Το «ελληνικό Ι.Χ.» είναι σούπερ μίνι, ντιζελοκίνητο και…εταιρικό

το-ελληνικό-ι-χ-είναι-σούπερ-μίνι-ντ-47814

autoΤα δύο στα τρία καινούρια Ι.Χ. που ταξινομήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν ντιζελοκίνητα, ενώ ένα στα δύο ανήκε στην κατηγορία σούπερ μίνι με μοντέλα, όπως το Opel Corsa, Toyota Yaris, Ford Fiesta, κλπ. Αυτό αφορά όσους πελάτες έχουν απομείνει βέβαια, αφού η πάλαι ποτέ κραταιά αγορά αυτοκινήτου στη χώρα μας συνεχίζει να συρρικνώνεται. Έτσι το 2009 είχαν ταξινομηθεί στην Ελλάδα 220.548 Ι.Χ., πέρυσι πωλήθηκαν 58.482 και εφέτος υπολογίζεται, ότι θα παραδοθούν γύρω στα 50.000 καινούρια επιβατηγά οχήματα στους «προνομιούχους» κατόχους τους. Όλα αυτά και ενώ «τρέχει» παράλληλα το μέτρο της απόσυρσης, που εξασφαλίζει κάποια οικονομικά οφέλη στους ενδιαφερόμενους αγοραστές.

Το πρώτο τρίμηνο του 2013 καταγράφηκαν 14.142 ταξινομήσεις καινούριων Ι.Χ., ένας αριθμός που αντιστοιχεί σε μείωση της τάξης του 17,7% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του προηγούμενου χρόνου. Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η πτώση στις πωλήσεις των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων (πικ απ, βαν, κλπ.). Εδώ ταξινομήθηκαν το διάστημα Ιανουάριος-Μάρτιος του τρέχοντος έτους μόνον 757 τέτοια μοντέλα, δηλαδή 24,8% λιγότερα σε σχέση με το 2012. Αντίθετα, η πτώση των πωλήσεων στις μοτοσικλέτες περιορίστηκε το ίδιο διάστημα σε 5,8% με 5.193 ταξινομήσεις.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζει όμως και η «ποιοτική σύνθεση» τoυ στόλου των καινούριων μοντέλων. Βλέπουμε λοιπόν, ότι σχεδόν δύο στα τρία μοντέλα είναι ντιζελοκίνητα, ενώ τα μικρά κατέχουν το μερίδιο του λέοντος. Συγκεκριμένα, στα μίνι (π.χ. Fiat Panda, VW Up, Citroen C1) είχαν το πρώτο τρίμηνο του 2013 ένα μερίδιο 15,2% στο σύνολο της αγοράς, ενώ στα σούπερ μίνι (Ford Fiesta, Toyota Yaris, Opel Corsa) αντιστοιχεί ένα μερίδιο της τάξης του 47,5%. Άλλο ένα 26,4% αντιστοιχεί στη μικρομεσαία κατηγορία (VW Golf, Toyota Auris, Ford Focus, κλπ.) και περίπου 11% μοιράζεται σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό, ότι τα περισσότερα κόμπακτ μοντέλα εφοδιάζονται με κινητήρες χαμηλού κυβισμού 1.200 έως 1.400 κ.εκ., επωφελούμενα από την τάση του Downsizing, όπου εξελίσσονται μηχανικά σύνολα μικρής χωρητικότητας και υψηλών αποδόσεων.

Να σημειώσουμε εξάλλου το αυξανόμενο μερίδιο των εταιρικών πωλήσεων, το οποίο ξεπέρασε τον Μάρτιο το 50%. Η αγορά έχει γίνει πλέον τόσο ρηχή, ώστε να αρκεί μία σημαντική παραγγελία κάποιας εταιρείας για τον εταιρικό στόλο της, για να αλλάξουν οι ισορροπίες και τα μερίδια μεταξύ λίζινγκ και ιδιωτικών πωλήσεων.

Σύμφωνα με τους εμπόρους αυτοκινήτων, ο κόσμος εμφανίζεται κουμπωμένος και επηρεάζεται ακομη και από έκτακτα γεγονότα, τα οποία δεν έχουν άμεση σχέση με την Ελλάδα. Αναφέρουν για παράδειγμα, ότι όσο κυριαρχούσε το θέμα της Κύπρου, μειώθηκε ο αριθμός των ραντεβού για σέρβις στα συνεργεία έως 50%, δείγμα κακής ψυχολογίας και ανασφάλειας. Γενικότερα έχουν μειωθεί οι διελεύσεις για σέρβις στα εξουσιοδοτημένα συνεργεία, καθώς οι πελάτες ψάχνουν για οικονομικότερες λύσεις, έστω και αμφίβολης ποιότητας.

Πηγή: tanea.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook