Χανιά | «Έταξε» ΒΟΑΚ σε 10 χρόνια και μάλωσε τους Κρητικούς για ανυπαρξία μελετών

χανιά-έταξε-βοακ-σε-10-χρόνια-και-μάλω-108327

oak15nov4Με τη διαπίστωση ότι «κάτι κινείται στην Κρήτη» την εκτίμηση ότι ο ΒΟΑΚ θα έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 10 χρόνια και την επίπληξη των τοπικών αρχόντων για την παντελή απουσία στρατηγικού σχεδιασμού, ο γ.γ. Δημοσίων Έργων, κ. Σιμόπουλος, άνοιξε χθες τελικά (αντί για τον υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη που είχε ανακοινωθεί) το Συνέδριο για την Οδική Ασφάλεια, με θέμα τις υποδομές του ΒΟΑΚ.

oak15nov2

oak15nov

Αντικειμενικά και όχι τοπικιστικά κριτήρια

«Οι  υποδομές πρέπει να είναι τμήμα του ευρύτερου σχεδιασμού και η κατασκευή τους δεν πρέπει να γίνεται αποσπασματικά, με βάση τα κριτήρια που θέτει η Ευρωπαϊκή Ένωση», είπε χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει με νόημα:

Όταν σχεδιάζατε τον ΒΟΑΚ, όλοι εσείς έπρεπε να έχετε βάλει αυτά τα κριτήρια, κάτι που όμως δεν έγινε (…) αφού από εδώ έλειπε η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού του ΒΟΑΚ.

Αυτό θα αναλάβει ο ΟΑΚ και θα έχει και τη στήριξη τη δική μας. «Πρέπει άμεσα να τεκτονηθεί αυτή η μελέτη για τον ΒΟΑΚ απ’ τη μια άκρη ως την άλλη και είναι η πρώτη που θα έπρεπε να έχει γίνει, τοποθετώντας τον άξονα γεωγραφικά και ιεραρχώντας τη σκοπιμότητα και την αναγκαιότητα των επιμέρους τμημάτων με αντικειμενικές παραμέτρους (φόρτος, ατυχήματα κλπ) κι όχι τοπικιστικά κριτήρια!

Τελικά, θα προσδιόριζε το απαιτούμενο κόστος για την κατασκευή του. Κυρίως, μέσα απ’ αυτή τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού (όταν εκπονηθεί) θα προκύψουν οι βασικές προτεραιότητες με τις αντίστοιχες δαπάνες τους αλλά και η εξέταση χρηματοδότητσης σε κάποια τμήματα μέσω του ιδιωτικού τομέα», είπε χαρακτηριστικά:

«Η ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ έχει πλέον ορίζοντα μιας δεκαετίας»

oak15nov1Η απένταξη

Ο αξιωματούχος του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, αναφέρθηκε στην «φιλολογία» όπως την ονόμασε, που έχει αναπτυχθεί τον τελευταίο καιρό, σχετικά με την απένταξη έργων.

«Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, για κανένα έργο που εκτελείται που έχει δημοπρατηθεί, ή πρόκειται να δημοπρατηθεί το επόμενο διάστημα. Απλά υπήρξε μια τροποποίηση του ΕΣΠΑ με την οποία τα έργα μεταφέρθηκαν στην επόμενη προγραμματική περίοδο 2014-2020 Άλλα δύο έργα μεταφέρονται στο ΠΕΠ Κρήτης, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παίρνουμε άλλα έργα από εκεί», εξήγησε.

Ωστόσο, να σημειώσουμε ότι η μεταφορά έργων που ήδη γίνονται στην επόμενη προγραμματική περίοδο, είναι σαφές ότι αφήνει την Κρήτη σχεδόν χωρίς χρηματοδότηση από το επόμενο ΕΣΠΑ, πριν καν αυτό ξεκινήσει!

«Κάτι κινείται στην Κρήτη»

«Από το πρωί που περιοδεύω την Κρήτη από το αεροδρόμιο της Σητείας και φτάνοντας εδώ και επιθεώρησα τα έργα, φαίνεται ότι κάτι κινείται στην Κρήτη. Είναι σίγουρο ότι χρειάζονται ακόμα να γίνουν πολλά. Με έναν καλύτερο σχεδιασμό δεν θα υπάρχει πρόβλημα», είπε χαρακτηριστικά.

Βέβαια, δεν έκανε καμία αναφορά -ούτε άλλωστε και κλήθηκε να κάνει- στα τρία τροχαία ατυχήματα που είχαν συμβεί χθες το πρωί στον ΒΟΑΚ και που ο ίδιος εντελώς συμπτωματικά δεν «έπεσε πάνω» σε κάποιο από αυτά. (ΔΕΣ ΕΔΩ)

Τέλος,  με τη φράση «τα έργα μένουν όταν τα φώτα σβήνουν», την οποία και επανέλαβε δύο φορές, ο κ. Σιμόπουλος προφανώς θέλησε να δώσει το στίγμα μιας ηγεσίας υπουργείου που εργάζεται με συνέπεια και μεθοδικότητα, μακρυά από δημοσιότητα και lifestyle.

Ωστόσο, μάλλον δεν του είπαν ότι εδώ στην Κρήτη, τα έργα δεν έχουν καν φώτα.

Το συνέδριο

Το συνέδριο, για την οδική ασφάλεια, διοργνανώνεται από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης που έχει και την ευθύνη του ΒΟΑΚ, χθες και σήμερα, στην αίθουσα του «Χρυσόστομου» (Χάληδων 83).

ΕΔΩ το πλήρες πρόγραμμα

Εχθές, καλωσόρισε τους συνέδρους ο γ.γ. της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης και πρόεδρος του Οργανισμού, κ. Δεικτάκης.

Χαιρετισμό απηύθυναν και οι: βουλευτές, περιφερειάρχης Κρήτης, αντιπεριφερειάρχης Χανίων, πρόεδρος ΠΕΔ, δήμαρχος Χανίων πρύτανης Πολυτεχνείου Κρήτης (βάσει προγράμματος).

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook