Χωρίς αλλαγές τα τεκμήρια για τα ΙΧ

χωρίς-αλλαγές-τα-τεκμήρια-για-τα-ιχ-14293

autoΑμετάβλητα παραμένουν τα τεκμήρια διαβίωσης, διαψεύδοντας τις προσδοκίες που υπήρχαν στην αγορά για μεγάλες μειώσεις Παρατείνεται και το 2013 το μέτρο της απόσυρσης παλαιών ΙΧ, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στο φορολογικό νομοσχέδιο, ενώ τελικώς

Ειδικότερα, στο άρθρο 22 του φορολογικού νομοσχεδίου αναφέρεται πως το μέτρο της απόσυρσης παρατείνεται έως τις 20 Δεκεμβρίου 2013 και πλέον θα αποσύρονται αυτοκίνητα τα οποία έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως τις 31/12/2000, ενώ μέχρι πρότινος μπορούσαν να αποσυρθούν αυτοκίνητα με πρώτη άδεια κυκλοφορίας έως 31/12/1998.

Μοναδική προϋπόθεση για να αποσύρει κανείς το αυτοκίνητό του με πρώτη άδεια κυκλοφορίας πριν τις 31/12/2000 είναι να έχει καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας του έτους εντός του οποίου γίνεται η διαγραφή καθώς και τυχόν οφειλομένων προηγουμένων ετών.

Σε ό,τι αφορά τα τεκμήρια διαβίωσης, παρέμειναν αμετάβλητα, καθώς η τρόικα φέρεται να τα έχει συνδυάσει με την φοροδιαφυγή. Παράλληλα οι υπόλοιποι φορείς άλλων κλάδων αντέδρασαν μόλις αντιλήφθηκαν πως θα μειωθούν μόνο τα τεκμήρια στα αυτοκίνητα, με αποτέλεσμα να υπάρξουν πιέσεις προς την κυβέρνηση να μην αλλάξει το καθεστώς.

Φόρος Πολυτελείας μεταχειρισμένων ΙΧ

Ριζικές αλλαγές έρχονται και στον φόρο πολυτελείας που επιβάλλεται στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ, καθώς στο νομοσχέδιο αναφέρεται στο άρθρο 23 πως οι ισχύοντες κλίμακες αντικαθίστανται από εκείνες που επιβάλλονται στα καινούρια.

Ειδικότερα σήμερα ο Φόρος Πολυτελείας στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ κυμαίνονταν σε 10% για αυτοκίνητα με αξία από 16.000 έως 17.000 ευρώ, σε 30% για οχήματα αξίας από 17.001 έως και 19.000 ευρώ και σε 40% για αυτοκίνητα αξίας άνω των 19.001 ευρώ.

Σύμφωνα με το φορολογικό νομοσχέδιο, ο φόρος θα είναι ο ίδιος με εκείνον που επιβάλλεται στα καινούρια και προσδιορίζεται σε 10% για οχήματα με αξία από 20.000-22.000 ευρώ, σε 30% για ΙΧ με αξία από 22.001-28.000 ευρώ και σε 40% για οχήματα με αξία άνω των 28.001 ευρώ, με τη διαφορά όμως πως η φορολογητέα αξία του οχήματος θα είναι μειωμένη ανάλογα με τη παλαιότητά του η οποία ορίζεται επακριβώς από το άρθρο 126 του ν. 2960/2001.

Ο συγκεκριμένος νόμος ορίζει πως το ποσοστό μείωσης της φορολογητέας αξίας κάποιου ΙΧ που έχει κυκλοφορήσει σε άλλο κράτος έως 6 μήνες κυμαίνεται σε 7% ενώ εάν έχει κυκλοφορήσει από 1 έως 2 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 14%.

Αντίστοιχα αν το εισαγόμενο μεταχειρισμένο έχει κυκλοφορήσει από 3 έως 4 χρόνια η μείωση ανέρχεται σε 28%, από 4 έως 5 έτη σε 34%, από 5 έως 6 χρόνια σε 40%, από 6 έως 7 χρόνια σε 46%, από 7-8 χρόνια σε 52%, από 8-9 χρόνια σε 57%, από 9-10 έτη σε 62% ενώ το ποσοστό αυξάνεται αντίστοιχα μέχρι τα 15 έτη που ανέρχεται σε 80%.

Ο φόρος πολυτελείας που επιβάλλεται στα ηλεκτρικά ΙΧ διατηρείται, καθώς η εργοστασιακή τους αξία είναι πολύ υψηλότερη από τις 20.000 ευρώ. Ουσιαστικά εξακολουθούν οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων να παραμένουν σε απαγορευτικά επίπεδα, καθώς το πιο φθηνό μοντέλο κυμαίνεται στις 45.000 ευρώ με την επιβολή του φόρου.

Αλλαγές έχουμε και στις διατάξεις που αφορούν στους πολύτεκνους με 3 παιδιά οι οποίοι είχαν το δικαίωμα μόνο μία φορά να αποκτήσουν κάποιο ΙΧ με το δικαίωμα απαλλαγής από το τέλος ταξινόμησης.

Αφού ψηφιστεί το νομοσχέδιο και οι τρίτεκνοι οι οποίοι κατέστησαν πολύτεκνοι μετά την απόκτηση ενός ΙΧ με απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης θα μπορούν να κάνουν χρήση του δικαιώματος και για δεύτερη φορά όπως ισχύει στους πολύτεκνους.

Πηγή: in.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook