ενδεικτικά αναφέρουμε:

• Συμμετοχή και διάκριση στον 4ο Παγκρήτιο Διαγωνισμό Μαγειρικής με 2 χρυσά και 1 αργυρό μετάλλιο.

• Έκθεσης Ζωγραφικής με έργα των εκπαιδευόμενων μας, στην πύλη της Άμμου (Sabbionara).

• Διοργάνωση και διεξαγωγή της θεατρικής παράστασης «Τα μάγια της πεταλούδας» στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Σχολικού Συγκροτήματος.

• Συμμετοχή μας στην ημερίδα επαγγελματικού προσανατολισμού «Ρωτώ & Μαθαίνω» του ΚΕΣΥΠ Χανίων στο ΚΑΜ.

• Ενίσχυση της «Κοινωνικής Κουζίνας» και συλλογή τροφίμων για τους πρόσφυγες μέσω προσφορών από τους εκπαιδευόμενους, αλλά και μέσω χορηγιών.

• Παρουσίαση του επαγγέλματος του Μάγειρα και της Υγιεινής διατροφής σε ημερίδα της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Χανίων.

• Παρουσίαση παραδοσιακών συνταγών ζύμης στο φεστιβάλ «ΟΙΚΟΚΡΗΤΟ» της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Χανίων.

• Συμμετοχή Διοίκησης και εκπαιδευομένων σε στρογγυλό τραπέζι και δράσεις του 2ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Δια Βίου Μάθησης του Επιστημονικού Δικτύου Εκπαίδευσης Ενηλίκων Κρήτης.

• Παρουσίαση της λειτουργίας και του έργου του ΔΙΕΚ Χανίων στο Εσπερινό Λύκειο Χανίων.

• Συνεργασία με την Π.Ε. Χανίων για διερεύνηση αναγκών κατάρτισης σε επίπεδο Νομού.

• Προβολή του προγράμματος διασύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης-κατάρτισης με την αγορά εργασίας στο πλαίσιο της Πράξης «Πρόσβαση στην αγορά εργασίας: Απόκτηση επαγγελματικής εμπειρίας Ι.Ε.Κ., ΕΠΑ.Σ. και ΕΠΑ.Λ.» και συμμετοχή αποφοίτων μας σε αυτό.

• Έκθεση κατασκευών-Χριστουγεννιάτικη αγορά στο Δημαρχείο Χανίων με διάθεση των εσόδων σε τοπικούς κοινωφελείς οργανισμούς.

8. Ανάπτυξη και ενίσχυση των συνεργασιών με θεσμικούς και άλλους τοπικούς φορείς, όπως Δ.Χανίων (ΔΟΚΟΙΠΠ, Τμ. Πληροφορικής), Π.Ε. Χανίων (Τμ. Τουρισμού, Τμ.Πληροφορικής), Δ.Κισάμου, Δ.Πλατανιά (Βρεφονηπιακοί σταθμοί, Τμ.Πληροφορικής), Δημοτική Πινακοθήκη, ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ, Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Χανίων(Τμ.Σχολικών Δραστηριοτήτων), Δ/νση Β/θμιας Εκπ/σης Χανίων (ΚΕΣΥΠ), Επιστημονικό Δίκτυο Εκπαιδευτών Ενηλίκων Κρήτης, Ινστιτούτο Ελιάς Υποτροπικών Φυτών και Αμπέλου, Κοινωνική Κουζίνα, Σύλλογος Φίλων Θεάτρου Χανίων, Λέσχη Αρχιμαγείρων Κρήτης, Αερολιμένας Χανίων, ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, καταστήματα εστίασης, βρεφονηπιακοί-παιδικοί σταθμοί, κέντρα αισθητικής, επιχειρήσεις πληροφορικής, λογιστικά γραφεία, φαρμακεία, φυσικοθεραπευτήρια.

9. Ενημέρωση τοπικών φορέων και επιχειρήσεων σχετικά με το θεσμό της πρακτικής άσκησης. Ανάπτυξη διαδικτυακής φόρμας καταγραφής ενδιαφέροντος εργοδοτών και τοποθέτηση πρακτικά ασκουμένων βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων.

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω όλους από καρδιάς για τη συνεργασία, τις προτάσεις σας, τις υποδείξεις, αλλά και τις διαμαρτυρίες σας, οι οποίες θεωρώ ότι αντιμετωπίστηκαν με σεβασμό και διάθεση εξεύρεσης λύσεων. Μέσω της συστηματικής αποτίμησης και ανατροφοδότησης από τις προηγούμενες εμπειρίες μας, επικεντρώνουμε την προσπάθειά μας στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου με στόχους:

• την υποστήριξη των εκπαιδευομένων μέσω της αναβάθμισης της ποιότητας της κατάρτισης και ειδικότερα της καινοτομίας.

• τη σύνδεση της κατάρτισης με την τοπική κοινωνία και την αγορά εργασίας, μέσω της ανάπτυξης συνεργατικών δράσεων για τη διαμόρφωση του ενεργού πολίτη και του ευσυνείδητου επαγγελματία.

Πιστεύω ότι η σωστά οργανωμένη επαγγελματική κατάρτιση, ίσως αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις για το μέλλον του τόπου μας. Με καθαρό όραμα, με σχεδιασμό και προγραμματισμό και με την ενεργό συμμετοχή όλων σας, πετύχαμε αρκετά τα δύο τελευταία χρόνια, πάντα με προσήλωση στους στόχους μας, για μια δομή που φιλοδοξεί να παρέχει ποιοτικές δεξιότητες ζωής, ενώ ταυτόχρονα να είναι ανοικτή στη ζωή και στη δράση.

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook